Elicopter Elicopter cu sus-n jos
#1
Postat 27 June 2003 - 11:05 AM
Stiu la modul foaaaarte general cum zboara un elicopter. Mai ales ca domnul simpatic de la Discovery a construit unul. Ce nu am putut sa inteleg este evolutia unui elicopter electric care la un moment dat s-a intors dintr-un balans cu rotorul in jos . Domnul cu elicopterul era maiastru rau . Statea la 10-20 cm de iarba cu elicopterul invers si plutea usor . De vazut am vazut ca e posibil dar nu inteleg cum se invarteau palele de au inceput sa sufle invers .
Oricum pe forum sunt putine subiecte despre elicoptere asa ca orice informatie e binevenita .
#3
Postat 27 June 2003 - 11:27 AM
Asa, pe scurt, poate sa mearga pe spate din cauza ca isi poate modifica unghiul palelor.
#4
Postat 27 June 2003 - 11:29 AM
bigCuPale
#7
Postat 27 June 2003 - 06:32 PM
Julius
#8
Postat 27 June 2003 - 10:31 PM
Poate ka modelul pe care l-a vazut ZOD era un experimental sau asah ceva
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Graupner "Amateur II" - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)
#9
Postat 28 June 2003 - 01:00 PM
Turatia motorului se poate considera aproape constanta.
Cel mai important este ungiul palelor care, in functie de model, porneste de la -12 la +12 grade.
Pe statie se defineste modul de zbor 3D si dupa decolare se comuta pe acest mod.
Din acest moment curba gaz-ului devine concava, adica, la mijloc mansa gaz este setata pentr mod hovering si in momentul in care cresc sau scad fata de acest punct gazul CRESTE.
Ungiul palei, care este mixat cu gazul, face unghi negativ, daca trag mansa si unghi pozitiv, daca imping mansa.
Deci daca pun heli pe inverted trag mansa din punctul de hover si obtin unghi negativ si gaz = zbor pe invers !
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif
Sper ca v-am lamurit baieti.
Toate cele bune,
Charly
#10
Postat 29 June 2003 - 12:13 PM
Asta am rupt-o din arhiva mea (cu greu) http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif .
http://jlzaroo.com/personal/01_projects/01...ooperThesis.pdf
#11
Postat 03 July 2003 - 10:44 AM
Daca aveti canal bun la net puteti sa le dati jos de aici . Merita . Este un elicopter Pro-Piccolo ce "aterizeaza" pe tavanul unei sali de sport .
#13
Postat 03 February 2006 - 04:47 PM
salutari
#14
Postat 03 February 2006 - 04:57 PM
statiata cu 4 canale nu e buna
Iti trebe un FF7 minim ...
referitor la statie:
1 servo motor
1 servo rotor anticuplu
1 servo pas colectiv
3 servo platou ciclic
fa o socoteala
la electrice merge fiindca cuplezi motorul pe acelasi canal cu pasul colectiv dar pierzi mixajele care le-ai putea face pe < pale - turatie motor, la termic se pare e musai sa ai posibilitatile enuntate anterior...
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 03 February 2006 - 05:03 PM
#15
Postat 03 February 2006 - 05:43 PM
Cel mai bine este sa ai o statie cu computer cu cel putin 5 canale... adica asta te va duce la una cu 7 canale: asa poti controla toate cele 5 servo si totodata si Gyro (e mai usor decat sa stai cu surubelnita in el).
Totusi n-am raspuns la intrebare:
Citeaza
Pe masura ce "plimbi" stick-ul statiei in sus, este bine ca variatia turatiei cu variatia pasului palelor sa nu fie idntica... la anumite variatii ale turatie este bine ca pasul sa ramana relativ constant ... de exemplu pentru hovering. Pe de alta parte exista posibilitatea sa ai nevoie de un surplus de putere in anumite cazuri- de exemplu pentru a ridica brusc heli - daca motorul nu are turatia necesara in acel punct va dura cateva fractiuni de secunda, poate o secunda pana ajunge la turatia ceruta... o marja de timp foarte importanta in anumite cazuri. :)
Aceasta postare a fost editata de down: 03 February 2006 - 05:50 PM
#16
Postat 03 February 2006 - 06:35 PM
Acum sa vad, ideea nu este sa fac acrobatii 3D deocamdata cit manevrabilitate f fina. Daca o sa am noroc o sa vedem, daca nu.. aia este.
Ma miram si eu cum ateriza ala pe tavan dar pina la urma am aflat ca se inverseaza orientarea palelor si asa bate invers ca si cum s-ar invarti motorul invers, fiind rasturnat se comporta ca si cum ar fi in pozitie normala.
#17
Postat 03 February 2006 - 07:41 PM
Dan2, la 3 Feb 2006, 19:35, a spus:
Acum sa vad, ideea nu este sa fac acrobatii 3D deocamdata cit manevrabilitate f fina. Daca o sa am noroc o sa vedem, daca nu.. aia este.
Ma miram si eu cum ateriza ala pe tavan dar pina la urma am aflat ca se inverseaza orientarea palelor si asa bate invers ca si cum s-ar invarti motorul invers, fiind rasturnat se comporta ca si cum ar fi in pozitie normala.
dane de prima data pune mana si i-ati o statie ca lumea care sa stie mixaje la heli si dracii dalea
urmeaza sfatul celor de aici ca stiu ei ce vorbesc
#19
Postat 03 February 2006 - 08:39 PM
Am sa tin cont de sfaturile celor de aici sigur, caci stiu ei ce vorbesc doar ca din pacate ei le au cu heli mari termice, nu stiu daca la electro mici se potriveste situatia.
Nu stiu daca reglare de turatie la un termic e aceias chestie cu reglare la electro sau daca mixajul turatie-pitch la electro dauneaza ca la un termic (Exact ceea ce down condamna la termice, mixarea celor doua).
Cert este ceva, turatie separat, pitch separat nu-s sigur ca gasesc la electro mici.
Statie optima cit sa functioneze f bine, nici prea prea nici foarte foarte :rolleyes:)).
Nici sa iau una din aia de 3 lei dar nici aia de 2200 E adica ultima aparitie, aia este banuiesc ptr hughes 500 pe turbine cumva.
#20
Postat 03 February 2006 - 08:50 PM
Dan2, la 3 Feb 2006, 18:35, a spus:
Acum sa vad, ideea nu este sa fac acrobatii 3D deocamdata cit manevrabilitate f fina. Daca o sa am noroc o sa vedem, daca nu.. aia este.
Ma miram si eu cum ateriza ala pe tavan dar pina la urma am aflat ca se inverseaza orientarea palelor si asa bate invers ca si cum s-ar invarti motorul invers, fiind rasturnat se comporta ca si cum ar fi in pozitie normala.
Dane, orice are un inceput !! :rolleyes:
Si daca te-a muscat microbu', nu mai ai scapare !! :wub: )))
E mai rau ca drogu'... !! Ca vei vrea mai fin si mai elegant si mai profi si cand ajungi la un anumit nivel..., iti dai seama ca de fapt, abia ai inceput sa vezi cam cum stau lucrurile intr-adevar !!
Iesind un pic din subiect, fac apel la o bucatica de memorie, vis-a-vis de artele matiale, (apropo' de tehnicile de pilotaj RC), dupa ce ai studiat LOGIC si RATIONAL multe tehnici si ai exersat multe figuri, ti se recomanda de catre maestru (sensei!) sa UITI TOT si sa apelezi DOAR la instincte !! Cam asa e si aici !! Ca si la conducere auto !! Zicea un elephant... La volan nu te mai gandesti ce efect are pedala aia sau aialalta, ci conduci pur si simplu !!
Dorinta de a face ceva, te va determina sa te documentezi mai mult si sa experimentzi in final, ca sa traiesti pe pielea TA, senzatiile de care ai parte cand zbori cu ... fitze !! Ca e indoor sau outdor, asta o sa hotarasti TU la vremea respectiva...
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#21
Postat 03 February 2006 - 09:05 PM
Problema e ca dupa instictele mele mi-ar trebui herghelie de heli-s ca sa am ce sparge :rolleyes:)))))))))))))))))))))))))))))).
La arte martiale merge sa te iei dupa instincte, aici te uiti in buzunar, apoi te iei dupe ce simti, trebuie cumva sa incep cu dreptul la noul heli caci nu cred ca o sa am norocul ca la primul, iti dai seama ce ar fi sa il fac praf din prima. Nu prea suport sa vad chestia asta.
Pornind de la afirmatia lui Charly cum ca in idle up maneta gas coincide unei curba concave, la mijloc e 0, in sus e gas normal, in jos e gas pe pitch negativ. Deja studiez teoria, din hover....hop meneta inainte, se rastoarna, poc apoi gasu in spate, se inverseaza pitch-ul si sta invers :wub:)), apoi iara maneta inapoi directie, iar imediat dupa ce se rastoarna gas-ul de la 0 in sus ca sa revina la pitch normal si sta iar, incet incet prin smecheria dar practica omoara, daca gresesc cumva in teorie sa mi se spuna ca recunosc ca nu stiu exact deocamdata.
Aceasta postare a fost editata de Dan2: 03 February 2006 - 09:05 PM
#22
Postat 03 February 2006 - 09:24 PM
Dan2, la 3 Feb 2006, 21:39, a spus:
nu ai cautat destul!!
ia da o raita prin magazinele virtuale de modelism de pe mapamond sa vezi ca e plin.
numa bani sa ai!
#23
Postat 03 February 2006 - 09:27 PM
Dan2, la 3 Feb 2006, 21:05, a spus:
Ai inceput sa faci pasii necesari nu si ... suficienti !! Da' ai vreme destula !!
Totu' e sa intelegi din teorie cam cum stau lucrurile si dupa ce ai impresia ca le stapanesti :wub: :D , sa-ti verifici cunostiintele prin schimburi de idei, intrebari, raspunsuri, ... sa treci usurel la PRAFTICA !! -_- Si daca se poate cu un elephant pe-alaturi... !! :rolleyes:
Spor la treaba si stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#24
Postat 03 February 2006 - 09:53 PM
Daca se gaseste cu pitch separat, turatie separat este super heli de 55 cm lungime si electro, banui ca este mai bine decit mixate dar nu-s sigur. Ma gindesc de ex ca poate vreau turatie constanta mare si sa variez altitudinea doar din pitch, la rasturnare la fel, turatie sa ramina fixa, dau inainte, se rastoarna, apoi repede inversez pitch deci sa nu mai pierd timp cu turatie.
Dar eu stiu ? Poate ma insel, poate e mai bine sa fie mixate, la termice a spus down ca nu e bine, la electro cum este mai bine ?
In ceea ce priveste virusul, heli-ul asta il aveam in cap de dinainte sa iau pe asta, se va inchide gama cu acesta, altul n-am ce lua dupa aia, la categoria mica max 55 cm, electro n-am ce mai lua, cum nu ma atrag mari si termice, rasuflu usurat ca virusake nu-si face mutatii. La masinuta asa a fost, inainte-inapoi, stinga-dreapta proportionale toate, mai mult nu mai am ce lua in gama dorita de mine, preferam eu...ceva iar utopic dar nu va mai spun ca iar va luati de mine (faruri, semnalizari, greutate mai mare ca sa adere).
Scopul cu noul heli va fi aterizari precise si fine in puncte prestabilite (la acrobatii n-am tupeul a ma baga).
Don Doctor da, asa este nu e destul dar deocamdata nu ramane decit teoria de studiat, cind o sa am heli din ala daca am noroc sa am asa ceva, trec si la practica.
#25
Postat 03 February 2006 - 10:12 PM
Dan2, la 3 Feb 2006, 21:53, a spus:
Scopul cu noul heli va fi aterizari precise si fine in puncte prestabilite (la acrobatii n-am tupeul a ma baga).
Don Doctor da, asa este nu e destul dar deocamdata nu ramane decit teoria de studiat, cind o sa am heli din ala daca am noroc sa am asa ceva, trec si la practica.
Cu faruri, girofaruri, stopuri, semnalizari, senzori si alte cele, ti-am aratat cam cum vad eu lucrurile !! :rolleyes: :wub:
Mai vorbim, ... scriem, cetim !!
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#26
Postat 03 February 2006 - 11:21 PM
Cert este ca aterizarea pe tavan a aluia m-a impresionat f mult, arta si meserie nu alta. Ma gindesc ca...stationarea heli-ului in hover cu fundul in sus e mult mai greu decat hoverul normal, nu stiu de ce dar asa am eu impresia, iar acrobatii si dansuri cu heli e ceva extraordinar, desi am vazut pe un participant la un concurs cum si-a facut praf heli exact in incheiere. A vrut sa o ia cu botul in jos de la 2 m cam si n-a mai apucat sa vireze in sus si poc contact cu dusumeaua in sala de fata cu toti :rolleyes:((.
#27
Postat 23 February 2006 - 01:43 AM
A-ti vazut ce a aparut pe site-ul de la Robbe in materie de giroscopi ?
HELLICOMAND 3A
Uitati-va un pic la filmatul produsului respectiv !!
Stiam eu ca pana la urma toti tembelii vor putea ridica un eli in aer ....!!!!!!!!!!!!!
Cu toate tehnologiile astea ....dehhhhhhhhhh !!!
Cu stima !
#28
Postat 24 February 2006 - 10:21 AM
marius10, la 23 Feb 2006, 01:43, a spus:
A-ti vazut ce a aparut pe site-ul de la Robbe in materie de giroscopi ?
HELLICOMAND 3A
Uitati-va un pic la filmatul produsului respectiv !!
Stiam eu ca pana la urma toti tembelii vor putea ridica un eli in aer ....!!!!!!!!!!!!!
Cu toate tehnologiile astea ....dehhhhhhhhhh !!!
Cu stima !
E foarte interesanta ideea cu al doilea tip de senzor , care functioneaza pe principiu mouse-ului optic.
Fiind o noutate , pretu este inca marisor dar cred ca peste 'fro doi - trei ani sper sa gasim pe net scheme cum sa facem cu un PIC, GYRO si un MOUSE optic o chestie asemanatoare.
marius10, la 23 Feb 2006, 01:43, a spus:
Uitati-va un pic la filmatul produsului respectiv !!
......................
Cu stima !
PS. Totusi unde zici ca ai vazut cava film cu efectul acestui produs ? Ca eu nu am reusit sa gasesc pe site...
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 24 February 2006 - 10:30 AM