Modelism - RHC Forum: Construit acasa - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

Construit acasa

#1 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 11 November 2006 - 12:43 AM

Salut trenulisti!

Uite ca m-am hotarat sa va deranjez cu cate ceva
Am sa incep cu o catenara facuta acasa. Am avut ca model un stalp dintr-un set de start de la Viessmann la care am inlocuit
forma incercand sa-i dau aspectul celor din beton
Nu va plictisesc cu detalii decat si ma rezum sa va spun ce materiale am folosit: sarma din cupru de 3, 1 si 0,5 mm in diametru
Ce nu mi-a iesit bine?
Linia de contact. Nu dati prea tare cu pietre ca la urmatoarele tronsoane, daca ma ajuta indemanarea, promit sa fie din ce in ce mai bine.
Sper ca pozele sa vorbeasca singure

http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Construit%20acasa/Catenara/Colaj.jpg


http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Construit%20acasa/Catenara/IMG_6794.jpg


http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Construit%20acasa/Catenara/IMG_6800.jpg


http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Construit%20acasa/Catenara/Liniadecontact.jpg


http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Construit%20acasa/Catenara/E69cucatenaraI.jpg


http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Construit%20acasa/Catenara/IMG_6862.jpg


http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Construit%20acasa/Catenara/IMG_6861.jpg
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#2 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 11 November 2006 - 09:20 AM

LDH, la 11 Nov 2006, 00:43, a spus:

...Ce nu mi-a iesit bine?
Linia de contact. Nu dati prea tare cu pietre ca la urmatoarele tronsoane, daca ma ajuta indemanarea, promit sa fie din ce in ce mai bine. ...

Frumoasa lucrare si migaloasa ! :rolleyes: Felicitari !
Da' ti-as sugera sa folosesti pentru magistrala de ... alimentare o solutie mai ... flexibila, care sa se apropie mai mult de realism. Fiind si mai flexibila, va trebui sa fie si ceva mai subtire. Oricum proportiile actuale sunt departe de realitate si pare mult pre rigida ...

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#3 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 11 November 2006 - 02:47 PM

Sigur ca nu respecta proportiile dar este sarma de 0,4 mm in diametru care nu vrea sa stea cum o pui, se contorsioneaza.
Am incercat sa o decalesc si face la fel, am intins-o si tot cum vrea ea sta
Rigida nu este numai pare. Am "plimbat" la rece locomotiva si desi are numai un arc la pantograf impinge
linia de contact in sus
Sunt mari probleme si cu ea iar daca incerc cu mai subtire nu stiu ce iese
Avand in vedere scara H0 ar trebuie sa folosesc sarma de 0,1 mm ca sa fie cat de cat aprope
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#4 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 November 2006 - 04:15 PM

Felicitari. Se gasea inainte sarma din bronz-beriliu. Multe fire impletite. Se utiliza la antenele exterioare....stii tu acele fire intinse pe casa. Daca gasesti una mai subtire poate este ce ai nevoie.
Sunt convins ca ai procedat corect. Ca sa decalesti cuprul trebuie sa procedezi invers ca la otel. Adica il incalzesti puternic si-l introduci in apa rece.
0

#5 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 11 November 2006 - 08:18 PM

Multumesc pentru aprecieri si sfaturi

Am mai primit un sfat si cred ca e drumul cel bun
Chiar daca nu gasesc minunea de cablu pentru antene radio o sa fac linia de contact pe care lipesc montantii (agatatorile) iar acestia cu un mic carlig la capat ii agat de cablul de sustinere fara sa mai lipesc
Cred ca intinse amandoua firele, dupa decalire, o sa stea mai bine
Va comunic rezultatul
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#6 Useril este offline   Sergabi30 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 10-November 06

Postat 11 November 2006 - 10:20 PM

Un sfat bun pentru cei care vor sa realizeze fir de contact perfect intins. Se aseaza o bucata de fir intre 2 bucati/coperti de carton (coperti de la bloc de desen vechi) si se deplaseaza in sens contrar placile una fata de cealalta perpendicular pe axa firului rasucindu-l.In urma acestui procedeu firul va iesi drept perfect intins!!!sau....se pot ancora firele de contact intre 2 stalpi rezistenti si mai rigizi.Sau daca aveti migala...puteti sa realizati o ancorare elastica(dinamica) folosind un arc de la pix sau arcul de la segmentii de ungere de la Dacie( care se monteaza pe pistoane).Sau se pot gasi in comert siemeringuri de etansare in care se afla arcuri dinamice.Succes!

