Modelism - RHC Forum: Pornirea motoarelor temice iarna - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Pornirea motoarelor temice iarna Nu ne sperie frigul

#1 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 December 2002 - 03:16 AM

Salut stimati modelisti,


Pe ici pe colo prin forum citesc mesaje despre greutätile in legäturä cu pornirea motoarelor termice in timpul iernii.

Propun un schimb de päreri si experientä pe aceastä temä.


Eu procedez in felul urmätor:
La temperaturi sub 5 grade conectez bujia incandescentä la sursa de curent ca 15 sec inaninte de a efectua prima incercare de pornire. In acest timp chiulasa si camera de ardere se incälzesc suficient pentru ca motorul sä porneascä färä mari probleme. Avind in vedere cä motoarele termice pe metanol sint defapt motoare semidiesel, deci cu autoaprindere, principiul de pornire este identic cu cel al motoarelor diesel. In general folosesc o sursä de curent cu 1,2 V pentru a nu distruge bujia. Rezultatele sint bune

Ce sisteme / solutii folosesc alti modelisti.


Päreri contrare ci criticä sint bine venite

cu respect


Gabi
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#2 Useril este offline   Charly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 320
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 December 2002 - 04:03 AM

Buna Gabi,

Daca vrei poti sa folosesti o metoda mai cool, fara sa-ti "prajesti" motorul cu propria bujie !
Exista un montaj simplu cu un tranzistor de semi-putere.
Sti scheama? O am daca-ti trebuie !

Multa "caldura"

Daniel
Cu rotor, viata-i mai frumoasa-n zbor !
0

#3 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 December 2002 - 04:52 AM

Salut Daniel

motajul l-as proba cu pläcere.


Gabi
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#4 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 10 December 2002 - 08:58 AM

Raspunsul al intrebarea: "Cum pornim motorul terminc iarna?" este:

(suspans, sala asteapta maestrul sa se incalzeasca)


Cu ... demarorul

(sala este in delir, maestru pleaca calm in culise)

Dupa care motorul se lasa putin la relanti sa se incalzeasca singur, pilotul inghite hapul anti-frig (in functie de virsta ceai, vin fiert sau vodka). Isi sterge turturii de la nas, impinge calm gazul si modelul decoleaza.
Fara sa fiu eu in rolul maestrului am pornit cu .. demarorul (evident) motoare mici iarna trecuta la -5C fara probleme. Singura problema adevarata este cum pornesti ... pilotul sa iasa pe frigul ala:)
Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

#5 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 10 December 2002 - 09:10 AM

Citat dintr-un post de pe forumul vechi. Nu mai stiu al cui a fost, dar l-am tinut minte:
"Motoarele se pot incalzi (la propriu) la teava de esapament a masinii."

Vivi
0

#6 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 10 December 2002 - 09:24 AM

Da, da asa este. Niste canadieni se chinuiau asa.
Cred ca in afara de intoxicatie cu monoxid de carbon (a pilotului) nu era si un alt efect :(
Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

#7 Useril este offline   VIPER 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1506
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Star Wars (colectii), Automodelism (cu si fara radiocomanda), F1, WRC, masini, calatorii...

Postat 10 December 2002 - 09:33 AM

Andrei, dar eu ce fac cu demarorul la auto??? Ca n-are elice.......
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Flickr - pozele mele
0

#8 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 10 December 2002 - 09:34 AM

...eu, eu, eu am fost ala cu tzava de esapare! :(
...iar intoxicatia o face pilotul nu cu monoxid de carbon ci cu incalzitorul descris de tine (chiar in avans si in exces, ca altfel un om cu mintile inregi nu se hazardeaza sa inghete iarna la zbor) :( ...pai cand o incepe sa sufle elicea aia vant rece in timpul reglajului (cu stropi de combustibil...brrrr), mecanicul o sa-si blesteme zilele (doar daca nu e amorsat si el). Ca sa o parodiez pe Ana Lesko..."Ard in cuburi"

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 10 December 2002 - 09:39 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#9 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 December 2002 - 11:06 AM

Solutie elegantä Vipere, in cazul ..... färä elice. Sänätoasä pentru degete si nervi.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: RGX_Speed400.JPG

Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#10 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 December 2002 - 08:27 PM

Stimati colegi

Azi am fost la club si an zburat o turä. Soare, minus 4 grade vint ca 15 - 20 Kmh. Motorul 15 ccm 4 T a po´nit dupä procedeul descris " la proma cheie "

Inainte de prima pornire statia si avionul au stat cam o orä afarä, deci motor rece rece

Corsair4FU doborit

Aceasta postare a fost editata de Mestericä: 10 December 2002 - 08:49 PM

Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#11 Useril este offline   Charly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 320
  • Inregistrat: 02-December 02

  Postat 11 December 2002 - 05:34 AM

Salut Gabi,

Ok, pregatesc un format pentru montaj, cu toate detaliile.
Din pacate acum este 5:32 AM asa ca.....pe miine,


Bafta,
Daniel
Cu rotor, viata-i mai frumoasa-n zbor !
0

#12 Useril este offline   Charly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 320
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 December 2002 - 05:36 AM

Dear Viper,

La tine este simplu : faci un foc din caucioace ! :(
Pe urma pui masina mai aproape si BLOW pe directie !

Vorbim miine.....adica azi,

Toate cele bune,
Charly :mellow: Hi,hi
Cu rotor, viata-i mai frumoasa-n zbor !
0

#13 Useril este offline   Charly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 320
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 December 2002 - 05:55 AM

Uite Gabita,

Ca sa nuzici ca sunt baiet rau, ti-am facut doc-ul !
Asta este si pentru voi cei cu gazele de esapament !!! B)

Alea,alea, bune,

Charly

Fisiere atasate


Cu rotor, viata-i mai frumoasa-n zbor !
0

#14 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

  Postat 13 December 2002 - 01:26 AM

:) :lol: :)
Mai baietzi, de ce va chinuitzi cu tzevi de esapament etc..
E buna si ideea Corsarului cu 15 sec bujia sa incalzeasca, dar eu va recumand un foen sau uscator de par de voiaj, care merge la 12 voltzi, din trusa nevestei.

Aceasta postare a fost editata de Dom*PROFESOR: 15 December 2002 - 12:44 AM

PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#15 Useril este offline   VIPER 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1506
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Star Wars (colectii), Automodelism (cu si fara radiocomanda), F1, WRC, masini, calatorii...

Postat 13 December 2002 - 02:32 AM

Dom*PROFESOR, la 13 Dec 2002, 01:26, a spus:

dar eu va recumand un foen sau uscator de par de voiaj, din trusa nevestei care merge la 12 voltzi

Hmmmm.... Nu stiu care are nevasta sa mearga la 12V.... :D OK, ideea cu uscatorul e faina, dar eu nu am 12V cu mine.... La pista la Palat pot ajunge si cu metroul, nu neaparat cu masina, deci imi vor lipsi cei 12V....
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Flickr - pozele mele
0

#16 Useril este offline   bogdanut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 02

Postat 13 December 2002 - 11:43 AM

Daca nu ai 12v atunci cumpara un fel de bricheta care da jet si care merge pe gaz de bricheta obisnuita.(dar cum se chema am uitat ce stiu este ca se foloseste la un fel de sudura si nu este mai mare decit o lanterna de buzunar.)

Poate imi aduc aminte cum se cheama.

Bog
0

#17 Useril este offline   VIPER 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1506
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Star Wars (colectii), Automodelism (cu si fara radiocomanda), F1, WRC, masini, calatorii...

Postat 13 December 2002 - 11:49 AM

E un arzator cu gaz. Am asa ceva dar ce sa fac cu el? Sa incing motorul cu flacara???
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Flickr - pozele mele
0

#18 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 13 December 2002 - 01:38 PM

...da, da! e perfect cand lucrezi cu alcool sa ai flacara deschisa! O sa te incalzesti si tu, nu numai motorul!
Poate exista si persoane care nu sesizeaza gluma: nu incercati asta pe masina voastra! Poate pe a altuia si sa fiti gata de fuga!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 13 December 2002 - 01:39 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#19 Useril este offline   bogdanut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 02

Postat 13 December 2002 - 03:24 PM

Se pare ca marinarul sa prins.
Oricum daca protejezi bine pe acolo nu cred ca se intimpla nimic.

Bog
0

#20 Useril este offline   bogdanut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 02

Postat 13 December 2002 - 07:55 PM

Ho ho stati nu sariti sa ma injungiati.
Zisei si eu o gluma si uite ca sa luat in serios.
Chestia e ca nici eu nu am facut sa para a gluma efectele ei aparind mai tirziu.
Alta data o sa ma gindesc mai bine cum sa fac sa sune mai bine.

Bogu-san
0

#21 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 15 December 2002 - 12:50 AM

http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
ATENTIE!
Metanolul arde! Ce nu stiu multzi e ca flacara e incolora, inodora. Daca facetzi murdarie cu metanol pe modele si se intampla ca motorul sa dea un rateu incediul e ca si facut.
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#22 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 15 December 2002 - 02:24 AM

ma tot uit pe subiectul asta al vostru, cu incalzitul motorului iarna...

zic "vostru" petru ca pana-mi repar eu bascula, cred ca vine caldura...

Cea mai buna, curata si sigura solutie mi se pare cea propusa de Charly, cea cu un tranzistor de putere montat pe radiator, pe post de sursa de caldura. As vrea totusi sa-mi spuna cineva daca a experimentat asa ceva practic.... Tranzistorul poate sa dea caldura suficienta, nu de asta mi-e mie. Mi-e ca s-ar putea sa se cam strice la un regim "static" (culmea) de ... cat are motorul? Parca trece bine de 100 grade celsius, nu?
Eh, tre' vazut pana la cat e de acord sa functioneze integratul ala...


Oricum, admir si solutiile K.I.S.S., si mie imi place sa rezolv treburile repede.... Mai ales atunci cand ma grabesc.

Propun inca o solutie: o spirala de nichelina lipita cu un epoxi rezistent la temperaturi ridicate, in jurul radiatorului motorului. E de incercat......

alexella
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#23 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 15 December 2002 - 02:29 AM

Epoxi ?


Glumä :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


si cind se incälzeste nu cumva sä se mai räceascä

http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/mad.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/mad.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/mad.gif :angry:
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#24 Useril este offline   Buggy-man 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 1804
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 17 December 2002 - 11:35 AM

Chestia cu tranzistorul mi se pare OK.
Temperatura motorului este undeva la 80 de grade asa ca daca temperatura creste peste o suta de grade poti sa iti iei adio de la el.
Mai mult stiu ca temperatura maxima la un astfel de tranzistor ajunge la 120-130 de grade.

Da una este teoria si altceva este practica!
Eu am procedat astfel:masina 1/1 pornita, ventilatia din interior la maxim setata pe picioare, masina pusa pe podea si in 5-10 minute ai chiuloasa la 40 grade.Solutie testa!
Mai mult topesti instantaneu zapada depusa!
RHCForum - Webmaster
0

#25 Useril este offline   VIPER 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1506
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Star Wars (colectii), Automodelism (cu si fara radiocomanda), F1, WRC, masini, calatorii...

Postat 17 December 2002 - 12:48 PM

Pai eu n-am facut la fel? Doar ca am pus masina pe bord, tot cu caldura jet pe motor, si ai vazut ce frumos porneste! De fapt tu ai pornit-o...
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Flickr - pozele mele
0

#26 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 17 December 2002 - 01:32 PM

Corsair, nu 'tzeleg...

Ce nu merge bine la varianta "nichelina lipita cu epoxi"?
Exista epoxi care rezista la sute de grade? Exista!
Nichelina tre' sa se incalzeasca pana la rosu ca sa incalzeasca motorul? Nu!..

Hai, zi.. nu fa moace.... ca nu 'tzeleg.....
Sa putem tragem niste concluzii pe tema "pornirea la rece"


alexella
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#27 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

  Postat 17 December 2002 - 11:39 PM

:wub: :wub: :wub:
Brrrrrrr! Epoxi pe motor!
Este si asta o solutzie extrema, nu zic nu dar daca pui epoxi pe chiulasa ce mai faci ca sa il scotzi cand vine caldura.poate mai bine o piesa facuta la strung cu capac si inauntru o spira de nichelina care sa se incalzeasca la 12V.Totul lucrat elegant, cu fire si clesti pentru cuplare la bateria auto. Piesa sa aiba forma chiulasei , pe care sa o imbrace. Ai incalzit ,o dai jos si start you engine!
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#28 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 January 2003 - 11:15 PM

Salut Alexella,


cu epoxid pe chiulasä, vei avea probleme cu räcirea cind motorul ajunge la temperatura de lucru, deoarece stratul de Epoxid izoleazä termic.

:)
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro