Salut.
Am achizitionat de curind din italia,o baraca 1:1.Ea este modificata pt motor outbord dar vreau sa ii montez un motor inbord.Am motorul,axul portelice si barca...De aici trebuie sa cer ajutor...Problema este ca chila in spate a fost taiata si nu mai are orificiul si suportul pt lagarul axului.Daca stie cineva cum as putea repara chila(materiale folosite) si ceva date despre unghiul la care trebuie sa iasa axul din chila.Pun si niste poze in speranta ca ma puteti ajuta....
Multumesc anticipat....
P.S. Daca topicul nu se incadreaza unde trebuie imi cer scuze si se poate sterge.
Pagina 1 din 1
reparatie chila si montaj ax portelice
#2
Postat 06 April 2009 - 03:29 PM
vad ca ai un fel de arbore port elice.
nu-mi dau seama daca are lagare, banuiesc ca da. ar trebui sa verifici lagarele, in special pe cel dinspre elice, eventual sa ii refaci bucsa. rectificat ax, apoi bucsa lagar pe cota rezultata. cel mai bine ar fi sa-i montezi rulmenti si semeringuri, cred ca e mai fiabil, in plus mai usor de intretinut. un lagar-bucsa trebuie gresat permanent, cu ulei, mizerie, etc. rulmentii in montezi cu o doza de vaselina si nu umbli la ei cel putin doi ani (daca etansezi bine).
pt reparatie, ma gandesc sa-ti faci o piesa metalica, un gen de flansa cu niste aripioare, pe care s-o fixezi de barca cu fibra de sticla si rasina, aripioarele sa fie pe suprafata cat mai mare, pentru a spori rezistenta.
totusi, nu inteleg de ce vrei sa pui motor on-board. cred ca te complici. un motor exterior are multe avantaje: usor de transportat, fiabilitate mai mare, mai ales scapi de etansari, mai silentios, mai mult loc in barca, si cred ca se mai gasesc. avantajele unui motor in barca nu le vad, cel putin pentru barcuta asta.
oricum, succes!
nu-mi dau seama daca are lagare, banuiesc ca da. ar trebui sa verifici lagarele, in special pe cel dinspre elice, eventual sa ii refaci bucsa. rectificat ax, apoi bucsa lagar pe cota rezultata. cel mai bine ar fi sa-i montezi rulmenti si semeringuri, cred ca e mai fiabil, in plus mai usor de intretinut. un lagar-bucsa trebuie gresat permanent, cu ulei, mizerie, etc. rulmentii in montezi cu o doza de vaselina si nu umbli la ei cel putin doi ani (daca etansezi bine).
pt reparatie, ma gandesc sa-ti faci o piesa metalica, un gen de flansa cu niste aripioare, pe care s-o fixezi de barca cu fibra de sticla si rasina, aripioarele sa fie pe suprafata cat mai mare, pentru a spori rezistenta.
totusi, nu inteleg de ce vrei sa pui motor on-board. cred ca te complici. un motor exterior are multe avantaje: usor de transportat, fiabilitate mai mare, mai ales scapi de etansari, mai silentios, mai mult loc in barca, si cred ca se mai gasesc. avantajele unui motor in barca nu le vad, cel putin pentru barcuta asta.
oricum, succes!
[/size][size=5]is nice to be important, but is more important to be nice!
#3
Postat 06 April 2009 - 08:28 PM
Salut
Axul sau arborele port elice,are lagarele lui,unul e metalic(bronz)si unul e din cauciuc pe suport de aluminiu.Problema mea e cum sa repar chila si cum trebuie sa fac iesirea axului din barca prin chila... Cit despre montarea motorului inbord,o fac pt consum,am un motor diesel in 2 pistoane de 20HP care consuma 2 litri la ora.Barca are 6,5 metri deci oricum e incomod de transportat si o voi duce la dunare,unde va si ramine...
Multumesc pt raspuns,dar mai astept si alte pareri.
Axul sau arborele port elice,are lagarele lui,unul e metalic(bronz)si unul e din cauciuc pe suport de aluminiu.Problema mea e cum sa repar chila si cum trebuie sa fac iesirea axului din barca prin chila... Cit despre montarea motorului inbord,o fac pt consum,am un motor diesel in 2 pistoane de 20HP care consuma 2 litri la ora.Barca are 6,5 metri deci oricum e incomod de transportat si o voi duce la dunare,unde va si ramine...
Multumesc pt raspuns,dar mai astept si alte pareri.
#4
Postat 06 April 2009 - 10:12 PM
...din cate se vede ,chila nu este proiectata pentru inboard, si trebuie modificata chila; reparatia e floare la ureche, fibra si lemn, stejat de preferat, mai grea este readaptarea chilei pentru inboard, trebuie remodelata pupa !!!
...tabula crasa, mortua est!
#5
Postat 06 April 2009 - 10:54 PM
ipsihi, la Apr 6 2009, 11:12 PM, a spus:
...din cate se vede ,chila nu este proiectata pentru inboard, si trebuie modificata chila; reparatia e floare la ureche, fibra si lemn, stejat de preferat, mai grea este readaptarea chilei pentru inboard, trebuie remodelata pupa !!!
Barca are inauntru suportii pt motor,deci clar din fabrica a iesit cu motor inboard.Problema este ca asa a venit,cu chila asa cum se vede...sunt urme de reparatie.In chila am gasit rasina turnata peste citeva kg de cuie,iar lemn nu are decit un leat de aprox 50/10mm la baza chilei cum se vede si in poza si nu e din fata pina in spate...
Intrebare : are vreo importanta Inclinatia spre pupa a axului?
P.S. Am sa incerc sa fac niste poze si di interior....
Multumesc si spor!
#7
Postat 07 April 2009 - 06:46 PM
Undeva in zona Popesti Leordeni (Bucuresti) spre iesire, langa cosul acela mare de fum de 100m inaltime...chiar la baza lui sunt unii care lucreaza cu fibra de sticla. Fac tot felul de chestii in matrita cum ar fi o "bara de protectie" cum au masinile in fata, spoiler sa-i zic...prin care se vad farurile de ceata dar imagineaza-ti ceva pentru un autobuz...adica de 3m latime pe 2m inaltime...am vazut si ceva coca de barca pe acolosi niste flotoare...cu siguranta ei te pot ajuta sa rapari fundul de barca si sa inserezi tubul prin care treci axul port elice. Si sa intaresti zona de acolo cu multa fibra...etc.
Abia dupa ce am scris am vazut ca esti din Timisoara...deci cred ca nu vii cu barca la Buc sa o repari ;)
Abia dupa ce am scris am vazut ca esti din Timisoara...deci cred ca nu vii cu barca la Buc sa o repari ;)
Aceasta postare a fost editata de charlie: 07 April 2009 - 06:56 PM
Arata acest topic
Pagina 1 din 1