Modelism - RHC Forum: automotor MALAXA - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

automotor MALAXA

#1 Useril este offline   radian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 10-June 06

Postat 04 August 2006 - 09:36 AM

Salut!
Rog pe cei care pot (si doresc) sa ma ajute cu imagini cat mai detaliate ale acestui automotor (vezi foto), in special pentru trenul de rulare.
Multumesc si Bafta!

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-6-1154677011.jpg

0

#2 Useril este offline   PDI 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 9
  • Inregistrat: 17-February 04

Postat 05 August 2006 - 08:55 PM

Salut Radian

Automotorul din imaginea ta e o versiune salon a lui AM 750. Prin 1994 am realizat diverse versiuni in marimea H0 ale automotorului Malaxa in cadrul firmei RTM. Pentru datalii te rog da-mi o adersa de mail.
PDI
0

#3 Useril este offline   lok 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 11-August 06

Postat 16 August 2006 - 06:34 PM

servus
incearca la muzeul cfr din bucuresti. am fost azi pe acolo si oamenii se pare ca au cite ceva despre el. daca nu, incearca la muzeul locomotivei din sibiu, au acolo unul in stare de functionare, piesa de patrimoniu.
0

#4 Useril este offline   radian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 10-June 06

Postat 16 August 2006 - 10:29 PM

lok, la 16 Aug 2006, 18:34, a spus:

servus
incearca la muzeul cfr din bucuresti. am fost azi pe acolo si oamenii se pare ca au cite ceva despre el. daca nu, incearca la muzeul locomotivei din sibiu, au acolo unul in stare de functionare, piesa de patrimoniu.

Multumesc pentru idei. Chiar maine imi voi face drum pe la muzeul C.F.R. si sigur, cand voi trece prin Sibiu, ma voi duce sa-l fotografiez pe cel de acolo.
Bafta!
0

#5 Useril este offline   lok 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 11-August 06

Postat 23 August 2006 - 10:35 PM

salut

ai fost la muzeu?
0

#6 Useril este offline   radian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 10-June 06

Postat 24 August 2006 - 11:45 PM

...inca nu, dar am sa ma duc cat pot de repede...


Bafta!
0

#7 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 25 August 2006 - 08:53 PM

in Brasov...la un magazin de antichitati am vazut acum fo juma' de an un automotor Malaxa albastru , elecrtic, cu sine destul de mari (fo 4-5cm ecartamentul, scuze nu ma pricep) avea si gara din tabla in care era compartimentul bateriilor (doua patrate de 4,5v) . Modelul era o jucarie de pe vremea tineretii mele si scria pe gara Orasul Pionierilor Bucuresti, deci era de fabricatie indigena. Modelul era destul de greu...turnat masiv din ceva zamac banuiesc. Era destul de mare...fo 35-40cm, avea geamuri si se vedea motorul si cv . Era pe doua boghiuri cu cate doua osii.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#8 Useril este offline   PDI 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 9
  • Inregistrat: 17-February 04

Postat 28 August 2006 - 01:40 PM

Modelul, fara o scara anume, ceva cam marimea I, era facut de o fabrica de jucarii din Bucuresti, cu nume prdestinat "BUCURIA COPIILOR" ! Asta se intampla prin anii 60' deci modelul e foarte valoros pentru colectionari, pacat ca nu l-ai achizitionat. Au fost doua variante, cel pe care probabil l-ai vazut si unul ceva mai mic, un fel de 0 pe care l-am avut si eu, dar in nemernicia mea, l-am schimbat pe un Monorail PIKO, alt model extrem de rar.
Poze cu automotore actuale, reconditionari ale vechilor MALAXA sau din productia ulterioara 23 August, si originale si modernizate se gases usor pe INTERNET.
Exemplu:
http://www.trains.hu...06-ro/front.htm

PDI
0

#9 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 03 September 2006 - 05:53 PM

Salut!
Sunt si eu interesat de automotoarele Malaxa.
Am fost la Muzeul CFR cu multi ani in urma si au/aveau o macheta. Atunci nu m-am gandit sa ma uit mai bine si a sta a fost tot.
Poate niste planuri generale, macar vederi cu gabarite ar fi de un real folos.
Un ajutor din partea celor care mai stiu ceva de ele ar fi de folos.
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#10 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 04 September 2006 - 06:57 PM

Chiar nu stie nimeni nimic de automotoarele Malaxa?

Radian! Ai ajuns la muzeul CFR? Eu din cauza programului nu cred ca ajung prea repede.
Daca ai ceva noutati te ascultam.
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#11 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 05 September 2006 - 12:56 PM

http://www.filehost.ro/albume/renaste_tren...enule_malaxa/1/
Bafta!
0

#12 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 05 September 2006 - 01:43 PM

Salut Crios si multumesc, excelente foto
Poate mai se gasesc si ceva planuri cu gabarite exterioare

LDH
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#13 Useril este offline   radian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 10-June 06

Postat 06 September 2006 - 07:16 AM

Da-mi o adresa de e-mail ca sa-ti trimit niste planuri
0

#14 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 06 September 2006 - 08:05 AM

Multumesc radian
A si plecat spre tine
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#15 Useril este offline   lok 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 11-August 06

Postat 18 September 2006 - 10:28 PM

servus
scuze ldh, am avut o tirla de lucru si nu am apucat sa-ti trimit acelea
vezi ca ti le-am pus pe mail
la buna vedere
0

#16 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 19 September 2006 - 12:40 AM

servus lok

le-am primit, multumesc
am mai primit cateva si ti le trimit si tie impreuna cu ce am facut eu pentru H0, azi (ieri) nu am avut timp dar le ai cat pot de repede

LDH
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#17 Useril este offline   lok 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 11-August 06

Postat 21 September 2006 - 01:23 AM

servus,


am primit mailul, e interesant desi schita de 78 e neclara. parere personala ->tare urit mai e arpadul. realizarea machetei e buna - din ce se vede in poza - mai am ceva poze cu el pe sina la cfr
ma intreb daca a incercat cineva sa faca caroseria din tabla. pe mine ma asculta fierul mai bine decit orice altceva, se vopseste mai usor, se pot folosi vopsele pe baza de nitrodiluant ca cele reale, iar imperfectiunile se pot corecta usor cu chit auto sau fibra de sticla auto plus ca iese mai greu, deci mai stabil pe sina.
asi vrea sa incerc un model cu motor termic de aeromodel sau ceva - am unul mic de tot - cu telecomanda.


astept idei in legatura cu transmisia :D

bye
0

#18 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 21 September 2006 - 07:27 AM

salut

nu a incercat nimeni sa faca nimic de foarte multi ani
toti cei ce au machete au facut rost de ele intamplator
se pare ca toate variantele care exista functioneaza
s-a mai produs un model la fabrica de jucarii Lugoj
am sa pun un linc cu colectia lui Paul din Oradea unde apare 750
schitele asa le-am primit, le-am tiparit si lucrez dupa ele - printate se vad parca mai bine
legat de transmisie la boghiu sigur vei avea nevoie de un reductor avand in vedere turatia motorului termic
parerea mea este sa incerci caroseria si boghiurile, sau nu - depinde ce model ti-ai pus in gand sa faci, care sunt baza
eu am gandit, pentru 1:87, caroseria din hartie - metoda folosita de navomodelisti pana sa apara fibra, boghiurile de la o locomotiva existenta pe piata - mai este mult insa, nu am definitivat nici schitele

LDH
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#19 Useril este offline   lok 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 11-August 06

Postat 22 September 2006 - 02:32 AM

servus


voi construi 78-ul pe sasiu de 77 din schita pe care ti-am trimis-o. la acea schita problemele sint constituite de cotele scrise im windows pt ca unele din cotele notate initial se puteau citi, iar altele nu. schita am furat-o dintr-un pdf si am 'prelucrat-o' putin - mai mult nu avea sens pt ca nu am soafte ca-n filme ca din 20 de pixeli sa obtin 2000 clari :D
din motivul acesta aveam nevoie de schite cotate. cel mai mult ma intriga lungimea ferestrei de aprox 900mm pt ca iti poti da seama ce inaltime se obtine. in standard inaltimea de la sina pina la axa tamponului este intre 1050 si 1060mm, deci vezi inaltimea ciudata rezultata pt ferestre - conform schitei :mellow:

atacul de osie il fac cu melc-roata melcata cu transmisie pe cardan. ce idei am nevoie sint in legatura cu ambreiajul si inversorul de sens - motorul termic nu se opreste cind se opreste automotorul si are un singur sens de rotatie, de obicei in sens orar privit din fata - apoi presupun ca are nevoie de o cutie de viteze ca sa acopere caracteristicile de viteza si cuplu.

in ceea ce priveste carcasa nu pot sa o fac din hirtie. iti dai seama ca ar lua foc de la motor, deci sint obligat sa o fac din tabla. ma gindeam la tabla de conserve pt ca e usor de prelucrat si se poate lipi cu fludor in zonele mai departate de motor.


cindva - iti promit - voi construi un ldh de 1250cp 1:87 tot din tabla si tot cu motor termic, ca asa-i sade bine unui ldh, sa mai faca si zgomot :wub:


bye
0

#20 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 22 September 2006 - 08:55 AM

Salut

Nu carcasa din hartie nu ia foc (!) Au folosit-o foarte mult navomodelistii. Problema cu motorul termic cred ca este legata de racire-in cazul asta totul este la interior
Cutia de viteze: nu este nevoie de ea, viteza este functie de turatia motorului, mai repede un reductor intre ambreiaj si cardan
Ambreiaj: centrifugal care se cupleaza de la o anumita turatie si se decupleaza cand motorul este in ralanti
Oprire: frane cu disc, in cazul in care e la 1:87 montate pe cardan
Pentru toate astea ai nevoie de telecomanda, micromotoare de actionare acceleratie si frane
Detalii mai multe cred ca poti obtine de la modelistii auto RHC, ei au masinute cu motoare termice cu acceleratie, directie, frane si mai stiu eu ce
Cauta pe forum si imposibil sa nu gasesti
Revenind la caroserie am optat pentru hartie de ziar fiind o metoda rapida si foarte simpla

Te astept cu noutati

LDH
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#21 Useril este offline   ducati999 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 855
  • Inregistrat: 11-February 06

  Postat 22 September 2006 - 10:41 PM

sal...ceea ce vrei tu sa faci este cam greu...ce motor vrei sa folosesti ???motorul nu se opreste cand locomotiva sta pe loc ...ca are ambreaj centrifugal.....poti sa dai si cu spatele.....gasesti reverse pe piata dar costa....si nu cred ca ai loc in locomotiva oricat te-ai straduii....nu-ti incap servourile in locomotina .....i-ti trebuiesc doua servo unul pt reverse si unul pt motor....



daca mai vrei sa stii ceva intreaba....


bafta la proect
vizitati site-ul meu : http://salmin.cabanova.ro


bafta
sa Curga ZeAmA!!!!!!!!!!!!!!!
0

#22 Useril este offline   lok 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 11-August 06

Postat 22 September 2006 - 11:20 PM

salut

intr-adevar, racirea prezinta probleme, dar sper ca un cooler de laptop o poate rezolva creind intr-un spatiu relativ mic un curent de aer suficient de rapid ca sa o asigure - vezi racirea de la oltcit.

motorul e mic si are pe lateral doua fante pt evacuare si, presupun, admisie de aer de aceea nu asi vrea totusi sa fac caroseria din hirtie.

despre ambreiajele centrifugale nu stiam, dar presupun ca rezolva pornirea si stationarea cu motorul in functie.

multam frumos pt idei, voi mai studia traba cu ambreiajul si servourile.

bye

Aceasta postare a fost editata de lok: 22 September 2006 - 11:22 PM

0

#23 Useril este offline   ducati999 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 855
  • Inregistrat: 11-February 06

  Postat 22 September 2006 - 11:41 PM

i-ti mai trebuie loc pt filtru aer si rezervor..............
vizitati site-ul meu : http://salmin.cabanova.ro


bafta
sa Curga ZeAmA!!!!!!!!!!!!!!!
0

#24 Useril este offline   lok 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 11-August 06

Postat 22 September 2006 - 11:52 PM

gasim loc

a propos, cit consuma la ora in medie un motoras?
cote aproximative ar fi de 6cm inaltime si cam 4cm lungime
nu prea ma pricep la modelism auto, dar presupun ca ar avea cam 1000mm³ - cel mult - cu o toleranta de 50% ;)

Aceasta postare a fost editata de lok: 22 September 2006 - 11:57 PM

0

#25 Useril este offline   ducati999 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 855
  • Inregistrat: 11-February 06

  Postat 23 September 2006 - 12:02 AM

o poza cu motorasul se poate???de la ce firma este???ce detalii poti u sa-mi dai.......
vizitati site-ul meu : http://salmin.cabanova.ro


bafta
sa Curga ZeAmA!!!!!!!!!!!!!!!
0

#26 Useril este offline   lok 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 11-August 06

Postat 23 September 2006 - 12:07 AM

motorasul are cca 20 de ani, este de provenienta sovietica

frate, sint cam prost. cum se pune o poza?

Aceasta postare a fost editata de lok: 23 September 2006 - 12:17 AM

0

#27 Useril este offline   ducati999 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 855
  • Inregistrat: 11-February 06

  Postat 23 September 2006 - 12:10 AM

este praf.......bagal in vitrina:D
vizitati site-ul meu : http://salmin.cabanova.ro


bafta
sa Curga ZeAmA!!!!!!!!!!!!!!!
0

#28 Useril este offline   lok 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 11-August 06

Postat 23 September 2006 - 12:19 AM

arata impecabil - si inauntru si afara - dar cum am zis, habar-n-am cum se pune poza
este nepornit si are compresie, presupun, buna - opune o rezistenta destul de mare la rotie cind face compresie

Aceasta postare a fost editata de lok: 23 September 2006 - 12:21 AM

0

#29 Useril este offline   ducati999 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 855
  • Inregistrat: 11-February 06

  Postat 23 September 2006 - 12:20 AM

id-ul meu de mess este : sal1min



vb acolo
vizitati site-ul meu : http://salmin.cabanova.ro


bafta
sa Curga ZeAmA!!!!!!!!!!!!!!!
0

#30 Useril este offline   lok 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 11-August 06

Postat 23 September 2006 - 12:23 AM

nu am instalat messenger-ul si merg pe gprs, asa ca e cam greu sa ne vedem pe messenger
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro