Modelism - RHC Forum: Detalii tehnice, nedumerire: greutate, altitudine - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Detalii tehnice, nedumerire: greutate, altitudine

#1 Useril este offline   alexandru.ast 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 25-May 07

Postat 25 May 2007 - 11:51 AM

M-ar interesa ce aparat de zbor mi-ar trebui care sa intruneasca urmatoarele conditii:

1. Sa fie capabil sa zboare la o altitudine de 200m.
2. Sa poata sta pe loc indiferent de altitudine. (hovering, nu stiu cum se numeste exact)
3. Sa poata cara echipamente (greutate) in jur de 1,5 Kg
4. Raza de actiune a radiocomenzii sa fie de minim 500m
5. Autonomia de zbor in jur de 30 minute.

Mentionez ca sunt afon in acest domeniu, dar am destule cunostinte despre tehnica. Banuiesc ca imi trebuie un heli. Dar de care? Dispun de suma de 600-800 euro pentru acest proiect.

Multumesc!
0

#2 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 25 May 2007 - 03:59 PM

un elicopter sa ridice o incarcatura de 1.5 kg, cu toate accesoriile (telecomanda, acumulatori, incarcatori, etc..) sare binisor de pretul asta. Iar pentru autonomie de 30 de minute cu electricele e cam greu, probabil ai nevoie de motoare cu combustie. Adica zgomot, fum, ulei imprastiat (la motoarele pe metanol)..

Hovering la 200 de metri este posibil, dar cu cineva priceput care sa stea cu ochii pe el si mana pe comenzi . Daca visezi la zbor/hovering autonom esti cu pretul la 1-2 ordine de marime departare.

Si nu in ultimul rand trebuie sa te gandesti la securitate - conditiile in care este legal sa zbori un elicopter asa mare s-ar putea sa nu fiie aplicabile in locurile in care vrei tu sa-l folosesti.

Sunt curios, la ce aplicatie vrei sa-l folosesti?

cezar

p.s. - un balon cu heliu nu merge?
p.s.2 - cunosc pe cineva care a realizat un robot zburator cu 4 elici, dar are probabil 1/10 - 1/5 din capacitatea de ridicare si pretul pe la mii de euro.

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 25 May 2007 - 04:04 PM

0

#3 Useril este offline   alexandru.ast 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 25-May 07

Postat 25 May 2007 - 04:08 PM

Nu cred ca e vorba de legalitate, il voi folosi pentru a genera hartzi 3d ale unor vai si munti, pentru constructia unui drum forestier. Adica 200 m altitudine se refera de la sol, considerand ca eu sunt pe un varf, el o sa mearga peste sa zicem o vale iar distanta de la el la pamant va fi de 200m.

La dirijabil uite ca nu m-am gandit... pare mult mai bun pentru ce vreau eu... dar unde gasesc asa ceva?

Va trebui sa reziste la vand destul de puternic, minim 50km/h

Am mai citit pe forum ca la heli se uzeaza piesele destul de des... un motor electric nu tine decat 10 zboruri? sunt cam nedumerit...

Aceasta postare a fost editata de alexandru.ast: 25 May 2007 - 04:21 PM

0

#4 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 25 May 2007 - 04:20 PM

1. bugetul de 600... 800 euro e infim ptr achizitie .... pentru ca:
.......... pe linga heli iti trebe macar un 3d helicomand (~ 300 euroi) + sistemul de stabilizare/orientare al camerei + heli-ul in sine

2. daca il vrei numai ptr drumul ala .... cautal pe charly care-i tot din bucuresti si explica-i problema ... vei scuti bani si iti vei face treaba in timp util!

Stima

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 25 May 2007 - 04:21 PM

0

#5 Useril este offline   alexandru.ast 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 25-May 07

Postat 25 May 2007 - 04:36 PM

Acel dispozitiv de compunere de harti (de fapt un mini-pc cu gps) are deja platforma de ghidaj a camerei, care se face 100% automat din softul de cartografiere, mai are o interfata RS232 impreuna cu un adaptor si poate comanda si vehiculul de zbor, are 9 comenzi tip da/nu si 3 comenzi de variatie in plaja 1-12V programabile din soft, si un card 3g pe pcmcia pentru a fi ghidat si a i se citi parametri prin internet. Normal, softul de cartografiere ar trebui sa faca totul, el plimba vehiculul unde trebuie, nu ar fi nevoie neaparat radiocomanda, numai ca pentru inceput trebuie neaparat sa se vada ca merge, ar fi ok cu radiocomanda din dotare al dispozitivului de zbor...

Imi trebuie si pe viitor, si trebuie neaparat sa il fac manevrabil remote! Cred ca solutia cu dirijabilul ar fi cea ma buna, cred ca e mai smooth... dar nu stiu de unde as putea sa iau un dirijabil, banuiesc ca trebuie sa aiba un volum de 2-3mc de heliu ca sa imi ridice mie 1,5 kg - si ar fi si mai sigur, device-ul de cartografiere a costat 7000 de euro si nu as vrea sa dau cu el de pamant (de aici e problema cu banii, producatorul avea initial in oferta un fel de elicopter cu patru elici si zicea ca este si el in pret numai ca nu am stiut, aia a fost o oferta si cand a ajuns a ajuns fara, expirase oferta, si patronul zice ca nu a dat banii degeaba, ma rog, a tunat, a fulgerat si nu mi-a mai alocat decat foarte putini bani...

Aceasta postare a fost editata de alexandru.ast: 25 May 2007 - 04:46 PM

0

#6 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 25 May 2007 - 05:48 PM

Dirijabilul ar fi bun dar numai pe vreme linistita.Un kit cam de 2,5m lungime vindea o firma din germania cam la 900 de euro.Dar nu cred ca ti-ar fi deajuns.Se gasesc si mai mari de inchiriat dar au preturi de cazi pe spate.

La elicopter problema cea mare ar fi vibratia.Chiar si cu motor electric desi acesta functioneaza linistit vei avea vibratii de la rotorul portant.Poate schema cu 4 rotoare sa fie mai "linistita" dar vibratiile nu vor disparea de tot.Si pentru a obtine fotografii de acuratete mare vei avea nevoie ca , camera sa fie suspendata pe o platforma cu stabilizare giroscopica.

Numai asa vei reusi ca la orice pozitie a aparatului de zbor obiectivul camerei sa ramana in punctul comandat de soft.O asemenea platforma vindea o firma din state cam la 2500$.Pentru elicopter te poti gandi cam de la 1500 euro in sus.Deci dupa cum vezi "distractia" nu e chiar asa de ieftina.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#7 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 25 May 2007 - 07:30 PM

Nu cred ca sistemul tau stie sa piloteze un elicopter si nici un avion. Are functii de detectare orizontala si directie? (gps-ul stie unde se afla dar nu percepe orientarea in spatiu)

Dirijabilul e destul de sensibil la vant... am vazut unul care zbura intr-o briza destul de puternica... dar nu mai tin minte unde.
Cam orice aparat e riscant cand il zbori undeva deasupra padurii in zona muntoasa.

In pret te-ai incadra cu o motoparapanta, sau aeromodel clasic. Motoparapanta are avantajul ca in caz de avarie deasupra padurii are multe sanse sa nu se prabuseasca ci sa ramana agatata in copaci sau sa parasuteze oarecum lin de una singura, nepilotata. Dezavantajul e ca nu are viteza prea mare si ca e destul de greu de recuperat din copaci

Vezi ca exista un subforum de fotografii aeriene si unul de UAV-uri pe rcgroups.com, poti sa afli multe pe acolo. Daca lumina e buna (timp de expunere mic) se pot obtine poze foarte clare chiar si de pe aparate in miscare.

Georeferentiere am citit ca se poate face cu simple fotografii daca poti marca puncte cu pozitie cunoscuta pe poze.

Eu ziceam de balon pur-si-simplu, legat cu sfoara, fara motoare sau pilotare. Sunt unele care sunt "corcituri" intre zmeu si balon a.i. raman la inaltime si pe vant puternic (de ex. http://www.flickr.co...sill/166486799/ ridica 250 de grame).
Dezavantajul la baloane/dirijabile e ca heliul e foarte scump. Poti reduce costul cu heliul daca le transporti umflate dar atunci iti trebuie si o remorca inchisa numai pentru balon. Oricum plimbarea pe munti si prin paduri cu un balon de cativa metri cubi umflat promite sa fie palpitanta.

Un forum unde exista un subiect despre utilizarea zmeelor in fotografii aeriene si georeferentiere este http://arch.ced.berkeley.edu/kap2/php/wind...2&page=1#Item_0

---------

Citeaza

Dirijabilul ar fi bun dar numai pe vreme linistita.Un kit cam de 2,5m lungime vindea o firma din germania cam la 900 de euro.Dar nu cred ca ti-ar fi deajuns.Se gasesc si mai mari de inchiriat dar au preturi de cazi pe spate.


Cele de 2.5m sunt in general pentru uz indoor, la expozitii, mall-uri si sali de sport. Sunt prea "plapande" chair si pentru un vant slab.

---------

P.S. Cred ca pentru a te incadra in timp si bani asculta de Dragut si cauta pe cineva care se ocupa sau s-a ocupat cu fotografiere din heli. Sunt multe de invatat si la inceput e nepretuit un colaborator care se pricepe. Echipamentul poti sa ti-l completezi si mai tarziu.

P.S.2 Cauta si un pilot licentiat de ultrausor/motodelta vezi cat iti cere sa-ti zboare aparatura pe traseul specificat de tine. S-ar putea sa fie cea mai simpla, rapida, ieftina si mai ales sigura rezolvare.

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 25 May 2007 - 08:06 PM

0

#8 Useril este offline   One 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 192
  • Inregistrat: 22-July 03

Postat 28 May 2007 - 10:28 PM

Problema cea mai mare a heliului nu este pretul ridicat, cat faptul ca exista pierderi chiar daca transporti balonul gata umflat. Am vrut mai demult sa fac un dirijabil publicitar si am renuntat tocmai din acest motiv.
Cea mai buna solutie dupa parerea mea ramane insa tot balonul. Acesta poate fi si cu aer cald, la urma urmei. Si eu inclin spre un balon nedirijat, care sa fie ancorat de sol. Forma balonului ar trebui sa fie cumva diferita de cea sferica, pentru a se putea folosi si pe vant slab.
Pe vant puternic... jos cu el si asteptat vreme buna.
Nici navetele spatiale nu se lanseaza daca nu sunt conditii meteo favorabile, asta este.


Si eu m-am gandit sa realizez un aeromodel care sa faca fotografii dar deocamdata proiectul este in stand-by, aprofundez mai bine teoria.
Pentru o asemenea aplicatie, deosebita, ar exista si posibilitatea realizarii unui vehicul special, dar asta deja duce spre SF.
Iata care ar fi cateva idei.
1. O platforma care sa fie fixata la baza unui con. Acest con este varful unei rachete care propulseaza conul la 250m altitudine. La atingerea acestei inaltimi, conul se detaseaza de racheta purtatoare si se deschide o parasuta. Aceasta parasuta poate fi gonflabila, pentru destindere brusca. In loc de parasuta, banuiesc ca se poate utiliza si un balon care sa fie umflat de o capsula care contine sa zicem aer sau CO2 sub presiune.
Dupa ce balonul sau parasuta s-a deschis, se realizeaza fotografia, dupa care se asteapta revenirea balonului la sol si se realizeaza o noua lansare. Lansarea s-ar putea face si cu o catapulta dar mi-e mila de echipamentul pentru fotografiere... In plus mai sunt oscilatiile platformei....
Alta varianta ar fi mentinerea balonului umflat si propulsarea acestuia prin diverse mijloace la inaltime, altele decat racheta, propulsoare care sa il miste lent in sus.
2. A doua idee de asemenea SF ar fi realizarea unui elicopter care sa aiba dimensiuni mai mari. Acesta ar arata ca o platforma sau cadru care are 2, 3 sau 4 elici de mari dimesiuni. Eu vad aceste elici cu suprafata mare si viteza de rotatie relativ mica (200-300rot/min). Aceste elici ar trebui cumva reglate astfel incat axele lor de rotatie sa fie convergente spre sol sau oricum un sistem care sa asigura auto-stabilizarea (mai veniti si voi cu idei). Banuiesc ca la elicopterele mari axele elicilor sunt inclinate pentru a plelua longitudinal fortele, nu pentru stabilizare. Presupun elici cu pas fix, simple. Aceste elici ar putea fi cuplate intre ele, astfel incat sa fie actionate de un singur mecanism-motor. Aceasta actionare asigura sincronizarea, astfel ca palele elicilor nu se lovesc. Acest motor ar putea fi ceva asemanator unui motor de cauciuc sau unui motor care utilizeaza de asemenea aer comprimat sau oricum, ceva care sa functioneze 1minut si apoi sa poata fi reciclat. Dar cred ca poate fi folosit si un motor electric.
Iata am atasat o imagine care cuprinde ideea. Este un cadru-platforma care are 2 elici inclinate, cu pas fix, actionate de motor electric. Acesta isi ia energia prin fire care duc la sol. De aceasta platforma este suspendata o barcuta gonflabila pentru copii, asezata "cu fundul in sus", pe care se afla platforma cu echipamentul stiintific. Aceasta barcuta are rol de atenuare a socului de la aterizare, pentru protejarea echipamentului, iar prin greutatea ei, asigura un centru de greutate inferior platformei superioare, contribuind la cresterea stabilitatii.

Va rog sa nu radeti prea tare de solutiile mele.

Aceasta postare a fost editata de One: 28 May 2007 - 11:12 PM

Pentru a inventa ceva ai nevoie de o imaginatie bogata si o gramada de gunoi. Thomas A. Edison (1847 - 1931)
0

#9 Useril este offline   One 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 192
  • Inregistrat: 22-July 03

Postat 28 May 2007 - 11:15 PM

Iata si schita.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1180386941.jpg

Pentru a inventa ceva ai nevoie de o imaginatie bogata si o gramada de gunoi. Thomas A. Edison (1847 - 1931)
0

#10 Useril este offline   One 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 192
  • Inregistrat: 22-July 03

Postat 28 May 2007 - 11:20 PM

Ideea 3:
realizarea unui balon cu o forma de "corp portant" deci sub forma unei aripi, care sa fie propulsat cu cateva motoare, astfel asigurandu-se si manevrabilitatea.

Avantajul esential al balonului este faptul ca daca apare o defectiune la sistemul de propulsie, revenirea la sol se face cu risc mai mic de distrugere a echipamentului.
Pentru a inventa ceva ai nevoie de o imaginatie bogata si o gramada de gunoi. Thomas A. Edison (1847 - 1931)
0

#11 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 29 May 2007 - 04:43 AM

incearca sa vorbesti si cu astia : aici poze din aer.
flying is my life...
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu