MOTOR USCAT cum sa nu omori motorul
#1
Postat 15 January 2007 - 09:48 PM
Eventual o metodologie de reglare!
Stima
#2
Postat 15 January 2007 - 10:18 PM
Dragut, la 15 Jan 2007, 21:48, a spus:
Eventual o metodologie de reglare!
Stima
Este pe undeva scris pe partea de automodelism de babanu5, cu niste articole in urma, reglajul carburatorului si cum se face el, doar trebuie sa cauti si sigur vei gasii ceva.Spor la nascocit :) .
#3
Postat 16 January 2007 - 09:38 AM
#4
Postat 16 January 2007 - 09:57 AM
Flickr - pozele mele
#6
Postat 16 January 2007 - 10:06 AM
Iti recomand sa inghizi jiglorul principal si sa il deschizi 3,5 ture.de aici pornesti reglajul.
#9
Postat 16 January 2007 - 11:09 AM
- inainte de prima pornire spal motorul! De multe ori am gasit resturi de prelucrare in interior. Pot fi fatale.
- de regula, carburatorul vine reglat de la producator pentru prima pornire (rodaj), asa ca este mai bine sa nu umbli la reglajele carburatorului;
- este important de citit cartea tehnica a motorului, de regula producatorul iti recomanda ce tip de combustibil trebuie sa folosesti;
- daca nu ai aceste infirmatii iti recomanda sa rodezi motorul cu TORNADO 10% nitro;
- inainte de primul start scoti bujia si amorsezi motorul (in momentul cand il pui pe starbox trebuie sa pulverizeze prin orificiul bujiei combustibil, in particule foarte fine);
- inainte sa montezi bujia o verifici daca este functionala;
- montezi bujia pe motor, o alimentezi si pornesti motorul. In principiu ar trebui sa porneasca din prima;
- Daca porneste, lasi motorul sa funcioneze la relanti (3000 rpm) pana consuma primul rezervor.
- ATENTIE la temperatura, nu trebuie sa depaseasca 100 de grade celsius!;
- la al doilea rezervor deschizi carburatorul undeva la 15 -20 % (adica ceva mai turat);
- la al treilea si al patrulea rezervor deschizi carburatorul intre 20 -25 %;
- Aceasta operatiune se face cu motorul montat pe masina. Pentru o mai usoara abordare iti recomand, pentru fiecare faza de rodare, sa modifici EPA pentru acceleratie din statie. (EX. 25% = 100%);
- In timpul rodajului nu executa viraje stranse. Totul sa fie cat mai lin si drept!
- Deja dupa al patrulea rezervor poti sa cresti acceleratia.
Teoretic, un motor de 3.5 cc se rodeaza dupa 7-8 rezervoare consumate.
Aceasta postare a fost editata de Buggy-man: 16 January 2007 - 11:10 AM
#11
Postat 16 January 2007 - 04:08 PM
Pentru faza a doua (reglat motor rodat) trebuie sa intelegem ce anume fac suruburile de reglaj situate pe carburator (vezi attachment).
Motorul trebuie:
- sa stea frumos la relanti (fara sa se "balbaie")
- trebuie sa reaspunda promt la "comenzi" , (atunci cand acceleram trebuie sa urce in ture repede si fara intreruperi)
- cand revenim la relanti trebuie sa scada in ture repede
- temperatura nu trebuie sa depaseasca 110 grade celsius
Motorul se regleaza cald, dupa ce a ajuns la temperatura de lucru.
Sfatul meu este sa procedezi astfel:
- Strangi la maxim "Needle Valve", dupa care deschizi 3-1/4;
- Amorsezi motorul;
- Pornesti motorul si il lasi sa se incalzeasca (daca nu sta la relanti il ti din statie)
- Daca motorul nu sta la relanti reglezi "Mixture Control"
- Accelerezi in reprize scurte. Motorul trebuie sa urce in ture foarte repede! Daca ai senzatia ca este "lenes" atunci inchizi "Metering Needle" cate 1/4 pana cand motorul incepe sa raspunda foarte promt. Este posibil, ca dupa ace faci acest reglaj, relantiul motorului sa fie destul de sus. In acest caz reglezi "Mixture Control" pana ce turatia motorului coboara la nivelul optim de relanti;
- Acum trecem la setarea amestecului la full throttle. Acest reglaj se face din "Needle Valve" in praguri de 1/8. Cu modelul suspendat, accelerezi la maxim. Motorul trebuie sa atinga turatia maxima foarte repede, fara sa intrerupa pe toata durata acestei comenzi. Turatia maxima a motorului este o chestie relativa atat timp cat nu o masori, insa iti poti da seama daca motorul a atins turatia maxima dupa sunet. Teoretic, la un motor setat corect, la turatie maxima toba va intra in rezonanta.
Este un sunet care nu poate fi confundat.
- Este posibil ca in sarcina (cu modelul lasat pe suprafata de rulare) sa fie necesar mici ajustari!
Succes!
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de Buggy-man: 16 January 2007 - 04:24 PM
#13
Postat 17 January 2007 - 09:09 AM
O sa incerc zilele astea cind oi avea un pic de timp!
#15
Postat 23 January 2007 - 04:30 PM
In cartea tehnica de la motoarele O.S. scrie foarte clar sa utilizezi motorul doar in sarcina, si ca este foarte periculos sa il turezi fara sarcina (in mana, cum ai zis tu).
@Dragut: Eu am citit ce scria in manual la motor, (O.S. .18 CV-RX) am facut exact ce scria acolo, si a mers brici.....
Bafta.
#16
Postat 23 January 2007 - 05:00 PM
Aceasta postare a fost editata de Flo234: 23 January 2007 - 05:03 PM
#17
Postat 23 January 2007 - 05:01 PM
Am procedat asa cum scria in cartea tehnica a motorului.
Nu am apucat sa ma dau cu acel motor niciodata!
Nimeni nu este obligat sa procedeze asa cum am spus eu.
Tot ce am scris este din experienta proprie.
Nu am paradit nici un motor pana acum, iar motoarele cu care ma dau merg impecabil.
Citeaza
.....asta este unul din motivele pentru care D-nul HUDY a inventat acel banc de rodaj!
Atentie, motorul nu se tine in mana, el este montat pe automodel!
#18
Postat 23 January 2007 - 06:18 PM
XcuseMe, la 23 Jan 2007, 16:30, a spus:
Acelasi lucru scrie si in cartea motorului de pe masina mea (Kyosho GX21):
"The engine will be damaged if the wheels are aloof from the ground and spinning free."
Ovi