automotor MALAXA
#31
Postat 23 September 2006 - 12:26 AM
#33
Postat 23 September 2006 - 12:44 AM
#36
Postat 23 September 2006 - 12:54 AM
#38
Postat 23 September 2006 - 01:03 AM
este un motor aero si merge cu un combustibil ciudat eter + ulei de ricin+gaz lampant...de gazul lampant nu sunt sigur....parerea mea este sa-ti cumperi cel mai mic motor pe care il gasesti
#40
Postat 23 September 2006 - 01:22 AM
#41
Postat 24 September 2006 - 04:13 AM
lok, la 23 Sep 2006, 00:39, a spus:
vb azi!!!!!!!!!
#42
Postat 05 August 2007 - 06:14 PM
Din nou despre automotorul MALAXA
Nu o sa spun prea multe acuma si am sa pun doar desenele la care am lucrat.
Sunt cateva lucruri de corectat la desene dar, in mare, cam asta este inclusiv cotele pentru scara 1:87.
Vagonul prezentat este numarul 78-1008 care face parte din dubla 1007-1008 si reprezinta primul automotor cu noua forma aerodinamica construit de MALAXA.
Vagonul motor 1008 era de CL. a II-a corespondenta astazi pentru CL. I.
Scaunele, mai bine zis fotoliile, erau din plus si aveau huse albe cu insemnele CFR la tetiere.
Vagonul mai era dotat cu un bar si aer conditionat.
Cam tare pentru anii '40...
Conform spuselor unui mare pasionat de istoria CFR si automotoare, Catalin Pavel, la oprirea in statii insotitorii stergeau cu carpe barele si manerele de la usi ca sa nu se murdareasca pasagerii.
http://i197.photobucket.com/albums/aa283/Doru_photos/Proiectare/Automotor%20Malaxa%201000/Vederelateralastanga1008.jpg
http://i197.photobucket.com/albums/aa283/Doru_photos/Proiectare/Automotor%20Malaxa%201000/Vederelateraladreapta1008.jpg
Toate cele bune,
#43
Postat 06 August 2007 - 02:39 PM
Cand eram student am citit o carte despre realizarile feroviare romanesti (carte pusa la dispozitie de profesorul de tractiune electrica).
Daca vezi ce avea Malaxa la vremea aia, te cam pune pe ganduri. Si cred ca mai tare te pune pe ganduri daca te gandesti cam unde ar fi ajuns daca fabrica nu era luata de comunsiti.
Pai de la vestita serie 142.000 si 150.000 sa ajungi sa faci LDH-uri, ceva LDE-uri si tramvaie, e cam involutie, nu credeti?
Si ca sa revin la autormotor: da-i zor, ca treaba merge bine.
Asa ca o remarca: pentru anii '40 sa ai tampooanele carenate (asa cum sunt la aceste automotoare) e o chestie, nu? Carenarea tampoanelor a venit ca o necesitate a reducerii rezistentelor datorita aerului.
Aceasta postare a fost editata de Pacific 231.000: 06 August 2007 - 02:44 PM
#44
Postat 06 August 2007 - 03:02 PM
Pacific 231.000, la 6 Aug 2007, 14:39, a spus:
Daca vezi ce avea Malaxa la vremea aia, te cam pune pe ganduri. Si cred ca mai tare te pune pe ganduri daca te gandesti cam unde ar fi ajuns daca fabrica nu era luata de comunsiti.
Pai mai intai a fost luata de Antonescu dupa rebeliunea legionara, Malaxa fiind acuzat ca a sustinut cu fonduri miscarea.
S-a numit Rogifer si apoi 23 August.
Acesta, cica, ar fi fost motivul dar, se pare, adevaratul motiv erau contractele cu statul roman in care adaosul comercial era cuprins intre 200 si 500%.
Oricum nu a ramas sarac deoarece avea actiuni la ASTRA, UNIO Satu Mare si Resita unde era, dupa unii, majoritar.
Cand au preluat comunistii fabrica Nicolae Malaxa a fost mentinut in fabrica ca ing. specialist. A plecat in america cu o delegatie si nu s-a mai intors desi era sa se intoarca fortat de guvernul american care-l acuza de colaborare cu fascistii.
Automotorul cu noua forma aerodinamica a fost construit incepand cu anul 1941.
Da, la vremea respectiva, automotorul ingloba cele mai moderne solutii tehnice.
Legat de forma aerodinamica, la fel de interesant ca tampoanele carenate, este si burduful dublu care realiza practic un singur corp de la un capat la altul al celor doua vagoane.
Multumesc de incurajari. Am sa continui.
Bine ar fi daca ar mai ajuta cineva cu ceva planuri si, mai ales, poze mai vechi - altele decat cele care se gasesc pe net acuma. Stiu ca este greu de gasit dar trebuie incercat.
Toate cele bune,