viteza limita mica cum facem un model asa?
#1
Postat 30 April 2007 - 07:46 PM
in primul rand banuiesc ca trebuie sa fie trainer (astept poate stie careva vo' configuratie cu o viteza limita si mai mica)
si as vrea si alte sugesti legate de eventuale imbunatatiri....
in prima faza as vrea sa ii faca o copie la scara (maxim 900 mm anvg) sa vad ce iese...(probabil din depron)
deci astept propuneri si/sau eventuale dispozitive care sa ajute la scaderea vitezei limita...
#2
Postat 30 April 2007 - 08:04 PM
Fisiere atasate
-
Storch1.1.jpg (62.5K)
Number of downloads: 255
#3
Postat 30 April 2007 - 08:06 PM
Viteza limita e controlata de incarcarea alara(adica greutatea modelului vs suprafata portanta) si de portanta care la randul ei e controlata de profilul aripii.
TEL. 0726.191.725
#4
Postat 30 April 2007 - 08:20 PM
nu cunosc solutia cu snururile...as vrea o detaliere..
@pitts anvergura e relativa...stiu ca am spus max 1,6 dar nu e obligatoriu..adik daca tu imi spui ca la 2m are viteza de angajare si mai mica io il fac de 2m ...
nu cunosc modelul ala la ce fante te referi ?
pana acu sunt sigur ca va avea flapsuri...si eventual snururi si fante ...
as vrea sa iasa un model care sa cuprinda cat mai multe solutii ....
#5
Postat 30 April 2007 - 08:49 PM
Cu rabdare si ciocan.
#6
Postat 30 April 2007 - 08:57 PM
deci o portanta mai mare si o aterizare si decolare mai scurta si la viteza mica...
#7
Postat 30 April 2007 - 09:05 PM
#8
Postat 30 April 2007 - 10:07 PM
problema e ca pica varianta cu flapsul deoarece aripa aia e aproape gata si nu are flapsul facut ... voleti pot fi adaugati dar flapsul nu cred...ramane de analizat...daca nu pot modifica pe asta fac altul....
oricum astept inca varianta cu snururile....
deci pana acum VOLETI s-au aprobat... de sambata ma apuc de construit la ei...
#9
Postat 01 May 2007 - 04:25 PM
Ar fi interesant care din cele doua asigura o viteza de zbor mai mica, o aterizare si o decolare cat mai scurta...
Eu zic ca avantajul flapsurilor propuse de mine iti ofera si posibilitatea de a zbura cu viteza..asta atunci cand vantul e cum a fost zilele trecute la RR..
Analizeaza toate posibilitatile... :o
Fisiere atasate
-
Flapsuri.JPG (22.27K)
Number of downloads: 176
#11
Postat 02 May 2007 - 11:32 AM
#12
Postat 03 May 2007 - 04:03 PM
Citeaza
E o protuberanta undeva in prima treime a extradosului care rupe curgerea laminara (folosit cu precadere la planoare). Rolul este de a intarzia desprinderea fileurilor de pe aripa. Principiul ar fi cam asa: in caz ideal, curgerea pe extrados se desfasoara cu o anumita forta de frecare pe suprafata aripii. Ca urmare, cand forta de frecare scade, odata cu cresterea incidentei sau scaderea vitezei, fileurile se desprind si urmeaza angajarea. Turbulatorul are rolul de a rupe controlat curgerea iar in urma lui, fileul sa devina turbulent (imagineaza-ti niste vartejuri mici pe suprafata aripii). Datorita acestui fenomen, forta de frecare creste pe suprafata si desprinderea se realizeaza cum spuneam, intarziat. Inainte, la zborul liber de performanta, se lipea un fir de ata macrame' la 1-2 cm de bordul de atac (la o profunzime de aprox 18 cm, ca sa realizezi si ordinul de marime al dimensiunii), pe extrados, uneori drept, in lungul aripii, alta data in zig-zag sau alte forme mai studiate.
