Modelism - RHC Forum: tipuri de motoare - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

tipuri de motoare ce tip de motor sa folosesc?

#1 Useril este offline   angler 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 19-October 06

Postat 19 October 2006 - 09:26 PM

Sunt un incepator in ale navomodelismului si doresc sa imi construiesc un navomodel de pescuit.Fac acest lucru deoarece ce exista pe piata au preturi prohibitive pentru cei mai multi dintre noi .Prefer un efort intins pe o durata mai mare de timp(6-7 luni) decat sa dau o suma de 500-600 euro deodata.Am cumparat o coca de fibra de sticla,iar acum doresc sa imi cumpar un grup motopropulsor.Nu stiu ce tip de motor sa imi cumpar care sa imi asigure transportul unei mase de 6-7 kilograme avand o autonomie cat mai mare.Un motor din seria 7 sau un motor tip brusheles?Am tot citit in forum dar nu am gasit nimic expicit care sa ma lamureasca ce combinatie dintre motor si acumulatori imi pot asigura un randament bun (transportul unei mase cat mai mari) si o autonomie cat mai mare.
Va multumesc anticipat.
0

#2 Useril este offline   elicris 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 179
  • Inregistrat: 20-March 06

Postat 20 October 2006 - 02:17 PM

Salut!
O autonomie foarte buna o ofera acumulatorii plumb acid care sunt si cei mai ieftini.In privinta motorului pot sa-ti spun ca pentru o autonomie buna iti trebuie reductor.Motorul din seria 700 echipat cu reductor plus o baterie de 12 V/7A este o alegere buna!Pe forum sunt deja navomodelisti care au construit un navomodel de nadit,poate te ajuta si ei.
0

#3 Useril este offline   elicris 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 179
  • Inregistrat: 20-March 06

Postat 20 October 2006 - 02:45 PM

Un motor puternic din seria 700 este POWER PLUS 755/40.
Este un motor de mare performanta, cu ventilator de racire integrat. Recomandat pentru motorizare cu un motor sau mai multe a navomodelelor multifunctionale mari.
Caracteristici:
Voltaj: 12 - 18 V
Nr. celule: 10-15 NiCd/NiMH
Curent: 4.5 A
Curent maxim: 8 A
Turatie: 5600 - 8400 rpm
Diametru Ax: 5 mm
Masa: 286 g
Dimensiuni: 47 x 83 mm
0

#4 Useril este offline   Calu2 

  • Zbor cu orice navo auto velo sport
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 28-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 October 2006 - 03:50 PM

Brusless e ideal , da cum faci racirea...stii ca sunt pretentioase la temperatura si la 7 Kg trebuie un motor puternic care este si scump + regulatoru peste 50 Amp
Seria 700 sunt bune si cele mai uzuale + ca sunt ieftine
Un motor mai bun ar fi cel de automodelism puternic si fiabil dar cam scump

Aceasta postare a fost editata de Calu2: 20 October 2006 - 03:53 PM

Cred ca am mai trosnit ceva!!!Cand vorbesc aiurea este Robotul...
0

#5 Useril este offline   angler 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 19-October 06

Postat 20 October 2006 - 05:47 PM

E un distribuitor care vinde un motor Brushless Roxxy 4250/07 la 330 Ron fara taxe.Nu stiu daca acest model se preteaza la un model mare si de greutate medie( 7-8 kg).Tocmai din aceasta cauza doresc sa fac pasi mici- sa achizitionez treptat piesa cu piesa si sa aleg cea mai buna solutie,nu neaparat cea mai scumpa.La racire ma gandeam la cea cu apa ca e cea mai simpla de realizat ( mai ales ca si regulatorul poate fi racit deasemenea cu apa.Din ce am citit mi se par motoarele care dau un randament mare si in al doilea rand acumulatorii folositi sunt mai usori si pot fi incarcati mai repede(cu toate ca sunt mai scumpi).
Si mie mi se parea ca alegerea unui motor 755/40 cu un acumulator NiCd e solutia cea mai optima.
Totusi vin lunile de iarna si......pot economisi niste bani.....si pot lua ceva de calitate,dar.....nu as dori sa ma arunc ca musca la "rahat"....
Astept in continuare sa ma ajutati sa ma "luminez",chiar ii rog pe cei care si-au facut un singuri navomodel de plantat sa ma ajute daca doresc-cu toate ca sincer ca ma cam indoiesc ca vor face asta-doar sunt pescar si i-am vazut cum se comporta pe balta- cer scuze singurei persoane care m-a ajutat sa plantez fara sa il rog,doar din camaraderie.
Va multumesc
0

#6 Useril este offline   Calu2 

  • Zbor cu orice navo auto velo sport
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 28-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 October 2006 - 05:56 PM

Zi cum faci racirea la Brushless ?
Cred ca am mai trosnit ceva!!!Cand vorbesc aiurea este Robotul...
0

#7 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 20 October 2006 - 06:37 PM

iati motor seria 750 e cel mai mare din cate stiu si este un motor de tractiune( adica transporta mai mult de 8 kg).NU stiu cum e ca nu am.Dar cred ca e super
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#8 Useril este offline   angler 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 19-October 06

Postat 20 October 2006 - 07:16 PM

Racirea e simpla...gasesti multe idei pe net.Faci o iesire pe o teava in spatele elicei,cumperi un sistem de racire - mai multe spirale care se pun in jurul motorului-( se gaseste si un sistem care se aplica la spatele motorului) , legi astea intre el si scoti apa pe o margine a barcii.E simplu nu?Si mie imi pare simplu....insa pana nu o realizez sa ma lovesc de problema .....
0

#9 Useril este offline   Calu2 

  • Zbor cu orice navo auto velo sport
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 28-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 October 2006 - 07:26 PM

Nu mai inteles ... stii cum arata un motor brushless si cum se invarte ?
Cred ca am mai trosnit ceva!!!Cand vorbesc aiurea este Robotul...
0

#10 Useril este offline   angler 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 19-October 06

Postat 20 October 2006 - 07:51 PM

Sincer nu stiu mai mult decat este scris pe net....ca are magneti de neodymium ,ca nu are sistem de perii care pot induce interferente,ca are nevoie de regulator de ,ca e direct drive si nu are nevoie de reductor...
"A brushless DC motor (BLDC) is an AC synchronous electric motor that from a modeling perspective looks very similar to a DC motor. Sometimes the difference is explained as an electronically-controlled commutation system, instead of a mechanical commutation system, although this is misleading, as physically the two motors are completely different"
Totusi , nu iti inteleg intrebarea.De vazut am vazut destule motoare- de exemplu seria Haker- dar inca nu am cumparat unu sa vad cum merge-poate pe cel de la DVD-rom sa il iau....:)
0

#11 Useril este offline   Calu2 

  • Zbor cu orice navo auto velo sport
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 28-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 October 2006 - 08:11 PM

Se invarte statoru si rotoru e pe loc cum pui tu serpentina sau sistemul de racire ca as face si eu :)
Cred ca am mai trosnit ceva!!!Cand vorbesc aiurea este Robotul...
0

#12 Useril este offline   sorini 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 59
  • Inregistrat: 25-August 05

Postat 20 October 2006 - 08:36 PM

@calu2 - motoare BL exista si inruner, care sunt exact ca motoarele brushed si deci racirea se face "clasic";
de altfel outruner nu am vazut inca sa se foloseasca la navo.
@angler - sfatul lui elcris e cel mai bun pt cazul tau
0

#13 Useril este offline   angler 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 19-October 06

Postat 20 October 2006 - 08:45 PM

Aici m-ai inchis....Ma gandeam la sistemul de racire care se prinde in zona periilor la celalte tipuri de motoare sau poate la un ventilator ,cu toate ca inca nu m-am gandit la ce implica acest lucru-consum crescut de curent,acumulatori in plus........
0

#14 Useril este offline   sorini 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 59
  • Inregistrat: 25-August 05

Postat 20 October 2006 - 08:54 PM

de ex:

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1161370451.jpg

0

#15 Useril este offline   georgelus18 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 05-June 06

Postat 21 October 2006 - 09:06 AM

cred ca, mai bine pui un motor de ventilator sau aeroterma auto
consum in gol 0,7 si maxim 3 / 4 A
0

#16 Useril este offline   angler 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 19-October 06

Postat 21 October 2006 - 09:24 AM

Mentionez ca nu doresc sa fac un lucru cat mai ieftin si sa fie beton ,ci incerc sa aleg cele mai bune solutii chiar daca inseamna uneori un efort financiar important.Din aceasta cauza doresc sa il fac pe o perioada mai lunga 5-6 luni (oricum vine iarna si ......) si altfel se simte acest lucru la buzunar.Ca,daca ma dadeau banii afara din casa ma duceam la cei din Crangasi dadeam 1000-2000 euro si se rezolva problemele.
La inceput pare simplu,insa......sunt multe lucruri neclare pentru mine sau chiar necunoscute si din aceasta cauza cer ajutorul celor care se pricep ...
Asadar....cea mai buna alegere ar fi :
- motor power plus 755/40 cu un reductor 3:1 ;
- doua pachete de acumulatori 7 NiMh 4000 mA TAM ;
As mai avea o intrebare,daca stie cineva-ce distanta poate parcurge aceasta combinatie?
0

#17 Useril este offline   Calu2 

  • Zbor cu orice navo auto velo sport
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 28-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 October 2006 - 09:36 AM

Cu acumulatorii aia nu mergi pre mult circa 30-40 min cei mai uzuali pt. asa ceva sunt Plumb 12 volti 7A 2 buc ca sa ai autonomie sau 6 V 4A 2-4 buc, si vii cu ei incarcati de acasa si te tin toata ziua\ alegerea la motor este foarte buna --- la ce sistem de basculare al cuvelor te-ai gandit?
Cred ca am mai trosnit ceva!!!Cand vorbesc aiurea este Robotul...
0

#18 Useril este offline   angler 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 19-October 06

Postat 21 October 2006 - 09:58 AM

Totusi doi acumulatori Pb-Acid 12 V 7 A=5,6 kg , cu toate ca amandoi costa cat jumatate a unui pachet 7 NiMh 4000 mA TAM.Nu e o greutate in plus?
Sistemul de cuvare este lateral,dar inca nu m-am gandit cum va fi actionat (cred ca va fi actionat cu ajutorul unui servomotor).Un sistem bazat pe arc are un incovenient important:montura si nada sunt aruncate si se pot imprastia diferit.
Dar....cred ca mai am timp la dispozitie carca......ar fi ultimul lucru la care trebuie sa ma gandesc.
Mai intai sa ma lamuresc cu grupul motopropulsor.....:)
O elice cu trei pale de 50 mm e indicata?
0

#19 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 21 October 2006 - 09:59 AM

angler, la 21 Oct 2006, 09:24, a spus:

Mentionez ca nu doresc sa fac un lucru cat mai ieftin si sa fie beton ,ci incerc sa aleg cele mai bune solutii chiar daca inseamna uneori un efort financiar important.Din aceasta cauza doresc sa il fac pe o perioada mai lunga 5-6 luni (oricum vine iarna si ......) si altfel se simte acest lucru la buzunar.Ca,daca ma dadeau banii afara din casa ma duceam la cei din Crangasi dadeam 1000-2000 euro si se rezolva problemele.
La inceput pare simplu,insa......sunt multe lucruri neclare pentru mine sau chiar necunoscute si din aceasta cauza cer ajutorul celor care se pricep ...
Asadar....cea mai buna alegere ar fi :
- motor power plus 755/40 cu un reductor 3:1 ;
- doua pachete de acumulatori 7 NiMh 4000 mA TAM ;
As mai avea o intrebare,daca stie cineva-ce distanta poate parcurge aceasta combinatie?

Acumulatorii pe care i-ai mentionat sunt o alegere foarte buna.Castigul este in faptul ca se pot incarca rapid pe balta de la bateria masinii ,deci intre lansari incarci accu.;apoi castigi autonomie prin viteza.Un accu cu plumb nu se poate incarca optim decat dupa cca 12 ore,deoarece trebuie incarcat la un curent maxim de 1C, pe cand NiMh si Ni Cd suporta curenti de incarcare mult mai mari ,si se pot incarca rapid cu sa zicem un charger gen POWER PEAK 400 sau alceva functie de buget;apoi nu are nici un sens sa folosesti Pb ,daca ai NiMh de aceeasi capacitate,nu ai face altceva decat sa ingreunezi barca.
...tabula crasa, mortua est!
0

#20 Useril este offline   elicris 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 179
  • Inregistrat: 20-March 06

Postat 21 October 2006 - 02:19 PM

Cu elicea e mai complicat.O sa cumperi tu mai multe si o sa o alegi pe cea optima.Oricum la reductor 3:1 cu trei pale merge,dar conteaza si ce pas alegi.
Bafta!!
0

#21 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 21 October 2006 - 08:48 PM

Salutare colegi !
Parerile mele sunt urm:
1.Motorizarea brushless nu are ce cauta in asemenea aplicatie
2.Un motor din seria 700 este mai mult decat bun din toate punctele de vedere .
3.Elicea - minim trei pale
4.Bateriile Pb nu au ce cauta in acest loc din cauza greutatii si a timpului lung de incarcare
5. NiCd perfecte din motivele pe care le cunosteti si voi
8.Aveti nevoie de o bune stabilitate si deci o carma eficace .
9 . Asteptati si parerile meseriasilor care au facut asa ceva ...
10 . Cu stima ,al vostru coleg !!
0

#22 Useril este offline   elicris 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 179
  • Inregistrat: 20-March 06

Postat 21 October 2006 - 09:11 PM

Eu raman la ideea ca cele cu plumb acid sunt cele mai bune pentru barca lui.La apa ,sa fie clar nu mergi doar cu o baterie.El are nevoie de autonomie!Si cand faci o barca de nadit,nu o faci de 50 cm ca sa se scufunde cand ii pui bateria.Toate barcile pe care le-am vazut de nadit,au baterie plumb acid(ofera cea mai buna autonomie).
0

#23 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 21 October 2006 - 10:30 PM

Din proprie experienta,tind sa subscriu ideii folosirii acumulatorilor NIMH sau NICD. De ce spun asta:accu. cu plumb sunt f greu de incarcat pe balta,si asta datorita curentilor mici de incarcare ,si al consumurilor relativ mari ale motoarelor folosite.Barci de pescuit am facut o gramada,dar cel mai deranjant aspect al afacerii a fost faptul ca in exploatare ,acumulatorul cu plumb sa dovedit a fi o catastrofa,fie din cauza faptului ca nu a fost suficient incarcat,sau a fost incarcat dupa ureche.Pescarul,posesorul modelului neavand rabdarea sau hardul necesar unei optime incarcari a optat ,cred ,pe varianta"hai sa bagam curent cat mai mult ca merge" -ei bine nu merge;dupa cateva incarcari la x amperi accu a crapat, adica devine lenes,nu mai tine sarcina.Si toate astea din motive de viteza la incarcare.
Autonomia reala pe un astfel de model se obtine folosind accu de greutate mica,capacitate cat mai mare,si posibilitate de incarcare la accu masinii,chestie usor de realizat,datorita delta peak-urilor care se gasesc pe piata,si care practic la 12V se comporta ca adevarate pompe de curent. La un pescuitul de crap,spre exemplu,lansarea sculelor se face rar ,cu perioade de cca o ora,sa spunem 6 lansari cu nadire cu tot la prima lansare la 150m,un accu de 4A rezista cu succes datorita vitezei obtinute prin eliminarea greutatii in plus pe care o presupune un accu pe pb.,sa nu uitam faptul ca barca cu pricina mai cara dupa ea si vreo 2-3kg de nada;unde si la ce sarcina supui acumulatorul daca pe barca ta sunt deja 3kg de nada plus vreo 4 de plumb?omori atat accu,regulatorul si aduci la rosu si motorul,cu racire cu tot.Deci ,de obicei pb se duce repede,la 7-8 lansari a murit fara sa mai ai posibilitatea de a-l incarca in timp util,ceea ce nu este valabil si in cazul celorlalte tipuri de accu.Mai toti cei carora le-am dat barci cu accu pe pb,au reclamat acest lucru,cu toate ca erau noi,la tzipla.
...tabula crasa, mortua est!
0

#24 Useril este offline   elicris 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 179
  • Inregistrat: 20-March 06

Postat 22 October 2006 - 08:23 AM

Apropo ,de rabdarea pescarilor!
E ca si cum vrei sa treci granita cu masina,si pui doar 10 litri de benzina??
0

#25 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 22 October 2006 - 10:45 PM

Subscriu IPSIHI !
0

#26 Useril este offline   GEO13 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 69
  • Inregistrat: 09-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 November 2006 - 06:51 PM

este necesar reductorul la motorul 755/40?
nu poti reduce turatia din regulator?
am comandat si eu un asemenea motor dar fara regulator.
Angler ai avansat cu barca?
0

#27 Useril este offline   Stxcarp 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 15-November 06

Postat 15 November 2006 - 10:39 PM

Bine v-am gasit; numele meu e Stefan si sunt incepator in ale navomodelismului pasiunea pt. crap ma adus la navo.De anul trecut am studiat forumul si am inceput iarna trecuta sa-mi fac o barcuta,pe care toata vara am exploatato din plin cu ffff multe satisfactii....crapppp.Coca nu am gasit la acel moment si am ales un kit de la San Remo...barcuta e mica da e numa buna.Am ales un motor dintrun compresor auto si sa dovedit a fii un RS 540...regulator rocar 20....baterie pb acid 6v 7ah....si barcuta mere vreo 25 de drumuri la 200-250 mjetri fara sa schimb bateria
0

#28 Useril este offline   Stxcarp 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 15-November 06

Postat 15 November 2006 - 10:47 PM

poza 1 :angry:

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1163623678.jpg

0

#29 Useril este offline   Stxcarp 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 15-November 06

Postat 15 November 2006 - 10:50 PM

poza2

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1163623858.jpg

0

#30 Useril este offline   Stxcarp 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 15-November 06

Postat 15 November 2006 - 10:55 PM

Am inceput sa construiesc alta barcuta tot pt pescuit asemanator cu catamaranul si vreau sa fie cu 2 motoare dar nu stiu dc pot sa folosesc un regulator la 2 motoare si dc o sa vireze dc opresc alimentarea unui motor...coca am inceput sa o fac din forex de 3mm...
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu