Pagina 1 din 1
tot despre compresoare artizanale consumul de ulei..
#1
Postat 14 July 2006 - 06:31 PM
Mai intai imi cer scuze daca nu am postat acolo unde trebuie.
Am tot citit pe forum despre compresoare artizanale si m-a apucat si pe mine pasiunea de a-mi confectiona unul cu motor de frigider. Am achizitionat toate componentele si am inceput sa le asamblez. Cum am procedat, ce greutati am intampinat etc. voi descrie (si cu imagini) alta data. Acum as vrea raspuns la doua intrebari:
- stie cineva cat ulei consuma un motor de frigider (eu am achizitionat unul de ZIL, care are cam 300 W, daca nu ma insel)
- ce tip de ulei este?
Va multumesc.
Am tot citit pe forum despre compresoare artizanale si m-a apucat si pe mine pasiunea de a-mi confectiona unul cu motor de frigider. Am achizitionat toate componentele si am inceput sa le asamblez. Cum am procedat, ce greutati am intampinat etc. voi descrie (si cu imagini) alta data. Acum as vrea raspuns la doua intrebari:
- stie cineva cat ulei consuma un motor de frigider (eu am achizitionat unul de ZIL, care are cam 300 W, daca nu ma insel)
- ce tip de ulei este?
Va multumesc.
#2
Postat 14 July 2006 - 07:39 PM
SALUT
In primul rind compresorul de frigider nu este conceput pentru aer. In al doilea rind nu consuma ulei, el consuma curent. Uleiul din compresor este un ulei
special recomandat de fabricant in functie de tipul si conditiile de lucru .
Ca si randament, pentru aer mai mult consuma decit produce. Un compresor
de unflat roti este mult mai eficient. Daca vrei sa folosrsti un compresor de frigider, de ulei pentru el poti sa faci rost de la un atelier de reparat frigidere.
Nivelul de ulei trebuie sa fie destul de mare in capsula si treuie sa construiesti
un separator de ulei pe refulare sa nu ajunga ulei pe furtun. Uleiul se foloseste
si pentru ungere si pentru racire.
Daca nu ai inteles pot sa vin cu amanunte.
O ZI BUNA
In primul rind compresorul de frigider nu este conceput pentru aer. In al doilea rind nu consuma ulei, el consuma curent. Uleiul din compresor este un ulei
special recomandat de fabricant in functie de tipul si conditiile de lucru .
Ca si randament, pentru aer mai mult consuma decit produce. Un compresor
de unflat roti este mult mai eficient. Daca vrei sa folosrsti un compresor de frigider, de ulei pentru el poti sa faci rost de la un atelier de reparat frigidere.
Nivelul de ulei trebuie sa fie destul de mare in capsula si treuie sa construiesti
un separator de ulei pe refulare sa nu ajunga ulei pe furtun. Uleiul se foloseste
si pentru ungere si pentru racire.
Daca nu ai inteles pot sa vin cu amanunte.
O ZI BUNA
#3
Postat 14 July 2006 - 09:24 PM
"Nivelul de ulei trebuie sa fie destul de mare in capsula si treuie sa construiesti
un separator de ulei pe refulare sa nu ajunga ulei pe furtun. "
Cand am pomenit de consumul de ulei nu m-am referit la combustibil - cum poate cred altii - ci la acele pierderi inerente ale motoarelor cu ungere prin barbotare (manetonul loveste uleiul din baia de ulei si-l improasca pe cilindri), pierderi pe care le recunosti si tu cand imi recomanzi un separator de ulei ( pe care l-am si montat de altfel). Intrebarea se referea la cantitatea de ulei pierduta intr-o ora de functionare (sau in orice unitate de timp), pentru a putea estima cam cat de "obosit" este motorul pe care l-am achizitionat.
A doua intrebare se referea la caracteristicile uleiului folosit: vascozitate, gradient de temperatura, presiunea de rupere a peliculei, aditivi etc., eventual si indicativ al vreunei marci.
Multumesc.
un separator de ulei pe refulare sa nu ajunga ulei pe furtun. "
Cand am pomenit de consumul de ulei nu m-am referit la combustibil - cum poate cred altii - ci la acele pierderi inerente ale motoarelor cu ungere prin barbotare (manetonul loveste uleiul din baia de ulei si-l improasca pe cilindri), pierderi pe care le recunosti si tu cand imi recomanzi un separator de ulei ( pe care l-am si montat de altfel). Intrebarea se referea la cantitatea de ulei pierduta intr-o ora de functionare (sau in orice unitate de timp), pentru a putea estima cam cat de "obosit" este motorul pe care l-am achizitionat.
A doua intrebare se referea la caracteristicile uleiului folosit: vascozitate, gradient de temperatura, presiunea de rupere a peliculei, aditivi etc., eventual si indicativ al vreunei marci.
Multumesc.
#4
Postat 14 July 2006 - 10:39 PM
Salut
Compresorul de frigider nu are consum mare de ulei. Este bine sa separi aerul de ulei chiar din capsula , adica ii faci admisie separata , apoi mai pui la iesire si un filtru care va opri uleiul. Pentru asta trebuie sa intervi in capsula. Sa ti cont de faptul ca trebuie conducta flexibila fiindca compresorul nu este rigid cu corpul capsulei.
Nu ai specificat la ce vrei sa folosesti compresorul. Este ideal de folosit pentru aerograf. Ca si costuri de constructie te incadrezi intre 2 si 3 mil (chiar si mai putin ). Unul dedicat si echivalent ca si performante , costa pana la 20 mil.
Consumul de curent il are foarte mic (in functie de model , cam cat un bec cu incandescenta ), este silentios si are un randament bun.
Compresorul de frigider nu are consum mare de ulei. Este bine sa separi aerul de ulei chiar din capsula , adica ii faci admisie separata , apoi mai pui la iesire si un filtru care va opri uleiul. Pentru asta trebuie sa intervi in capsula. Sa ti cont de faptul ca trebuie conducta flexibila fiindca compresorul nu este rigid cu corpul capsulei.
Nu ai specificat la ce vrei sa folosesti compresorul. Este ideal de folosit pentru aerograf. Ca si costuri de constructie te incadrezi intre 2 si 3 mil (chiar si mai putin ). Unul dedicat si echivalent ca si performante , costa pana la 20 mil.
Consumul de curent il are foarte mic (in functie de model , cam cat un bec cu incandescenta ), este silentios si are un randament bun.
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 14 July 2006 - 10:46 PM
#6
Postat 15 July 2006 - 10:22 AM
SALUT
Ca sa nu mai faceti presupuneri un compresor de freon (pentru ca defapt asta este) functioneaza in circuit inchis. Uleiul inpreuna cu freonul circula in instalatie inpins de compresor. Tipul uleiului si cantitatea este in functie de
tipul freonului (congelare ,refrigerare ) si maremea instalatiei. Nu intru in alte
detalii ca poate nu va intereseaza.
DE RETINUT
1. COMPRESORUL DE FREON NU CONSUMA ULEI EL LUCREAZA IN INCINTA
INCHISA.
2. ULEIUL FOLOSIT ESTE MINERAL SAU SINTETIC IN FUNCTIE DE TIPUL DE FREON SI PENTRU SCOPUL CARE A FOST CONCEPUT (CONGELARE,REFRIGERARE)
3. CARACTERISTICILE ULEIULUI NU LE DA NICI UN FABRICANT DECIT NISTE INDICATIVE PENTRU CUNOSCATORI.
CONCLUZIE
CANTITATEA DE AER PRODUSA IN RAPORT CU CONSUMUL DE CURENT SI
UZURA PREMATURA ESTE O SOLUTIE PROST ALEASA.
O ZI BUNA
Ca sa nu mai faceti presupuneri un compresor de freon (pentru ca defapt asta este) functioneaza in circuit inchis. Uleiul inpreuna cu freonul circula in instalatie inpins de compresor. Tipul uleiului si cantitatea este in functie de
tipul freonului (congelare ,refrigerare ) si maremea instalatiei. Nu intru in alte
detalii ca poate nu va intereseaza.
DE RETINUT
1. COMPRESORUL DE FREON NU CONSUMA ULEI EL LUCREAZA IN INCINTA
INCHISA.
2. ULEIUL FOLOSIT ESTE MINERAL SAU SINTETIC IN FUNCTIE DE TIPUL DE FREON SI PENTRU SCOPUL CARE A FOST CONCEPUT (CONGELARE,REFRIGERARE)
3. CARACTERISTICILE ULEIULUI NU LE DA NICI UN FABRICANT DECIT NISTE INDICATIVE PENTRU CUNOSCATORI.
CONCLUZIE
CANTITATEA DE AER PRODUSA IN RAPORT CU CONSUMUL DE CURENT SI
UZURA PREMATURA ESTE O SOLUTIE PROST ALEASA.
O ZI BUNA
#9
Postat 15 July 2006 - 06:43 PM
Multumesc SILVIU66 pentru link. L-am citit aproape tot. Cred ca s-a complicat un pic cu supapa de sens, pentruca motorul de firigider porneste si in sarcina.
Ce nu m-am lamurit eu din toate discutiile de pana acum este pierderea de ulei. Cat ulei se strange in filtrul de aer (filtrul decantor sau ce fel de filtru are fiecare montat la iesire) intr-un interval de timp. Am mentionat la inceput ca eu am achizitionat un motor de figider ZIL (mai vechi) care, la functionarea in gol, pe masa, a pulverizat in aerul evacuat circa 4-5ml ulei intr-o jumatate de ora. Nu stiu daca a mai facut cineva aceste incercari.
Bafta in toate!
Ce nu m-am lamurit eu din toate discutiile de pana acum este pierderea de ulei. Cat ulei se strange in filtrul de aer (filtrul decantor sau ce fel de filtru are fiecare montat la iesire) intr-un interval de timp. Am mentionat la inceput ca eu am achizitionat un motor de figider ZIL (mai vechi) care, la functionarea in gol, pe masa, a pulverizat in aerul evacuat circa 4-5ml ulei intr-o jumatate de ora. Nu stiu daca a mai facut cineva aceste incercari.
Bafta in toate!
#11
Postat 16 September 2007 - 03:07 PM
saluatre! am citit si eu subiectele despre compresoare home made, am achizitionat si eu un motor de frigider si as vrea sa va intreb, stie cineva sa explice ce e sub carcasa aia neagra? ca asa ma mananca sa-l desfac dar dupa acceea nu-l mai pot sigila ;) ca sa stiu si eu de unde uleiul acela din aerul suflat. motorul de frigider nu e un motor electric care antreneaza o pompa centrifuga?
I feel the need, the neeed for speeed.....
Arata acest topic
Pagina 1 din 1