Later edit: http://www.mh-aeroto...ls/turbulat.htm
Mai general, pentru cine are rabdare sa caute: http://www.google.ro/search?hl=ro&q=airfoi...urbulator&meta=
TEL. 0726.191.725
#15
Postat 03 May 2007 - 11:51 PM
Alte cateva fotografii:
http://www.hobby-lobby.com/srtele.htm
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 03 May 2007 - 11:53 PM
#16
Postat 04 May 2007 - 07:13 AM
Se poate si asa ?, la 3 May 2007, 23:51, a spus:
ai mai putea folosi metoda de la AN2, are niste fante pe bordul de atac (e principiul ca la Wilga) care se deschid automat la un unghi de incidenta mare si il sufla stratul limita de pe extrados intarziand desprinderea fileurilor de aer
iti fac azi niste poze cand ma duc la aerodrom sa vezi ce interesant sunt facute
Aceasta postare a fost editata de odish1989: 04 May 2007 - 07:14 AM
#17
Postat 04 May 2007 - 08:11 AM
odish1989, la 4 May 2007, 08:13, a spus:
Nu automat ci gravitational...adica atunci cand avionul se infunda (asta e partea cu gravitatia), "vantul" de sub el le "umfla" si se deschid!...asta ca sa nu se creada ca e cine stie ce automatizare maiastra!!!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 04 May 2007 - 08:12 AM
Cu rabdare si ciocan.
#19
Postat 04 May 2007 - 01:50 PM
RedBaron, la 4 May 2007, 14:45, a spus:
daca nu gasesc o metoda mia eficienta o sa le las fixe...
Pai asta ai sa ne spui tu, dupa ce-l faci!...doar ca la anu, proba la RR va fi de viteza...am vorbit deja cu bigu!!!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 04 May 2007 - 01:56 PM
Cu rabdare si ciocan.
#21
Postat 04 May 2007 - 02:07 PM
Cea mai simpla si fiabila solutie, asa cum au sugerat unii mai sus, e sa alegi un profil gros si sa pui flapsuri. Atentie, flapsuri si nu flaperoane, sau cum le zice la eleroanele folosite ca flapsuri.
#22
Postat 04 May 2007 - 02:14 PM
Vivi, la 4 May 2007, 15:07, a spus:
Eventual concav-convex...
Cu rabdare si ciocan.
#23
Postat 04 May 2007 - 02:15 PM
si gros gros..dar daca e prea gros iar nu e bine...
exemple .. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
#24
Postat 04 May 2007 - 02:17 PM
In poza atasata nu se vede prea bine dar iti dai tu seama.
Fisiere atasate
-
hcaa17.jpg (8.94K)
Number of downloads: 79
#25
Postat 04 May 2007 - 02:20 PM
Fisiere atasate
-
hcaa17_rcm_05.jpg (18.67K)
Number of downloads: 78
#26
Postat 04 May 2007 - 02:21 PM
Fisiere atasate
-
hcaa17_rcm_01.jpg (23.41K)
Number of downloads: 72
#28
Postat 04 May 2007 - 03:02 PM
zod...fac analogie cu zborul 1:1...la unele aripi pe o bucata de vreo 20 30 cm din BA se pune un coltar metalic care are rolul de a mari unghiul de incidenta a aripii. in apropirea vitezei limita fileurile de aer de desprind de pe partea aceea. dupa care incepe mansa si vibreaza, vibreaza aripa, avionul se zgaltie incepe soneria si canta si.....surpriza!
intr-un model nu le vad rostul ca doar nu stai in el sa-l simti cum vibreaza!
din poza nu se vede bine. sunt fixe? sau mobile?
normal profil gros, portanta mare rezistenta indusa mare. baroane...profilul lui voodoo nu ti-a placut? ala ii profil concav convex...era si gros...si profunzime mare
Aceasta postare a fost editata de Rares: 04 May 2007 - 03:04 PM