Modelism - RHC Forum: Rezervor combustibil aero - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Rezervor combustibil aero Cum arata un rezervor bun ?

#1 Useril este offline   Marian 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 01-June 02

Postat 02 July 2003 - 06:49 PM

Pentru prima data folosesc un motor diesel (2,5 cmc, motor Ritm, URSS) si am urmatoarea problema;
Combustibilul ajunge la motor mai mult prin cadere libera, motorul aspira combustibil foarte slab (se pare).
Ca urmare atunci cand modelul urca (botul ridicat) rezervorul se afla mai jos ca motorul si alimentarea cu combustibil se intrerupe.
Exista solutie pentru aceasta problema ? Si cum arata un rezervor bun. Cel pe care l-am facut este inspirat dintr-un numar al revistei "Racheta cutezatorilor". Nu am gasit nimic mai nou.

Multam' fain
Marian
0

#2 Useril este offline   KRI 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 197
  • Inregistrat: 04-February 03
  • Gender:Male

Postat 02 July 2003 - 09:22 PM

DUBRO face rezervoare, eu nu sunt cu aeromodelismul dar oricum se pare ca asta folosesc colegii de modelism,
Gasesti si la RHC, arata ca alea DUBRO, nu stiu daca si sunt si costa cit poti sa vezi si tu.
Acum ca shmecherie poti sa faci urmatoarea chestie, deci nu am idee cum ai facut tu rezervorul dar chestia am inteles ca este sa ai in capatul furtunului ce e in rezervor o greutate si furtunul sa fie din silicon pentru a fi cit se poate de flexibil, deci pe cine am intrebat eu mi-a zis ca chiar sorbul l-a facut din ceva alama, apoi pentru a crea presiune in rezervor poti sa folosesti smecheria de la auti de la esapament bagi in rezervor si vu asta gata.
Sper sa te fi ajutat, am sa incerc sa caut eventual si poze cu un rezervor sectionat
Pe curind
0

#3 Useril este offline   chiftirica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 22-April 02

Postat 03 July 2003 - 08:48 AM

Motor Ritm nenicaaaaaaa,
nu credeam sa mai aibe cineva asa ceva. :D
Este singurul tip de motor pe care am reusit sa-l pornesc invers - evident dintr-o greseala ... prima data -_-
Slab motor si capricios pe deasupra. Nici la captive nu puteai sa faci mare lucru cu el, la R/C nici nu am curaj sa ma gandesc.
Solutia pt. rezervor este sa faci / cumperi un rezervor cu sorb - asta e de obicei din bronz sau alama dar poate fi din orice, numai greu sa fie sa se plimbe dupa combustibil in interiorul rezervorului.
Daca imi amintesc eu bine motoarele astea nu au toba asa ca partea cu suprapresiunea va trebui sa o rezolvi prin adaptarea unei tobe de esapament "straine"
Daca nu folosesti suprapresiune incearca sa pozitionezi rezervorul astfel incat sorbul din interior sa stea cam la acelasi nivel cu jiclorul motorului - astfel motorul va trage mai usor combustibilul din rezervor si va functiona si la unghiuri de atitudine mai mari ale aeromodelului.
Forma rezervorului RC este paralelipipedica cu sectiunea patrata (sau dreptunghi pus in picoare) in functie de cum ai spatiu in interiorul modelului. Rezervorul nu trebuie sa fie exagerat de lung, cam de 2~3 ori inaltimea lui. Partea dinspre motor va avea un capac (dop) prin care se poate schimba furtunul de silicon si sorbul. Pe el se fixeaza o teava - un capat al tevii face alimentarea motorului iar celalalt capat e imbracat de furtunul sorbului. Teava de suprapresiune poate fi si ea trecuta prin dop sau poate strapunge vertical rezervorul. Pentru usurinta alimentarii in cazul in care se utilizeaza suprapresiunea, se mai poate folosi o a treia teava numai pentru alimentare; aceasta trebuie apoi astupata etans pentru zbor.
Rezervoarele de captive au o alta forma si in general nu folosesc sorb...asta mi-e mai greu sa o descriu...poate fac o schita alta data daca aveti nevoie.
Toate cele bune.

Aceasta postare a fost editata de chiftirica: 03 July 2003 - 09:05 AM

"Reversul medaliei" este dusmanul meu
0

#4 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 03 July 2003 - 02:21 PM

Citeaza

Daca nu folosesti suprapresiune incearca sa pozitionezi rezervorul astfel incat sorbul din interior sa stea cam la acelasi nivel cu jiclorul motorului - astfel motorul va trage mai usor combustibilul din rezervor si va functiona ..............





iar rezervorul sä fie pozitionat cit ma aproape de motor.



CF4U
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#5 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 03 July 2003 - 04:51 PM

Motorul Ritm fabricat la atelierele Dosaaf (Kiev) a fost un campion la vremea lui la proba F2C (anii ''60). Prima varianta, cu 4 suruburi pe chiulasa a fost clona perfecta a motorului Taifun Orkan a lui Gunter Bodeman...o a doua versiune, prostita, a fost Ritmul cu trei suruburi la chiulasa care pe langa prima versiune,era o pisica fara vlaga. Suprapresiune nu se poate pune pe un asemenea motor de la toba de espament (daca reusesti sa adaptezi una) deoarece partea inferioara a pistonului deschide in urcare fereastra de evacuare si motorul s-ar opri...el trebuie sa evacueaze liber (altfel, flacara intra in carter din toba siarde amestecul, inainte sa mai ajunga ceva in camera de ardere!!!).
Nu poti sa folosesti nici un furtun din silicon pe reteaua de alimentare sau in interiorul rezervoruluui, deoarece siliconul isi dubleaza dimensiunile in contact cu gazul lampant si se face "muci". Incearca rezervoare cu configuratie fixa, fara sorburi pendul!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 16 May 2005 - 09:11 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#6 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 03 July 2003 - 05:23 PM

E Marinare daca tot veni vorba de rezervoare se poate sa fie presiune in rezervor?
Cat de mare poate sa fie presiunea?
Daca presiunea este umpic mare pentru tipul X de motor se poate compensa din pozitia rezervorului fata de motor (sa pun rezervorul ceva mai jos fata de pozitia corecta) ?
Ma intereseaza aceste informatii pentru un prototip de rezervor cere este in faza de proiect/calcule iar rezervorul are indicator de combustibil.
Sper sa nu creez iar o vilva si sa redeschid epoca indicator. :(
0

#7 Useril este offline   Marian 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 01-June 02

Postat 04 July 2003 - 03:21 PM

Pina acum am inteles ca nu ar fi mare lucru de facur cu motorul asta.
Am mai inteles ca daca nu pot crea presiune in rezeror (si nu pot) modelul zboara doar la orizontala. Asta deoarece de indata ce ridic botul putin mai mult motorul se opreste din lipsa de combustibil.
Gresesc undeva ?
0

#8 Useril este offline   chiftirica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 22-April 02

Postat 04 July 2003 - 03:40 PM

Nu prea gresesti....
ar mai fi o metoda mai complicata si anume sa faci un rezervor ca un balon; rezervorul practic se "umfla" cu combustibil si astfel creeaza implicit presiune.
"Reversul medaliei" este dusmanul meu
0

#9 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 09 July 2003 - 02:00 PM

Daca faci rezervorul ca un balon care sa-l umfli cu combustibil o sa ineci motorul si n-o sa mearga niciodata. Este presiunea prea mare.
Sa mai asteptam comentarii.
0

#10 Useril este offline   Marian 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 01-June 02

Postat 09 July 2003 - 05:39 PM

Pina la urma am ajuns la urmatoarea solutie;
Rezervorul montat ceva mai sus decat ar fi normal si umplut cu varf.
Avionul asezat pe un suport care asigura o pozitie cu botul ridicat, altfel se ineaca motorul si nu mai porneste.
Pornit motorul, lansat si apoi luat inaltime. O vreme.
Dupa ce nivelul combustibilului in rezervor scade trec la zbor orizontal. Nu mai pot lua inaltime deoarece daca tin modelul un pic mai mult cu botul ridicat, motorul se opreste.
In faza a 3-a motorul tinde sa se opreasca si in zbor orizontal si atunci il mai tin in viata cu scurte resurse (picaj-cabraj).
Destul de complicat, dar doar asa am reusit sa-l fac sa zboare.
0

