Modelism - RHC Forum: am construit un compresor de aer - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

am construit un compresor de aer

#1 Useril este offline   radian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 10-June 06

Postat 31 July 2006 - 07:45 AM

In urma cu cateva saptamani eram inca in stadiul de documentare si promiteam intr-un subiect tot la aceasta sedctiune sa aduc si detalii despre ce am realizat. acum sunt in masura sa impartasesc si altor amatori din experienta mea si sa le dau si unele indicatii.
Mai intai poza cu obiectul realizat:

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1154324702.jpg

0

913Creative.ro

#2 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1731
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 31 July 2006 - 07:58 AM

spune-ne si ceva detalii ;)
0

#3 Useril este offline   radian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 10-June 06

Postat 31 July 2006 - 08:14 AM

Am inceput cu butelia de presiune pe care am realizat-o dintr-una de freon 12 (pe ea scria: capacitate 13,7 l ; presiune - 36.5 bar) careia i-am sudat 3 stuturi filetate:
- unul de 3/8" cu filet gaz exterior - la care am montat piesele pentru iesirea aerului
- unul de 1/4" cu filet gaz exterior - la care am montat piesele pentru intrarea aerului din compresor
- unul de 3/8" cu filet gaz interior - la care am montat un robinet de golire ( daca se aduna apa sau ulei in butelie)
Dupa ce le-am sudat le-am "imbracat" in Poxilina pentru etansare (si pentru aspect ...), am dat gaurile in butelie prin gaurile acestor stuturi, dupa care am polizat marginile. Spanul l-am evacuat cu ajutorul aerului - am bagat aer in butelie printr-unul din stuturi (astupandu-le pe celelalte) si am dat drumul la aer prin partea de jos. Am repetat operatia de mai multe ori, dupa care am vopsit butelia (cu vopsea spray).

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1154326471.jpg

0

#4 Useril este offline   radian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 10-June 06

Postat 31 July 2006 - 08:22 AM

Am confectionat semicolierele ( 4 bucati ) care au rolul de a sustine motorul si - totodata - sunt si picioarele compresorului. Le-am confectionat din platbanda de 20 x 3.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1154327865.jpg

Aceasta postare a fost editata de radian: 31 July 2006 - 08:37 AM

0

#5 Useril este offline   radian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 10-June 06

Postat 31 July 2006 - 08:25 AM

Montarea colierelor am facut-o ca in imagine. Strangerea am realizat-o din suruburile de jos (confectionate din bara filetata M6 - cam 120mm lungime). Pentru partea de sus am folosit distantiere pentru a asigura cota pentru montarea motorului. Toate piulitele sunt cu autoblocare.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1154327650.jpg

Aceasta postare a fost editata de radian: 31 July 2006 - 08:34 AM

0

#6 Useril este offline   radian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 10-June 06

Postat 31 July 2006 - 08:40 AM

...partea de jos (picioarele) si cu robinetul de golire (de la radiatoarele de calorifer- se manevreaza foarte usor...)

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1154328037.jpg

0

#7 Useril este offline   radian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 10-June 06

Postat 31 July 2006 - 08:49 AM

Dupa montarea colierelor (in asa fel incat sa corespunda gaurile cu cele ale motorului) am inceput asamblarea pieselor la intrarea aerului ca in imagine. piesele sunt:
1- niplu 3/8 - 1/4 "
2 si 7- cot 3/8" nr.1
3 si 5 - teu 3/8"
4 si 8 - niplu 3/8 - 3/8"
6 - reductie 3/8 - 1/4" (filet exterior - respectiv - filet interior)
9 - stut cu holender 3/8"

Nu am numerotat (nici nu se vad bine in aceasta imagine) presostatul si manometrul ( amandoua sunt pentru hidrofoare).

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1154328597.jpg

Aceasta postare a fost editata de radian: 31 July 2006 - 08:55 AM

0

#8 Useril este offline   radian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 10-June 06

Postat 31 July 2006 - 09:42 AM

Am continuat cu montarea pieselor la iesirea aerului. Am cumparat din targ regulator de presiune (cu gama intre 0,5 si 4 bar) si un lubrificator (pe care l-am modificat in filtru decantor) pe care am dat 10 lei noi (aici intra si pasiunea de modelist...!!). Am gasit la magazinul (.....) si regulator de aer cu filtru incorporat, dar pretul era de cca. 140 lei noi (una din conditiile pe care mi le-am impus cand m-am apucat de constructia compresorului a fost de a fi cat mai ieftin) asa ca am renuntat.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1154331723.jpg

0

#9 Useril este offline   radian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 10-June 06

Postat 31 July 2006 - 09:54 AM

Am scos toate "matele" din lubrificator. Amluat o teava filetata de la o veioza stricata (din cutia cu "maimute"...) in care am dat o gaura perpendiculara pe axa ei, am astupat -o la acel capat si am lipit-o cu POXIPOL asa cum se vede in imagine. Am confectionat acel filtru la care am folosit o piulita de la un fasung de bec ( pentru a o isuruba pe teava de mai sus) lipita si ea de saiba de alama tot cu POXIPOL. La capatul celalalt filtrul este obturat. Elementul filtrant este din bronz sinterizat si l-am cumparat tot din targ. Se pot folosi si alte materiale de filtrare.
Aerul intra printr-o parte, se decanteaza apa si uleiul si apoi trece prin filtru si iese curat.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1154332568.jpg

Aceasta postare a fost editata de radian: 31 July 2006 - 09:56 AM

0

#10 Useril este offline   radian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 10-June 06

Postat 31 July 2006 - 09:57 AM

.... si elementul filtrant

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1154332632.jpg

0

#11 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1731
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 31 July 2006 - 10:05 AM

Jos palaria!

