Construit acasa
#17
Postat 13 November 2006 - 09:43 AM
Eu personal nu am facut asa ceva, pentru ca mie ca sa fiu sincer imi plac mai mult locomotivele cu abur.
#18
Postat 13 November 2006 - 10:09 AM
Citeaza
........
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 13 November 2006 - 10:15 AM
#19
Postat 13 November 2006 - 12:10 PM
Cred ca am rezolvat problema firelor
Am cautat si am gasit cablu multifilar pentru antena radio care este mai subtire decat ce am folosit si
un bobinaj de la un trafo care are sarma mai subtire decat cel al antenei
Daca iese bine asa o sa merg mai departe
Daca nu o sa fac ca cei de la Vissmann
#20
Postat 13 November 2006 - 02:09 PM
La aceasta scara cu cat scade randamentul catenarei daca nu este din cupru?
Sinele prin care se alimenteaza trenuletele nu sunt din otel?
#21
Postat 13 November 2006 - 03:14 PM
Otelul din acest punct de vedere ar fi destul de bun (desi in comparatie cu sinele e foarte subtire , deci si rezistivitate mult mai mare, dar sa zicem ca nu ar conta asa mult ) , in schimb ar produce uzura mai mare la pantograf si nici contactul electric cu pantograful nu ar fi atat de bun ca si in cazul cuprului. Contactul conteaza totusi , a se vedea cate probleme creaza clipsurile de legatura intre sine , din acest punct de vedere.
Pe langa toate astea , prin fir de cupru se exprima si realismul. De altfel e si mai usor de procurat
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 13 November 2006 - 03:22 PM
#22
Postat 13 November 2006 - 03:39 PM
Ca in realitate firul de contact este din cupru din considerente bine stiute? Nu are sens sa discutam pe aceasta tema. Probabil ca si la scara, catenara ar trebui sa fie tot din cupru...
Cred insa, ca ce conteaza mai mult in cazul dioramelor sunt posibilitatile de modelare - de realizare cat mai realista a machetei.
Nu sustin utilizarea nichelinei - poate cineva vine cu alta sugestie - poate cineva ne spune din ce se face catenara la firme care comercializeaza produse de modelism feroviar, dar cred ca si in cazul unei machete, indiferent din ce este facuta catenara, trebuie facut zig-zag-ul care este la catenara reala pentru o uzura uniforma. La pantografele reale, patina este din grafit din mai multe motive pe care nu am sa le expun aici. Iar uzura pantogra/catenara depinde mult de forta de frecare care este in functie de forta de apasare.
#23
Postat 13 November 2006 - 04:35 PM
Pacific 231.000, la 13 Nov 2006, 15:39, a spus:
Ca in realitate firul de contact este din cupru din considerente bine stiute?
........
Totusi care sunt considerentele 'bine stiute' in cazul real? :)
Ca dupa mine alternativa ar fi fost platina, argintul sau aurul ,
care nu s-au pus intradevar din considerente bine stiute :) .
Otelul sigur nu ar fi fost bun.
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 13 November 2006 - 04:37 PM
#24
Postat 13 November 2006 - 04:57 PM
Pai mergand in acelasi spirit ca si tine asi spune: oare pret de cost copru/aur, argint, platina raportat la numarul de km pe care ii are o retea feroviara? Ca daca e sa o iau un pic asa asi spune ca la noi se fura chiar si cuprul din catenara, dar'mite daca ar fi din metale pretioase.
Dar sa revenim la acele considerente de care am amintit dar nu am vrut sa le pomenesc pentru ca erau of topic:
Din cate stiu eu, cuprul are rezistivitatea cea mai mica dupa argint. De asemeni are o buna rezistenta mecanica. Din pacate nu am valori in acest moment la mine, dar daca se doreste ma interesez si le prezint.
Multumitor raspuns?
Daca nu, pot dezvolta.
PS Nu sunt inginer electronist, nici specialist in infrastrutura de CF pe partea de instalatii electrice, dar nici medic chirurg nu sunt, pentru a nu avea habar de diferenta intre osia propriu zisa si osia montata, sau nu sti ce este ala boghiu, controler sau graduator, sau BLA.
Numai bine!
#25
Postat 13 November 2006 - 08:32 PM
Daca ne uitam la catenarele facute de Vissmann numai cupru nu este, poate putin otelit firul si cred ca asta ii confera stabilitate la deformare
Din ce din nece important este sa iasa ceva care sa functioneze
Despre asemanarea cu realitatea mai este de discutat
#27
Postat 13 November 2006 - 10:11 PM
http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Catenara3.jpg
http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Catenara2.jpg
http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Catenara1.jpg
Sper ca se intelege
#28
Postat 13 November 2006 - 10:23 PM
Ma gandeam ca izolatorii se pot strunji usor din bare rotunde de plastic , ramase de la kit-uri (cladiri, ..). Unde nu este strung , se poate folosi si o bormasina. Cutitul de strunjire se confectioneaza din lama de otel (de ex cutter ) dupa forma izolatorului intreg.
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 13 November 2006 - 10:30 PM
#29
Postat 13 November 2006 - 11:00 PM
Vorbim dupa ce vezi materialul
#30
Postat 14 November 2006 - 01:16 AM
Din acelasi material se fac si lamelele ce sustin carbunii in motoarele noastre de toate zilele.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 14 November 2006 - 01:22 AM
#31
Postat 14 November 2006 - 08:34 AM
Prima este dintr-o zona unde se intersecteaza doua sectoare de catenara (nu stiu daca asa se numeste "sector de catenara").
Urmatoarele poze arata modul cum se monteaza sistemul de sustinere al catenarei. Se pot observa diferente constructive intre cele doua poze, rationamentul fiind de realizare al zig-zag-ului caii.
Revenind la poze:in toate se poate observa consola de sustinere al cablului de fibra optica - consola dinspre exterior.
Sistemul de sustinere al catenarei este format din:
- consola - bratul oblic;
- portfixatorul - bratul orizantal mare:
- fixatorul - bratul care sustine catenara.
Consola este tinuta la distanta constanta fata de stalp prin intermediul sistemului cu intinzator plasat in partea superioara.
Toate componentele sistemului de sustinere al catenarei sunt din otel zincat.
Aceasta postare a fost editata de Pacific 231.000: 14 November 2006 - 08:34 AM
#32
Postat 17 November 2006 - 08:59 AM
Cand am timp ma duc sa fac niste poze
Sunt total diferiti de ce ai vazut mai sus
#33
Postat 17 November 2006 - 09:09 AM
Daca te vei uita, vei putea observa ca si pe Bucuresti-Ploiesti Vest-Campina (sau poate mai aproape/departe) sunt tot stalpi metalici, cu sectiunea in forma de I.
#34
Postat 18 November 2006 - 03:25 PM
Daca tot ai pseudonimul de Pacific ai si niste planuri ale frumoasei locomotive romanesti?
Sau poate ale unei 142.000?
#35
Postat 20 November 2006 - 09:39 AM
Poate ca prin arhive se vor mai gasi altele, dar eu nu le am.
Recomandarea mea: ia de baza acele planuri, mergi (daca ai posbilitatea) si fa poze la o locomotiva reala (daca nu ma insel este una in parcul rece de la Resita, parc pe care il recomand pentru ca are multe locomotive) si da-i bataie. Eventual masoara cate ceva pentru a-ti face un plan mai bun.
Cat despre locomotiva seria 142.000 nici la aceasta nu am planuri. Acum cativa ani era una inca functionala la depoul Arad. Nu imi amintesc sa fi vazut una similara in alta parte. La Arad, am dat peste un inginer pasionat de locomotive cu abur - dl. inginer Silviu Darlea. La cate stie omul acesta despre locomotive cu abur, si cate poze probabil are... Eu tocmai trecusem muntii cu o locomotiva electrica modernizata Siemens, pe Valea Jiului si omul a tinut sa ii faca o poza pentru ca zicea ca era prima venita pe acolo.
Tot la Arad, la intrarea in depou se afla expusa o locomotiva seria 230.000 (astea ii plac lui dl. Darlea), iar in depou au una functionala (sau era cel putin la vremea la care am fost eu).
Alte exponate mai gasiti in gara Brasov (seria 150.000) si in gara Craiova (seria 230.000).
Si daca nu ma insel la Sibiu este un muzeu cu exponate in aer liber.
PS: Pacific 231.000 si locomotivele seria 142.000 sunt locomotivele din parcul CFR care imi plac cel mai mult, dar din pacate la vremea la care le-am vazut eu pe cele doua, nu aveam camera foto digitala, ca macar poze ti-asi fi dat.
Aceasta postare a fost editata de Pacific 231.000: 20 November 2006 - 09:40 AM
#36
Postat 22 November 2006 - 12:06 AM
Aceasta postare a fost editata de lok: 22 November 2006 - 12:08 AM
#37
Postat 22 November 2006 - 11:24 PM
Am vazut ce iese din mainile tale
Poate le prezinti si prietenilor de aici
Sigur merita
#38
Postat 23 November 2006 - 12:04 AM
in imensul pret de 40ron am construit o placa turnanta perfect functionala. este dotata cu motor pas cu pas cu comanda digitala, sens reversibil. controller-ul si motorul le am de la un coleg de serviciu dintr-o unitate veche de banda magnetica - 0ron - generatorul de pulsuri cu e555 - 0.8 ron - rezistente - 0,1ron/buc - condensatoare - 0.2ron/buc - doua bc109 din recuperari - 0ron - o sursa veche at de calculator - 0ron - doua poduri scurtate la 140mm/buc - 30ron - pensule, aracet, prenadez - aprox 10ron - caramizi la hectar pe hp colorjet - 0ron - polistiren extrudat din tubulaturi de ventilatie dezafectate - 0ron. munca nu se pune. in circa doua saptamini a fost gata cu tot cu cercetare-proiectare-executie.
totul a inceput asa:
http://i131.photobucket.com/albums/p282/lok231/Image000.jpg
#40
Postat 23 November 2006 - 12:08 AM
http://i131.photobucket.com/albums/p282/lok231/th_HPIM4699.jpg
montajul de comanda v1.01
http://i131.photobucket.com/albums/p282/lok231/HPIM4703.jpg
prima montare pe diorama
http://i131.photobucket.com/albums/p282/lok231/HPIM4706.jpg
#42
Postat 23 November 2006 - 12:10 AM
http://i131.photobucket.com/albums/p282/lok231/HPIM4707.jpg
verificari de oprire la punct fix
http://i131.photobucket.com/albums/p282/lok231/HPIM4717_1.jpg
iar weathering
http://i131.photobucket.com/albums/p282/lok231/HPIM4721.jpg
montajul final
http://i131.photobucket.com/albums/p282/lok231/HPIM4720.jpg
si gata. acum ma apuc de remiza semicirculara. miine imi sosesc materialele de la producator si-i dau drumul la proiectare si executie.
#43
Postat 23 November 2006 - 11:47 AM
sau ia-ti ceva dragut de aici www.machete.ro.
#44
Postat 23 November 2006 - 12:59 PM
#46
Postat 23 November 2006 - 10:50 PM
bafta si spor