Modelism - RHC Forum: Formosa II - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Formosa II tips & tricks + kit review

#1 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 02 July 2006 - 08:25 AM

Am achizitionat de curand un kit de Formy II si asta dupa ce am stat si-am studiat toate parerile avizate sau mai putin avizate despre acest model. Plec din start de la premiza ca voi instala servo'urile pentru profundor si directie, exact cum sunt ele la Formy I si nu cum prevede producatorul.
In rest as vrea sa intreb pe cei ce au incercat deja modelul, de ce chichitze ar trebui sa tin seama la ansamblare, ce ar trebui facut in plus fata de ceea ce recomanda producatorul, modificari fata de proiect, tuning s.a.m.d.
Astept in nmod special recomandari de la Timisoreni, nu de alta dar din cate am inteles s-a strans o flota considerabila de asemenea zburatoare p'acolo :rolleyes:.
...audaces fortuna iuvat...
0

#2 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 02 July 2006 - 09:36 AM

Am crezut c-ai renuntat la formula Formy', da' se pare ca m-am inselat ! :D Mie mi-a placut mai ales asta iarna cand l-am vazut cu flotoare, ;) , pe ... zapada ! ;)

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#3 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 02 July 2006 - 08:57 PM

Nu am renuntzat, doar ca am vrut sa fiu sigur de ceea ce poate... La Formy II nu cred ca se vor mai preta flotoarele...
...audaces fortuna iuvat...
0

#4 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 July 2006 - 04:13 AM

Care-i diferenta intre Formosa I si II?
Pe site-ul lui GWS este una singura....
0

#5 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 03 July 2006 - 07:28 AM

Se poate si asa ?, la 3 Jul 2006, 04:13, a spus:

Care-i diferenta intre Formosa I si II?
Pe site-ul lui GWS este una singura....

E vorba in primul rand de anvergura si parca si profilul aripii e un pic shimbat. Formy I este cu anvergura de 800mm, iar II are putin peste 1000mm. La Formosa II suprafetele de comanda sunt mai generoase, ca pentru acro.
...audaces fortuna iuvat...
0

#6 Useril este offline   Blue Raven 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 742
  • Inregistrat: 07-August 05

Postat 03 July 2006 - 06:06 PM

Formosa I
- anvergura: 912mm (35.9 in),
- wing area: 16.5dm² (255.8 sq in)
- wing load: 24.8 g /dm² (8.1oz/sq.ft)

Formosa II
- anvergura: 1080mm (42.5 in),
- wing area: 23.8dm² (368.9 sq in)
- wing load: 30.20 g /dm² (9.9 oz/sq.ft)

Deci Formosa II e un pic mai nervoasa decat Formosa I, tinand cont de incarcarea alara.
Si are si o aerodinamica imbunatatita fata de Formosa I.

Si referitor la motorizare consider, parerea mea, ca un BL ii asigura o mai buna motorizare decat sistemul de propulsie din stoc.

Aceasta postare a fost editata de Blue Raven: 04 July 2006 - 03:59 AM

Stima,
Blue Raven
0

#7 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 03 July 2006 - 06:11 PM

@Silfaxe, baga mare, daca zice @Blue Raven, ca e mai nervoasa a ... II-a ! :D
Ai grija cu ... bruiaju' ... !! :lol:

Stima,

Aceasta postare a fost editata de domnu_doctor: 03 July 2006 - 06:12 PM

40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#8 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 04 July 2006 - 09:34 AM

In primul rind e alta clasa. Formosa 1 e un F3a din clasa 400 (cu motor sub 400 si greutate sub 400 g), Formosa 2 e F3a din clasa 600 (similar cu SkyCat de la multi...). Amindoua sunt acrobate curate (gindite pentru F3A), amindoua trebuie motorizate corespunzator. Pentru F3a, nu trebuie suprafete de shock-fly si nici neaparat 3/1 (tractiune/greutate).

Atentie.
In clasa 400, sunt shock-fly-uri (cu stilul de zbor caracteristic, asemeanator cu fluturele), park-fly-uri (pentru zbor de relaxare in parc, printre copaci nu deasupra), trainere (pentru incepatori), si mai nou F3A. Adica au aparut acrobate, sub 400 de grame, capabile sa faca toate figurile din programul F3A (evident cu motorizare corespunzatoare). Acestea (acrobatele) au o anumita capacitate de manevra (mai putin nervoase ca shock-fly-ele), inertie (au nevoie de cursivitate in figura).....

Amindoua sunt acrobate curate, dar din clase diferite (dimensiuni, mase, motorizari).
0

#9 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 04 July 2006 - 11:20 PM

Multam pentru explicatii.
Cred ca m-am lamurit:
http://w1.rob.com/pix/album35?page=1

Ce zici de:
http://w1.rob.com/pix/Formosa ?

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 05 July 2006 - 04:36 AM

0

#10 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 05 July 2006 - 08:14 AM

Ideea pare buna, eu am urmatoarele dubii:
- cum se comporta materialul din care e facut F2 efectiv dupa citeva sute de zboruri (si spalari)
- cit, unde si cum trebuie intarita celula sa reziste
- solutia cu servourile infipte sub stabilizator, e foarte vulnerabila la carburanti si solutii de spalare
0

#11 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 05 July 2006 - 09:39 AM

vlad1, la 5 Jul 2006, 08:14, a spus:

Ideea pare buna, eu am urmatoarele dubii:
- cum se comporta materialul din care e facut F2 efectiv dupa citeva sute de zboruri (si spalari)
- cit, unde si cum trebuie intarita celula sa reziste
- solutia cu servourile infipte sub stabilizator, e foarte vulnerabila la carburanti si solutii de spalare

Parerea mea este ca nu e bine sa se puna motor termic pe ea, din mai multe dpdv'uri.
@ Se poate....
Fain link'ul, acolo au folosit atat motorizarea de baza, cat si un brush. A se remarca faptul ca la brushless au modificat pozitia servourilor pentru deriva si profundor.
Din ce vad eu ca au facut baietzii aia (si am remarcat si la formy I), au infoliat fuselajul, ceea ce confera o rezistenta superioara la aterizari mai dure...
...audaces fortuna iuvat...
0

#12 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 23 July 2006 - 01:33 PM

salut.scuzati ca ma bag si eu in subiect neinvitat...
puteti masura va rog ce grosime relativa are profilul de la formosa si pe unde se aflta grosimea maxima.
presupun ca e ceva simetric.
multumesc anticipat.
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#13 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 30 July 2006 - 02:51 AM

Jestere, as masura cu placere dar nu dispun de sculele necesare. Profilul pare a fi simetric cu toate ca s-ar putea sa ma insel...
...audaces fortuna iuvat...
0

#14 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 12 August 2006 - 09:33 PM

Am promis sa revin cu detalii. Dupa cum spuneam, principala modificare la Formosa II consta in aducerea servo'urilor de comanda a profundorului si directiei mai spre fata. Eu le-am montat exact cum sunt ele la Formosa I. Tijele de actionare metalice sunt inlocuite cu fibra de sticla.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Silfax: 12 August 2006 - 09:36 PM

...audaces fortuna iuvat...
0

#15 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 12 August 2006 - 09:37 PM

.....

Fisiere atasate


...audaces fortuna iuvat...
0

#16 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 12 August 2006 - 09:41 PM

Pentru a imbunatati rezistenta fuselajului, am lipit longitudinal 2 baghete de fibra de 2.5mm pe interiorul lui, iar la sfarsit am invelit si fuselaj si aripa in scotch. Deja am beneficiat de avantajul infolierii cu ocazia transportului si a unei aterizari ceva mai dure.

Fisiere atasate


...audaces fortuna iuvat...
0

#17 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 12 August 2006 - 09:50 PM

S-au executat mai multe canale de aerisire si prize de aer, de asemenea inca din faza premergatoare ansamblarii este bine sa se frezeze compartimentul acumulatorului pentru a putea fi montat cat mai in fata.

Fisiere atasate


...audaces fortuna iuvat...
0

#18 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 12 August 2006 - 09:52 PM

Motorul initial l-am pus pe un adaus de polistiren, dar datorita vibratiilor transmise in timpul functionarii, am schimbat polistirenul cu un burete de ambalaj.

Fisiere atasate


...audaces fortuna iuvat...
0

#19 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 12 August 2006 - 09:56 PM

Avionul este robust, arata bine si deci zboara bine B). Singura nemultumire ramasa ar fi trenul de aterizare care este cam subred. Dar in viitorul apropiat se va rezolva si asta.

PS. CG'ul am descoperit ca este cu 1,5cm mai spre bordul de atac fata de unde anticipasem initial ca ar fi. Producatorul nu da detalii in legatura cu acest aspect.

Fisiere atasate


...audaces fortuna iuvat...
0

#20 Useril este offline   Blue Raven 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 742
  • Inregistrat: 07-August 05

Postat 13 August 2006 - 12:17 AM

Brava mane!
De acum dezmat aero!! ;) B)
Stima,
Blue Raven
0

#21 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 01 February 2007 - 12:53 PM

... si inca cateva precizari daca tot am redescoperit subiectul:
Am ajuns la concluzia ca este bine de a se monta pack'ul exact acolo unde recomanda producatorul si anume sub aripa in CG, asta dupa ce l-am amplasat in 2 locuri diferite...
Trebuie prelungit botul cu cel putin 4cm de material pentru a echilibra bine aparatul, cred ca inca un cm si reuseam sa montez si servo'urile pe locurile lor din spate.... tije scurte = promptitudine comenzi.
...audaces fortuna iuvat...
0

#22 Useril este offline   alexdeliu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 04-September 06

Postat 01 February 2007 - 02:07 PM

Cam ce greutate are motorul tau? Chiar a fost nevoie sa prelungesti batiul pentru a se echilibra ?

Ce servo-uri ai folosit?
0

#23 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 01 February 2007 - 04:37 PM

Motorul este acesta de 83g, servo'uri smicro de la GWS.
...audaces fortuna iuvat...
0

#24 Useril este offline   alexdeliu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 04-September 06

Postat 01 February 2007 - 07:05 PM

Chiar a fost nevoie sa pui motorul mai in fatza pentru ca centrul de greutate sa pice unde trebuie?

Silfax, unde ma sfatuiesti sa pun servourile pentru profundor si directie?
0

#25 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 01 February 2007 - 11:19 PM

alexdeliu, la 1 Feb 2007, 19:05, a spus:

Chiar a fost nevoie sa pui motorul mai in fatza pentru ca centrul de greutate sa pice unde trebuie?

Silfax, unde ma sfatuiesti sa pun servourile pentru profundor si directie?

Sincer sa fiu, daca nu vrei sa faci zbor acrobatic, pune-le ca si in poza postata de mine, insa daca vrei promptitudine si finetze, incearca sa le pui in spate la locul lor.
...audaces fortuna iuvat...
0

#26 Useril este offline   alexdeliu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 04-September 06

Postat 05 February 2007 - 03:19 PM

Cele doua parti ale fuselajului le-ai lipit cu adezivul care vine in kit sau cu altceva? Bison e bun?




Multumesc
0

#27 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 05 February 2007 - 10:19 PM

Nu mai stiu daca la formy I sau II am pus banda dublu adeziva.... dar se poate folosi cu incredere si adezivul dat de catre bajetzii cu ochii oblici.
Inca sunt in cautarea unui tren de aterizare adecvat. Amu in configuratzia noua aveonu' are undeva la 1,2 kg
...audaces fortuna iuvat...
0

#28 Useril este offline   alexdeliu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 04-September 06

Postat 06 February 2007 - 03:27 PM

Si mie mi se pare cam fragil trenul de aterizare, am gasit deja cateva alternative. Pun pozele aici

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  Gear1.jpg (52.26K)
    Number of downloads: 281

0

#29 Useril este offline   alexdeliu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 04-September 06

Postat 06 February 2007 - 03:28 PM

alta

Fisiere atasate


0

#30 Useril este offline   alexdeliu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 04-September 06

Postat 06 February 2007 - 03:30 PM

si alta

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de alexdeliu: 06 February 2007 - 03:31 PM

0

Arata acest topic


  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro