Salutare tuturor aeromodelistilor si nu numai!
As dori pe aceasta cale sa va intreb cam ce trebuie sa stiu si sa fac (reglaje, verificari etc.) inainte de a zbura pt. prima data cu un model de deltaplan RC Skyflex 2000 pe care l-am achizitionat recent de la Robbe dar mentionez ca nu am mai pilotat niciodata un aeromodel. As vrea citeva sfaturi daca se poate , de la cineva care a mai pilotat deltaplane RC in mod special iar daca nu exista cineva care a pilotat vre'un Skyflex astept si opiniile celorlalti aeromodelisti. Sugestii legate de reglaje , ajustari sau alt gen de informatii utile inaintea primului zbor cu un deltaplan RC. Iata si un link cu descrierea modelului in cauza ce-i drept in franceza.
http://www.aeromodelisme.org/magazine/arti...s/tests-24.html
Pagina 1 din 1
Citeva sfaturi tehnice legat de pilotarea unui Deltaplan RC
#2
Postat 13 December 2006 - 02:12 PM
nu prea ai nici ce sa reglezi ,nici ce sa ajustezi....nici macar turatia motorului ca e on-off.
centrajul e facut din fabrica (daca folosesti acumulatorul care a venit in cutie).
dai full motor ,arunca-l cu botul in vant...si zbor placut.
cam zboara singura jucaria asta nu prea are nevoie de pilot... :o
centrajul e facut din fabrica (daca folosesti acumulatorul care a venit in cutie).
dai full motor ,arunca-l cu botul in vant...si zbor placut.
cam zboara singura jucaria asta nu prea are nevoie de pilot... :o
flying is my life...
#3
Postat 13 December 2006 - 02:42 PM
Cam in genul celor spuse de tine SILVIU66 am auzit si eu in general despre DELTAPLANE ca datorita CG-ului care este foarte jos se cam autoredreseaza si pe chestia asta "iarta " multe greseli de pilotaj singurul avertisment de care tre' sa tin cont ar fi vintul, de fapt sa nu prea fie vint ca il cam destabilizeaza. Practic cum e gindit el cu motorul oprit de la o altitudine sa zicem de 10 metri poate plana singur in conditii de siguranta ma rog cu mici corecturi aplicate directiei eventual ??? Sau lucrurile sunt relative nu stau chiar asa?
Vicentiu
Tel. 0728286170
Tel. 0728286170
#4
Postat 13 December 2006 - 03:22 PM
vantul ,dupa ce ajungi sa-l cunosti poate fi cel mai bun prieten....ma indoiesc ca un vant moderat poate destabiliza jucaria asta (anv 1800,1,5 kg)
de fapt ,dupa cum spun cei de la robbe ,motorul il folosesti doar ca sa urci sus modelul.dupa aia cu ceva vant si dibacie il tii sus cat poti.
cazul 1 vant moderat: dupa ce decolezi (CU VANT DE FATA) si ajungi la o altitudine confortabila , incearca sa folosesti motorul numai impotriva vantului si fa ture de pista largi..cum virezi si esti in pozitia de vant de spate taie motorul si vezi cum se comporta..;daca pune botul in jos vireaza pana ajungi cu vant de fata si baga motor.daca nu lasa-l sa planeze impins de vant.
cazul 2 vant puternic :impachetezi si pleci acasa
cazul 3 fara vant : full motor ,decolare ,ajungi la o altitudine confortabila ,si abia acolo tai motorul si vezi cum planeaza...aceleasi ture de pista ,cand altitudinea scade mai bagi motor sa urci la loc.
de fapt ,dupa cum spun cei de la robbe ,motorul il folosesti doar ca sa urci sus modelul.dupa aia cu ceva vant si dibacie il tii sus cat poti.
cazul 1 vant moderat: dupa ce decolezi (CU VANT DE FATA) si ajungi la o altitudine confortabila , incearca sa folosesti motorul numai impotriva vantului si fa ture de pista largi..cum virezi si esti in pozitia de vant de spate taie motorul si vezi cum se comporta..;daca pune botul in jos vireaza pana ajungi cu vant de fata si baga motor.daca nu lasa-l sa planeze impins de vant.
cazul 2 vant puternic :impachetezi si pleci acasa
cazul 3 fara vant : full motor ,decolare ,ajungi la o altitudine confortabila ,si abia acolo tai motorul si vezi cum planeaza...aceleasi ture de pista ,cand altitudinea scade mai bagi motor sa urci la loc.
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 13 December 2006 - 03:24 PM
flying is my life...
#5
Postat 14 December 2006 - 01:41 AM
Merci mult SILVIU pt. sfaturile tale tehnice. Pot spune ca per ansamblu , legat de subiectul in cauza e totul mai clar desi m-as fi simtit mai in siguranta daca as fi pilotat pt. prima data cu cineva experimentat de fata dar cum asta nu prea se poate probabil o sa-mi iau inima in dinti , adica pe cont propriu.
Many thanks!
Many thanks!
Vicentiu
Tel. 0728286170
Tel. 0728286170
#6
Postat 19 December 2006 - 11:38 PM
ar fi bine sa ai pe cineva laga tine care a mai pilotat aeromodele...sa nu pleci cu el in punga dupa aia :)
Arata acest topic
Pagina 1 din 1