Aceasta postare a fost editata de Sergabi30: 11 November 2006 - 10:22 PM

0

#7 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 11 November 2006 - 10:42 PM

http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wub.gif Si inca o sugestie ... ! Bratu' orizontal de la stalpii de sustinere, ala care tine efectiv firu' activ, de care ziceam mai sus, nu ar trebui sa fie rigid ... :rolleyes: Se poate face o mica articulatie nepretentioasa, al carei capat, poate fi sustinut tot cu ceva elastic, un ... arculetz, ceva !! :lol: Migaleala maaaare ! Felicitari ... noch einmal !! Am zis ca ... neamtu' ... ca esti meticulos !!
Am si o intrebare !
Unde ai amplasat toata ... diorama ? :lol: :) Si cat spatiu ai ocupat cu ea ?

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#8 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 11 November 2006 - 11:23 PM

O sa ma gandesc la toate astea desi in loc sa-mi usurez munca...asa cum ai spus va fi "migala maaaare"

Aaaaaaaaaaaaaa DIORAM nu exista decat pe hartie si acolo sunt lupte "seculare"

Am facut cate ceva: planuri pentru cladiri, o incercare de a face terasamentul mai aproape de realitate, incarcaturi pentru vagoane, stalpi de telegraf si acum catenara
Toate astea din dorinta de a fi cat mai aproape de realitate desi unele lucruri sau materiale nu se pot reduce exact la scara 1:87 deoarece nu ar mai avea nicio forma (ex. caramizile) si, nu in ultimul rand, de a incerca sa ajung la performanta unui modelist turc
Poate stii situl dar mai dau adresa

http://www.ferendeci.com/trains/

Nu incerc sa copiez realitatea la scara ci incerc ca ceeace fac sa para cat mai real
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#9 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 12 November 2006 - 02:13 AM

LDH, la 11 Nov 2006, 23:23, a spus:

O sa ma gandesc la toate astea desi in loc sa-mi usurez munca...asa cum ai spus va fi "migala maaaare"

Pai exact acesta este rostul prietenilor. Sa te bage la cheltuiala si sa-ti faca viata mai dificila....
Dar tu ce credeai?
0

#10 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 12 November 2006 - 10:07 AM

Se poate si asa ?, la 12 Nov 2006, 02:13, a spus:

Pai exact acesta este rostul prietenilor. Sa te bage la cheltuiala si sa-ti faca viata mai dificila....
Dar tu ce credeai?

Daneeeee, esti TOTAL !!! :D B)
Ai niste beri de la mine, la vara ! :D

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#11 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 12 November 2006 - 11:42 AM

LDH, la 11 Nov 2006, 23:23, a spus:

Toate astea din dorinta de a fi cat mai aproape de realitate desi unele lucruri sau materiale nu se pot reduce exact la scara 1:87 deoarece nu ar mai avea nicio forma (ex. caramizile) si, nu in ultimul rand, de a incerca sa ajung la performanta unui modelist turc
Poate stii situl dar mai dau adresa

http://www.ferendeci.com/trains/

Caramizile ... se pot reproduce ff simplu, din polistiren pe care-l vopsesti cu un rosu apropiat de caramiziu' original si dup-aia liniezi cu un liniar cu un pix ... matricea caramizilor. Merge ff simplu si iasa ... beton, ca poci zice ... caramida ! :D E vorba de calupuri de caramizi, asa cu m se transporta pe caile ferate. Si le si poti lega cu ceva benzi, faine, estetice, care pot copia chestiile de sigurantare a transportului.

Faina lucrarea ... turcului ! :D Se pare ca si-a facut traseu' de linii, de jur-imprtejuru' camerei ... Pacat ca nu se vede ... toata . Banuiesc ca are si tuneluri, poduri, ... Ca macara am vazut ca are ! :D B) :D

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#12 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 12 November 2006 - 11:49 AM

Are de toate
Se pare ca este facuta intr-un depozit sau garaj mai mare
Are si tuneluri

Caramizile am incercat sa le fac din polistiren. Placa de polistiren de 1 mm grosime pe care cu un creion H am trasat caramizile
A iesit destul de bine
Am renuntat la metoda datorita unui coleg de "suferinta" care mi-a arata un material foarte bun pentru constructia de cladiri
FOREX
Pe panoul de perete am "zgariat" dupa trasare caramida - materialul, asemanator plasticului, este moale si se preteaza la asa ceva.
Deci in loc sa "zgarii" pe polistiren am facut-o pe Forex. Rezultatul este mai mult decat incurajator.
Cred ca marti vine primul transport de Forex si dupa ce fac un perete va arat ce a iesit
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#13 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 12 November 2006 - 11:51 AM

Gata !
Rectific ! :D
Are tot ce trebe ! Mai putin ... viaducte ! Sau le-am scapat ? :D
Si are si urme de fum pe peretii de desupra portii din depou sau din intrarea/iesirea tunelului ... B) Ca sa nu mai zic de piesajele de pe pereti ... :D

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#14 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 12 November 2006 - 12:20 PM

http://www.ferendeci.com/trains/

http://www.ferendeci.com/trains/

http://www.ferendeci.com/trains/

Poduri, tunele si altele
Avand in vedere ca incearca sa prezinte o bucata din Turcia nu va avea niciodata poduri si viaducte ca pe linia Severin - Orsova sau Valea Jiului
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#15 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 12 November 2006 - 12:24 PM

Aaaaaaaaaaaaaa si mai trebuie adaugat ca au aprut pe diorama si locomotive electrice sigur vom vedea si o catenara pe undeva pe circuit
cu atat mai mult cu cat si-a mai construit un depou pentru locomotive :D
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#16 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 12 November 2006 - 02:36 PM

LDH, la 12 Nov 2006, 12:20, a spus:


Toate 3 link-uri trimit la pagina principla. Pentru link'u exact trebuie dat : click dreapta pe o portiune neutra a paginii - properties- selectat cu mouse'u + COPY adresa (URL) si apoi PASTE aici ...

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 12 November 2006 - 02:37 PM

0

#17 Useril este offline   Pacific 231.000 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 712
  • Inregistrat: 23-March 04

Postat 13 November 2006 - 09:43 AM

O recomadare: am vazut la un coleg catenara facuta din nichelina foarte subtire. Cred ca sta mai dreapta decat cuprul, pentru ca este din otel.
Eu personal nu am facut asa ceva, pentru ca mie ca sa fiu sincer imi plac mai mult locomotivele cu abur.
Realitatea e chiar in fata...dar adevarul este dincolo de noi!
0

#18 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 13 November 2006 - 10:09 AM

nichelina ar fi foarte buna pentru fir de sustinere. Firul de contact trebuie obligatoriu din cupru. Si eu cred ca ar merge combinatia , numai ca trebuie gasita nichelina atat de subtire.

Citeaza

......., pentru ca este din otel.
........
nu este din otel http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif , dar oricum e mai rezistenta ca si cupru, la intindere ...

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 13 November 2006 - 10:15 AM

0

#19 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 13 November 2006 - 12:10 PM

Salut !

Cred ca am rezolvat problema firelor
Am cautat si am gasit cablu multifilar pentru antena radio care este mai subtire decat ce am folosit si
un bobinaj de la un trafo care are sarma mai subtire decat cel al antenei
Daca iese bine asa o sa merg mai departe
Daca nu o sa fac ca cei de la Vissmann
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#20 Useril este offline   Pacific 231.000 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 712
  • Inregistrat: 23-March 04

Postat 13 November 2006 - 02:09 PM

De ce ar trebuie sa fie obligatoriu din cupru? Argumente va rog ca nu sunt inginer electronist.
La aceasta scara cu cat scade randamentul catenarei daca nu este din cupru?
Sinele prin care se alimenteaza trenuletele nu sunt din otel?
Realitatea e chiar in fata...dar adevarul este dincolo de noi!
0

#21 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 13 November 2006 - 03:14 PM

Nichelina are rezistivitate , deci ar limita mult curentul.
Otelul din acest punct de vedere ar fi destul de bun (desi in comparatie cu sinele e foarte subtire , deci si rezistivitate mult mai mare, dar sa zicem ca nu ar conta asa mult ) , in schimb ar produce uzura mai mare la pantograf si nici contactul electric cu pantograful nu ar fi atat de bun ca si in cazul cuprului. Contactul conteaza totusi , a se vedea cate probleme creaza clipsurile de legatura intre sine , din acest punct de vedere.
Pe langa toate astea , prin fir de cupru se exprima si realismul. De altfel e si mai usor de procurat

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 13 November 2006 - 03:22 PM

0

#22 Useril este offline   Pacific 231.000 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 712
  • Inregistrat: 23-March 04

Postat 13 November 2006 - 03:39 PM

Ce sa spun...
Ca in realitate firul de contact este din cupru din considerente bine stiute? Nu are sens sa discutam pe aceasta tema. Probabil ca si la scara, catenara ar trebui sa fie tot din cupru...
Cred insa, ca ce conteaza mai mult in cazul dioramelor sunt posibilitatile de modelare - de realizare cat mai realista a machetei.
Nu sustin utilizarea nichelinei - poate cineva vine cu alta sugestie - poate cineva ne spune din ce se face catenara la firme care comercializeaza produse de modelism feroviar, dar cred ca si in cazul unei machete, indiferent din ce este facuta catenara, trebuie facut zig-zag-ul care este la catenara reala pentru o uzura uniforma. La pantografele reale, patina este din grafit din mai multe motive pe care nu am sa le expun aici. Iar uzura pantogra/catenara depinde mult de forta de frecare care este in functie de forta de apasare.
Realitatea e chiar in fata...dar adevarul este dincolo de noi!
0

#23 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 13 November 2006 - 04:35 PM

Pacific 231.000, la 13 Nov 2006, 15:39, a spus:

......
Ca in realitate firul de contact este din cupru din considerente bine stiute?
........

Totusi care sunt considerentele 'bine stiute' in cazul real? :)
Ca dupa mine alternativa ar fi fost platina, argintul sau aurul ,
care nu s-au pus intradevar din considerente bine stiute :) .
Otelul sigur nu ar fi fost bun.

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 13 November 2006 - 04:37 PM

0

#24 Useril este offline   Pacific 231.000 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 712
  • Inregistrat: 23-March 04

Postat 13 November 2006 - 04:57 PM

Glumesti sau vrei sa ma incerci daca stiu considerentele mai sus pomenite? Imi place sa cred ca le stii dar vrei sa le pomenesc pentru ca ai vrea sa le afle si altii.
Pai mergand in acelasi spirit ca si tine asi spune: oare pret de cost copru/aur, argint, platina raportat la numarul de km pe care ii are o retea feroviara? Ca daca e sa o iau un pic asa asi spune ca la noi se fura chiar si cuprul din catenara, dar'mite daca ar fi din metale pretioase.
Dar sa revenim la acele considerente de care am amintit dar nu am vrut sa le pomenesc pentru ca erau of topic:
Din cate stiu eu, cuprul are rezistivitatea cea mai mica dupa argint. De asemeni are o buna rezistenta mecanica. Din pacate nu am valori in acest moment la mine, dar daca se doreste ma interesez si le prezint.
Multumitor raspuns?
Daca nu, pot dezvolta.
PS Nu sunt inginer electronist, nici specialist in infrastrutura de CF pe partea de instalatii electrice, dar nici medic chirurg nu sunt, pentru a nu avea habar de diferenta intre osia propriu zisa si osia montata, sau nu sti ce este ala boghiu, controler sau graduator, sau BLA.
Numai bine!
Realitatea e chiar in fata...dar adevarul este dincolo de noi!
0

#25 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 13 November 2006 - 08:32 PM

Din cupru ca asta am la indemana
Daca ne uitam la catenarele facute de Vissmann numai cupru nu este, poate putin otelit firul si cred ca asta ii confera stabilitate la deformare
Din ce din nece important este sa iasa ceva care sa functioneze
Despre asemanarea cu realitatea mai este de discutat
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#26 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 13 November 2006 - 08:38 PM

Are cineva vre-o poza cu catenara reala , din apropiere , in asa fel incat sa se vada cat mai bine detaliile ?
0

#27 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 13 November 2006 - 10:11 PM

Uite cateva poze facute de Silviu Bulboaca si puse in galeria Railway

http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Catenara3.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Catenara2.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Catenara1.jpg

Sper ca se intelege
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#28 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 13 November 2006 - 10:23 PM

multumesc , @ldh. Deci bratul de sustinere a firului parte sa fie articulat sus-jos , nu stanga - dreapta cum am crezut initial...
Ma gandeam ca izolatorii se pot strunji usor din bare rotunde de plastic , ramase de la kit-uri (cladiri, ..). Unde nu este strung , se poate folosi si o bormasina. Cutitul de strunjire se confectioneaza din lama de otel (de ex cutter ) dupa forma izolatorului intreg.

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 13 November 2006 - 10:30 PM

0

#29 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 13 November 2006 - 11:00 PM

Ai PM de la mine cu mai multe detalii

Vorbim dupa ce vezi materialul
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#30 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 14 November 2006 - 01:16 AM

In viata reala firul respectiv este din bronz-beriliu. Are rezistivitatea mica (datorata cuprului din aliaj) si este extrem de dur. Deci poate fi sustinut la intervale mai mari si este rezistent la uzura.
Din acelasi material se fac si lamelele ce sustin carbunii in motoarele noastre de toate zilele.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 14 November 2006 - 01:22 AM

0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro