Modelism - RHC Forum: variator de viteza rezistent la apa (?) - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

variator de viteza rezistent la apa (?)

#1 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 02 August 2003 - 08:17 PM

Stiu ca exista variatoare de viteza facute special pentru navomodelism, la fel de bine cum stiu ca exista si variatoare rezistente la apa.

A incercat cineva sa transforme un variator de la auto intr-un variator pentru navo?
Apar cel putin doua probleme:
- incalzirea excesiva (variatorul fie se autoprotejeaza prin oprire fie ia foc)
- inactivarea/distrugerea variatorului prin patrunderea apei.

A incercat cineva sa-l impermeabilizeze?

Imi trec prin minte cateva solutii:

- imersia montajului in colofoniu fierbinte
- imersia montajului in silicon (ca cel pentru etansari si izolatii)
- imersia in rasina ( cu dezavantajul cimentarii definitive a montajului).

Daca mai are cineva idei si are chef de discutii realiste pe tema asta, il astept .. pe aici.

Postez subiectul la tehnice deoarece.... cred ca sunt destui cu automodele care si-ar dori sa faca niste ture si pe ploaie sau... sa nu se streseze ingrozitor cand modelul ajunge in balta...

Propun subiectul dintr-o cauza concreta: mi-a luat apa modelul si mi-a ramas modelul in mijlocul lacului. Dupa care.. la mal a luat-o razna si a ramas calat pe full throttle.
Norocul meu a fost ca odata uscate, absolut surprinzator, atat receptorul cat si variatorul si-au revenit complet. DAR.. nu vreau sa repet experienta intr-u cat nici unul din ele n-a fost proiectat sa reziste la apa.


deci? mesteri in actiune?... careva?..

alexella
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#2 Useril este offline   Speedy007 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 14-July 03

Postat 02 August 2003 - 08:41 PM

Pentru roblema legata de iuncalzire excesiva te-ai gandit la o racire cu apa? (avand in vedere ca este navo!?!?!?). Ca etansare nu ti-as recomanda sa-i faci o imersie doar sa ai grija sa etansezi cutiuta foarte bine cu silicon (asta daca are cutie) daca nu cea mai buna metoda este cea cu imersia in silicon, deoarece dupa uscare se exfoliaza foarte repede (cel putin montajele mele asa fac). O alta solutie la incalzire ar fi cea construirii unei protectii la temperatura dar cred ca nu ai destul spatiu sau chiar daca ai avea atunci ar trebiu sa etansezi ambele montaje ca daca nu iar ramai cu barca in larg :)
0

#3 Useril este offline   KRI 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 197
  • Inregistrat: 04-February 03
  • Gender:Male

Postat 03 August 2003 - 12:33 AM

io zic sa-i faci o racire cu apa, de genul celor ce le faceam pe vremuri la overclockul procesoarelor pentium vechi, cauta pe net si cred ca mai gasesti, cit despre etansare cauta si tu silicon poliuretanic, e negru si il folosesc astia la geamuri termopane s-ar putea sa ai succes e destul de flecibil, pentru ca problema este ca daca ai un variator de auto, bucatile metalice ale mosfeturilor ies prin carcasa si nu prea le poti etansa usor pentru ca le micsorezi suprafata pe care se face disipatia termica
0

#4 Useril este offline   Men 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 05-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 August 2003 - 11:00 AM

Salutare!
Am vazut o solutie la un navomodelist foarte experimentat (dl. Sorin Parloaga), cu ani in urma cand nu aveam atatea materiale minune. Atat receptorul cat si acc (pe vremea aia nu prea erau pack-uri, ti le cam faceai singur) si pentru controller (sa nu fie de tip Rondo): pur si simplu se baga fiecare element din asta intr-un ... prezervativ. Apoi se inchide cu un elsatic strans bine (pe unde ies firele). Racirea se lasa libera cu apa peste.
Asupra tipului de prezervativ,... trebuie experimentat, baieti

Stima si consideratia
Men
0

#5 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 03 August 2003 - 12:00 PM

Nu prea ma pricep la navo dar incerc sa va ajut.
Din cate am inteles eu voi raciti motorul sau cam asa ceva cu jet de apa cu ajutorul unei pompite deci racirea cu apa este cea mai la indemina.
In legatura cu etansarea eu cand faceam montaje care trebuiau sa reziste la umezeala sau chiar la apa din lipsa de finante nu-mi permiteam sa cumpar diverse silicoane si daca era doar umezeala luam saciz de se foloseste la lipituri sau la vioara si il dizolvam in acetona si dadeam cu o pensula mica pe montaj iar acesta cand se usca nu lasa apa sa patrunda numai ca la voi mai este vorba si de vibratii iar sacizul este casant adica se sfarima repede. si din cate am auzit sacizul in timp ataca lipiturile. O alta metoda mai buna este zmoala dizolvata in benzina si la fel data cu o pensula pe montaj. Aceasta rezista si la apa si la vibratii iar cand vrei sa mai umbli la montaj se curata usor cu benzina. Acum daca dispui de ceva finante este mai bine si mai estetic sa iei silicon si nu ai nisi o problema cu montajul daca dai cu apa pe el. In felul asta rezolvi si probleme cu apa si cu incalzirea ca poti sa dai linistit cu apa pe montaj.

PS: eu te sfatuiesc chiar daca dai cu silicon pe montaj dupa fiecate iesire sa verifici integritatea siliconului sa nu ai surprize ca si fierul se mai rupe.
0

#6 Useril este offline   Speedy007 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 14-July 03

Postat 03 August 2003 - 12:45 PM

Racirea nu trebuie neaparat sa o faci cu o pompita, banuiesc ca ar merga shi asha:

Fisiere atasate


0

#7 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 03 August 2003 - 11:18 PM

receptorul si acumulatorul bagati in prezervativ, e o idee. sunt de acord cu asta, desi pana la urma cred ca am sa aleg un balon pentru ca are talc (eventual) in interior si nu spermicid alunecacios. dar, intr-adevar... ideea este buna. Eu ma gandisem la punga dar .. e mai bine asa..


in ceea ce priveste variatorul, ideea cu prezervativul cade din start. il va topi radiatorul....

sacazul... este casant, intr-adevar. totusi, cred ca nu-l vor distruge vibratiile acolo. cel putin in cazul barcii mele care nu vibreaza asa de tare.....

zmoala? mmm... n-as vrea s dau cu asa ceva pe montaj. si dupa aia cu benzina..... nu cunosc

inca toate materialele din montaj si cum reactioneaza la benzina.
mai degraba silicon....

in ceea ce priveste racirea cu apa a variatorului auto... e foarte greu.
trebuie adaptat un radiator prin care circula apa ale carui aripioare sa intre intre aripioarele radiatorului original al variatorului si in felul asta sa se realizeze transferul termic. Hm, usor de zis si greu de facut... ca nu am laser sa tai.... dar... e o idee....


as incerca totusi cu un radiator pasiv supra-dimensionat. poate ar raci mai bine....
dar totusi, problema ramane aceeasi: racirea prin suprafata radianta intr-o incinta inchisa... nu prea merge..

multumesc mult pentru idei
alexella
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#8 Useril este offline   URK 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 163
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 04 August 2003 - 12:34 AM

Eu am rezolvat cu racirea variatorului montand un cooler de placa video pe radiatoarele de la tranzistori. Merge extraordinar!
In rest evident cea mai decenta si curata solutie este siliconul, Se aplica usor, nu distruge montajul si se scoate relativ usor in cazul in care se doreste acest lucru. Ce-ti mai recomand este sa dai cu putina vaselina siliconica (atentie, nu pasta de transfer pt. procesoare) pe montaj inainte sa aplici siliconul, deoarece acesta contine acid acetic care il face sa adere la suprafetele cu care intra in contact - lucru care te poate incurca in cazul in care chiar vrei sa-l scoti dupa un timp.

Cand te mai vedem la fata?

Bafta,
URK
0

#9 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 04 August 2003 - 08:12 AM

La navo e ok. Raciti cu apa . La aero ? Cu aer dar cum ?
Am urmatoarea problema tot legata oarecum de subiect . Am zburat planoru sambata si duminica si e destul de greu fro 700 -800 g. Ca sa il duci sus si sa te bucuri de tot acumulatorul trebuie sa dai motorul in plin can fro 2 minute cred , te dai jos si bagi din nou motoru...s.a.m.d. Nu stiu exact ca eram entuziasmat maxim si am pierdut notiunea timpului. Motoru mare 600/19, acc 2400 si switch-ul cu protectie termica . Problema este ca se incalzeste tot in el .Motor , acc, switch tot. Si rau nu gluma . I-am facut doo fante ,de fapt Domn Profesor le-a facut (MERCI) si rezultatul 0 tot asa . N-ar fi o problema pe moment , dar incalzirea asta excesiva repetata duce la obosirea prematura a tuturor componentelor . Si io de abia invat. Macar sa tina pana prind arta .
Ce e de facut ? Daca ma apuc si fac doojdamii da fante nu e bine .
Sunt aproape sigur ca e normal sa se incalzeasca dar cum il racesc ?
DT
0

#10 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 04 August 2003 - 02:08 PM

...Alexella, la omu' sarac nici boii nu-i trag...cred ca te paste mai bine de un variator dedicat navo!!!...acu' hai, nu-i mai economisi atata ca iti iei adidasi noi luna viitoare!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#11 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 04 August 2003 - 02:54 PM

Vorba lu' Marinaru, la o adica tot va da ea de apa si va fi prea tirziu....
Un coleg de-al meu s-a chinuit sa-si faca variator pentru Speed 400 dar pina la urma tot la Rondo a ajuns, si-a facut si Accupack dar pina la urma tot a trebuit sa-si cumpere una de-a gata.

Deci concluzia este ca e mai greu de inventat roata decit pare. Eu personal am facut un hidroglisor interesant zic eu si am folosit fara doar si poate elemente R/C si variator de avion. Pina la momentul de fata nu am reusit sa stropesc acestea dar intre timp mi-am pregatit niste cutiutze de plastic pe masura in care vor fi montate la o adica. Ele se pot gasi pe la magazinele de electronica precum Vitacom care etanseaza suficient de bine daca folosesti si presetupe de cauciuc. Cu variatorul....hmmm greu de rezolvat caci trebuie cumva sa rezolvi cu racirea. Cel mai bine ar fi daca ai putea utiliza o cutiuta metalica evident de care s-ar atinge doar tranzistoarele finale astfel creind un radiator pasiv mare de tot care chiar ar putea avea contact cu apa.

@ZOD

Ma bucur sa aud ca ti-ai reparat planorul! Zboara?
0

#12 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 04 August 2003 - 03:32 PM

Si inca cum ! Am facut furori ... HE HE :D :D :angry: :D
Ma gandeam la izolatia pieselor . Am auzit de la Domn Profesor ca exista varnis din ala termoretractant destul de mare incat sa intre un receptor si un variator. El si-a imbracat niste acumulatori din aia mari in el . Deci presupun ca e destul de mare . Si ala se muleaza destul de bine peste iese luand forma lor. Ar putea fi o solutie....

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 04 August 2003 - 03:35 PM

DT
0

#13 Useril este offline   URK 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 163
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 04 August 2003 - 11:35 PM

Si daca din mecleneala cu siliconul lasi doar radiatoarele de la tranzistori sa iasa? Si montezi un cooler de 50.000lei pe care poate sa-l vada apa ca nu ustura buzunaru? Io cred ca merge... cel putin la auto in conditii de pista uda merge sigur. Evident n-as incerca se submersez cu masina...
Acu zau nu vreau sa fac pe desteptu' s-ar putea sa fie o tampenie solutia asta. Mai cred ca cel mai corect ar fi sa dau sfaturi din solutii incercate... dar ce bine e cand incearca altii pe pielea lor... glumesc - am incercat povestea cu siliconu asta-iarna pe zapada, si sa bat in lemn mai am inca variatorul cu pricina (functional).

Acum am si eu o intrebare copilareasca... cum naiba functioneaza radiocomenzile la submarine. Sunt complet submersibile submarinele radiocomandate sau se scufunda la o adancime "periscop" ramanandu-le un ciot de antena afara? Dar de fapt daca te joci cu ele pe un lac cum e snagovul intrebarea nu mai are nici un sens... sigur nu-l mai vezi; iar daca scufundarea nu se face hidrodinamic, probabil ca-l poti considera pierdut. Deci raspunsul vine singur: nu mai conteaza cum functioneaza radiocomanda pentru ca nu mai ai la ce sa o folosesti ;)

Bafta,
URK
0

#14 Useril este offline   cataWRC 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1486
  • Inregistrat: 27-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 August 2003 - 12:47 AM

Vorba lu' marinaru'...treci direct la subiect si lasa compromisurile!!!

stii cum e DAI UN BAN DAR MERITA

...parerea mea
0

#15 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 05 August 2003 - 08:37 AM

Da nenea, subarinu' se scufunda pana la "radio depth" dar nu mai mult. Plus ca, daca-l scufunzi de tot.. hihi.. .habar nu mai ai unde a ajuns. Un subarin e interesant in cada sau undeva unde apa este absolut transparente, ca sa-l vezi si tu macar 15-20 metri. altfel....hm.....

Revenind la etansarea variatorului.

Accept solutia Marinaru... dar ma mai gandesc putin... poate gasesc vre-un compromis.

Siliconarea variatorului, ai facut-o pe ambele fete???
Ca, daca desfaci surubelele, vezi numai fundul variatorului. La mine radiatorul e atat de bine fixat de tranzistoare ca nu prea am reusit sa-l zmulg. Si am insistat ceva...
Si, banuiesc, daca nu dau cu silicon si pe fata, nu prea l-am izolat de tot...nu?

Variatorul bagat intr-o cutie metalica-etansa...hm. Suna interesant. Sa vad daca e de aplicat la variatorul meu, pentru ca sunt variatoare care au radiatorul din mai multe bucati si asta pentru ca NU e bine sa se atinga radiatoarele intre ele. La mine, e din doua felii.. am sa fac un experiment sa vad daca nu se supara.

Eu ma gandisem la ... un fel de evantai de tablitze infipte in aripioarele variatorului.
(vezi link-ul de radiator de mai jos)


cooler-procesor

Dar problema ramane aceeasi: faptul ca incinta este inchisa.
Si iar ajung la faptul ca solutia Marinaru de preferata.

Si totusi... la solutia Marinaru' intampin niste probleme. Desi am ajutajul infipt in apa, nu prea am vazut nici un jet de apa iesind din spirala. Incerc acuma sa-i modific inaltimea la care intra in apa.... sa vad daca priza e mai buna. Dar ar mai fi si aici o problema... dar ma opresc aici acuma...

spor la treaba
alexella
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#16 Useril este offline   Herr 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 277
  • Inregistrat: 17-July 03

Postat 05 August 2003 - 08:52 AM

URK, la 4 Aug 2003, 23:35, a spus:

Acum am si eu o intrebare copilareasca... cum naiba functioneaza radiocomenzile la submarine. Sunt complet submersibile submarinele radiocomandate sau se scufunda la o adancime "periscop" ramanandu-le un ciot de antena afara? Dar de fapt daca te joci cu ele pe un lac cum e snagovul intrebarea nu mai are nici un sens... sigur nu-l mai vezi; iar daca scufundarea nu se face hidrodinamic, probabil ca-l poti considera pierdut. Deci raspunsul vine singur: nu mai conteaza cum functioneaza radiocomanda pentru ca nu mai ai la ce sa o folosesti ;)

Uite ce zice aici de un SEA WOLF ( e de pe un site - 'nu spui cine' ):

"Scufundarea dinamica este un procedeu care permite navigatia imersata a submarinului sub actiunea vitezei orizontale si a cirmelor de profunzime. Altfel spus, la viteze mici de deplasare navomodelul se deplaseaza la suprafata. Pe masura ce viteza de deplasare creste, navomodelul trece automat la navigatia imersata. In situatia in care viteza de deplasare este pastrata si pe timpul navigatiei imersate, un sistem mecanic automat de control al adincimii actioneaza asupra cirmelor de profunzime anterioare si impiedica pierderea navomodelului de sub control. Toate acestea sint obtinute fara tancuri de balast, fapt ce confera o alta caracteristica deosebita sistemului: submarinul revine automat la suprafata in momentul in care viteza de deplasare scade. Este astfel imposibila pierderea navomodelului ca urmare a descarcarii acumulatorilor de propulsie in timpul navigatiei in imersiune. Pentru navigatia normala la suprafata si in imersiune nu sint necesare decit comenzi pentru motor si guvernare, deci este suficient un sistem RC cu 2 canale digital-proportinale. Daca aveti la dispozitie si un al treilea canal, puteti interveni peste controlul automat de adincime, prin actionarea cirmelor de profunzime.
Devin astfel posibile deplasari in viteza la suprafata sau executarea manevrelor de scufundare / ridicare 'de urgenta'."

E adevarat, am vazut si versiune cu compartiment de scufundare (balast -> apa).
1001 00 0011 0010 1011 10 0100 11 1001
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro