Modelism - RHC Forum: MOTOR USCAT - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

MOTOR USCAT cum sa nu omori motorul

#1 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 15 January 2007 - 09:48 PM

Am dori si noi astia mai incepatorii niste sfaturi de reglare ... pentru motoarele noastre ... astfel incit sa nu le ucidem prematur!
Eventual o metodologie de reglare!
Stima
0

#2 Useril este offline   Andrei_JOY 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 62
  • Inregistrat: 13-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 January 2007 - 10:18 PM

Dragut, la 15 Jan 2007, 21:48, a spus:

Am dori si noi astia mai incepatorii niste sfaturi de reglare ... pentru motoarele noastre ... astfel incit sa nu le ucidem prematur!
Eventual o metodologie de reglare!
Stima

Este pe undeva scris pe partea de automodelism de babanu5, cu niste articole in urma, reglajul carburatorului si cum se face el, doar trebuie sa cauti si sigur vei gasii ceva.Spor la nascocit :) .
0

#3 Useril este offline   misulik_4u 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 194
  • Inregistrat: 25-September 06

Postat 16 January 2007 - 09:38 AM

eu stiam in felul urmator.... pornesti lasi a relanti ceva timp si dupaia incepi sa strangi caruratorul... daca scoate fom alb e ok... duap aia tot starngand, tot strangand pana se opreste motorul.... dupa ce sa opreste dai juma de tura trei sferturi de tura inapoi... si o sa fie sper ok,,, iti promit ca nu o sa se intample nimik si o sa ai performantzele pe care le oti scoate din ea fara sa o rupi..... :) PAREREA MEA :)
SA CURGA ZEAMA (cum zice ducati 999)
0

#4 Useril este offline   VIPER 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1506
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Star Wars (colectii), Automodelism (cu si fara radiocomanda), F1, WRC, masini, calatorii...

Postat 16 January 2007 - 09:57 AM

@Dragut: parerea mea sincera e sa nu aplici "tehnica" colegului de mai sus, nu are nici o legatura cu ce zice producatorul, de exemplu... Daca ar avea MIEZ ceva timp ar fi super, mie unul mi l-a reglat absolut superb. Inca o data, nu dupa "tehnica" de mai sus...
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Flickr - pozele mele
0

#5 Useril este offline   misulik_4u 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 194
  • Inregistrat: 25-September 06

Postat 16 January 2007 - 10:04 AM

era doar o parere.... :)
SA CURGA ZEAMA (cum zice ducati 999)
0

#6 Useril este offline   bogdanut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 02

Postat 16 January 2007 - 10:06 AM

Nici eu nu recomand ce sa scris mai sus.

Iti recomand sa inghizi jiglorul principal si sa il deschizi 3,5 ture.de aici pornesti reglajul.
0

#7 Useril este offline   totulii 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 18-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 January 2007 - 10:39 AM

[QUOTE]Dragut


daca te iei dupa bogdanut, o sa fie super, daca te iei dupa misulik probabil ca o sa pornesti motorul la sfantu-asteapta :)
MA MANANCA DEGETELU'
0

#8 Useril este offline   totulii 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 18-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 January 2007 - 10:41 AM

[QUOTE] misulik_4u --iti promit ca nu o sa se intample nimik



intr-adevar nu o sa se intample nimic, nici barem nu o sa porneasca motorul..... :) :) :(
MA MANANCA DEGETELU'
0

#9 Useril este offline   Buggy-man 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 1804
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 January 2007 - 11:09 AM

...uite cum fac eu:

- inainte de prima pornire spal motorul! De multe ori am gasit resturi de prelucrare in interior. Pot fi fatale.
- de regula, carburatorul vine reglat de la producator pentru prima pornire (rodaj), asa ca este mai bine sa nu umbli la reglajele carburatorului;
- este important de citit cartea tehnica a motorului, de regula producatorul iti recomanda ce tip de combustibil trebuie sa folosesti;
- daca nu ai aceste infirmatii iti recomanda sa rodezi motorul cu TORNADO 10% nitro;
- inainte de primul start scoti bujia si amorsezi motorul (in momentul cand il pui pe starbox trebuie sa pulverizeze prin orificiul bujiei combustibil, in particule foarte fine);
- inainte sa montezi bujia o verifici daca este functionala;
- montezi bujia pe motor, o alimentezi si pornesti motorul. In principiu ar trebui sa porneasca din prima;
- Daca porneste, lasi motorul sa funcioneze la relanti (3000 rpm) pana consuma primul rezervor.
- ATENTIE la temperatura, nu trebuie sa depaseasca 100 de grade celsius!;
- la al doilea rezervor deschizi carburatorul undeva la 15 -20 % (adica ceva mai turat);
- la al treilea si al patrulea rezervor deschizi carburatorul intre 20 -25 %;
- Aceasta operatiune se face cu motorul montat pe masina. Pentru o mai usoara abordare iti recomand, pentru fiecare faza de rodare, sa modifici EPA pentru acceleratie din statie. (EX. 25% = 100%);
- In timpul rodajului nu executa viraje stranse. Totul sa fie cat mai lin si drept!

- Deja dupa al patrulea rezervor poti sa cresti acceleratia.

Teoretic, un motor de 3.5 cc se rodeaza dupa 7-8 rezervoare consumate.

Aceasta postare a fost editata de Buggy-man: 16 January 2007 - 11:10 AM

RHCForum - Webmaster
0

#10 Useril este offline   misulik_4u 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 194
  • Inregistrat: 25-September 06

Postat 16 January 2007 - 11:40 AM

mai nu ma intelegeti gresit, ma refeream la un motor deja pornit.. l aun motor nepornit e nomal sa incep de la 3 ture si dupaia sa strangi.... si eu stiu cum se face, dar poate nu m-am exprimat cum trebuie
SA CURGA ZEAMA (cum zice ducati 999)
0

#11 Useril este offline   Buggy-man 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 1804
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 January 2007 - 04:08 PM

Eu am postat o metodologie pentru rodaj!

Pentru faza a doua (reglat motor rodat) trebuie sa intelegem ce anume fac suruburile de reglaj situate pe carburator (vezi attachment).

Motorul trebuie:
- sa stea frumos la relanti (fara sa se "balbaie")
- trebuie sa reaspunda promt la "comenzi" , (atunci cand acceleram trebuie sa urce in ture repede si fara intreruperi)
- cand revenim la relanti trebuie sa scada in ture repede
- temperatura nu trebuie sa depaseasca 110 grade celsius

Motorul se regleaza cald, dupa ce a ajuns la temperatura de lucru.

Sfatul meu este sa procedezi astfel:

- Strangi la maxim "Needle Valve", dupa care deschizi 3-1/4;
- Amorsezi motorul;
- Pornesti motorul si il lasi sa se incalzeasca (daca nu sta la relanti il ti din statie)
- Daca motorul nu sta la relanti reglezi "Mixture Control"
- Accelerezi in reprize scurte. Motorul trebuie sa urce in ture foarte repede! Daca ai senzatia ca este "lenes" atunci inchizi "Metering Needle" cate 1/4 pana cand motorul incepe sa raspunda foarte promt. Este posibil, ca dupa ace faci acest reglaj, relantiul motorului sa fie destul de sus. In acest caz reglezi "Mixture Control" pana ce turatia motorului coboara la nivelul optim de relanti;
- Acum trecem la setarea amestecului la full throttle. Acest reglaj se face din "Needle Valve" in praguri de 1/8. Cu modelul suspendat, accelerezi la maxim. Motorul trebuie sa atinga turatia maxima foarte repede, fara sa intrerupa pe toata durata acestei comenzi. Turatia maxima a motorului este o chestie relativa atat timp cat nu o masori, insa iti poti da seama daca motorul a atins turatia maxima dupa sunet. Teoretic, la un motor setat corect, la turatie maxima toba va intra in rezonanta.
Este un sunet care nu poate fi confundat.
- Este posibil ca in sarcina (cu modelul lasat pe suprafata de rulare) sa fie necesar mici ajustari!

Succes!

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-3-1168957442.jpg

Aceasta postare a fost editata de Buggy-man: 16 January 2007 - 04:24 PM

RHCForum - Webmaster
0

#12 Useril este offline   misulik_4u 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 194
  • Inregistrat: 25-September 06

Postat 16 January 2007 - 07:00 PM

good post:P
SA CURGA ZEAMA (cum zice ducati 999)
0

#13 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 17 January 2007 - 09:09 AM

multam fain!
O sa incerc zilele astea cind oi avea un pic de timp!
0

#14 Useril este offline   tiziku1 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 222
  • Inregistrat: 13-September 05

Postat 18 January 2007 - 11:30 PM

Film1
Film2
0

#15 Useril este offline   XcuseMe 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 110
  • Inregistrat: 02-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 23 January 2007 - 04:30 PM

@Buggy-Man:

In cartea tehnica de la motoarele O.S. scrie foarte clar sa utilizezi motorul doar in sarcina, si ca este foarte periculos sa il turezi fara sarcina (in mana, cum ai zis tu).

@Dragut: Eu am citit ce scria in manual la motor, (O.S. .18 CV-RX) am facut exact ce scria acolo, si a mers brici.....


Bafta.
0

#16 Useril este offline   Flo234 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 2307
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 January 2007 - 05:00 PM

faptul ca este montat pe masina si invarte volanta ambreiajul spurul cutia de viteze si intr-un final rotile este considerat in sarcina..........cartea se refera la pornirea in gol pe banc pur si simplu fara nimic montat pe el.......

Aceasta postare a fost editata de Flo234: 23 January 2007 - 05:03 PM

0

#17 Useril este offline   Buggy-man 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 1804
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 January 2007 - 05:01 PM

...la inceputul inceputului am incercat sa rodez un motor OS Max .21 VZX!
Am procedat asa cum scria in cartea tehnica a motorului.
Nu am apucat sa ma dau cu acel motor niciodata!

Nimeni nu este obligat sa procedeze asa cum am spus eu.
Tot ce am scris este din experienta proprie.
Nu am paradit nici un motor pana acum, iar motoarele cu care ma dau merg impecabil.

Citeaza

In cartea tehnica de la motoarele O.S. scrie foarte clar sa utilizezi motorul doar in sarcina, si ca este foarte periculos sa il turezi fara sarcina (in mana, cum ai zis tu).


.....asta este unul din motivele pentru care D-nul HUDY a inventat acel banc de rodaj!
Atentie, motorul nu se tine in mana, el este montat pe automodel!
RHCForum - Webmaster
0

#18 Useril este offline   ovi_m 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 123
  • Inregistrat: 20-November 06

Postat 23 January 2007 - 06:18 PM

XcuseMe, la 23 Jan 2007, 16:30, a spus:

In cartea tehnica de la motoarele O.S. scrie foarte clar sa utilizezi motorul doar in sarcina, si ca este foarte periculos sa il turezi fara sarcina (in mana, cum ai zis tu).

Acelasi lucru scrie si in cartea motorului de pe masina mea (Kyosho GX21):
"The engine will be damaged if the wheels are aloof from the ground and spinning free."

Ovi
0

#19 Useril este offline   totulii 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 18-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 January 2007 - 06:27 PM

daca aveti un motor de rodat, sau de reglat, ascultati un expert care a rodat multe motoare, nu unul, doua, mai exact pe Buggy-man.


:huh:
MA MANANCA DEGETELU'
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu