sistem de racire
#2
Postat 07 April 2006 - 06:31 AM
user vechi:stamy
#3
Postat 07 April 2006 - 06:58 AM
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#11
Postat 14 June 2006 - 09:07 PM
#12
Postat 14 June 2006 - 09:11 PM
ii legi asa
unu cu pinii pe borne si ceilalti 2 cu un pin pe cate o borna si celalalt pe carcasa
#14
Postat 23 June 2006 - 05:37 PM
http://img296.imageshack.us/img296/9796/16hc5.jpg
http://img150.imageshack.us/img150/8773/26cg3.jpg
http://img296.imageshack.us/img296/4796/38ql.jpg
Aceasta postare a fost editata de florin100%: 23 June 2006 - 05:41 PM
#15
Postat 25 June 2006 - 10:15 AM
de sapt viitoare voi fi si la navo, nu numai la auto, cu un Traxxas Villain EX :( :huh:
------------------------------------------------------------
Vrei bas? iti dau sa-ti ajunga
SoundCustoms Car Audio
#16
Postat 18 July 2008 - 03:54 PM
m-am gandit la urmatoarea solutie pentru racire motor:
o mufa de cupru (folosita in instalatiile sanitare/termice), peste care se pune o spirala confectionata din conducta de cupru (de la franele batranei Dacia) - spirala se poate cositori pe mufa pt. contact termic mai bun. cu vaselina de rigoare intre mufa si motor...
daca diametrul mufei e mai mare, aceasta se poate ajusta prin taiere longitudinala si apoi se strange pe motor. de exemplu: pt. motor 400 (d27.7), sunt mufe de D28mm interior, se taie longitudinal cu o panza, prin strangere se aseaza aproape perfect pe carcasa...
si acum intrebarile:
-400 (ca si altele) are doua deschideri in dreptul periilor, sa le acopar cu sistemul asta (mufa) sau nu?
-trebuie cumva "decalita" conducta? a mai folosit cineva teava de asta? practic, cum ati facut spirala (cu mana, cu bormasina, cu... rabdare, etc..)?
am citit ceva aici cred - incalzire la aragaz, dar nu reusesc sa regasesc topicul. am gasit ca se poate umple conducta cu sare, nisip, etc... ca sa nu se deformeze la bobinare. conductele astea de frana par cam rigide pentru curburi ~r15...
vreau sa incerc de amorul artei, altfel costul materialelor e mai mare decat o spirala de botosani (4ron o mufa, 11 ron o conducta de frana).
multumesc...
#17
Postat 18 July 2008 - 08:01 PM
1 nu acoperii fantele de ventilatie ale motorului
2 tevile chiar si acea de dacie trebuie decalita (vezi ca teava de dacie s-ar putea sa fie din alumiu)
teava de cupru se decaleste prin incalzirea pina la rosu si apoi lasata sa se raceasca singura, dupa decalire si modelarea tevii este bine sa o calesti la loc ( incalzita pina la rosu si apoi bagata imediat sub apa rece)
#20
Postat 19 July 2008 - 03:35 PM
Tel. 0744915775
#21
Postat 19 July 2008 - 04:16 PM
#23
Postat 19 July 2008 - 06:18 PM
ipsihi, la 19 Jul 2008, 18:12, a spus:
iony, la 19 Jul 2008, 17:16, a spus:
...bueyy, de cand asta?!!! :D
dintotdeauna, parca varfurile de letcon se fac din Cu, pentru ca acumuleaza mai bine caldura...si o disipa, adica o pierd, mai greu
#25
Postat 19 July 2008 - 07:35 PM
OldMann, la 19 Jul 2008, 18:18, a spus:
ipsihi, la 19 Jul 2008, 18:12, a spus:
iony, la 19 Jul 2008, 17:16, a spus:
...bueyy, de cand asta?!!! :o
dintotdeauna, parca varfurile de letcon se fac din Cu, pentru ca acumuleaza mai bine caldura...si o disipa, adica o pierd, mai greu
Inteleg ca afara este caldura mare dar asta nu-i motiv ptr "glume" pe seama ei.
Cuprul este aproape de doua ori mai bun conducator de caldura decat aluminiul si este depasit nu cu mult de argint. De asemenea are caldura specifica cam de 2 ori mai mica decat aluminiul.
Varfuri de letcon se fac din cupru tocmai din aceasta cauza dar si pentru ca prinde cositorul pe ele.
:D :lol:
:D :D
Aceasta postare a fost editata de navigator: 19 July 2008 - 07:39 PM
#26
Postat 19 July 2008 - 07:48 PM
Aceasta postare a fost editata de OldMann: 19 July 2008 - 07:49 PM
#28
Postat 19 July 2008 - 07:55 PM
OldMann, la 19 Jul 2008, 19:18, a spus:
ipsihi, la 19 Jul 2008, 18:12, a spus:
iony, la 19 Jul 2008, 17:16, a spus:
...bueyy, de cand asta?!!! :D
dintotdeauna, parca varfurile de letcon se fac din Cu, pentru ca acumuleaza mai bine caldura...si o disipa, adica o pierd, mai greu
...oldmane, la tine cum se traduce proprietatea materialelor de a transfera sau radia caldura? pai conform spuselor tale nu voi reusi sa lipesc niciodata nimic folosind un letcon cu varf de cupru atat timp cat in avaritzia lui cuprul pastreaza caldura aia numai pentru el ; patenteaza inventia ,faci baterii de caldura solare, inmagazinezi caldura in bateriile tale din cupru si iarna te umpli de bani, te lasi de modelism si te mutzi la copacabana , viatza, bikini, femei , si toate astea pe sezlong sub un palmier cu cocktailul in mana, asteptand sa se umple bateriile de caldura moka!!!! :lol:
#29
Postat 19 July 2008 - 07:56 PM
OldMann, la 19 Jul 2008, 19:48, a spus:
Iar este gresit. Nu mai "povesti" fara sa te documentezi. Varfurile de Weller sunt acoperite cu un aliaj secret al nemtilor, ca sa confere rezistenta la dizolvarea cuprului in cositor dar ca sa adere totusi cositorul pe varf. Au incercat si altii sa-l reproduca, dar nu au reusit sa obtina acelasi rezultat ca nemtii.
Nu inteleg de ce continui sa sustii ideea gresita ca un varf de letcon trebuie sa cedeze caldura mai greu. Cum vrei tu atunci sa topesti cositorul si sa incalzesti piesele ce urmeaza lipite?
Oups, am postat in acelasi timp cu Ipsihi si sustinem acelasi lucru.
Si Manolo a dat valorile concrete. Deci hai s-o lasam in colo de fizica ca e grea si sa trecem la :D
Vivat Copacabana!
Aceasta postare a fost editata de navigator: 19 July 2008 - 08:02 PM
#30
Postat 21 July 2008 - 02:52 PM
...referitor la proprietatea materialelor de a transfera caldura eu stiu ca Q=caldura= reprezinta forma de transfer a energiei datorata prin diferenta de temperatura, si se masoara in JOULI.
....cred ca faceti confuzie intre conductivitate termica si capacitate calorica( C=Q/T2-T1).....care se masoara in Jouli/Kelvin.
ca sa nu mai vorbim de caldura specifica c=Q/m(t2-t1)
Am o problemuta de fizica ....un cub de Al cu latura de 10cm si unul de Cu cu aceleasi dimensiuni se incalzesc la temperatura de 100 grade celsius. Care va ajunge mai repede la temperatura de 50 grade C stiind ca au fost lasate sa se raceasca la temperatura ambianta de 22 grade C?
Referitor la varfurile de Weller nu e acoperit cu nici un aliaj secret, eu cel putin folosec unul din '87 de pe cand eram la Microelectronica, singura chestie mai deosebita era ca foloseste efectul Qurrie pe post de termostat. Daca ar fi secret aliajul n-ar costa 8 euro unul de schimb, iar cuprul nu se dizolva in cositor, folosind aceeasi ansa,spre exemplu, sa topesti polistiren vei constata ca in timp se subtiaza si se rupe, asta insemna ca ansa de cupru s-a dizolvat in polistiren?
Ia ghici cat are caldura specifica Al si cat Cu (Al=913, Cu=385) poate de asta inca caloriferele se fac din Al si nu din Cu.
Ramane de patentat treaba cu bikinii si Copacabana.