Modelism - RHC Forum: 4T versus 2T - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

4T versus 2T Avantaje si dezavantaje

#1 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 13 June 2003 - 10:31 AM

Care sunt motivele pentru care se merita sa folosim motoarele 4T?

Dezavantaje:
- Sunt mai grele, mai putin puternice (chiar daca ofera un cuplu mai mare si in felul acesta permit elicii mai mari)
- Sunt mult mai scumpe atat la achizitionare cat si la intretinere
- Pornesc mai greu daca nu ai starter, necesita bujii speciale si chiar dispozitive suplimentare de intretinut bujia pe durata functionarii,
- Ca fiabilitate, nu stiu daca sunt mai rezistente in timp in comparatie cu cele 2T.

Ca avantaje:
- consum mai mic si sunet realistic, ca cel al avioanelor de odinioara!

Ar mai fi ceva argumente? Astept provincia!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#2 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 13 June 2003 - 11:38 AM

Hai bre cam multe dezavantaje chiar asa sa fie?
Atunci de ce trece toata lumea pe T4 doar pentru zgomot?
La cat comsuma un motor de modelcred ca nu se simte diferenta de consum nici la o furnica ;) .
0

#3 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 13 June 2003 - 12:56 PM

Apropo de consum, cu cat consuma un 4T mai putin decat un 2T?
0

#4 Useril este offline   Emilare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 10-March 03

Postat 13 June 2003 - 01:50 PM

Cuplul mare sa fie el sanatos! Eu stiu ca motoarele 2t dezvolta o fortza mult mai mare fata de 4t si asta datorila faptului ca au explozie la fiecare cursa a pistonului. De aici bineininteles ca rezulta un consum mult mai mare. Ca rezistentza in timp? hmmmm, nu stiu din proprie experinta dar la turatie f. mare si capacitate cilindrica f. mica uzura oricum este considerabila. Asa ca daca este 2t sau 4t nu cred ca mai conteaza f. mult.
0

#5 Useril este offline   leo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 312
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 15 June 2003 - 07:00 AM

Diferenta majora este ca cel in 4T ofera satisfactia unui bou de a se uita la el neputind sa il porneasca, comparativ cu cele in 2T.
;) ;) :D

Turatiile de lucru sunt aproape de jumatate la cel in 4T, deci, daca stau sa ma gindesc, si uzura lor este mult mai mica.

Pentru Gigi;
Exista motoare cu doi opusi, patru cilindrii doi cite doi opusi, cinci in stea (ma refer la 4T)

Aceasta postare a fost editata de leo: 15 June 2003 - 07:13 AM

Nu lasa pe maine ce poti strica astazi!
0

#6 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 15 June 2003 - 08:36 PM

beee... (Vorba cuiva...), pastrati subiectul sa iasa .. ceva coherent. (io vorbeste).

Cat ceea ce priveste discutia "2T versus 4T".....
Cu 2T m-am mai tot intalnit.... Cu 4T...hm, poate doar la Dacie..
Dar 2T e mult mai simplu de construit si de intretinut ca 4T-ul. De-asta se foloseste mai mult... Ca multor modelisti le place in general sa... se dea cu aratarea lor si nu sa mestereasca tot timpul la motor. E frustrant sa vii la pista/ pe camp si tu sa mesteresti asudand in timp ce altii zboare, dau din roti.. etc.

Desi, in final, ca incheiere, mi se pare interesant de subliniat o idee a d-lui Cornel Avasilichioaie. "cred totusi ca pe viitor aero/auto - modelele termice vor scadea ca pondere. Sistemele electrice vin puternic din urma: preturile scad, puterile cresc. Si exceptand sunetul, e muuult mai comod de manuit un model electric.". Ma rog.. citatul e aproximativ dar asta era ideea. Si, eu unul sunt de acord cu ea....


Aici provincia. Over and Out!
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#7 Useril este offline   leo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 312
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 June 2003 - 06:33 AM

Se intreaba cit consuma un 4T versus 2T...

La aceeasi capacitate cilindrica puterea unui 4T este la jumatatea unuia in 2T , si aici motoarele de modelism se aseamana cit de cit cu orice motor pe benzina, din viata de zi cu zi, deci si consumul se reduce la aproximativ jumatate.
Cuplul este intradevar mai mare la 4T.

... Radule poate faci ceva modificari ;) ;)

Aceasta postare a fost editata de leo: 16 June 2003 - 06:35 AM

Nu lasa pe maine ce poti strica astazi!
0

#8 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 17 June 2003 - 05:41 PM

Bre leo analogia intre bere si combustibil este ca berea este combustibilul nostru (intreaba-l pe Marinaru ca stie mai bine http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif ) si tot timpul fac comparatie ce pierdere de combustibil avem noi pentru combustibilul de motoare.

Va multumesc pentru raspuns si inca o data il rog pe marinaru sa ma ierte ca am deviat subiectul.

PS: ala mai mult seamana cu un motor in 3T este? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif
0

#9 Useril este offline   leo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 312
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 June 2003 - 08:23 AM

Si mai am ceva ca titlu de comparatie:


Primul si unul dintre cele mai complexe motoare de la OS. In dreapta primul "Pixie" Type 1 (1,6 cm3) din 1936, si in stinga motorul multi-cilindru O.S. FF-240 Pegasus din 1986.

Aceasta postare a fost editata de leo: 20 June 2003 - 08:54 AM

Nu lasa pe maine ce poti strica astazi!
0

#10 Useril este offline   leo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 312
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 June 2003 - 08:27 AM

Imaginea s-a pierdut pe drum:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: OS2.jpg

Nu lasa pe maine ce poti strica astazi!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro