Modelism - RHC Forum: Construit acasa - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

Construit acasa

#17 Useril este offline   Pacific 231.000 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 712
  • Inregistrat: 23-March 04

Postat 13 November 2006 - 09:43 AM

O recomadare: am vazut la un coleg catenara facuta din nichelina foarte subtire. Cred ca sta mai dreapta decat cuprul, pentru ca este din otel.
Eu personal nu am facut asa ceva, pentru ca mie ca sa fiu sincer imi plac mai mult locomotivele cu abur.
Realitatea e chiar in fata...dar adevarul este dincolo de noi!
0

#18 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 13 November 2006 - 10:09 AM

nichelina ar fi foarte buna pentru fir de sustinere. Firul de contact trebuie obligatoriu din cupru. Si eu cred ca ar merge combinatia , numai ca trebuie gasita nichelina atat de subtire.

Citeaza

......., pentru ca este din otel.
........
nu este din otel http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif , dar oricum e mai rezistenta ca si cupru, la intindere ...

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 13 November 2006 - 10:15 AM

0

#19 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 13 November 2006 - 12:10 PM

Salut !

Cred ca am rezolvat problema firelor
Am cautat si am gasit cablu multifilar pentru antena radio care este mai subtire decat ce am folosit si
un bobinaj de la un trafo care are sarma mai subtire decat cel al antenei
Daca iese bine asa o sa merg mai departe
Daca nu o sa fac ca cei de la Vissmann
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#20 Useril este offline   Pacific 231.000 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 712
  • Inregistrat: 23-March 04

Postat 13 November 2006 - 02:09 PM

De ce ar trebuie sa fie obligatoriu din cupru? Argumente va rog ca nu sunt inginer electronist.
La aceasta scara cu cat scade randamentul catenarei daca nu este din cupru?
Sinele prin care se alimenteaza trenuletele nu sunt din otel?
Realitatea e chiar in fata...dar adevarul este dincolo de noi!
0

#21 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 13 November 2006 - 03:14 PM

Nichelina are rezistivitate , deci ar limita mult curentul.
Otelul din acest punct de vedere ar fi destul de bun (desi in comparatie cu sinele e foarte subtire , deci si rezistivitate mult mai mare, dar sa zicem ca nu ar conta asa mult ) , in schimb ar produce uzura mai mare la pantograf si nici contactul electric cu pantograful nu ar fi atat de bun ca si in cazul cuprului. Contactul conteaza totusi , a se vedea cate probleme creaza clipsurile de legatura intre sine , din acest punct de vedere.
Pe langa toate astea , prin fir de cupru se exprima si realismul. De altfel e si mai usor de procurat

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 13 November 2006 - 03:22 PM

0

#22 Useril este offline   Pacific 231.000 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 712
  • Inregistrat: 23-March 04

Postat 13 November 2006 - 03:39 PM

Ce sa spun...
Ca in realitate firul de contact este din cupru din considerente bine stiute? Nu are sens sa discutam pe aceasta tema. Probabil ca si la scara, catenara ar trebui sa fie tot din cupru...
Cred insa, ca ce conteaza mai mult in cazul dioramelor sunt posibilitatile de modelare - de realizare cat mai realista a machetei.
Nu sustin utilizarea nichelinei - poate cineva vine cu alta sugestie - poate cineva ne spune din ce se face catenara la firme care comercializeaza produse de modelism feroviar, dar cred ca si in cazul unei machete, indiferent din ce este facuta catenara, trebuie facut zig-zag-ul care este la catenara reala pentru o uzura uniforma. La pantografele reale, patina este din grafit din mai multe motive pe care nu am sa le expun aici. Iar uzura pantogra/catenara depinde mult de forta de frecare care este in functie de forta de apasare.
Realitatea e chiar in fata...dar adevarul este dincolo de noi!
0

#23 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 13 November 2006 - 04:35 PM

Pacific 231.000, la 13 Nov 2006, 15:39, a spus:

......
Ca in realitate firul de contact este din cupru din considerente bine stiute?
........

Totusi care sunt considerentele 'bine stiute' in cazul real? :)
Ca dupa mine alternativa ar fi fost platina, argintul sau aurul ,
care nu s-au pus intradevar din considerente bine stiute :) .
Otelul sigur nu ar fi fost bun.

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 13 November 2006 - 04:37 PM

0

#24 Useril este offline   Pacific 231.000 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 712
  • Inregistrat: 23-March 04

Postat 13 November 2006 - 04:57 PM

Glumesti sau vrei sa ma incerci daca stiu considerentele mai sus pomenite? Imi place sa cred ca le stii dar vrei sa le pomenesc pentru ca ai vrea sa le afle si altii.
Pai mergand in acelasi spirit ca si tine asi spune: oare pret de cost copru/aur, argint, platina raportat la numarul de km pe care ii are o retea feroviara? Ca daca e sa o iau un pic asa asi spune ca la noi se fura chiar si cuprul din catenara, dar'mite daca ar fi din metale pretioase.
Dar sa revenim la acele considerente de care am amintit dar nu am vrut sa le pomenesc pentru ca erau of topic:
Din cate stiu eu, cuprul are rezistivitatea cea mai mica dupa argint. De asemeni are o buna rezistenta mecanica. Din pacate nu am valori in acest moment la mine, dar daca se doreste ma interesez si le prezint.
Multumitor raspuns?
Daca nu, pot dezvolta.
PS Nu sunt inginer electronist, nici specialist in infrastrutura de CF pe partea de instalatii electrice, dar nici medic chirurg nu sunt, pentru a nu avea habar de diferenta intre osia propriu zisa si osia montata, sau nu sti ce este ala boghiu, controler sau graduator, sau BLA.
Numai bine!
Realitatea e chiar in fata...dar adevarul este dincolo de noi!
0

#25 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 13 November 2006 - 08:32 PM

Din cupru ca asta am la indemana
Daca ne uitam la catenarele facute de Vissmann numai cupru nu este, poate putin otelit firul si cred ca asta ii confera stabilitate la deformare
Din ce din nece important este sa iasa ceva care sa functioneze
Despre asemanarea cu realitatea mai este de discutat
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#26 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 13 November 2006 - 08:38 PM

Are cineva vre-o poza cu catenara reala , din apropiere , in asa fel incat sa se vada cat mai bine detaliile ?
0

#27 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 13 November 2006 - 10:11 PM

Uite cateva poze facute de Silviu Bulboaca si puse in galeria Railway

http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Catenara3.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Catenara2.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Catenara1.jpg

Sper ca se intelege
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#28 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 13 November 2006 - 10:23 PM

multumesc , @ldh. Deci bratul de sustinere a firului parte sa fie articulat sus-jos , nu stanga - dreapta cum am crezut initial...
Ma gandeam ca izolatorii se pot strunji usor din bare rotunde de plastic , ramase de la kit-uri (cladiri, ..). Unde nu este strung , se poate folosi si o bormasina. Cutitul de strunjire se confectioneaza din lama de otel (de ex cutter ) dupa forma izolatorului intreg.

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 13 November 2006 - 10:30 PM

0

#29 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 13 November 2006 - 11:00 PM

Ai PM de la mine cu mai multe detalii

Vorbim dupa ce vezi materialul
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#30 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 14 November 2006 - 01:16 AM

In viata reala firul respectiv este din bronz-beriliu. Are rezistivitatea mica (datorata cuprului din aliaj) si este extrem de dur. Deci poate fi sustinut la intervale mai mari si este rezistent la uzura.
Din acelasi material se fac si lamelele ce sustin carbunii in motoarele noastre de toate zilele.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 14 November 2006 - 01:22 AM

0

#31 Useril este offline   Pacific 231.000 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 712
  • Inregistrat: 23-March 04

Postat 14 November 2006 - 08:34 AM

Pozele de mai sus sunt foarte relevante. Pe ele se pot observa cam toate detaliile care tin de stalp, de sistemul de sustinere al catenarei si de catenara.
Prima este dintr-o zona unde se intersecteaza doua sectoare de catenara (nu stiu daca asa se numeste "sector de catenara").
Urmatoarele poze arata modul cum se monteaza sistemul de sustinere al catenarei. Se pot observa diferente constructive intre cele doua poze, rationamentul fiind de realizare al zig-zag-ului caii.
Revenind la poze:in toate se poate observa consola de sustinere al cablului de fibra optica - consola dinspre exterior.
Sistemul de sustinere al catenarei este format din:
- consola - bratul oblic;
- portfixatorul - bratul orizantal mare:
- fixatorul - bratul care sustine catenara.
Consola este tinuta la distanta constanta fata de stalp prin intermediul sistemului cu intinzator plasat in partea superioara.
Toate componentele sistemului de sustinere al catenarei sunt din otel zincat.

Aceasta postare a fost editata de Pacific 231.000: 14 November 2006 - 08:34 AM

Realitatea e chiar in fata...dar adevarul este dincolo de noi!
0

#32 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 17 November 2006 - 08:59 AM

Sa vezi noul model de stalpi pentru catenara ce se instaleaza pe Bucuresti - Constanta
Cand am timp ma duc sa fac niste poze
Sunt total diferiti de ce ai vazut mai sus
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#33 Useril este offline   Pacific 231.000 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 712
  • Inregistrat: 23-March 04

Postat 17 November 2006 - 09:09 AM

Te referi probabil la stalpi metalici?
Daca te vei uita, vei putea observa ca si pe Bucuresti-Ploiesti Vest-Campina (sau poate mai aproape/departe) sunt tot stalpi metalici, cu sectiunea in forma de I.
Realitatea e chiar in fata...dar adevarul este dincolo de noi!
0

#34 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 18 November 2006 - 03:25 PM

Salut Pacific !

Daca tot ai pseudonimul de Pacific ai si niste planuri ale frumoasei locomotive romanesti?
Sau poate ale unei 142.000?
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#35 Useril este offline   Pacific 231.000 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 712
  • Inregistrat: 23-March 04

Postat 20 November 2006 - 09:39 AM

Din pacate ceea ce am ca planuri ale locomotivei Pacific, sunt cele publicate in revista Modelism.
Poate ca prin arhive se vor mai gasi altele, dar eu nu le am.
Recomandarea mea: ia de baza acele planuri, mergi (daca ai posbilitatea) si fa poze la o locomotiva reala (daca nu ma insel este una in parcul rece de la Resita, parc pe care il recomand pentru ca are multe locomotive) si da-i bataie. Eventual masoara cate ceva pentru a-ti face un plan mai bun.
Cat despre locomotiva seria 142.000 nici la aceasta nu am planuri. Acum cativa ani era una inca functionala la depoul Arad. Nu imi amintesc sa fi vazut una similara in alta parte. La Arad, am dat peste un inginer pasionat de locomotive cu abur - dl. inginer Silviu Darlea. La cate stie omul acesta despre locomotive cu abur, si cate poze probabil are... Eu tocmai trecusem muntii cu o locomotiva electrica modernizata Siemens, pe Valea Jiului si omul a tinut sa ii faca o poza pentru ca zicea ca era prima venita pe acolo.
Tot la Arad, la intrarea in depou se afla expusa o locomotiva seria 230.000 (astea ii plac lui dl. Darlea), iar in depou au una functionala (sau era cel putin la vremea la care am fost eu).
Alte exponate mai gasiti in gara Brasov (seria 150.000) si in gara Craiova (seria 230.000).
Si daca nu ma insel la Sibiu este un muzeu cu exponate in aer liber.
PS: Pacific 231.000 si locomotivele seria 142.000 sunt locomotivele din parcul CFR care imi plac cel mai mult, dar din pacate la vremea la care le-am vazut eu pe cele doua, nu aveam camera foto digitala, ca macar poze ti-asi fi dat.

Aceasta postare a fost editata de Pacific 231.000: 20 November 2006 - 09:40 AM

Realitatea e chiar in fata...dar adevarul este dincolo de noi!
0

#36 Useril este offline   lok 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 11-August 06

Postat 22 November 2006 - 12:06 AM

la sibiu, daca dai bani suficienti poti sa te si dai cu pacificul 231.065 - e functionala. tot functionale mai au 240.117, 230.224 si mai sint si in dej citeva si tot asa daca ai bani poti sa te dai cu ele. eu n-am avut. apropo, poza de la avatarul meu e cu pacific 231.065 la sibiu pe placa turnanta.

Aceasta postare a fost editata de lok: 22 November 2006 - 12:08 AM

0

#37 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 22 November 2006 - 11:24 PM

In schimb ai indemanare
Am vazut ce iese din mainile tale
Poate le prezinti si prietenilor de aici
Sigur merita
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#38 Useril este offline   lok 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 11-August 06

Postat 23 November 2006 - 12:04 AM

da. multumesc pt compliment. cred ca se potriveste cu topicul 'facut acasa'.

in imensul pret de 40ron am construit o placa turnanta perfect functionala. este dotata cu motor pas cu pas cu comanda digitala, sens reversibil. controller-ul si motorul le am de la un coleg de serviciu dintr-o unitate veche de banda magnetica - 0ron - generatorul de pulsuri cu e555 - 0.8 ron - rezistente - 0,1ron/buc - condensatoare - 0.2ron/buc - doua bc109 din recuperari - 0ron - o sursa veche at de calculator - 0ron - doua poduri scurtate la 140mm/buc - 30ron - pensule, aracet, prenadez - aprox 10ron - caramizi la hectar pe hp colorjet - 0ron - polistiren extrudat din tubulaturi de ventilatie dezafectate - 0ron. munca nu se pune. in circa doua saptamini a fost gata cu tot cu cercetare-proiectare-executie.


totul a inceput asa:


http://i131.photobucket.com/albums/p282/lok231/Image000.jpg
0

#39 Useril este offline   lok 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 11-August 06

Postat 23 November 2006 - 12:05 AM

motorul

http://i131.photobucket.com/albums/p282/lok231/Image004-1.jpg

controllerul

http://i131.photobucket.com/albums/p282/lok231/Image007-1.jpg

montaj initial

http://i131.photobucket.com/albums/p282/lok231/Image010-1.jpg
0

#40 Useril este offline   lok 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 11-August 06

Postat 23 November 2006 - 12:08 AM

testari

http://i131.photobucket.com/albums/p282/lok231/th_HPIM4699.jpg

montajul de comanda v1.01

http://i131.photobucket.com/albums/p282/lok231/HPIM4703.jpg

prima montare pe diorama

http://i131.photobucket.com/albums/p282/lok231/HPIM4706.jpg
0

#41 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 23 November 2006 - 12:09 AM

;)

urmeaza...

bravo :D
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#42 Useril este offline   lok 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 11-August 06

Postat 23 November 2006 - 12:10 AM

o tira weathering

http://i131.photobucket.com/albums/p282/lok231/HPIM4707.jpg

verificari de oprire la punct fix

http://i131.photobucket.com/albums/p282/lok231/HPIM4717_1.jpg

iar weathering

http://i131.photobucket.com/albums/p282/lok231/HPIM4721.jpg

montajul final

http://i131.photobucket.com/albums/p282/lok231/HPIM4720.jpg

si gata. acum ma apuc de remiza semicirculara. miine imi sosesc materialele de la producator si-i dau drumul la proiectare si executie.
0

#43 Useril este offline   Olaf The Viking 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1259
  • Inregistrat: 17-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machete statice, Feteasca Neagra

Postat 23 November 2006 - 11:47 AM

Super misto ce faci tu. Tine-ne la curent si pune cat mai multe poze.
Intai da cu toporu' si pe urma intreaba-l ce-a vrut!
sau ia-ti ceva dragut de aici www.machete.ro.
0

#44 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 23 November 2006 - 12:59 PM

Sigur o sa puna mai ales daca "dati cu pietre" constructiv
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#45 Useril este offline   lok 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 11-August 06

Postat 23 November 2006 - 10:31 PM

hai! dati cu pietre! caramizile le-am indreptat. altceva!
0

#46 Useril este offline   ducati999 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 855
  • Inregistrat: 11-February 06

  Postat 23 November 2006 - 10:50 PM

lok esti tare!!!!!!!!!!!!!!!!!!i-mi vine sa ..........nu mai zic nimik ...astept sa vad ce mai construiesti ;):o:D:D:D:D




bafta si spor
vizitati site-ul meu : http://salmin.cabanova.ro


bafta
sa Curga ZeAmA!!!!!!!!!!!!!!!
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu