Modelism - RHC Forum: Machete ale tramvaielor din Romania - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Machete ale tramvaielor din Romania Modele de tramvaie romanesti

#1 Useril este offline   Sergabi30 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 10-November 06

Postat 10 November 2006 - 01:10 AM

Detin planul machetei pentru tramvaiul tip ITB-V56 si remorca V10. Cine doreste,..ma poate contacta pe ID-ul de mess: kampari_29. Pot oferi date, detalii, istoric si absolut orice legat de tramvaiele romanesti in special din Galati: Tatra T3-R, ITB-V56/V10, Timis-2, Tatra T4-R, Tatra KT-4D, Tatra T4D+B4D, Tatra T4D, Tatra ZT-4D , Duewag tip-,,L" si Duewag articulat ex Rotterdam.
0

#2 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 10 November 2006 - 07:47 AM

Salut Sergabi30!

Eu sunt de parere sa dezvolti aici subiectul daca vrei.
Sigur sunt multi iubitori de tramvaie.
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#3 Useril este offline   Sergabi30 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 10-November 06

Postat 11 November 2006 - 02:24 AM

Deci hai sa descriu in amanuntit, ce si cum se face o macheta de tramvai.In primul rand complexitatea lucrarii/machetei este reprezentata de modelul ales -pe de o parte...pe de alta parte depinde de scara.La scari nu prea ma pricep ( de aceea invit aici toti cunoscatorii de asemenea date sa posteze!), dar in privinta modelelor este mult mai simplu sa realizezi un tramvai de epoca sau model interbelic (Thomson sau V-09)dat fiind ca se pot folosi ca materiale in rimul rand lemnul,placajul,etc. Treburile se complica si atunci cand vrem sa realizam tot un model vechi dar cu caroseria bombata sau aerodinamica si care prezinta multe curburi care trebuiesc sa fie perfect simetrice( de exemplu tramvaiul Tatra T3-R sau ITB-V56).Aici o atentie trebuie acordata materialelor din care se executa caroseria.Aici folosesc placi din PVC din cele folosite la banere sau panouri publicitate, placi din textolit sau plexiglass.Bine,...se poate folosi si tabla...dar e f greu de modelat.La realizarea geamurilor se pot folosi carcase transparente de la CD-uri sau cine detine de la benzile de magnetofon.Sasiul-cel putin eu-il realizez din metal dupa ce in prealabil i-am dat gaurile necesare fixarii accesoriilor, boghiurilor,suspensiei,tampoanelor/cuplelor,etc. Boghiurile la fel le execut din tabla de 1,5mm--2mm cel mult.Asamblarea logeroanelor le fac fie prin alamire prin bec oxigaz, fie prin indoirea modelata a longeronului desfasurat si bine determinate partile ce urmeaza a fi indoite la diferite unghiuri.Osiile si implicit rotile le execut din metal la strung.Fie axa/arborele si rotile realizate prin strunjire monobloc deci dintr-o bucata; fie axa/arborele separat si rotile separat montate prin filetare sau presare pe ax/arbore.Osiile pot avea lagare simple prin introducerea capatului fusului in longeron fie mai complicat montand rulmenti de aspirator( eu am inceput lucrul la o macheta mai mare) si astfel detaliile pot fi mai evidente.Motorul de tractiune poate fi de diferite tipuri si marimi.Pentru machete minuscule se pot folosi motorasele de la vibratorul telefoanelor mobile , iar pentru machete mai mari se pot folosi motorasele de la collere de racire a comp-urilor, motorase de casetofon, etc.Transmisia de la arborele motorului( impropriu ax deoarece arborele PRODUCE si transmite miscarea de rotatie iar axul PREIA miscarea de rotatie) la axa/osia machetei-motoare se face prin diferite metode.Fie prin transmisie melc-roata melcata, roata dintata pe roata dintata, curelusa de transmisie, motorul montat pe boghiu iar pe arborele motorului fixandu-se rotile ,etc.Sinele de rulare se pot executa fie din fasii de tabla de 1,5mm, de 2mm, de 3mm, etc. ,fie din electrozi de sudura de 2,5mm sau de 1,5mm sau o metoda nu prea des intalnita din spitele de umbrela realizate din tabla indoita in profil ,,U".Tot din spite de umbrela realizez f usor pantografele.Norocul meu e ca am umbrele defecte din ...1974-1976-1977 care au niste articulatii f complexe si care sunt ideale pentru executarea macazelor sau pantografelor asimetrice.

**************************************************************
Deocamdata ma opresc aici.Pentru alte detalii va astept la discutii.

Aceasta postare a fost editata de Sergabi30: 11 November 2006 - 02:30 AM

0

#4 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 12 November 2006 - 12:21 AM

Deci se poate

Eu zic s-o iei putin mai incet, asta ca sa intelegem mai bine, sa incepi cu ceva ce ai terminat si sa ne descrii etapele de realizare, materiale, tehnici etc totul "asezonat" cu fotografii
Daca scarile de proportii sunt o problema o rezolvam si pe asta
Important este sa te hotarasti pana la ce nivel de detaliere vrei sa mergi deoarece una este sa faci un model la scara 1:10 si alta la scara 1:160 si aici trebuie avut in vedere nu faptul ca nu poti detalia la fel
Totul este posibil dar cu cat modelul este la o scara mai mica e nevoie de multa indemanare si pricepere, scule, dispozitive etc
Vezi producatorii de trenulete la care nu este nicio diferenta de detaliere intre modelul scarii H0 (1:87) si modelul scarii N (1:160)
Ai mai jos comparatia si daca poti spune care este la 1:87 si care la 1:160 dar incearca sa argumentezi

http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/BR03foto1.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/BR03foto2.jpg
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#5 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 12 November 2006 - 09:04 AM

Sigur sunt la scari diferite ? Cea de-a doua pare sa fie un BR03 excat identic cu macheta statica 1/87 de la Revell. In schimb prima e mult mai detaliata , deci greu de crezut ca ar fi la 1/160 ...

