Modelism - RHC Forum: Intrebare - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Intrebare pt un motor...ce elice ??

#1 Useril este offline   danny_39 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2022
  • Inregistrat: 06-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Oradea-Baile Felix

  Postat 14 June 2007 - 11:41 PM

Pt motorul acesta :

model: B2040-7T
KV: 3360 rotatii/Volt
Diametru: 20mm
Lungime: 40.5 mm
Greutate: 58 grame
Diametru ax motor 2.3
Tensiune de lucru: 6 - 12V
Curent de mers in gol (@10V): 0.9A
Curent de eficienta maxima: 20A
Curent maxim: 23A (60 sec)
Putere maxima: 165W (60 sec)
Eficienta maxima: 82%
Rezistenta interna: 0.085 Ohmi
Regulator recomandat: BLMC 25A

Vreau sa il montez pe un Pico Jet de la MPX......daca a mai montat sau a folosit acest motor pe vreun model tip jet .....ce elice a folosit ...(Gunther) ????

Aceasta postare a fost editata de danny_39: 14 June 2007 - 11:42 PM

Toate aeromdelele sant iubite de Terra,diferenta o face viteza cu care se apropie...sau o face tipul ala cu statia?
0

#2 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 15 June 2007 - 04:57 AM

salut,
nu am mai folosit tipul asta de motor dar l-am vazut la altii.Io zic ca nu prea merge sa pui elice Gunter, pt ca se va invartii in gol la turatia aia deci pune si tu ceva mai calumea cum ar fi un 9X6 sau 9X8 eventual o tripla dar pe pico jet nu stiu cum vine
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#3 Useril este offline   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 15 June 2007 - 08:00 AM

La turatia de 35000 rot / min o elice 9 x 6 nu cred ca va merge, mai bine incearca un 5 x 4, 5 x 5
Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#4 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 15 June 2007 - 10:36 PM

Motoarele brushless destinate pentru direct drive (elice direct pe ax) au KV-uri de ordinul 700-1500 sa zicem si se alimenteaza la 3-2 celule LiPo.
Tu ai un motor care este gandit sa mearga cu reductor...

La electrice turatiile se duc spre 7000-9000 de ture. Sa zicem 8000 ca valoare. Daca motorul se alimenteaza la 11.1V (3 celule LiPo) atunci KV-ul lui trebuie sa fie de 8000/11.1=720.
Daca il alimentezi la 7.4V (2 celule LiPo) atunci KV-ul lui trebuie sa fie 8000/7.4=1081.

Totul pleaca de la punctul in care motorul are eficienta maxima adica 20A in cazul tau. Daca puterea maxima este 165W inseamna ca tensiunea maxima la care il poti alimenta, ca sa scoata puterea maxima de 165W este 165/20=8.25V. Nu am laut in calcul randamentul deocamdata.

Deci o varianta optima ar fi sa il alimentezi la 2 celule LiPO 7.4V care vor duce la un maxim de 24864 rotatii pe minut. Care este mult prea mult pentru o elice APC sa zicem. (Poate cu ducted fan sa mearga). Asa ca folosind un reductor 3-1 obtinem 8288 ture pe minut. Acum ar trebui sa stabilim ce dimensiuni are elicea care montata la acest motor ar incarca motorul in asa fel incat acesta sa consume 20A la 7.4V adica sa lucreze in zona de eficienta maxima.

Pentru asta iti trebuie Motocalc cu care facand mai multe iteratii obtii o valoare de diametru si de pas optime.


Dar vreau sa-ti spun in incheiere si-i rog pe specialistii in aerodinamica sa ma corecteze...elicea si modelul sunt strans legate in sensul ca la un avion dat se pune o elice care la o turatie "normala" sa produca o un anume fel de miscare modelului. La un avion nu putem pune o elice de elicopter nu? Sau nu putem pune o elice de barca nu? Sau mai precis o elice mare cu pas mic va imprima modelului o viteza de zbor mica fata de o alte elice cu diametru mic si pas mare care va imprima modelului o alta viteza de zbor mai mare .

Deci se pleaca de la model si elice si se gaseste motorul si valoarea tensiunii de alimentare si nu invers.

Concluzie:

Ai un motor care este gandit sa mearga cu reductor sau poate fi pus pe ducted-fan fara reductor...in fiecare din cele doua cazuri avand o anumita elice care il va face sa functioneze la aceea tensiune si curent cu eficenta maxima.


Succes.

Aceasta postare a fost editata de charlie: 15 June 2007 - 10:41 PM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu