tipuri de motoare ce tip de motor sa folosesc?
#1
Postat 19 October 2006 - 09:26 PM
Va multumesc anticipat.
#2
Postat 20 October 2006 - 02:17 PM
O autonomie foarte buna o ofera acumulatorii plumb acid care sunt si cei mai ieftini.In privinta motorului pot sa-ti spun ca pentru o autonomie buna iti trebuie reductor.Motorul din seria 700 echipat cu reductor plus o baterie de 12 V/7A este o alegere buna!Pe forum sunt deja navomodelisti care au construit un navomodel de nadit,poate te ajuta si ei.
#3
Postat 20 October 2006 - 02:45 PM
Este un motor de mare performanta, cu ventilator de racire integrat. Recomandat pentru motorizare cu un motor sau mai multe a navomodelelor multifunctionale mari.
Caracteristici:
Voltaj: 12 - 18 V
Nr. celule: 10-15 NiCd/NiMH
Curent: 4.5 A
Curent maxim: 8 A
Turatie: 5600 - 8400 rpm
Diametru Ax: 5 mm
Masa: 286 g
Dimensiuni: 47 x 83 mm
#4
Postat 20 October 2006 - 03:50 PM
Seria 700 sunt bune si cele mai uzuale + ca sunt ieftine
Un motor mai bun ar fi cel de automodelism puternic si fiabil dar cam scump
Aceasta postare a fost editata de Calu2: 20 October 2006 - 03:53 PM
#5
Postat 20 October 2006 - 05:47 PM
Si mie mi se parea ca alegerea unui motor 755/40 cu un acumulator NiCd e solutia cea mai optima.
Totusi vin lunile de iarna si......pot economisi niste bani.....si pot lua ceva de calitate,dar.....nu as dori sa ma arunc ca musca la "rahat"....
Astept in continuare sa ma ajutati sa ma "luminez",chiar ii rog pe cei care si-au facut un singuri navomodel de plantat sa ma ajute daca doresc-cu toate ca sincer ca ma cam indoiesc ca vor face asta-doar sunt pescar si i-am vazut cum se comporta pe balta- cer scuze singurei persoane care m-a ajutat sa plantez fara sa il rog,doar din camaraderie.
Va multumesc
#7
Postat 20 October 2006 - 06:37 PM
#8
Postat 20 October 2006 - 07:16 PM
#10
Postat 20 October 2006 - 07:51 PM
"A brushless DC motor (BLDC) is an AC synchronous electric motor that from a modeling perspective looks very similar to a DC motor. Sometimes the difference is explained as an electronically-controlled commutation system, instead of a mechanical commutation system, although this is misleading, as physically the two motors are completely different"
Totusi , nu iti inteleg intrebarea.De vazut am vazut destule motoare- de exemplu seria Haker- dar inca nu am cumparat unu sa vad cum merge-poate pe cel de la DVD-rom sa il iau....:)
#16
Postat 21 October 2006 - 09:24 AM
La inceput pare simplu,insa......sunt multe lucruri neclare pentru mine sau chiar necunoscute si din aceasta cauza cer ajutorul celor care se pricep ...
Asadar....cea mai buna alegere ar fi :
- motor power plus 755/40 cu un reductor 3:1 ;
- doua pachete de acumulatori 7 NiMh 4000 mA TAM ;
As mai avea o intrebare,daca stie cineva-ce distanta poate parcurge aceasta combinatie?
#17
Postat 21 October 2006 - 09:36 AM
#18
Postat 21 October 2006 - 09:58 AM
Sistemul de cuvare este lateral,dar inca nu m-am gandit cum va fi actionat (cred ca va fi actionat cu ajutorul unui servomotor).Un sistem bazat pe arc are un incovenient important:montura si nada sunt aruncate si se pot imprastia diferit.
Dar....cred ca mai am timp la dispozitie carca......ar fi ultimul lucru la care trebuie sa ma gandesc.
Mai intai sa ma lamuresc cu grupul motopropulsor.....:)
O elice cu trei pale de 50 mm e indicata?
#19
Postat 21 October 2006 - 09:59 AM
angler, la 21 Oct 2006, 09:24, a spus:
La inceput pare simplu,insa......sunt multe lucruri neclare pentru mine sau chiar necunoscute si din aceasta cauza cer ajutorul celor care se pricep ...
Asadar....cea mai buna alegere ar fi :
- motor power plus 755/40 cu un reductor 3:1 ;
- doua pachete de acumulatori 7 NiMh 4000 mA TAM ;
As mai avea o intrebare,daca stie cineva-ce distanta poate parcurge aceasta combinatie?
Acumulatorii pe care i-ai mentionat sunt o alegere foarte buna.Castigul este in faptul ca se pot incarca rapid pe balta de la bateria masinii ,deci intre lansari incarci accu.;apoi castigi autonomie prin viteza.Un accu cu plumb nu se poate incarca optim decat dupa cca 12 ore,deoarece trebuie incarcat la un curent maxim de 1C, pe cand NiMh si Ni Cd suporta curenti de incarcare mult mai mari ,si se pot incarca rapid cu sa zicem un charger gen POWER PEAK 400 sau alceva functie de buget;apoi nu are nici un sens sa folosesti Pb ,daca ai NiMh de aceeasi capacitate,nu ai face altceva decat sa ingreunezi barca.
#21
Postat 21 October 2006 - 08:48 PM
Parerile mele sunt urm:
1.Motorizarea brushless nu are ce cauta in asemenea aplicatie
2.Un motor din seria 700 este mai mult decat bun din toate punctele de vedere .
3.Elicea - minim trei pale
4.Bateriile Pb nu au ce cauta in acest loc din cauza greutatii si a timpului lung de incarcare
5. NiCd perfecte din motivele pe care le cunosteti si voi
8.Aveti nevoie de o bune stabilitate si deci o carma eficace .
9 . Asteptati si parerile meseriasilor care au facut asa ceva ...
10 . Cu stima ,al vostru coleg !!
#22
Postat 21 October 2006 - 09:11 PM
#23
Postat 21 October 2006 - 10:30 PM
Autonomia reala pe un astfel de model se obtine folosind accu de greutate mica,capacitate cat mai mare,si posibilitate de incarcare la accu masinii,chestie usor de realizat,datorita delta peak-urilor care se gasesc pe piata,si care practic la 12V se comporta ca adevarate pompe de curent. La un pescuitul de crap,spre exemplu,lansarea sculelor se face rar ,cu perioade de cca o ora,sa spunem 6 lansari cu nadire cu tot la prima lansare la 150m,un accu de 4A rezista cu succes datorita vitezei obtinute prin eliminarea greutatii in plus pe care o presupune un accu pe pb.,sa nu uitam faptul ca barca cu pricina mai cara dupa ea si vreo 2-3kg de nada;unde si la ce sarcina supui acumulatorul daca pe barca ta sunt deja 3kg de nada plus vreo 4 de plumb?omori atat accu,regulatorul si aduci la rosu si motorul,cu racire cu tot.Deci ,de obicei pb se duce repede,la 7-8 lansari a murit fara sa mai ai posibilitatea de a-l incarca in timp util,ceea ce nu este valabil si in cazul celorlalte tipuri de accu.Mai toti cei carora le-am dat barci cu accu pe pb,au reclamat acest lucru,cu toate ca erau noi,la tzipla.
#27
Postat 15 November 2006 - 10:39 PM
#30
Postat 15 November 2006 - 10:55 PM