Ajutor Motoare
#1
Postat 30 March 2007 - 02:24 PM
Ce vreau sa va rog daca stiti de unde as putea cumpara de aici din Romania motoare de acest gen,sau cine mi-ar putea face i-as ramane recunoscator si bineinteles ca le-as plati nu conteaza cat.Dar as vrea minim 10 bucati.
Dimensiunile motorului sa fie de: lungime 7 cm.
diametru 1,7 cm.
Va rog care poate sa imi raspunda sa imi scrie sau daca detine informatii de acet gen.
Va multumesc!
#2
Postat 30 March 2007 - 03:17 PM
Nu mai stiu ce impuls au.. parca sunt clasa C
O sa le fac o poza.
Daca ai rachete f f frumoase ti-le vand :lol:
Numai bine!
Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 30 March 2007 - 03:18 PM
#3
Postat 30 March 2007 - 03:32 PM
O alta solutie ar fi sa cauti aici in forum ca sunt postate mai multe metode de a-ti face singur motoarele cu diverse tipuri de combustibili dar pentru acest lucur e nevoie de un pic de experienta.
In acest sens te pot ajuta cu pagini xeroxate din "Rachetomodelul" de Ion Radu unde este foarte bine descris modul de constructie al unui motor de impuls mic pe baza de praf de pusca (black powder).
Eu nu am mai facut de mult un motor asa micut si nu ma bag sa vand.
#4
Postat 30 March 2007 - 08:00 PM
Va multumesc!
#6
Postat 01 April 2007 - 10:59 AM
Dar in acelasi timp hobby-ul inseamna distractie si nu neaparat utilitate la fiecare lansare :D
In plus sunt curios cat de stabil este zborul.
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 01 April 2007 - 10:59 AM
#8
Postat 02 April 2007 - 02:26 PM
Eu as vrea sa am motoare comune pt amandoua.
Cea mica teoretic atinge o inaltime de 366m iar cea mare 198m.
#15
Postat 03 April 2007 - 09:31 AM
Eu zic ca merg pe rachetele lui MasterHunter, dar sa isi intareasca aripioarele sa nu ramana in urma rachetei la lansare :D
Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 03 April 2007 - 12:56 PM
#18
Postat 03 April 2007 - 02:55 PM
MasterHunter, la 3 Apr 2007, 12:49, a spus:
Sa imi zici daca vrei sa o vinzi ca ti-l cumpar eu.
Imi dau si eu cu parerea acum...
C6-7 merg oricand in loc de C6-oricat.
A doua cifra reprezinta delayul in secunde pentru parasuta, deci nu e legat ..direct... de impulsul motorului.
Probleme poat aparea cand timpul e prea scurt ca racheta daca inca are viteza mare cand iese parasuta, o poate rupe sau incurca in ea. E mai bine sa fie un timp mai lung sa fii sigur ca parasuta se deschide pe parte descendenta a traiectoriei.
Mult Bulan!
P.S. Motoarele ca motoaele, dar ai grija si la ignitere ca fara ele poate sa fie enervant sa pornesti motorul. Eu am folosit ignitere Estes, dar nu mai am :D
#19
Postat 03 April 2007 - 07:18 PM
Un C6-5 ar fi deci mai bun pentru aceea, dar daca nu e...
Acel +/- 10 % de care vorbea MIG 29 ca este variatia intre motoare nu se refera direct la diferenta fata de valorile impulsului din prospect ci mai ales la diferenta intre motoarele aceleasi categorii.
Asta pentru ca sunt indicate doar clase de impulsuri in care se incadreaza motoarele. Un motor C6 are cam 8,5 Ns deci intra la clasa C (5.00-10.00). Deci +/- 10 % inseamna 9.35 sau 7.65. La fel, un motor de 6 Ns real va fi pus in aceeasi categorie “de 10 Nsâ€. Sunt motoare comerciale, de serie mare si nu conteaza asa mult variatia.
Quote
“C6-7 merg oricand in loc de C6-oricatâ€
Daca vrei doar “sa mearga†si atat. Altfel e fals. S-ar fabrica numai C6-7…
Quote
“mai mult ca sigur ei recomanda CA, daca nu gasesti de modelism poti folosi SuperBond de la Henkel, sau ceva Super Attak de la Loctite) bag mana-n foc ca nu raman.â€
CA e f. bun pentru lipiri rapide, cazuri de urgenta daca trebuie neaparat lansata racheta in urmatoarele minute, etc. Cand lipesti aripioare e foarte greu sa le pui exact de prima data, si daca ai CA care lipeste aproape insantaneu, nu mai poti ajusta pozitia. Deci e mai greu de lucrat.
Merge foarte bine aracet pentru prima lipire, pozitionare, etc, apoi inatarire tot cu aracet sau cu epoxi. De fapt “merge†cu aproape orice aveti daca nu uitati sa intariti o data sau de 2 ori aripioarele. Increderea mea in CA pentru aripioare este f.f. limitata si nu folosesc niciodata, tocmai din cauza importantei lipiturii. E de folosit doar atunci cand nu este alta solutie, materiale incompatibile, etc.
Vad ca s-a sters discutia despre rampe, o luase un pic alaturi dar subiectul nu e de neglijat. Pare un lucru banal o tija de felul acela, iar pana in momentul in care veti rata o lanasre din cauza rampei nu-i veti acorda mare atentie.
#20
Postat 04 April 2007 - 12:09 AM
MasterHunter, la 3 Apr 2007, 12:49, a spus:
Sa imi zici daca vrei sa o vinzi ca ti-l cumpar eu.
Nu vand motoare. Ti le aduc gratis daca doresti. Doua seturi de 3 motoare. Eu ajung in Romania spre sfarsitul lunii Mai.
Despre ignitere: motoarele pe care ti le aduc vor avea si igniterele lor. Insa poti sa-ti construiesti tu ignitere din bete de chibrit, praf de pusca si tub de perfuzie. Merg minunat si eu le folosesc des in loc de igniterele comerciale. Pur si simplu am incredere mai mult in ceea ce fac cu mana mea decat in ceea ce gasesc de cumparat gata facut... asta NU inseamna ca igniterele Estes (cele cu care vin dotate motoarele) n-ar functiona :wacko:
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 04 April 2007 - 12:17 AM
#21
Postat 04 April 2007 - 12:13 AM
MrSpace, la 3 Apr 2007, 14:55, a spus:
C6-7 merg oricand in loc de C6-oricat.
Nu merge C6-7 in loc de C6-oricat... de exemplu nu merge in loc de C6-0 care e motor pentru treptele inferioare. La declansarea dintre trepte nu prea doresti intarziere; doresti transmiterea focului imediat dupa ce se termina arderea "treptei" inferioare.
Prin urmare delay-urile respective precum si, in unele cazuri ca si cele mentionate mai sus, absenta delay-ului este deosebit de importanta.
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 04 April 2007 - 12:16 AM
#22
Postat 04 April 2007 - 07:03 PM
Ne intelegem noi cumva.
P.S astea sa le aduci numai daca ai chef si poti sa faci rost de ele.Dar eu oricum ma multumesc si cu un pachet de c6-7... dar as vrea sa le lansez de mai multe ori
aaa si in plus ca mi-am comandat si o mini camera video care sa o pun pe aia mare sa inregistrez zborurile
Multumesc mult!!!
#24
Postat 04 April 2007 - 07:15 PM
MasterHunter, la 4 Apr 2007, 19:03, a spus:
Multumesc mult!!!
Salutari!
Problema e ca nu pot legal sa ti le vand si prefer sa ti le fac cadou <_< Prin urmare am spus ca sunt cadou, cadou vor ramane :)
Deci ramane sa aduc 2 pachete C6-5 si 3 pachete C6-7. Singura problema care poate sa intervina este la aeroport; este prima data cand incerc sa aduc asemenea lucruri cu avionul. Vom vedea daca vor fi probleme. Chiar sunt curios.
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 04 April 2007 - 07:16 PM
#25
Postat 04 April 2007 - 07:35 PM
aaa si MIG numai bine ca vii in mai ca pe 27 e si ziua mea si o sa consider un cadou de la tine <_< si si eu sunt curios la vama ce o sati zica astia...tare curios
Multumesc inca odata
#26
Postat 04 April 2007 - 08:32 PM
Parca nici n-ati facut prima racheta si vreti deja cu camera in ea. Va miscati repede. La urma urmei asa e bine, riscati un pic dar data urmatoare o sa mearga precis ! :)
Mestere vanator, cu C6 nu misti tu prea mult camera aia (de fapt nu stiu de care este-oricum numai cu una speciala ptr. rachetomodele mici ai sanse). Ai nevoie cel putin de un D11-5 sau cluster de 3x C6 ptr un zbor cat de cat mai inalt. Daca te multumeste insa sa mearga cat un bloc cu 7 etaje, e OK poate ai noroc. Daca pui C6-7 garantez ca va ajunge in pamaint si e pacat de bani. Toate au un inceput.
Va trebui deci sa te gandesti serios sa faci alta racheta.
Citeaza
problema care poate sa intervina este la aeroport;
Oficial transportul pe calea aerului a motoarelor de r. este interzis.
Nici macar in avioane de marfa.
In bagajul de cala se poate pune, in cutie din tabla dar depinde de ce aeroport e vorba. In unele din US au pus scannere care detecteaza anumite substante chimice, pe langa scannerele obisnuite. Sa nu dai de vreunul din acelea. <_<
Si eu voi veni in Ro in vara si m-ar interesa sa aduc niste motoare (in sens invers insa, din Ro..) dar voi vorbi in prealabil la UPS si FedEx.
#27
Postat 04 April 2007 - 09:12 PM
pun si pozele cam cum arata
Imagini atasate
#29
Postat 04 April 2007 - 10:07 PM
Problema pe care am tot batut-o eu era ca este nevoie de motoare mai puternice ca sa ridice o racheta care are si camera, baterii, adaptare, varf transparent sau oglinzi, etc. iar motoarele de 10 Ns sunt mult prea slabe pentru asa ceva. Nu ai suficienta viteza ca sa poti folosi eficient zborul intertial, racheta va merge f. putin si e pacat de munca. Incearca intai "aia mare" si vei vedea.
Daca tot vrei sa-ti aduca cineva motoare sau sa procuri altele, cauta mai puternice, D sau chiar E compozite si abia acelea ar fi MINIMUM cu care poti face ceva cu o camera. Daca te multumesti cu o poza /film ca facuta din balcon...
#30
Postat 05 April 2007 - 12:02 AM
liviu123, la 4 Apr 2007, 22:07, a spus:
Problema pe care am tot batut-o eu era ca este nevoie de motoare mai puternice ca sa ridice o racheta care are si camera, baterii, adaptare, varf transparent sau oglinzi, etc. iar motoarele de 10 Ns sunt mult prea slabe pentru asa ceva. Nu ai suficienta viteza ca sa poti folosi eficient zborul intertial, racheta va merge f. putin si e pacat de munca. Incearca intai "aia mare" si vei vedea.
Daca tot vrei sa-ti aduca cineva motoare sau sa procuri altele, cauta mai puternice, D sau chiar E compozite si abia acelea ar fi MINIMUM cu care poti face ceva cu o camera. Daca te multumesti cu o poza /film ca facuta din balcon...
Da, si eu i-as recomanda sa inceapa de la zero. Kit-urile respective nu sunt scumpe. Cea in trei trepte am facut-o din kit de la Estes. Nu e de la zero dar nici departe de zero nu este. Ai suficient de munca la ea. Nu vine gata facuta. Avantajul unui astfel de kit este ca desi poti lucra ca si cum ar fi de la zero, nu trebuie sa mai stai sa-ti cauti materialele necesare.
Dezavantajul este ca nu iti lasa loc sa decizi tu diametru, lungimea, caracteristicile finale ale modelului si astfel mergi pe ceva pre-calculat de altii tu doar construind lucrul respectiv. Cateodata insa nu este timp sa calculezi fiecare model si asa cum am spus... distractia primeaza in acest hobby desi o serie de "invataturi" se pot trage de la fiecare lansare.
Daca ma ajuta vremea maine voi lansa "creionul" ascutit denumit de cei de la Estes Mean Machine. Chiar sunt curios cum se comporta in zbor. Din calcule imi reiese CP-ul cam la un diametru si jumatate distanta fata de CG. Sunt curios cum se comporta avand in vedere ca are raportul lungimea/diametru foarte mare.
Stabilizatoarele ar trebui sa fie suficiente deoarece bratul fortelor aerodinamice create de ele este marisor (lungime mare) dar niciodata nu se stie. Zborul va decide.
Rampa nu am gasit asa ca voi merge pe o sarma de 80 cm- e cea mai lunga pe care am gasit-o. Cu datele motorului publicate de NAR si cu datele modelului (masa, etc.) masurate se pare ca voi avea cam 75km/ora la 80 cm altitudine de pamant. Ar trebui sa fie suficient. Din nou, vom vedea.
Sper sa revin cu poze <_<
MIG-29