Pt. cei pasionati de informatica...
#3
Postat 17 June 2003 - 07:54 AM
1. pe aici, noi ne zicem modelisti. Adica, ne preocupa, chestiile cu motor sau... chestii statice (care nu zboara, nu merg, nu fac nimic). Matale postezi un subiect declarat de "informatica".... Ok, ai curiozitati, te inteleg.. dar de ce aici? Nu te incadrezi deloc in subiectul asta.....
2. intrebarea ta complexa este pusa in termeni atat de vagi incat.. .nici in gluma nu-ti pot raspunde. Oare... doar iti place sa scrii?? Pentru ca daca vrei un raspuns pertinent, intrebarea tre' sa fie pe masura...
3. pun si eu o intrebare, ca tot ne lamurisi: 1.44MB se refera la bites sau la bytes???
of.....
#4
Postat 17 June 2003 - 07:55 AM
Fa o proba si apoi vino cu vestea cea mare! Am cautat un .mpeg si cam la 612 KB avea cam 8 secunde.
Am sa fac proba cu un program de grafica 3D si iti spun mai exact. Pâna la urma tot de compresie depinde. Nu aia de la motoare!
Bafta si gogosi.
Poate se refera la 1.44 Bitexi
Ca tot veni vorba, intra pe chat pe Yahoo si vezi ca gasesti acolo o camaruta plina cu maniaci in domeniu. Afli si ce numar are un bit la pantofi...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 17 June 2003 - 08:04 AM
Telefon: 0721 385365
#5
Postat 17 June 2003 - 10:14 AM
Mai Superfane, pai mult ma nene, daca folosim nishte algoritmi de generare a imaginilor multimedia-ceva in genul generarii fractalilor, putem obtine cat vrem noi, teoretic, practic, limitarea vine din faptul, ca sunetul va fi generat pe baza unei armonici,
iar incintele, incaperile vor avea texturarea peretilor, a efectelor intr-o masura limitata de aceasta tehnica. La fel si peisajele.
Interesanta este texturarea in noile jocuri, care tinde spre acest lucru, profitand de puterea procului si a placii video...
Am vazut si eu filmulete de vre-o 2-3 minute(asta era acum un an) de dimensiuni foarte mici.
Efectele sunt spectaculoase dar nu prea au baza reala, nu pot fi generate peisaje si incaperi reale, adik care exista, decat daca ne aplicam pe pereti noshtrii de acasa LCD-uri si generam pe monitoare fractali si alte chestii...repetitive.
#6
Postat 17 June 2003 - 11:15 AM
Poate ca intr-adevar nu e locul potrivit pt. o astfel de intrebare dar m-am gandit ca din moment ce folositi calculatorul, o sa fiti interesati sa aflati ca in 64KB pot intra 15 min (am scris bine) de muzica si grafica 3d de cea mai buna calitate (efecte de transparenta, texturi, efecte de lumini si umbre, etc.). Sincer, acest lucru mi-a schimbat complet conceptia despre calculatoare. Eu zic ca merita sa va aruncati un ochi pe http://theproduct.de/ unde o sa gasiti 2 prezentari de 64KB care sa va arate despre ce vorbesc. Ca sa vedeti prezentarile, trebuie sa aveti un calc putin mai performant, o placa video bunicica si directx8 instalat pe calc. Mie mi-a mers decat primul film :mellow:
Sa nu uit: 1.44MB inseamna 1.44 mega bytes iar 1KB=1024Kb (Kilo biti)
Cat despre ceilalti care au raspuns la intrebarea mea, sunt sigur ca o sa se uite la prezentari...
http://theproduct.de/
#8
Postat 17 June 2003 - 11:37 AM
Uite TreX a inteles cam ce vroia si era pe aceiasi frecventa cu fane.
Si tocmai ca baiatul vroia sa ne informexe cu ceva care poate interesa pe multa lume.
Si eu am dat in laturi de multe ori si chiar aici la tehnice. Daca este forum de modelism asta nu inseamna ca este interzis sa punem si alte intrebari la care nu stim raspunsul.
de exemplu poate noua "tehnologie" poate sa ne ajute la niste simulatoare foarte bune care sa intre chiar si pe o discheta.
#9
Postat 17 June 2003 - 11:53 AM
Ca sa te lamuresc un pic . Ceea ce e acolo nu este un film. Este un program care genereaza toate chestiile alea . Ca atare in el nu exista nici o poza nici un mp3 sau ce iti inchipui tu ca exista acolo . Eventual niste texturi. Asa ca n-are legatura cu nici o compresie. Intradevar e uimitor cat de misto este scris codul pentru respectivul program dar fiind scris in c sau poate chiar in asm ,dar ma indoiesc , este normal sa fie asa mic .Mai mult motorul ce genereaza imaginile alea este direcX care este mult mai mare decat cei 64k . Programe ce generau lanscape-uri si alte bazaconii exista si mai mici. Daca esti din domeniu si cumva iti aduci aminte de mars.exe care era un generator de peisaje martiene in care te plimbai cu mousele avea numai 3k .
Si ii dau dreptate lui alexela e ok pe forum dar nu la modelism .
Succes si bafta .
PS: Cand am zis daca iti aduci aminte ma refeream la era 386 .... eh ...ce vremuri.
Aceasta postare a fost editata de ZOD: 17 June 2003 - 11:55 AM
#10
Postat 17 June 2003 - 01:17 PM
Arata-mi si mie unde am zis eu ceva de mp3-uri sau de poze care ar fi comprimate !
Nu ma refeream la film din ala vazut la cinematograf, ma refeream la film in sensul unei succesiuni de cadre... Daca acele cadre sunt generate de calculator, tot film zic eu ca se numeste. Ai dreptate ca se foloseste de directx (nici nu porneste daca nu e instalat) dar iti spun din propria experieta ca pentru a face un asemenea filmulet numai cu functii directx iti ia pe putin 30MB in orice limbaj ai scrie codul asa ca tot la compresie se ajunge numai ca este vorba, cred eu, de compresia codului. Ar putea fi multe de vorbit dar eu am deschis acest topic numai ca sa arat ceva frumos celor care pe langa modelism mai sunt pasionati si de calc. (din titlu reiese ca lor li se adreseaza). E drept ca poate era mai bine sa pun subiectul la alta categorie si nu la tehnice dar asta e...
Avand in vedere ca nu sunt prea multi pasionati de informatica, rog webmaster-ul sa stearga acest topic!
#11
Postat 17 June 2003 - 01:29 PM
Sa nu fie probleme pune astfel de mesaje la generale si asa este scrie in titlu despre ce este vorba si pe cine nu intereseaza sa nu citeasca sau intra sa comenteze numai asa ca le place sa scrie http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
#12
Postat 17 June 2003 - 01:51 PM
HE HE HE ... compresia codului .... 30 megi .... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif Cam cum vine asta ? Cu winzip sau winrar ?
Nu ma pricep io la zburat planoru dar la asta ma pricep. Ce compresezi tu la codu ala.
Daca respectivul program este scris in C fara MFC cu SDK-ul de direct x e foarte probabil sa ajunga la asa ceva .Mai mult conteaza modul de compilare . Cum am mai zis domnii aia au facut o arta din algoritmii aia de generare si intradevar sunt artisti .
Nu continui cum se compileaza un program si cum se trasforma codul c in cod obiect si dupa aia in cod masina ca ma bate lumea .
Sa incheiem .
Chestiile alea sunt dragute .
Si sunt totusi curios cum compresezi tu codu :D :D :D :D :D
#13
Postat 17 June 2003 - 02:07 PM
Citeaza
Citeaza
Aceasta postare a fost editata de Superfane: 17 June 2003 - 02:07 PM
#14
Postat 17 June 2003 - 02:52 PM
"algoritmi de generare a imaginilor multimedia-ceva in genul generarii fractalilor, putem obtine cat vrem noi, teoretic, practic, limitarea vine din faptul, ca sunetul va fi generat pe baza unei armonici,
iar incintele, incaperile vor avea texturarea peretilor, a efectelor intr-o masura limitata de aceasta tehnica. La fel si peisajele. "
Ideea este ca daca nu introduci texturi destepte (care la origine sunt niste poze ) restul e generat de algoritm care de obicei, cum am mai zis, sunt facuti in c si care este destul de aproape de ASM si implicit de cod masina astfel codul executabil rezultat nu este stufos. Daca stii ce inseamna de exeplu i++ care se traduce in asm inc i iti dai seama despre ce vorbesc . Mai departe algoritmii astia furnizeaza (vorbim la modul general !!! ) matrici de puncte, ce reprezinta obiectele alea frumoase care le vezi , catre directx .Pentru fiecare obiect se definesc diversi parametrii ca de exemplu feleul in care cade lumina peste el. OpenGl ca sa faci un cub sa se invarta nu trebuie mai mult de 5 linii de cod . Aproximativ la fel si in directX . 5 linii de cod nu cred ca fac multi megi . de altfel nici 100 sau poate nici 1000 mai ales daca dependintele (in cazul nostru directx) sunt exterioare nu in executabil .
Dupa cum vezi nici ei nu au avut probleme cu marimea codului pana nu au introdus muzica.Ceea ce demonstreaza ca am dreptate . Aici intervine compresorul ala de care zici tu care de fapt (aici m-ai facut un pic) compreseaza sunetu din program . For i= 1 to igrec nu ai ce sa comprimi la el . Eventual sa il optimizezi ceea ce au facut si ei. Au ciuntit 8 zecimale de la un float au mai ciupit din calitatea sunetului .... Care nu imi suna a compresie mai degraba a optimizare ..... habar n-am m-am aberat destul.
Pe undeva ai dreptate http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/mad.gif dar sa nu uitam ca exista probabil un substrat comercial. Pai dupa ce am citit despre avioane pe site la RHC am zis ca alea mai mai ca zboara singure si uite ca nu zboara .
Si ca sa nu crezi ca sunt aberant repet : Baietii aia sunt artisti
#15
Postat 17 June 2003 - 06:48 PM