Felicitari!

MIG-29
0

#12 Useril este offline   radian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 10-June 06

Postat 31 July 2006 - 10:13 AM

Am montat motorul pe coliere prin intermediul unor tampoane de cauciuc pentru a amortiza vibratiile. Racordul intre compresor si butelie l-am facut cu un furtun de la Dacia (intre carburator si galeria de evacuare) care este foarte gros la perete (cam 5-6 mm). Teva de iesire din compresor am evazat-o la capat pentru a nu iesi furtunul (m-am cam chinuit sa bag furtunul pe teava, dar sta foarte bine si nu are nevoie de o alta asigurare - am icercat pana la 4 atm.). Celalalt capat al furtunuli l-am prins cu colier de stutul cu holender de pe butelie.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1154333604.jpg

0

#13 Useril este offline   radian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 10-June 06

Postat 31 July 2006 - 10:14 AM

La admisia aerului in compresor am montat un filtru (de benzina) cu fundul de tabla (cu rol de filtru de aer), pe care l-am introdus pe teava compresorului (indoita ca in imagine) - teva care s-a potrivit sa intre3 in filtru. Peste teava compresorului si peste capatul filtrului am pus o bucata de furtun transparent.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1154333654.jpg

0

#14 Useril este offline   radian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 10-June 06

Postat 31 July 2006 - 10:48 AM

Legaturile electrice le-am facut cu cablu trifilar (cu impamantare), cu alimentarea in presostat si de acolo la motor. Nu am intrerupator general (inca...)
Nu am modificat reglajele de fabrica ale presostatului (porneste la 1,4 bar si se opreste la 3 bar).
Pornit de la zero, ajunge la 3 bar cam in 3 minute.
Regulatorul de presiune lucreaza si ca robinet de oprire.
Dimensiunile sunt: lungime cca. 45cm, inaltime cca. 43 cm, latime cca. 26cm, greutate cca 12 kg.
Nivelul de zgomot a intrecut orice asteptare: echivalent cu zgomotul ventilatoarelor dintr-un calculator (cu AMD ....) !
Costuri in lei noi :
- 35 compresor frigider de 110W cu 6 luni garantie si butelia de freon (daca mi se permite voi da adresa acestei firme care desface piese noi si second hand pentru frigidere si care sunt si foarte seriosi si amabili!)
- 40 presostatul
- 10 manometrul pentru butelie
- cca 10 regulator cu manometru si lubrificator
- 10 vopsea spray
-3 filtru de aer (benzina)
Am mai cumparat 5 m de furtun transparent de 8mm diam ( 5 lei), cupla rapida (mama si tata) -10 lei, si un Mini Spray Gun - 0,5 mm duza, cupa 200 ml - (40 lei).

Cam atat. Nu cred ca am uitat ceva. Daca aveti intrebari, va voi reaspunde cu placere.

Bafta in toate!

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1154335683.jpg

0

#15 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2769
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 July 2006 - 01:07 PM

Imi scot si eu palaria. Frumoasa lucrarea, frumoasa si prezentarea (atit de bogata in informatii ca nu stim ce am mai putea intreba, poate doar adresa firmei de frigidere care nefiind de profil modelistic, nu vad de ce ar deranja).
Bravo!

Aceasta postare a fost editata de navigator: 31 July 2006 - 01:08 PM



0

#16 Useril este offline   radian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 10-June 06

Postat 31 July 2006 - 01:13 PM

Multumesc pentru aprecieri.
Astept acceptul moderatorului pentru a va afisa datele firmei. Daca nu, ma puteti contacta pe e-mail.
0

#17 Useril este offline   bethowen 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 376
  • Inregistrat: 28-October 05

Postat 31 July 2006 - 01:48 PM

Imi imaginam ca ai construit un compresor in sine, nu ca e luat de la un frigider :wub:

oricum frumoasa constrcutie, nu am citit tot, e pt vospsit nu?
0

#18 Useril este offline   Prowler 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 109
  • Inregistrat: 20-June 06
  • Gender:Male

Postat 01 August 2006 - 12:41 PM

Frumos si ingenos:)
Incerc sa realizez cea mai mare nave de lupta lansata vreodata la scara 1:144.
Pana acuma japonezii au fost mai rapizi la 1:1
0

#19 Useril este offline   znecula 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 691
  • Inregistrat: 03-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 01 August 2006 - 09:21 PM

Frumoasa realizare.
Felicitari!
Nu-mi dau seama cat de mare e pistolul de vopsit din poza.
Ai incercat sa vopsesti cu el?
Ai suficient debit de aer?

