Rezervor combustibil aero Cum arata un rezervor bun ?
#1
Postat 02 July 2003 - 06:49 PM
Combustibilul ajunge la motor mai mult prin cadere libera, motorul aspira combustibil foarte slab (se pare).
Ca urmare atunci cand modelul urca (botul ridicat) rezervorul se afla mai jos ca motorul si alimentarea cu combustibil se intrerupe.
Exista solutie pentru aceasta problema ? Si cum arata un rezervor bun. Cel pe care l-am facut este inspirat dintr-un numar al revistei "Racheta cutezatorilor". Nu am gasit nimic mai nou.
Multam' fain
Marian
#2
Postat 02 July 2003 - 09:22 PM
Gasesti si la RHC, arata ca alea DUBRO, nu stiu daca si sunt si costa cit poti sa vezi si tu.
Acum ca shmecherie poti sa faci urmatoarea chestie, deci nu am idee cum ai facut tu rezervorul dar chestia am inteles ca este sa ai in capatul furtunului ce e in rezervor o greutate si furtunul sa fie din silicon pentru a fi cit se poate de flexibil, deci pe cine am intrebat eu mi-a zis ca chiar sorbul l-a facut din ceva alama, apoi pentru a crea presiune in rezervor poti sa folosesti smecheria de la auti de la esapament bagi in rezervor si vu asta gata.
Sper sa te fi ajutat, am sa incerc sa caut eventual si poze cu un rezervor sectionat
Pe curind
#3
Postat 03 July 2003 - 08:48 AM
nu credeam sa mai aibe cineva asa ceva. :D
Este singurul tip de motor pe care am reusit sa-l pornesc invers - evident dintr-o greseala ... prima data -_-
Slab motor si capricios pe deasupra. Nici la captive nu puteai sa faci mare lucru cu el, la R/C nici nu am curaj sa ma gandesc.
Solutia pt. rezervor este sa faci / cumperi un rezervor cu sorb - asta e de obicei din bronz sau alama dar poate fi din orice, numai greu sa fie sa se plimbe dupa combustibil in interiorul rezervorului.
Daca imi amintesc eu bine motoarele astea nu au toba asa ca partea cu suprapresiunea va trebui sa o rezolvi prin adaptarea unei tobe de esapament "straine"
Daca nu folosesti suprapresiune incearca sa pozitionezi rezervorul astfel incat sorbul din interior sa stea cam la acelasi nivel cu jiclorul motorului - astfel motorul va trage mai usor combustibilul din rezervor si va functiona si la unghiuri de atitudine mai mari ale aeromodelului.
Forma rezervorului RC este paralelipipedica cu sectiunea patrata (sau dreptunghi pus in picoare) in functie de cum ai spatiu in interiorul modelului. Rezervorul nu trebuie sa fie exagerat de lung, cam de 2~3 ori inaltimea lui. Partea dinspre motor va avea un capac (dop) prin care se poate schimba furtunul de silicon si sorbul. Pe el se fixeaza o teava - un capat al tevii face alimentarea motorului iar celalalt capat e imbracat de furtunul sorbului. Teava de suprapresiune poate fi si ea trecuta prin dop sau poate strapunge vertical rezervorul. Pentru usurinta alimentarii in cazul in care se utilizeaza suprapresiunea, se mai poate folosi o a treia teava numai pentru alimentare; aceasta trebuie apoi astupata etans pentru zbor.
Rezervoarele de captive au o alta forma si in general nu folosesc sorb...asta mi-e mai greu sa o descriu...poate fac o schita alta data daca aveti nevoie.
Toate cele bune.
Aceasta postare a fost editata de chiftirica: 03 July 2003 - 09:05 AM
#4
Postat 03 July 2003 - 02:21 PM
Citeaza
iar rezervorul sä fie pozitionat cit ma aproape de motor.
CF4U
#5
Postat 03 July 2003 - 04:51 PM
Nu poti sa folosesti nici un furtun din silicon pe reteaua de alimentare sau in interiorul rezervoruluui, deoarece siliconul isi dubleaza dimensiunile in contact cu gazul lampant si se face "muci". Incearca rezervoare cu configuratie fixa, fara sorburi pendul!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 16 May 2005 - 09:11 AM
Cu rabdare si ciocan.
#6
Postat 03 July 2003 - 05:23 PM
Cat de mare poate sa fie presiunea?
Daca presiunea este umpic mare pentru tipul X de motor se poate compensa din pozitia rezervorului fata de motor (sa pun rezervorul ceva mai jos fata de pozitia corecta) ?
Ma intereseaza aceste informatii pentru un prototip de rezervor cere este in faza de proiect/calcule iar rezervorul are indicator de combustibil.
Sper sa nu creez iar o vilva si sa redeschid epoca indicator. :(
#7
Postat 04 July 2003 - 03:21 PM
Am mai inteles ca daca nu pot crea presiune in rezeror (si nu pot) modelul zboara doar la orizontala. Asta deoarece de indata ce ridic botul putin mai mult motorul se opreste din lipsa de combustibil.
Gresesc undeva ?
#10
Postat 09 July 2003 - 05:39 PM
Rezervorul montat ceva mai sus decat ar fi normal si umplut cu varf.
Avionul asezat pe un suport care asigura o pozitie cu botul ridicat, altfel se ineaca motorul si nu mai porneste.
Pornit motorul, lansat si apoi luat inaltime. O vreme.
Dupa ce nivelul combustibilului in rezervor scade trec la zbor orizontal. Nu mai pot lua inaltime deoarece daca tin modelul un pic mai mult cu botul ridicat, motorul se opreste.
In faza a 3-a motorul tinde sa se opreasca si in zbor orizontal si atunci il mai tin in viata cu scurte resurse (picaj-cabraj).
Destul de complicat, dar doar asa am reusit sa-l fac sa zboare.
#11
Postat 09 July 2003 - 05:55 PM
Da tu nu ai sorbul in partea de jos a rezervorului? adica pe fundul lui?
Din ce spui tu presupun ca ai rezervorul prea lung.
Incearca sa faci un rezervor mai scurt si mai inalt in functie de cat loc ai.
#12
Postat 10 July 2003 - 06:16 PM
Cam asta incercam sa explic cand am deschis subiectul. Credeam ca este vre-o smecherie care sfideaza legile fizicii, dar se pare ca nu exista.
Mai precizez ca acest motor nu are posibilitatea de a preleva gaze de pe evacuare care sa fie introduse in rezervor pentru a crea presiune.
Gresesc undeva ?
#14
Postat 11 July 2003 - 01:47 PM
Cu rabdare si ciocan.
#16
Postat 11 July 2003 - 03:54 PM
Piesa de plastic e la locul ei pe carburator.
Degeaba.
Furtunul cu sorb e dintr-un soi de cauciuc (nu siliconic) care inca mai rezista. Voi verifica periodic.
Oricum mai am doar 1/2 chile de eter etilic dupa care renunt la motor si la modelul asta.
Am deja un model mai tare (Tango de la RHC) insa mai exersez cu modelul cu motor de 2,5 cmc sa mai prind experienta.
Una peste alta modelul merge asa cum am povestit mai inainte.
Multumesc pentru toate sfaturile primite.
#17
Postat 24 July 2003 - 12:02 PM
GIGI, la 11 Jul 2003, 14:47, a spus:
Intreaba-l pe Valteras...foloseam la combat tetine sovietice (cu nervuri interioare pentru copilul sovietic) nu baloane iar motoarele mergeau brici...treaba e ca jiglerul sa inchida perfect si la presiuni mari!...in definitiv nu presiunea e problema ci debitul ce traverseaza jiglerul..si cum acesta e reglabil..!
Cu rabdare si ciocan.