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 12 November 2006 - 09:15 AM

0

#6 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 12 November 2006 - 11:43 AM

Sigur sunt la scari diferite
Prima este la H0 si este produsa de PIKO (imagine din catalogul firmei)
A doua este la N si este produsa de Minitrix (imagine din colectia lui Horia Radulescu - vezi foru Railwai)
Si ca o mica remarca - locomotiva la scara N este mai bine detaliata :D
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#7 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 12 November 2006 - 02:23 PM

LDH, la 12 Nov 2006, 11:43, a spus:

.......
Si ca o mica remarca - locomotiva la scara N este mai bine detaliata :D

O fi asa , da din pozele prezentate aici rezulta invers ...
0

#8 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 13 November 2006 - 11:06 PM

Diferenta este la cazane
Daca te uiti bine la imaginea de jos avem numai trei tevi pentru nisip iar sus patru(!)
Cazanul lui BR03 de la PIKO este de tip Reko - parca asa am inteles si de aici diferenta

Dar, daca vreti, modelul la H0 ar trebui sa fie mai bine detaliat si nu este chiar asa de bine, mai are si greseli de executie - semnalate de MPU - bielele

Per ansamblu producatorii precum Fleischmann nu prea mai fac diferenta la detalii dintre H0 si N si se pare ca cei de la Liliput,
chinezi, nici nu se putea altfel incearca sa reproduca absolut tot
Eu am un vagon de posta Liliput iar tampoanele au arculete - deci functioneaza ca unele reale
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#9 Useril este offline   Sergabi30 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 10-November 06

Postat 14 November 2006 - 08:21 PM

Revenind la tramvaie.De curand m-am apucat de facut desenul osiilor si axelor cu roti pentru strungar in vederea realizarii lor conform cerintelor si cotelor expuse in desen.Deci la scara redusa.Am amanat realizarea tramvaiului ITB V-56/V-10 in favoarea tramvaiului ,,Timis-2".Consider ca forma avuta de acest tramvai( in care se reflecta curentul artistic -CUBISM) poate fi mai usor de realizat pentru inceput.Apoi vor urma in ordine: V-3A, V-2A, KT-4D, ITB-V-56/V-10, EP/V12, ,,Tatra"-T-3R( existente numai in Galati), T-4R,etc
Osiile,axele si rotile le voi realiza din otel-inox la fel ca sinele de rulare.Tot din inox voi realiza si sasiele.Am ales acest material deoarece locul meu de munca permite gasirea pe stoc, modelarea,prelucrarea si mai ales rezistenta la coroziune si a factorilor de mediu a INOXULUI( lucrez in Combinatul Siderurgic din Galati...).Plus ca pot foarte simplu sa torn diferite accesorii sau componente brute oricand, foarte usor deoarece lucrez cu oala de otel incadescent langa mine( sectia poarta numele Turnarea Continua) si deci cand se i-au probe de metal lichid...le torn in formele realizate de mine si apoi produsul semifabricat(brut) il duc la strungari,frezori,prelucratori prin aschiere pe care....ai am tot langa mine.Deci...nimik nu-mi sta in cale sa fac lucrul asta.O sa incerc in premiera...sa realizez matrita( forma) in care sa torn SINE de tramvai sau ,,Vignole & Stevens ( CFR-profil ,,ciuperca") clasice,in miniatura.Daca ceea ce imi propun reusesc,...promit din suflet ca voi realiza componente turnate sau prelucrate PENTRU VOI ,gratis, pentru am un principiu in viata: ,,Ce creez cu mana mea si cu mintea mea daruiesc din suflet fara beneficii financiare, pentru ca si Dumnezeu a creat lumea fara sa ne ceara plata ci a facut-o cu drag si din suflet!"Si-apoi consider ca atata timp eu, ca salariat in acest loc de munca al meu obtin GRATIS anumite servicii de la colegi( turnare,aschiere,modelare,etc),...cum asi putea cere bani de la voi????Ar fi chiar culmea egoismului !!!!

Aceasta postare a fost editata de Sergabi30: 14 November 2006 - 08:24 PM

0

#10 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 17 November 2006 - 08:57 AM

Cand vedem ceva din ce ai facut?
Ansambluri, detalii ...
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#11 Useril este offline   Dragos Ionut 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 31
  • Inregistrat: 23-March 06

Postat 08 January 2007 - 05:26 PM

LDH, la 17 Nov 2006, 08:57, a spus:

,,Ce creez cu mana mea si cu mintea mea daruiesc din suflet fara beneficii financiare, pentru ca si Dumnezeu a creat lumea fara sa ne ceara plata ci a facut-o cu drag si din suflet!"


ce cuvinte marete si indrasnete...respectele mele !asa da OM!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro