Construit acasa
#1
Postat 11 November 2006 - 12:43 AM
Uite ca m-am hotarat sa va deranjez cu cate ceva
Am sa incep cu o catenara facuta acasa. Am avut ca model un stalp dintr-un set de start de la Viessmann la care am inlocuit
forma incercand sa-i dau aspectul celor din beton
Nu va plictisesc cu detalii decat si ma rezum sa va spun ce materiale am folosit: sarma din cupru de 3, 1 si 0,5 mm in diametru
Ce nu mi-a iesit bine?
Linia de contact. Nu dati prea tare cu pietre ca la urmatoarele tronsoane, daca ma ajuta indemanarea, promit sa fie din ce in ce mai bine.
Sper ca pozele sa vorbeasca singure
http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Construit%20acasa/Catenara/Colaj.jpg
http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Construit%20acasa/Catenara/IMG_6794.jpg
http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Construit%20acasa/Catenara/IMG_6800.jpg
http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Construit%20acasa/Catenara/Liniadecontact.jpg
http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Construit%20acasa/Catenara/E69cucatenaraI.jpg
http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Construit%20acasa/Catenara/IMG_6862.jpg
http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Construit%20acasa/Catenara/IMG_6861.jpg
#2
Postat 11 November 2006 - 09:20 AM
LDH, la 11 Nov 2006, 00:43, a spus:
Linia de contact. Nu dati prea tare cu pietre ca la urmatoarele tronsoane, daca ma ajuta indemanarea, promit sa fie din ce in ce mai bine. ...
Frumoasa lucrare si migaloasa ! :rolleyes: Felicitari !
Da' ti-as sugera sa folosesti pentru magistrala de ... alimentare o solutie mai ... flexibila, care sa se apropie mai mult de realism. Fiind si mai flexibila, va trebui sa fie si ceva mai subtire. Oricum proportiile actuale sunt departe de realitate si pare mult pre rigida ...
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#3
Postat 11 November 2006 - 02:47 PM
Am incercat sa o decalesc si face la fel, am intins-o si tot cum vrea ea sta
Rigida nu este numai pare. Am "plimbat" la rece locomotiva si desi are numai un arc la pantograf impinge
linia de contact in sus
Sunt mari probleme si cu ea iar daca incerc cu mai subtire nu stiu ce iese
Avand in vedere scara H0 ar trebuie sa folosesc sarma de 0,1 mm ca sa fie cat de cat aprope
#4
Postat 11 November 2006 - 04:15 PM
Sunt convins ca ai procedat corect. Ca sa decalesti cuprul trebuie sa procedezi invers ca la otel. Adica il incalzesti puternic si-l introduci in apa rece.
#5
Postat 11 November 2006 - 08:18 PM
Am mai primit un sfat si cred ca e drumul cel bun
Chiar daca nu gasesc minunea de cablu pentru antene radio o sa fac linia de contact pe care lipesc montantii (agatatorile) iar acestia cu un mic carlig la capat ii agat de cablul de sustinere fara sa mai lipesc
Cred ca intinse amandoua firele, dupa decalire, o sa stea mai bine
Va comunic rezultatul
#6
Postat 11 November 2006 - 10:20 PM
Aceasta postare a fost editata de Sergabi30: 11 November 2006 - 10:22 PM
#7
Postat 11 November 2006 - 10:42 PM
Am si o intrebare !
Unde ai amplasat toata ... diorama ? :lol: :) Si cat spatiu ai ocupat cu ea ?
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#8
Postat 11 November 2006 - 11:23 PM
Aaaaaaaaaaaaaa DIORAM nu exista decat pe hartie si acolo sunt lupte "seculare"
Am facut cate ceva: planuri pentru cladiri, o incercare de a face terasamentul mai aproape de realitate, incarcaturi pentru vagoane, stalpi de telegraf si acum catenara
Toate astea din dorinta de a fi cat mai aproape de realitate desi unele lucruri sau materiale nu se pot reduce exact la scara 1:87 deoarece nu ar mai avea nicio forma (ex. caramizile) si, nu in ultimul rand, de a incerca sa ajung la performanta unui modelist turc
Poate stii situl dar mai dau adresa
http://www.ferendeci.com/trains/
Nu incerc sa copiez realitatea la scara ci incerc ca ceeace fac sa para cat mai real
#9
Postat 12 November 2006 - 02:13 AM
LDH, la 11 Nov 2006, 23:23, a spus:
Pai exact acesta este rostul prietenilor. Sa te bage la cheltuiala si sa-ti faca viata mai dificila....
Dar tu ce credeai?
#10
Postat 12 November 2006 - 10:07 AM
Se poate si asa ?, la 12 Nov 2006, 02:13, a spus:
Dar tu ce credeai?
Daneeeee, esti TOTAL !!! :D B)
Ai niste beri de la mine, la vara ! :D
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#11
Postat 12 November 2006 - 11:42 AM
LDH, la 11 Nov 2006, 23:23, a spus:
Poate stii situl dar mai dau adresa
http://www.ferendeci.com/trains/
Caramizile ... se pot reproduce ff simplu, din polistiren pe care-l vopsesti cu un rosu apropiat de caramiziu' original si dup-aia liniezi cu un liniar cu un pix ... matricea caramizilor. Merge ff simplu si iasa ... beton, ca poci zice ... caramida ! :D E vorba de calupuri de caramizi, asa cu m se transporta pe caile ferate. Si le si poti lega cu ceva benzi, faine, estetice, care pot copia chestiile de sigurantare a transportului.
Faina lucrarea ... turcului ! :D Se pare ca si-a facut traseu' de linii, de jur-imprtejuru' camerei ... Pacat ca nu se vede ... toata . Banuiesc ca are si tuneluri, poduri, ... Ca macara am vazut ca are ! :D B) :D
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#12
Postat 12 November 2006 - 11:49 AM
Se pare ca este facuta intr-un depozit sau garaj mai mare
Are si tuneluri
Caramizile am incercat sa le fac din polistiren. Placa de polistiren de 1 mm grosime pe care cu un creion H am trasat caramizile
A iesit destul de bine
Am renuntat la metoda datorita unui coleg de "suferinta" care mi-a arata un material foarte bun pentru constructia de cladiri
FOREX
Pe panoul de perete am "zgariat" dupa trasare caramida - materialul, asemanator plasticului, este moale si se preteaza la asa ceva.
Deci in loc sa "zgarii" pe polistiren am facut-o pe Forex. Rezultatul este mai mult decat incurajator.
Cred ca marti vine primul transport de Forex si dupa ce fac un perete va arat ce a iesit
#13
Postat 12 November 2006 - 11:51 AM
Rectific ! :D
Are tot ce trebe ! Mai putin ... viaducte ! Sau le-am scapat ? :D
Si are si urme de fum pe peretii de desupra portii din depou sau din intrarea/iesirea tunelului ... B) Ca sa nu mai zic de piesajele de pe pereti ... :D
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#14
Postat 12 November 2006 - 12:20 PM
http://www.ferendeci.com/trains/
http://www.ferendeci.com/trains/
Poduri, tunele si altele
Avand in vedere ca incearca sa prezinte o bucata din Turcia nu va avea niciodata poduri si viaducte ca pe linia Severin - Orsova sau Valea Jiului
#15
Postat 12 November 2006 - 12:24 PM
cu atat mai mult cu cat si-a mai construit un depou pentru locomotive :D
#16
Postat 12 November 2006 - 02:36 PM
LDH, la 12 Nov 2006, 12:20, a spus:
Toate 3 link-uri trimit la pagina principla. Pentru link'u exact trebuie dat : click dreapta pe o portiune neutra a paginii - properties- selectat cu mouse'u + COPY adresa (URL) si apoi PASTE aici ...
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 12 November 2006 - 02:37 PM
#17
Postat 13 November 2006 - 09:43 AM
Eu personal nu am facut asa ceva, pentru ca mie ca sa fiu sincer imi plac mai mult locomotivele cu abur.
#18
Postat 13 November 2006 - 10:09 AM
Citeaza
........
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 13 November 2006 - 10:15 AM
#19
Postat 13 November 2006 - 12:10 PM
Cred ca am rezolvat problema firelor
Am cautat si am gasit cablu multifilar pentru antena radio care este mai subtire decat ce am folosit si
un bobinaj de la un trafo care are sarma mai subtire decat cel al antenei
Daca iese bine asa o sa merg mai departe
Daca nu o sa fac ca cei de la Vissmann
#20
Postat 13 November 2006 - 02:09 PM
La aceasta scara cu cat scade randamentul catenarei daca nu este din cupru?
Sinele prin care se alimenteaza trenuletele nu sunt din otel?
#21
Postat 13 November 2006 - 03:14 PM
Otelul din acest punct de vedere ar fi destul de bun (desi in comparatie cu sinele e foarte subtire , deci si rezistivitate mult mai mare, dar sa zicem ca nu ar conta asa mult ) , in schimb ar produce uzura mai mare la pantograf si nici contactul electric cu pantograful nu ar fi atat de bun ca si in cazul cuprului. Contactul conteaza totusi , a se vedea cate probleme creaza clipsurile de legatura intre sine , din acest punct de vedere.
Pe langa toate astea , prin fir de cupru se exprima si realismul. De altfel e si mai usor de procurat
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 13 November 2006 - 03:22 PM
#22
Postat 13 November 2006 - 03:39 PM
Ca in realitate firul de contact este din cupru din considerente bine stiute? Nu are sens sa discutam pe aceasta tema. Probabil ca si la scara, catenara ar trebui sa fie tot din cupru...
Cred insa, ca ce conteaza mai mult in cazul dioramelor sunt posibilitatile de modelare - de realizare cat mai realista a machetei.
Nu sustin utilizarea nichelinei - poate cineva vine cu alta sugestie - poate cineva ne spune din ce se face catenara la firme care comercializeaza produse de modelism feroviar, dar cred ca si in cazul unei machete, indiferent din ce este facuta catenara, trebuie facut zig-zag-ul care este la catenara reala pentru o uzura uniforma. La pantografele reale, patina este din grafit din mai multe motive pe care nu am sa le expun aici. Iar uzura pantogra/catenara depinde mult de forta de frecare care este in functie de forta de apasare.
#23
Postat 13 November 2006 - 04:35 PM
Pacific 231.000, la 13 Nov 2006, 15:39, a spus:
Ca in realitate firul de contact este din cupru din considerente bine stiute?
........
Totusi care sunt considerentele 'bine stiute' in cazul real? :)
Ca dupa mine alternativa ar fi fost platina, argintul sau aurul ,
care nu s-au pus intradevar din considerente bine stiute :) .
Otelul sigur nu ar fi fost bun.
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 13 November 2006 - 04:37 PM
#24
Postat 13 November 2006 - 04:57 PM
Pai mergand in acelasi spirit ca si tine asi spune: oare pret de cost copru/aur, argint, platina raportat la numarul de km pe care ii are o retea feroviara? Ca daca e sa o iau un pic asa asi spune ca la noi se fura chiar si cuprul din catenara, dar'mite daca ar fi din metale pretioase.
Dar sa revenim la acele considerente de care am amintit dar nu am vrut sa le pomenesc pentru ca erau of topic:
Din cate stiu eu, cuprul are rezistivitatea cea mai mica dupa argint. De asemeni are o buna rezistenta mecanica. Din pacate nu am valori in acest moment la mine, dar daca se doreste ma interesez si le prezint.
Multumitor raspuns?
Daca nu, pot dezvolta.
PS Nu sunt inginer electronist, nici specialist in infrastrutura de CF pe partea de instalatii electrice, dar nici medic chirurg nu sunt, pentru a nu avea habar de diferenta intre osia propriu zisa si osia montata, sau nu sti ce este ala boghiu, controler sau graduator, sau BLA.
Numai bine!
#25
Postat 13 November 2006 - 08:32 PM
Daca ne uitam la catenarele facute de Vissmann numai cupru nu este, poate putin otelit firul si cred ca asta ii confera stabilitate la deformare
Din ce din nece important este sa iasa ceva care sa functioneze
Despre asemanarea cu realitatea mai este de discutat
#27
Postat 13 November 2006 - 10:11 PM
http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Catenara3.jpg
http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Catenara2.jpg
http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Catenara1.jpg
Sper ca se intelege
#28
Postat 13 November 2006 - 10:23 PM
Ma gandeam ca izolatorii se pot strunji usor din bare rotunde de plastic , ramase de la kit-uri (cladiri, ..). Unde nu este strung , se poate folosi si o bormasina. Cutitul de strunjire se confectioneaza din lama de otel (de ex cutter ) dupa forma izolatorului intreg.
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 13 November 2006 - 10:30 PM
#29
Postat 13 November 2006 - 11:00 PM
Vorbim dupa ce vezi materialul
#30
Postat 14 November 2006 - 01:16 AM
Din acelasi material se fac si lamelele ce sustin carbunii in motoarele noastre de toate zilele.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 14 November 2006 - 01:22 AM