4T versus 2T Avantaje si dezavantaje
#1
Postat 13 June 2003 - 10:31 AM
Dezavantaje:
- Sunt mai grele, mai putin puternice (chiar daca ofera un cuplu mai mare si in felul acesta permit elicii mai mari)
- Sunt mult mai scumpe atat la achizitionare cat si la intretinere
- Pornesc mai greu daca nu ai starter, necesita bujii speciale si chiar dispozitive suplimentare de intretinut bujia pe durata functionarii,
- Ca fiabilitate, nu stiu daca sunt mai rezistente in timp in comparatie cu cele 2T.
Ca avantaje:
- consum mai mic si sunet realistic, ca cel al avioanelor de odinioara!
Ar mai fi ceva argumente? Astept provincia!
Cu rabdare si ciocan.
#4
Postat 13 June 2003 - 01:50 PM
#5
Postat 15 June 2003 - 07:00 AM
;) ;) :D
Turatiile de lucru sunt aproape de jumatate la cel in 4T, deci, daca stau sa ma gindesc, si uzura lor este mult mai mica.
Pentru Gigi;
Exista motoare cu doi opusi, patru cilindrii doi cite doi opusi, cinci in stea (ma refer la 4T)
Aceasta postare a fost editata de leo: 15 June 2003 - 07:13 AM
#6
Postat 15 June 2003 - 08:36 PM
Cat ceea ce priveste discutia "2T versus 4T".....
Cu 2T m-am mai tot intalnit.... Cu 4T...hm, poate doar la Dacie..
Dar 2T e mult mai simplu de construit si de intretinut ca 4T-ul. De-asta se foloseste mai mult... Ca multor modelisti le place in general sa... se dea cu aratarea lor si nu sa mestereasca tot timpul la motor. E frustrant sa vii la pista/ pe camp si tu sa mesteresti asudand in timp ce altii zboare, dau din roti.. etc.
Desi, in final, ca incheiere, mi se pare interesant de subliniat o idee a d-lui Cornel Avasilichioaie. "cred totusi ca pe viitor aero/auto - modelele termice vor scadea ca pondere. Sistemele electrice vin puternic din urma: preturile scad, puterile cresc. Si exceptand sunetul, e muuult mai comod de manuit un model electric.". Ma rog.. citatul e aproximativ dar asta era ideea. Si, eu unul sunt de acord cu ea....
Aici provincia. Over and Out!
#7
Postat 16 June 2003 - 06:33 AM
La aceeasi capacitate cilindrica puterea unui 4T este la jumatatea unuia in 2T , si aici motoarele de modelism se aseamana cit de cit cu orice motor pe benzina, din viata de zi cu zi, deci si consumul se reduce la aproximativ jumatate.
Cuplul este intradevar mai mare la 4T.
... Radule poate faci ceva modificari ;) ;)
Aceasta postare a fost editata de leo: 16 June 2003 - 06:35 AM
#8
Postat 17 June 2003 - 05:41 PM
Va multumesc pentru raspuns si inca o data il rog pe marinaru sa ma ierte ca am deviat subiectul.
PS: ala mai mult seamana cu un motor in 3T este? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif
#9
Postat 20 June 2003 - 08:23 AM
Primul si unul dintre cele mai complexe motoare de la OS. In dreapta primul "Pixie" Type 1 (1,6 cm3) din 1936, si in stinga motorul multi-cilindru O.S. FF-240 Pegasus din 1986.
Aceasta postare a fost editata de leo: 20 June 2003 - 08:54 AM