Stima.
0

#20 Useril este offline   radian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 10-June 06

Postat 02 August 2006 - 07:51 AM

Multumesc pentru apreciere.
Nu am incercat sa vopsesc cu vopsele nitro, dar cu vopsele de apa merge excelent (atat cat ma pricep eu) si motorul intra din cand in cand in functie pentru a reumple butelia.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1154497900.jpg

0

#21 Useril este offline   geo_sim 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 19-April 06

Postat 02 August 2006 - 09:55 AM

Realizare super!Iti recomand insa sa-l folosesti cu un aerograf care are cateva duze de schimb.Debitul de aer e cam mic pt un pistol de vopsit normal.Presiunea e Ok.Cu aerograful vei face o treaba a-ntaia
Graupner MC-24, 40Mhz, canal 61
0

#22 Useril este offline   alaur 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 23
  • Inregistrat: 30-March 06

Postat 09 August 2006 - 02:13 PM

Cum ramane cu adresa firmei de unde ai luat piesele ?

Nu cred ca Mode are ceva impotriva
0

#23 Useril este offline   radian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 10-June 06

Postat 10 August 2006 - 06:08 AM

Am sa scriu adresa firmei aici si , daca moderatorul considera ca nu este permis, inca odata il rog sa o stearga.
Pentru motor frigider (si bultelie):
SC VISTIM SRL
MILITARI, zona Apusului, str. erou Serban Bogdan Stan, nr.2, tel. 4340118, program 9-18.
Pentru fitinguri:
targul din spatele pietei Obor.
Pentru regulator de presiune :
Mgazin de vopseluri din targul Vitan-Barzesti (nu-i stiu numele), Bricostore (langa Grozavesti), Practiker.

Bafta la toate

Aceasta postare a fost editata de radian: 10 August 2006 - 06:09 AM

0

#24 Useril este offline   fly_boy 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 9
  • Inregistrat: 10-August 06

Postat 10 August 2006 - 04:49 PM

frumoasa realizare...bv tie
0

#25 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:Saudi Arabia

Postat 24 August 2006 - 03:18 PM

Frumos :(
Deja am scos motorul la frigider. :(
in cat timp umpli butelia cu are?
Din cate am auzit are debitul de aer cam mic.
0

#26 Useril este offline   radian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 10-June 06

Postat 24 August 2006 - 11:06 PM

Dupa cum am mentionat mai inainte, pornit de la zero, umplerea - pana la 3 bari - se face cam in 3 minute. Vopsind cu mini pistolul prezentat anterior motorul porneste cam la 3-5 minute ( in functie de modul de vopsire!). Acest mini pistol este - fata de un airbrush - un mare consumator de aer. Motorul meu are 110 W.

Bafta in toate!
0

#27 Useril este offline   laeniko 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 25-February 09

Postat 28 February 2009 - 07:24 PM

Imagine atasata: butelie.jpg asta ar fi butelia si pentru iesirea aer vreau sa stiu daca regulatoru de aer tine loc la toate piesele puse de radian Imagine atasata: regulator.jpg ptr iesirea aer
0

#28 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1047
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures
  • Interests:RC - utilaje agricole si de constructii , camioane

Postat 01 March 2009 - 12:23 PM

Regulatorul postat de tine face ca presiunea pe iesire sa fie constanta , evident contine si un manometru plus filtru pentru apa si ulei. Mai trebuie presostatul ( optional si un manometru care sa indice presiunea in butelie )care mentine presiunea in butelie intre doua limite, minima la care sa porneasca compresorul si maxima la care se deconecteaza automat compresorul. Se recomanda si un filtru pe admisie aer in compresor. Toate acestea fac sa mai fie necesare tot felul de mufe, stuturi, adaptoare si garnituri cu care sa faci conectarea in circuit.

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 01 March 2009 - 12:27 PM

0

#29 Useril este offline   laeniko 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 25-February 09

Postat 02 March 2009 - 08:30 PM

Vezi postarealaeniko, la Feb 28 2009, 07:24 PM, a spus:

Atasament butelie.jpg asta ar fi butelia si pentru iesirea aer vreau sa stiu daca regulatoru de aer tine loc la toate piesele puse de radian Atasament regulator.jpg ptr iesirea aer
Imagine atasata: regulator_001.jpg asa arata piesele ce vor fi montate urmeaza sa fac cadru si sa montez compresoru , nu arata extra ordinar dar tinind cont ca am avut o investitie de 50 de roni zic ca e bine sper sa fie functional :rolleyes:
0

#30 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1047
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures
  • Interests:RC - utilaje agricole si de constructii , camioane

Postat 02 March 2009 - 10:31 PM

Pentru aspect ai putea schimba pozitia T-ului de la presostat in asa fel incat presostatul sa stea paralel cu restul instalatiei. In acest caz mai trebuie un cot la 90 grade.

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 02 March 2009 - 10:33 PM

0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro