Propuneri auto 2004
#1
Postat 13 October 2003 - 06:01 AM
Proiectul calendarului si al Regulamentului activitatii competitionale pt 2004 trebuiesc definitivate pana la sedinta de birou din trim. IV 2003. Aveti alaturi propunerea sectiei de auto a CSM Arad referitoare la acest lucru. Clasa de concurs 1/10 F1 nu va mai exista, la fel nici 1/8 F1 2wd, iar la clasele cu mare cautare in acest moment, 1/10 Touring, 1/10 IC si 1/8 Track, va propun sa adaugam 3 etape, cu insumarea lor pt clasamentul final.
La clasele 1/10 Touring, 1/10 IC si 1/8 Track, propun sa scoatem din regulament prevederea ca juniorul sa poata alerga cu modelul seniorului. Ati vazut ce s-a intamplat cand abia am reusit sa avem la start cite 3 sportivi juniori la o clasa. Juniorii pot alerga in mansele de calificare sau finale impreuna cu seniorii si li se va intocmi un clasament separat, in care se vor situa functie de locul obtinut.
Astept propunerile voastre. Nu uitati ca asa cum vom pleca la drum drum, asa vom merge tot anul 2004.
Cereti daca doriti alocarea de etape ale campionatului si tineti cont ca acest lucru nu il pot face decat unitatile cu personalitate juridical si ca el implica o mare responsabilitate. Doresc ca pentru anul 2004 sa trimitem calendarul nostrum tuturor federatiilor tarilor afiliate la EFRA si nu se stie, poate reusim sa reinviem si participarea internationala la el. De aceea va rog sa va ganditi bine atunci cand veti solicita alocarea etapelor campionatului. S-au dus vremurile cand era destul sa aduci un cablu de curent si 5 jaloane la pista.
Cronometrajul in sistem AMB ramane cel mai bun si nepartinitor. Nu vom reusi insa sa il achizitionam decat sub forma private. Doresc sa avem cu totii o discutie asupra acestui aspect, sa incercam sa ajungem la un numitor comun si sa vedem daca nu il putem avea pt anul 2004.
Stiu ca forumul RHC este urmarit de foarte multe persoane din toata tara, nu neaparat din zona noastra de activitate, dar care nu au scris niciodata aici. Ii invit pe aceasta cale sa o faca.
Cu toate urarile de bine,
FAUR Fanel-Vasile – TATI
Hobbyland Racing Team Arad
Proiect : Clase de concurs 2004
1/12 EB, Track
1/10 Pro10 Grupa C
E Touring Car
Off Road 2wd
Off Road 4wd
I.C.
1/8 Grupa C 2wd
Grupa C 4wd
Proiect : Etape CN 2004
MAI ARAD 1/12 EB, Track, 1/10 E Touring et.1 Sala,mocheta
IUNIE VASLUI 1/10 Pro10 Gr.C, 1/10 E Touring et.2 Asfalt
IUNIE PUCIOASA 1/10 IC, 1/8 2wd+4wd, et.1 Asfalt
Zilele Pucioasa
IULIE AMARA 1/10 Off Road 2wd+4wd, 1/10 E Touring et.3 Asfalt
AUGUST ARAD 1/10 IC, 1/8 2wd+4wd, et.3 Asfalt
GP Hobbyland
SEPT. BUCURESTI 1/10 IC, 1/8 2wd+4wd, et.3 Asfalt
GP RHC
VICECAMPION EUROPEAN 2006 !!!
#2
Postat 14 October 2003 - 02:09 PM
Ar fi multe de spus in acest subiect, regulament, calendar, specificatiile pentru fiecare clasa de automodele.
Personal sunt tare curios cu ce modele de masini se va alerga la 1/10 IC Pure ten (200mm) sau Super Ten?, cu ce motoare?, 2.5 sau 2.11cmc, ce tip de caroserie, cauciucuri....si multe altele.
Calendarul competitional se va decide la sedinta de birou din trim. IV 2003 ? daca da hai sa discutam cum, ce si cand ca sa nu mai apara discutii in mijlocul campionatului.
Se pot organiza doua etape sau mai multe de catre acelasi club?
Cate masini vor intra in finala mare?
Se pot percepe taxe de inscriere la concursuri de catre organizatori?
Problema cu arbitrajul ramane in continuare, si nu numai la numararea turelor, mai sunt si loviturile intentionate sau nu.
Haide-ti sa discutam aici pe marginea acestui subiect care ne intereseaza pe toti cei care vom alerga la anul in campionatul national si nu numai.
#3
Postat 15 October 2003 - 11:39 AM
1. Desfiintarea clasei de Formula la 1/8 trebuie sa se intample. Este o clasa care nu se mai practica nicaieri,
fiind un pleonasm al clasei C. Masinile se comporta la fel, in schimb mecanica este foarte expusa la lovituri.
Eu unul votez pentru desfiintarea Formulei.
2. Inlocuirea Formulei de la 1/8 cu clasa de 1/10 termice, rezultand intr-un campionat cu 3(minim) etape si la 1/10.
Asa cum vad ca se dezvolta 1/10 (ma refer in special la achizitii noi) cred ca 2004 ar trebui sa ramana inca un an cu o clasa 1/10 OPEN. Adica sa poata concura impreuna si clasa de 200mm si cea de 230mm. Evident 230 ar trebui sa fie avantajat, dar am vazut si masini de 200 foarte performante.
Se poate face si un clasament separat.
3. Daca sunt organizatori disponibili cred ca 4 etape la clasele de termice ar fi un salt fata de 2003.
Stiu ca vor exista opinii pro si contra, dar vreau sa reamintesc ca si fata de ideea cu cele 3 etape din 2003 am avut "contre" puternice.
Insa s-a dovedit o idee inspirata, care a adus un suflu nou si care a atras noi automodelisti. Am riscat, dar zic ca o fost marele castig.
4. Cred ca Bucurestiul este subestimat la capitolul organizare. 2 etape de campionat in Bucuresti (chiar daca clase diferite) ar fi meritate, tinand cont de numarul de sportivi.
Referitor la disponibilitatea de organizare, reamintesc ca etapa a 3-a sub patronajul RHC,
a fost facuta cu ajutorul TUTUROR indiferent de club ( au turnat beton, au vopsit, etc,,,impreuna si cei de la RHC, CSTA, Sportul Studentesc si chiar cei fara de club). Al doilea club organizator (sa zicem CSTA, Politehnica sau chiar Automodel Club) ar avea acelasi sprijin al tuturor.
Despre cheltuielile survenite cu ocazia organizarii unei etape.
Eu unul nu cunosc fondurile care se aloca automodelismului si nici cine decide ce si cum. In principiu este treaba exclusiva a angajatilor federatiei si a contabilului de la federatiei.
Din trecut stiu ca federatia suporta cheltuielile legate de plata arbitrilor (o diurna pe zi), transportul si cazarea celor trimisi de federatie, si cheltuieli pentru diplome si tricouri. Premii nu au existat, deci nu s-a cheltuit.
Cred ca o discutie ampla in cadrul federatiei despre fondurile alocate automodelismului (cele de la buget + cele incasate prin taxe si cotizatii, si sponsorizari) ar fi necesara.
Ajung astfel si la faptul ca anumite cheltuieli si investitii trebuie sa fie suportate, intermediate si garantate de federatie.
Este cazul sistemului AMB care trebuie achizitionat. Prin federatie, folosit la toate competitiile federatiei, inchiriat pentru cele private. Eu unul am tot cerut ca acest sistem AMB sa fie cumparat. Anul 2003 a dovedit ca este necesar, si nu mai este vorba de un lux.
Cred ca este apanajul federatiei, ca institutie, sa faca acest efort financiar. Cu sprijinul nostru, cu donatii sau sponsorizari.
