Modelism - RHC Forum: Vreau si eu elicopter - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Vreau si eu elicopter

#1 Useril este offline   XcuseMe 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 110
  • Inregistrat: 02-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 15 August 2006 - 06:18 PM

Vreau sa va intrb daca are cineva ceva experienta cu www.etamiya.com.
Par sa aibe preturi foarte bune, shippingu' catre Romania e cam 60USD.

Nu imi permit (si nu vreau) model cu motor cu ardere interna, deocamdata sunt foarte multumit de Li-Po + Brushless.

Stie cineva de unde as putea cumpara online din afara?

Thx.
0

#2 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 15 August 2006 - 07:50 PM

Parerea mea e ca vrei sa investesti in ce nu trebuie! :)
Daca reusim sa ne sincronizam la cimp iti explic eu mai multe...
In iasi au fost la inceput 3 x X35 de la walkera... + x39
Acum nu mai e nci un electric.... :D
Sunt tot 3 ... dar toate termice... :D
0

#3 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 15 August 2006 - 08:32 PM

parerea mea este ca elicopterele electrice care incep la pret cu 1200 de euro merita banii....
daca nu ,atunci un termic mai ieftin....!

dar nu va luati dupa mine ,eu doar le-am vazut zburand pe toate si am discutat cu pilotii mai vechi de heli...

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 15 August 2006 - 08:34 PM

flying is my life...
0

#4 Useril este offline   XcuseMe 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 110
  • Inregistrat: 02-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 16 August 2006 - 11:25 AM

Dar de asta ce ziceti?
http://www.raidentec...arfbrelrar.html

De unde ash putea lua de la noi?
0

#5 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 16 August 2006 - 11:45 AM

Orice elicopter ai lua, nici nu te gindi daca nu ai linia de piese de schimb asigurata.
0

#6 Useril este offline   leo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 312
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 August 2006 - 11:52 AM

Insistenta este mama intelepciunii....

Sfat:
-cumpara ceva care stii ca zboara;
-heli care este usor (sau relativ usor) de zburat (ex. Corona);
-heli la care gasesti pe site (sau site-uri) cu usurinta piese de schimb cit mai multe;
-heli la care gasesti up-grade-uri, ca o sa doresti pe viitor...

Poti incerca cu TREX450, lucrat destul de bine moderat la invatare hovering. Idem Shogun400 (ZAP).
Depinde de citi bani dispui, in general un heli te duce la peste 500USD, fara up-grade.

-heli -180USD;
-Acumulator -70USD;
-gyro -140USD;
-variator -50USD;
-statie -250USD;
-motor brushless -50USD;
Cam scump .......

Nu cumpara elicoptere electrice cu diametrul rotorului principal sub 600mm, sunt destul de instabile.
Referintele de mai sus se aplica la cele electrice.

Pentru termice pot sa dea si altii idei.
Nu lasa pe maine ce poti strica astazi!
0

#7 Useril este offline   XcuseMe 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 110
  • Inregistrat: 02-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 16 August 2006 - 12:45 PM

Leo,
Sa inteleg ca n-am nici o sansa sa ma opresc pe undeva pe la 300 USD pentru RTF electric (pun in plus de la mine Li-Po)?
Eu ma gandeam sa cumpar Raven x40 de la B.

Unde gasesc Shogun 400?

Thx.
0

#8 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1548
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 16 August 2006 - 01:53 PM

de pe situl meu copiat de parac nu stie nimeni:

Intrebari frecvente in legatura cu elicopterele si raspunsuri aferente cu recomandari pentru aprovizionare.

Intrebare:
Vreau sa imi construiesc elicopter, de unde se pot obtine planuri ?

Nu detinem informatii cu privire la planuri de constructie moderne si functionabile, care sa exista pe Internetsi care pot fi excecutate de un incepator. La fel consideram proiectul de a construi un elicopter destul de inalt ca nivel si ramane sigur un lucru pentru omeni cu studii in domeniu. Nu va incurajam sa construiti elicopterul singur, fiind si foarte nesigur si periculos.

Intrebare:
Sunt incepator in aeromodelism. Care ar fi un model care m-ar fi potrivit mie ?

In primul rind trebuie stabilita suma disponibila, Aceasta sa nu fie sub 600 EUR. Chiar daca acum ziceti "pe situl X sau Y este oferta cu numai 100 EUR" .Trebuie sa facem diferentiere intre jucarii si aeromodele.
Jucariile se pot cumpera foarte ieftin, este adevarat, dar nu au aproape nimic in comun cu aeromodelele adevarate si nu va dau altceeasi performanta sau si distractie pana la urma.

Din cauza ca la elicoptere fiecare eur in plus reflecta o calitate mai buna, atunci logic ca cel mai scump va fi cel mai usor de stapanit si pilotat.

Mai mult de 50% din comportamentul de zbor unui elicopter se regleaza la sol mechanic sau la softul emitatorului. In felul asta si un elicopter profi de cateva mii de EUR poate fi setat sa fie pilotat de un incepator.

La radiocomanda necesara exista doue pozibilitati. Elicoptere electrice pot fi pilotate cu radiocomenzi mai simple. Elicopterele cu motor termic necesita setari la softul emitatorului care numai emitatoarele cu preturi mai mari le au. Electric sau termic este o intrebare de gust.

Termic ar fi ideal marime"50" sau "60" pentru ca marimea da bine la comportament in practica. ( ajungeti cu tot echipamentul fara emitator in jur de 1000 EUR minim)
Electric sa NU fie mai mic de cat Micro400 Graupner sau Crown3 Robbe de exmplu. (ajungeti echipamentul in jur de 350-400 eur fara emitator)

Decizia cea mai importanta este totusi de UNDE sa-l cumparat si daca sursa respectiva va garanteaza si livrarea pieselor, de care o sa aveti de nevoie garantat. Daca pauzele de antrenamente sint prea lungi, uitati ce ati invatat si incepeti din nou.

Dupa antrenamentul pe simulator , indiferent ce elicopter aveti, este indicat sa l duceti la cineva care are experienta pentru verificare de programare si reglare. Elicopterele sint cele mai periculoase aeromodele pe care le-ati putea imagina. O vizita scurta la cineva priceput poate sa va si salveze de accidente si de experiente neplacute din cauza reglari gresite.

La echipamente sa nu incepeti sa salvati bani ! Servouri mai ieftine de cat 30-40 eur bucata nu au ce cauta pe elicopter, pentru ca fortele de actionare ajung destul de mari si fiabilitatea servourilor scade la vibratii. La fel este recomandat un giroscop cel mai bun pe care puteti gasi. Un standard este de exemplu Futaba GY401 care se gaseste sub 150 EUR. Futaba este considerat sa produca cele mai bune giroscope.

O regula de baza mai este ca si accumulatorul de receptie sa fie bine incarcat si nu prea mic, fiind ca servouri la elicoptere lucreaza mult mai mult de cat la un avion. Cu un acumulator de 2000mAh pe un planor cu eleroane si 3 metri anvergura puteti sa zburati cam 4-5 ore si mai mult. Cu altceas acumulator pe elicoptere de 50/60 nu zburati mai mult de cat 2 ore sau mai putin...

Intrebare:
Sunt aeromodelist si vreau sa incep si cu elicopter. Ce ar fi potrivit ca si echipament ?

In primul rind radiocomanda care o detineti probabil deja ar trebui sa aiba mimim 5 functiuni si cat mai bine dotata cu soft. Nu va apropriati la elicoptere de care nu au pitch variabil sau care nu au anticuplu adevarat sin in loc alt motoras. In rest toate sfaturile ca si pentru inceptaroi in aeromodelism referitoare la elicoptere sint valabile.
Adica pentru un aeromodelist obisnuit cu modele cu aripi, eset totusi putin mai usor, ca nu trebuie sa invete ce adica aerodinamica ci rebdarea. Restul care se refera la elicoptere este valabil si aici. Cel mai scump pe care vi-l puteti permite este cel mai indicat pentru pilotaj mai sigur si mai usor.

La aeromodelele de acrobatie, de exemplu si cele mai mari sint cel mai usor de pilotat. Adica cine a pilotat de exemplu un Extra pe simulator de 160cm si unul de 300cm stie asta. Singura diferenta este pretul lor in realitate. Dar si in realitate Extra de 300cm se comporta mult mai putin agresiv si este mai usor de pilotat.

Intrebare:
Este o idee buna sa cumperi ceva la mana a doua ?

Exact asa am inceput eu in urma cu catva timp. Doar ca am avut noroc la prima cumparare, ca era chiar foarte bine reglat si OK ca stare. Altele pe care le-am cumparat mai tirziu, nu erau in stare chiar buna.

Unul dintre sfaturile pentru cumpararea ceva second era ca vinzatorul sa faca o mica demonstratie cu elicopterul, macar sa-l ridice in aer in hovering ca dovada ca zboara.

Daca gasiti un pilot priceput care vinde ceva folosit, este caz fericit si de apreciat. O sa aveti si pe cineva care sa va indrume practic si care poate sa va verifica programarile de pe emitator sau la mecanica

Intrebare:
Este vreo diferenta intre und elicopter de incepator sau trainer si unul de acrobatie sau 3D ?

Nu este diferenta mare decat la pilotaj. Aici este vorba numai de setari mecanica, de preturile componentelor ridicate potrivit acrobatiei si de programarea emitatorului. Alte diferente nu sint. Oricare elicopter poate fi reglat si setat in asa fel, incat sa-l piloteze si un incepator. Invers pentru aproape fiecare elicopter de pe piata exista piese cu care poate fi modificat pentru acrobatie. Oricum, marea majoritate a diferentelor se gaseste doar la soft si setarile pe emitator.

Intrebare:
Nu ar fi indicat sa incep sa ma antrenez cu ajutorul unui soft de Simulator pe Calculator ?

Este chiar foarte indicat. Un soft protrivit si bun cu grafica realista si comportament real aeromodelelor, la care puteti lega emitatorul dvs va salveaza sute de EUR la pagube.
De ce ? Cu 10 ore de antremanent pe simulator nu numai salvati nu numai carburant sau alte materiale de usura normala ci de fapt si bani multi care nu va trebuie pentru reparatiile, care de altfel garantat le aveati de efectuat.

Simulatoarele care sint recomandate de aeromodelisti professionali ar fi Aerofly Pro Deluxe sau Reflex XTR. Amandoua sint bine distribuite prin Europa inclusiv si Romania si ar costa intre 150 pana 220 EUR. Bani acestia sint foarte bine investiti si se amortizeaza in mai putin de 5 ore de antrenament. Sa gasesc si module de soft gratis pe Internet care sa adauga la programme respective.

Pentru a folosi emitatorul dvs cu simulator, contactati dealerul emitatorului sau productorul direct sa va dea sfaturi despre ce fel de mufa trebuie incorporata la el.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#9 Useril este offline   leo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 312
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 17 August 2006 - 06:21 AM

XcuseMe, la 16 Aug 2006, 12:45, a spus:

Leo,
Sa inteleg ca n-am nici o sansa sa ma opresc pe undeva pe la 300 USD pentru RTF electric (pun in plus de la mine Li-Po)?
Eu ma gandeam sa cumpar Raven x40 de la B.

Unde gasesc Shogun 400?

Thx.

Depinde de ce doresti, dar (dupa cum scrie si Walter) putin probabil sa fie OK.
Pare frumos dar asta nu este o calitate pa care sa o apreciezi.
Shogun, vezi:

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...?&I=LXKYC6&P=ML

dar partea proasta este ca nu gasesti la ei si suficiente piese de schimb.

TREX:

http://www.helidirect.com/product_info.php...products_id=302

piese si upgrade la greu.

Nu te grabii. Mai intreaba.
Nu lasa pe maine ce poti strica astazi!
0

#10 Useril este offline   XcuseMe 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 110
  • Inregistrat: 02-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 17 August 2006 - 09:43 AM

As putea pune pe TREX un motor brushed, seria 480?
(am ansamblul motor 480+esc Li-Po de pe cessna+baterie 1.8Ah).

Ramane sa mai iau statie si giroscop.

P.S. Sa inteleg ca titi cei din Iasi au inceput cu elicopter electric.
De ce vreti sa ma convingeti pe mine sa incep cu termic?
0

#11 Useril este offline   leo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 312
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 17 August 2006 - 10:42 AM

In principiu da, depinde acum de starea motorului. Un motor cu perii (din propria experienta) "tine" cam 10-15 zboruri ( in jur de 100 minute) pina cind pe colector se depune tot materialul din perii...

Incerc sa-ti raspund si la intrebarea cu pro-contra electric vs. termic.

Termic:
este mai mare - stabilitate mai buna;
impresie artistica la max.;
uzuri mici ale motorului comparativ cu cel cu perii, brushless-ul il bate la anduranta;
"ora de zbor" mai ieftina decit cu LiPo care se poate incarca la parametrii optimi de vreo 150 ori, max.200;

Electric:
zgomot redus;
instabilitate marita;
poti sa il zbori (sau cel putin sa faci hovering) si acasa in sufragerie, nu mai spun intr-o sala de sport;
piese de schimb mai ieftine;
usurinta la pornire, lipsesc: combustibil, demaror, acumulator demaror, bujie, pack receptie, fum;

Si la amindoua un crash este mult, mult mai costisitor decit unul avut cu Cessna.
Daca ai suficiente fonduri pe care sa le arunci (nu in totalitate) cumpara-ti heli. Singurul ce scapa este emitatorul. Vorba lui Walter "reparatii garantate".

:angry: :angry:


Citeste:
http://www.swashplat...hbg/ehbg-16.pdf

Aceasta postare a fost editata de leo: 17 August 2006 - 11:01 AM

Nu lasa pe maine ce poti strica astazi!
0

#12 Useril este offline   XcuseMe 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 110
  • Inregistrat: 02-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 17 August 2006 - 10:53 AM

Motorul e ok. A zburat de 2-3 ori pe cessna.

Ultima idee:
Sa incerc sa cumpar raven x40 (Walkera 40) direct cu brushless si Li-Po? sau sa-i las motorul standard si sa-i pun eu Li-Po?
Avantajul mare ar fi statia inclusa.
...eu tot incerc sa reduc suma....


Avantajul cu zborul indoor mi se pare foarte mare, si cu cat e elicopterul mai mic cu atat voi putea za-l zbor mai usor indoor.

Thx.

Aceasta postare a fost editata de XcuseMe: 17 August 2006 - 10:54 AM

0

#13 Useril este offline   XcuseMe 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 110
  • Inregistrat: 02-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 17 August 2006 - 10:59 AM

leo, la 17 Aug 2006, 10:42, a spus:

Si la amindoua un crash este mult, mult mai costisitor decit unul avut cu Cessna.
Daca ai suficiente fonduri pe care sa le arunci (nu in totalitate) cumpara-ti heli. Singurul ce scapa este emitatorul. Vorba lui Walter "reparatii garantate".

:angry: :angry:

Stiu asta....la Cessna, un crash ma costa 5g de pozipol si niste scotch :angry:.
0

#14 Useril este offline   leo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 312
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 17 August 2006 - 11:03 AM

Aia nu este statie de heli, curind vei avea nevoie SIGUR de o statie.
Nu te grabii.

Nu incerca sa reduci nimic, nu fac polemica, citeste link-ul de mai sus, daca reduci NU OBTII NIMIC LA HELI.

Aceasta postare a fost editata de leo: 17 August 2006 - 11:04 AM

Nu lasa pe maine ce poti strica astazi!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro