Am primit de la un vechi prieten un motoras cu combustie interna fara bujii. Stiu ca aceste tipuri de motoare functioneaza cu un amestec de combustibil si ulei. As dori sa ma ajutati cu cateva retete daca se poate si, mai ales, de unde se pot procura componentele compozitiei.Va multumesc.
Pagina 1 din 1
Am mare nevoie de sfaturi!!! Compozitie Combustibil
#2
Postat 23 October 2003 - 01:05 PM
...adica nu ai bujii pentru el sau e motor cu autoaprindere?
In primul caz, amestecul este metanol (75-80%) si ulei de ricin (25-20%).
In al doilea caz (autoaprindere), se folosesc diferite retete de amestec din eter etilic, gaz lampant si ulei (mineral sau de ricin)...daca ai fi mai clar si ai putea sa scrii ce motor anume este(sau sa-l descrii macar), as putea sa-ti dau reteta recomandata de producator...in caz contrar, foloseste parti egale din fiecare componenta!...de unde si cum...dupa ce stabilesti ce fel de motor este!
In primul caz, amestecul este metanol (75-80%) si ulei de ricin (25-20%).
In al doilea caz (autoaprindere), se folosesc diferite retete de amestec din eter etilic, gaz lampant si ulei (mineral sau de ricin)...daca ai fi mai clar si ai putea sa scrii ce motor anume este(sau sa-l descrii macar), as putea sa-ti dau reteta recomandata de producator...in caz contrar, foloseste parti egale din fiecare componenta!...de unde si cum...dupa ce stabilesti ce fel de motor este!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
Cu rabdare si ciocan.
#3
Postat 27 October 2003 - 12:34 PM
In primul rand pot sa zic ca motorasul este de productie ruseasca deoarece pe cilindru sunt inscriptionate “2,5 D(rusesc)”, are o lungime de 85mm, latime maxima de 38mm, inaltime de 60mm, cu tot cu surub de aprox. 70mm, greutatea nu am cum sa o determin, elicea are un diametru de aprox. 196 mm si este din plastic. Clindrul este negru, iar corpul motorului este de culoarea aluminiului. Are doua aripioare laterale de fixare cu cate 2 gauri. Cilindrul este fixat pe corp cu 3 suruburi. Cand am sa fac rost de un aparat foto digital am sa-l fotografiez pentru a-l putea vedea si voi. Si pt. ca nu am gasit nici o bujie inseamna ca e cu autoaprindere. As vrea sa pot gasi mai multa literatura pe net despre motoare.Va multumesc.
#4
Postat 27 October 2003 - 01:20 PM
OK...cred ca e vorba de motorul "Marz" sau "Ritm", ambele cu cilindru negru si valva de distributie posterioara (carburator in spate). Sunt motoare putin pretentioase la care poti inlocui gazul lampant cu kerosen sau chiar motorina sau petrosin. Eterul etilic (atentie, nu alcool etilic cum ai scris in MI) se gaseste la benzinarii sub forma de spray pentru pornire rapida pe timp de iarna. Sprayul contine eter dietilic (etilic) si hexan+heptan (petrol). Ca urmare, la continutul din spray mai adaugi 50% cantitativ (volumic) ulei, fata de cantitatea din spray (spraiul contine eter 50%, petrol 50% deci mai adaugi parte de ulei mineral sau ricin, astfel incat sa fie parti egale)! Ca sa scoti continutul sprayului, il tii in congelator cateva ore...(peste noapte)!!!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 27 October 2003 - 01:21 PM
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
Cu rabdare si ciocan.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1