O formula trebuie gasita, pentru ca vorba ceea " Copilul care nu plange, nu primeste de mancare" !
Cred ca Dl. Profesor Zanciu poate si trebuie sa considere aceast subiect o prioritate pentru 2004.
Revin la cheltuielile cu etapa. Taxele de concurs in acest moment sunt foarte mici, chiar simbolice. Eu propun ca taxele sa mearga la organizator, astfel incat sa isi poata scade din cheltuieli.
Ar mai fi problema arbitrilor platiti, fapt care impidica dezvoltarea acestui sport prin mentinerea unui numar mic de etape
(majoritatea claselor au 1 etapa ! ) din cauza ca nu sunt bani pentru arbitrii....?!
Este oportun sa legam tot acest sport de plata arbitrilor ? Daca ei trebuiesc platiti neaparat, atunci niste taxe mai mari rezolva problema.
Insa AMB-ul trebuie ! Am avut numai discutii cu arbitrii neatenti, somnolenti sau rau intentionati. Decat sa platim atatia bani fara rezultate corecte, mai bine cumparam masinaria AMB care nu minte !!
Iar posturile oficiale raman : Director de concurs, director tehnic, arbitru cronometror (responsabil cu AMB), arbitru cu standul de statii RC.
Deci nu raman arbitrii fara paine...
Apropo, arbitrii care mai vin sa apara si cu carnetul de arbitru ! Am vazut multi necunoscuti....
Eu unul am sa cer si refacerea unui curs de arbitraj. Poate si o reevaluare a arbitrilor vechi....
5. Ideea cu amestecul juniorilor cu seniorii este discutabila. Ea are un substrat bun, dar punerea in practica ar duce la haos.
Exemplu: o etapa de campionat la Amara de ex., unde sunt zeci de copii ar face un amestec de seniori cu tot felul de masini ale prichindeilor. Daca ar merge bine, nimic de zis, dar totusi nu vad cui ii convine sa aiba Serpentul cel nou izbit de un "tanc metalic ", de obicei fara legatura cu regulamentul...Am vazut masini foarte ciudate si periculoase, la asta ma refer.
Eu as zice ca din contra, o separare clara ar fi mai utila ! Sa fiu mai explicit si cu cartile pe fata.
In acest moment exista o tabara a "amatorilor", sportivi care merg pe banii lor, care investesc mult si care nu castiga nimic.
Mai exista tabara "profesionistilor" :casele de copii si cluburile de stat, unde exista oameni angajati cu salariu sa conduca cercuri de modelism. Pentru a-si justifica existenta li se cere (in mod penibil !) sa aduca "rezultate". Aceste rezultate, in loc sa fie analizate, prin numarul de elevi,
prin calitatea orelor de curs, prin metode didactice, sunt "remarcate" prin diplome la Campionate. Nimic mai daunator, atata timp cat scopul cercului este de educatie tehnica si nu de competitie.
In acest moment 2003 din cauza venirii unui numar mare de sportivi cu materiale de exceptie, ma refer la cei privati, accesul la rezultate al cluburilor copiilor este din ce in ce mai mic. Probabil profesorii vor fi sanctionati, cercurile desfiintate, etc.
Reamintesc ca aceste Case au si un campionat al lor, la Amara, dar care nu furnizeaza suficiente "rezultate" (a se citi diplome)
In concluzie amestecarea nu ar face decat sa incurce "seniorii" si sa dezavantajeje " juniorii" (de la Case).
Daca vrem sa ne aliniem la moda europeana, trebuie spus ca in EU nu se fac diferente intre seniori si juniori.
Totusi pentru a accede la un campionat cu rang trebuie sa obtii o licenta B sau A !
Daca adoptam sistemul cu licentiere nu vad nici o problema ca un senior (licentiat !) sa alerge langa un junior (tot licentiat).
Daca juniorul este bun poate fi si campion la seniori !
Dar asta inseamna stabilirea de criterii pentru obtinerea de licente, etc. Poate este cazul sa facem asa !!!??
6. Proba de 1/10 touring trebuie favorizata. Trei etape sunt un bun inceput !!
7. Nu sunt de acord cu desfasurarea probei de 1/10 electrice PRO (cu ax rigid) la Vaslui. Acesta proba se desfasoara acolo de cativa ani, rezultatul fiind aproape disparitia. Este pacat sa pierdem o proba prin incapatinarea de a se organiza intr-un singur loc.
Daca cei de la Vaslui doresc organizare, sa preia alta proba. Insa nu prea au facut nimic pentru popularizarea si atragerea la 1/10.
As mai spune ca si conditiile de acolo nu sunt prea bune (cazare...).
Totul a fost suplinit de simpaticul si primitorul profesor Olaru, dar se pare ca nu este suficient. Lumea nu se inghesuie sa mearga la Vaslui, insa masini exista destule ! Trebuie schimbat ceva.
Circuitul de la Bacau al Dl. Sechelariu ???
8. 2004 trebuie sa ne apuce cu un Regulament nou tiparit ! Iarasi Federatia trebuie sa isi asume cheltuielile pentru tiparire si redactare.
Revin la acesta Federatie, despre care multi nu inteleg cu ce se ocupa sau care este rolul ei.
Dupa parerea mea Federatia este a noastra, si trebuie sa reprezinte in primul rand interesele sportivilor si ale cluburilor.
Am vazut o discutie despre cluburile private, despre desfiintarea cercurilor ,etc.
Exista si dusmanii sau antipatii la adresa unor persoane din Federatie. Sa nu confundam persoanele cu institutia.
Cine vrea sa se razboiasca, sa dea nume. Sa nu mai foloseasca denumirea generica de "federatie".
Federatia este a noastra ! Nu vreau sa cred ca are o imagine de gasca inchisa cu interese ascunse.
Eu unul particip la aceasta comisie de automodele doar pentru ca sper ca aceste concursuri sa se desfasoare civilizat si mai des.
Nu ma plateste nimeni pentru 1 zi pe luna cand ma duc la biroul Federatiei. Atata timp cat efortul meu duce undeva sunt multumit.
In rest si eu sunt ca si restul lumii. Platesc taxe la concurs, imi cumpar masinile, combustibilul si toate cele. De fiecare data ma cert cu nea Costica care da startul cand imi schimb eu bascula....
Am si eu multe nemultumiri la adresa Federatiei. Le-am facut publice de nenumarate ori. Au existat si ceva rezultate pozitive, insa putine.
In acest moment cred ca este nevoie chiar de o strategie de dezvoltare si organizare. An de an totul se rezuma la intrebari gen:
" Unde se tine 1/8 ? ", " Unde sunt electricele ?"
Trebuie sa vedem clar unde ne aflam acum, unde vrem sa ajungem si ce avem de facut. Cu totii: Federatie, cluburi, sportivi, pasionati.
Fiecare parere conteaza.
Trebuie sa ne exprimam cu totii !
#4
Postat 15 October 2003 - 01:36 PM
Propunere: se fac etape in fel de fel de locuri... Sunt multi posibili viitori automodelsiti care nu stiu cum arata acele locuri/piste. Nu se poate face o pagina de Internet a Federatiei in care sa fie prezentate cat de cat, cu poze, orasele organizatoare si pistele, eventual si desenul pistei? Multi au fost avantajati pentru ca stiau desenul pistei, iar cei nou-veniti au avut doar cateva ore de acomodare...
parerile sunt personale, si nu o sa ezit sa mai am si altele! Vreau etape multe la 1/10, electric sau termic. Parerea mea e ca sunt clase frumoase si spectaculoase!
Flickr - pozele mele
#5
Postat 15 October 2003 - 11:17 PM
Stefan, la 14 Oct 2003, 14:09, a spus:
La intrebarea asta exista posibilitatea a se afla raspunsul inaite de a se da startul?
Sunt interesat pt ca vreau sa achizitionez un 1/10 si sa vad unde sunt mai multi concurenti.
#6
Postat 16 October 2003 - 11:11 AM
Pana la start mai sunt cam 6-7 luni. Daca ma intrebi pe mine, eu merg pe varianta cu "la comun" in 2004.
Dar nu este decizia mea, eu am doar 1 vot. Dar ideea era sa va manifestati si voi parerea si doleantele.
Daca iarasi dam doar de ironii...iar nu se ajunge nicaieri. Ce concluzie sa tragem acum ? Ne putem mistocari
pana (vorba ta) la start, dar sedinta cu pregatirea calendarului este intr-o luna. Cine vrea sa participe la 1/10
trebuie sa-si spuna punctul de vedere. Eu am spus "la comun".
Parerea mea.
P.S. Sfat pentru Iko. Ia-ti masina de 235. Este mai apropiata de 1/8
P.S. Pentru Stefan Tulbure.
Stefane, de 2 luni faci parte din Comisia de Automodele (poate ai uitat sa spui....!? ). Nu mai pune intrebari (retorice).... Va fi asa cum vom hotari. Ai si tu un vot ! Foloseste-l !!!
#7
Postat 16 October 2003 - 11:47 AM
Mai multe etape ar fi de dorit (3 ar fi o cifra rezonabila), poate si din faptul ca cei care care nu activeaza ( cu plata) la Casele Copiilor poate au un program ce nu permite intotdeauna o disponibilitate in ziua respectiva.
Daca exista dorinta si organizare, 1/10 se poate face simultan cu 1/8 si atunci costurile ar fi mai mici, si sunt destui care pot sa alerge la ambele clase.
Ar fi necesar, aici, sa se faca un recensamint pe clase pentru a se cunoste pina la sedinta Federatiei, care ar fi sportivii "amatori", cum spune Lucian, care exista pe banii proprii si fac acest lucru ca hobby, din placere, si care se pare, ca sunt mult mai dotati dpdv tehnic decit Casele, si care ar trebui sa aibe un cuvint de spus si nu poate fi oficial.
Aceasta postare a fost editata de leo: 16 October 2003 - 11:55 AM
#8
Postat 16 October 2003 - 12:08 PM
Pt Lucian: nu am uitat ca fac parte din comisie, eu am spus problema tuturor pentru a da si ei cu parerea, nu am de unde sa stiu eu cate masini de 200 sau 235mm sunt, si nu as vrea ca cineva sa spuna ca s-a impus 235 cand toti au 200mm sau invers, personal am ambele variante si de abia astept sa ma mai dau cu ele.
Personal doresc sa fie cati mai multi concurenti la cat mai multe clase, ar fi super sa avem macar 6+1 masini pe clasa, ca sa te lupti sa intri in finala.
Eu votez pt clase diferite la 1/10 daca sunt suficiente masini.
Cu formula 1 sunt deacord daca se inlocuieste cu altceva.
Aici suntem in incinta asa ca un zambet este binevenit ca doar toti stim de gluma (oare?). Pana la startul de la anu' mai este dar hai sa rezolvam din timp cat mai multe probleme.
Este adevarat ca daca vor fi mai multe etape o sa fie greu sa participi la toate, personal automodelismul il consider un hobby inca asa ca daca nu pot sa ajung la o etapa nu va fi nici o problema.
Nu mai da nimeni cu parerea?
#9
Postat 16 October 2003 - 12:21 PM
Flickr - pozele mele
#10
Postat 16 October 2003 - 12:29 PM
Cei care ati fost la Pucioasa (Stefane ai titlul in buzunar si faci pe naivul.... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif ) ati simtit mai bine pulsul de la 1/10. Cate masini au fost ? De care ? Cine stie toate masinile care exista sa le treaca aici. Vorba ceea: cu recensamantu' trecem ...podu'.
Nu am gasit alta rima. :D
P.S. Formula de la 1/8 se inlocuieste cu 1/10. Deci timpul de concurs va fi acelasi.
P.S.2 CINE SPARGE GHEATA LA 1/5 ?????????? :huh: [B]
P.S. 3 Viper. Nu este vorba numai de 2.11 si 2.5 ci mai mult de 200mm si 235mm. Si 2.11 e mai rau....!!!Mai ales Picco-lino.
P.S.4 S-a tot comentat despre numarul de concurenti in finala. 6 sau 8. Acum este 6. Daca lumea vrea si cere putem modifica la 8. Exprimati-va !!!
Aceasta postare a fost editata de PiccoMaster: 16 October 2003 - 12:40 PM
#14
Postat 16 October 2003 - 01:05 PM
Flickr - pozele mele
#15
Postat 16 October 2003 - 01:11 PM
Eu zic ca o sedinta largita de auto trebuie.
Stefane, dar cu petrecerea aia pentru inaugurarea magazinului cum sta treaba ???? Sau am auzit eu ceva gresit ???? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ohmy.gif
Aceasta postare a fost editata de PiccoMaster: 16 October 2003 - 01:13 PM
#17
Postat 16 October 2003 - 01:49 PM
Flickr - pozele mele
#18
Postat 16 October 2003 - 01:52 PM
1/8.
Pt. Stefan: "Alo, provincia?" pentru vineri??...... Daca ne astepti pe toti sa stii ca venim si cu neveste si cu copii. Mama cite beri si pizza o sa mai plateasca Stefan..... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/huh.gif :huh: :D
Aceasta postare a fost editata de leo: 16 October 2003 - 01:58 PM
#19
Postat 16 October 2003 - 02:30 PM
#20
Postat 16 October 2003 - 02:43 PM
Flickr - pozele mele
#22
Postat 16 October 2003 - 03:15 PM
"Taxele de participare vor intra in buzunarul federatiei sau al organizatorului?, caci nu stiu cine va mai organiza o competitie pentru a incasa altii....?",
ar fi trebuit sa sune cam asa: Organizatorul poate percepe o taxa de participare?
Nu am am vrut sa spun cum ca Federatia a incasat vreo taxa la ultima etapa de 1/8, dar am fost pus in situatia de a nu putea percepe nici o taxa, cand eu cred ca este normal sa poti sa ceri ceva cand sacrifici niste fonduri pentru a organiza un concurs, si acum nu a fost vorba numai de fonduri, dupa cum a spus si Lucian m-au ajutat si sportivi de la alte cluburi si nu neaparat sportivi, toti au venit ca sa ajute in timpul lor liber.
Inca odata imi cer scuze.
#23
Postat 16 October 2003 - 03:48 PM
Cred ca ar fi mai bine daca s-ar face o separare intre 200 si 235 - evident in cazul in care la ambele clase sunt destui competitori.
Personal am un 1/10 200mm si sunt ceva diferente fata de 235 - la stabilitate mai ales, diferenta de motoare nu este chiar asa mare.
In cazul mai defavorabil - putine persoane la o clasa ... cursa la comun cu diferentiere la rezultat presupunand ca sunt minim 3-4 competitori din fiecare clasa.
Bafta.
#24
Postat 16 October 2003 - 04:19 PM
Flickr - pozele mele
#25
Postat 16 October 2003 - 10:58 PM
Despre celelalte aspecte as propune gasirea unei solutii viabile pt numararea turelor, da variante reale nu vise aberante... Varianta cu laptop-ul care sa fie asistata de cel putin doua persoane, ceva posibil si accesibil.
Si daca era sa fac misto, cum zice Lucian, as fi atacat direct propunerea Dl Faur, dar atata timp cat dialogul este constructiv si necesar... mai astept.
Pt organizare pot sa zic ca am o schela completa cu pod cu tot, nu arata grozav da nu cazi de pe ea(in curand poze cu schela / 16 bulioane de nuante maro / 4 fiare pe secunda / www.schela.de.vis).