#11 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 09 July 2003 - 05:55 PM

Bre de ce nu folosesti tu in interiorul rezervorului un furtun de silicon adica moale si mai lung adica sa ajunga aproape in partea din spatele rezervorului si atunci cand urci ai suficient combustibil.
Da tu nu ai sorbul in partea de jos a rezervorului? adica pe fundul lui?
Din ce spui tu presupun ca ai rezervorul prea lung.
Incearca sa faci un rezervor mai scurt si mai inalt in functie de cat loc ai.
0

#12 Useril este offline   Marian 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 01-June 02

Postat 10 July 2003 - 06:16 PM

Rezervorul are furtun cu sorb care ajunge pe fundul rezervorului in orice pozitie de zbor (pe spate, inclinat...) dar motorul se alimenteaza doar prin cadere libera. Asta inseamna ca nivelul combustibilului tebuie sa fie mai sus decat nivelul carburatorului. Daca fac rezervorul "mai inalt" motorul se ineaca in zbor orizontal si oricum la limita, sa spunem la o sandela, rezervorul este clar sub nivelul motorului, respectiv nivelul combustibilului este sub nivelul carburatorului-motorul nu se mai alimenteaza-motorul se opreste.
Cam asta incercam sa explic cand am deschis subiectul. Credeam ca este vre-o smecherie care sfideaza legile fizicii, dar se pare ca nu exista.
Mai precizez ca acest motor nu are posibilitatea de a preleva gaze de pe evacuare care sa fie introduse in rezervor pentru a crea presiune.
Gresesc undeva ?
0

#13 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 11 July 2003 - 12:55 PM

Este naspa rau ce zici matala acolo.
Eu nu prea vad nici o solutie.
Apucate si fa masinute sau nave ca alea nu urca :lol: .
Mai asteapta poate apare vreunul care a mai folosit acelasi tip de motor si-ti da o solutie.
0

#14 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 11 July 2003 - 01:47 PM

Daca ai versiunea cu trei suruburi pe chiulasa, atunci carburatorul are un calibru de aer din plastic cu sectiunea de trecere de 5-6mm, semiobturat de traversarea jiglerului....daca lipseste restrictorul acesta (calibrul de plastic), motorul nu mai trage bine combustibilul! Motorul trebuie sa mearga oricum, nu numai la orizontala...balonul nu e o rezolvare la motoarele diesel deoarece nu rezista la gazul lampant(la fel ca furtunul siliconic...am scris intr-un mesaj mai sus...)
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#15 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 11 July 2003 - 02:47 PM

Bre Marinare care este presiunea maxima pe care o poti avea in rezervor ca motorul sa functioneze in conditi normale?
0

#16 Useril este offline   Marian 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 01-June 02

Postat 11 July 2003 - 03:54 PM

Motorul este cu trei suruburi pe chiulasa.
Piesa de plastic e la locul ei pe carburator.
Degeaba.
Furtunul cu sorb e dintr-un soi de cauciuc (nu siliconic) care inca mai rezista. Voi verifica periodic.
Oricum mai am doar 1/2 chile de eter etilic dupa care renunt la motor si la modelul asta.
Am deja un model mai tare (Tango de la RHC) insa mai exersez cu modelul cu motor de 2,5 cmc sa mai prind experienta.
Una peste alta modelul merge asa cum am povestit mai inainte.
Multumesc pentru toate sfaturile primite.
0

#17 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 24 July 2003 - 12:02 PM

GIGI, la 11 Jul 2003, 14:47, a spus:

Bre Marinare care este presiunea maxima pe care o poti avea in rezervor ca motorul sa functioneze in conditi normale?

Intreaba-l pe Valteras...foloseam la combat tetine sovietice (cu nervuri interioare pentru copilul sovietic) nu baloane iar motoarele mergeau brici...treaba e ca jiglerul sa inchida perfect si la presiuni mari!...in definitiv nu presiunea e problema ci debitul ce traverseaza jiglerul..si cum acesta e reglabil..!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro