De cum te urci la bord ai senzatia de masina sport, datorita volanului imbracat in piele galben/negru si cusut cu o atentie minutioasa. Scaunele frontale sport reglabile pe inaltime prin intermediul unui fel de manivele ofera o sustinere laterala buna, datorita configuratiei bine studiata. Atentie la picioarele soferului! MG ZR 160 va rasfata cu pedale din aluminiu, al caror mesaj este unul singur: apasa-ne! In astfel de conditii, aproape ca nu prea iti mai pasa de unele detalii de finisare de pe plansa de bord care nu sunt la nivelul modelelor germane. Dar parca mai conteaza, din moment ce ai rotit cheia in contact si intreaga masina “bolboroseste” precum un bolid la plecarea intr-o proba speciala de raliu. Ca un copil ce se incapataneaza sa desfaca o punga de bomboane, te apuca si pe tine, cel de la volan, frenezia de a apasa odata si inca o data pedala de acceleratie. Adrenalina se ridica iar la 4500 rpm atinge cuplul maxim de 174 Nm. Cursa schimbatorului de viteze este extrem de scurta, prima treapta inserandu-se de la sine. Motorul se tureaza, urechile sunt invadate de un urlet grav, pulsul creste. Toate se dezlantuie la eliberarea pedalei de ambreiaj. Dupa mai putin de 8 secunde treci de prima suta si continui. Suspensia tare tine masina pe traiectorie,sarind din curba in curba. Centurile de siguranta se pretensioneaza, la fel ca si muschii celor din masina. Jocul picioarelor stang-drept-stang, provoaca frane de motor violente si reprize de depasire foarte scurte. Secretul este turatia motorului. Propulsorul de 1.8 litri se simte bine la regimuri ridicate. Sub 3000 nu incercati, ca nu o sa va dea satisfactie. Cei 160 CP si greutatea masinii, reclama un raport de doar 6.68 kg/CP, foarte bun pentru clasa si pretul masinii. O mica observatie se impune. Ca sa obtineti performante maxime va trebuie o scurta perioada de acomodare cu manuirea schimbatorului de viteze, in special la schimbarea in forta din treapta a treia in treapta a patra (cu putina neatentie se poate introduce in viteza a doua).
Actionarea pedalei de frana este de asemenea apropiata de a unei masini de raliu, reclamand o apasare sanatoasa pentru un raspuns ferm. De altfel, MG ZR 160 este tipul de masina care invrajbeste soferul si-l transpune in ipostaza unui pilot. Chiar daca senzatiile sunt speciale, consumul mediu nu depaseste 7.5 litri la suta de kilometri. Ba mai mult. In echiparea standard figureaza dotari care nu au nimic in comun cu lumea raliurilor: ABS, EBD,
airbag-uri frontale, instalatie de aer conditionat, oglinzi exterioare incalzite si actionate electric, bancheta spate rabatabila 60/40 si geamuri fata actionate electric.
Tot ce a fost descris mai sus a fost o introdcere interesanta demonstrata de un mecanic auto prieten de familie. Gata este vremea de :)
Aceasta postare a fost editata de LEXXRDM: 29 March 2004 - 12:09 PM