Modelism - RHC Forum: SUPER-FRANA! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

SUPER-FRANA!

#1 Useril este offline   Buggy-man 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 1804
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 December 2002 - 11:58 AM

De mult timp ma roade ideea de a inlocui sistemul clasic de franare al automodelelor termice cu un sistem ceva mai performant.
Nu de putine ori am fost martorul unor situatii deloc placute cand, o pietricica a intrat intre discul de frana si placuta de frana si gata cureau sau pinionul.
Iata la ce m-am gandit:

Adaptarea unui motor cu rotorul in scurt astfel incat axul lui sa fie angrenat de axul rotilor din spate.(transmisie cu pinion, curea, etc.)
Il alimentam prin intermediul unui speed controler de avion, care sa suporte tensiuni mici de alimentare.Speed controlerul este comandat prin intermediul unui canal din receptor mixat cu canalul de acceleratie, deoarece pentru partea de acceleratie vom folosi servo-ul existent fara a mai fi necesara existenta sistemului mecanic care actioneaza frana.
Astfel, in momentul in care vrem sa actionam frana, in functie de programul ales si comandat de statie, controlerul "impune" un anume regim de tutatie al motorul producand astfel franarea automodelului.
In regim de acceleratie, motorul are rol de alternator, iar prin intermediul unui mic montaj electronic va incarca acumulatorii intregului sistem.
Singura problema ar fi ca intervenim ce ceva grame la greutatea totala.
De ce am ales varianta folosirii unui motor fara perii este lesne de inteles, fiabilitatea.
Tot acest ansamblu a fost testat in "laborator" adica in bucataria mea si vreau sa va spun ca functioneaza perfect.

O sa postez si schema electrica a montajului.

Ce ziceti?

Buggy-man
RHCForum - Webmaster
0

#2 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 December 2002 - 01:26 PM

Ideie interesantä Buggy

Citeva imagini din laboratorul meu de experimente: frine cu disc 1:10

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Pict0001.JPG

Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#3 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 December 2002 - 01:27 PM

1:10

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Pict0002.JPG

Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#4 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 December 2002 - 01:28 PM

Stinga fatä

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Pict0004.JPG

Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#5 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 December 2002 - 01:30 PM

stinga fatä, disc productie proprie, cam din topor ..... si pilä . etrier din profil de alu 8x8 mm

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Pict0005.JPG

Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#6 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 December 2002 - 01:36 PM

D. S.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Pict0010.JPG

Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#7 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 December 2002 - 01:37 PM

Exemplu fuzetä spate T2M

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Pict0012.JPG

Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#8 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 December 2002 - 01:41 PM

diferite incercäri si rebuturi .....

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Pict0015.JPG

Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#9 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 December 2002 - 01:48 PM

tot nu reusesc sä pun mai multe pze intr-un mesaj ;)

Criticä, propuneri, imbuntätiri dorite si bine venite

Salut C4FU
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#10 Useril este offline   VIPER 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1506
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Star Wars (colectii), Automodelism (cu si fara radiocomanda), F1, WRC, masini, calatorii...

Postat 09 December 2002 - 02:52 PM

Nene Gabi, toate bune si frumoase, dar statia mea are doar 2 canale! Adica, din ce zici tu, ar trebui sa-mi iau una mai tare, cu minim 3? Pai nu prea renteaza, zau... In plus nu stiu daca esti primit la vreun concurs cu astfel de inventii... Poate la Open... Aici ar putea sa zica mult mai bine nenea Lucian!
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Flickr - pozele mele
0

#11 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 December 2002 - 03:09 PM

nu sint piese penrtu pompetitii. Este numai din pläcerea de a mesterii.. Dupä cum spuneam la alt subiect nu-mi plac masinile 2WD cu frinä centralä.


Noroc
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#12 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 09 December 2002 - 04:05 PM

uoau.... gica mesterica in persoana.
bravo nenea, chiar ca ti-ai facut ceva experienta in materie de frane disc. Mai ales pe 1:10, care nu prea e generoasa la spatiu.....

in primul rand, uitandu-ma la poze, le-am bagat in baza de date .. .pentru idei viitoare.
e misto ca pe acolo poti da-ti mai iei piese de ici - de colo, si sa faci un puzzle care sa si mearga. Eu cand ma uitam la poze, pentru fiecare piesutza deja rulam in minte: material, posibila sursa, unde le frezez, aha.. gaura aia o dau singur, textolit am.....etc. De-asta militez pentru o piata cat mai mare pe aici pe la noi, ca momentan eu nu-mi permit sa cumpar piese de la diverse modele, ca sa fac experimente.

Aici, in general, lumea cumpara piese cand vrea sa le inlocuiasca pe cele vechi sau cand stie sigur ca merge ingineria....

e bine nenea.... daca o tii tot asa, o sa-ti deschizi singur firma de automodele....


Referitor solutia propusa de Buggy: trebuie calculat sau experimentat daca un motor pus in scurt va oferi o forta de franare suficienta. Parerea mea este ca nu, dar s-ar putea sa fiu contrazis de realitate. Oricum, sper sa ai spatiu sa pui montajul asta intr-un sasiu de termica, care si asa e cam inghesuit.

Solutia simpla nu este.... merita ca inginerie, sa vezi cum iese. La bani si timp consumat, s-ar putea sa iesi mai ieftin cu o curea si un pinion. Ba mai mult: SI mai ieftin ai sa iesi cu o matura.... Maturi pista si gata pietricele.... Hihi... Nu te superi nu? Nu e 100% o gluma. O varianta e sa actionezi si asupra cauzei, nu doar asupra efectului....


Oricum, spor la lucru in continuare.... Eu raman la frana clasica. Mai bine fac o protectie la discul de frana decat sa complic structura. Dar raman cu ochii atzintitzi pe voi... sa vad ce iese...

alexella
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#13 Useril este offline   Buggy-man 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 1804
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 December 2002 - 05:41 PM

Nenea Corsair4FU, cum actionezi cele patru discuri?
Interesanta varianta, cred ca daca fiecare disc ar fi actionat independent s-ar putea realiza un mic montaj electronic care sa tina loc si de ABS.

Oricum, va mai dau o varianta, asta dupa ce am vazut solutia aleasa de Corsair4FU:

Fiecare roata dispune de un disc metalic montat pe axul care o antreneaza.In fata discului la o anumita distanta este amplasata o bobina circulara.In functie de coeficientul de franare impus de pilot aceasta bobina este alimentata.Si ca treaba sa fie si mai si, pe suprafata discului montam cateva pastile magnetice.

Aiurez!?

Buggy-man
RHCForum - Webmaster
0

#14 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 December 2002 - 07:03 PM

cite un servo pentru fatä spate. Alexella ai pus punctul pe i ... actioanrea se face prin cablu de otel, cel mai sibtire pe piatä este de 0,5 mm si destul de moale.

Am experimentat si cu frine electrice; randamenrul este foarte scäzut

urmeazä citeva poze.

Este vorba despre o frinä electricä aero de la firma Kavan

aici dimensiunile, roatä T2M 1:10

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Pict0017.JPG

Aceasta postare a fost editata de Corsair4FU: 09 December 2002 - 07:37 PM

Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#15 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 December 2002 - 07:05 PM

exact bobinä circularä cä terminologia mä omoarä....

Fuzetä Carson F1 1:10 si sitemul de frinä aero

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Pict0018.JPG

Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#16 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 December 2002 - 07:06 PM

Disc magnetic si bobinä circularä

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Pict0018.JPG

Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#17 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 December 2002 - 07:08 PM

piesele folosite, Costuri si muncä färä rezultate satisfäcätoare

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Pict0020.JPG

Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#18 Useril este offline   PiccoMaster 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 25-April 02

Postat 09 December 2002 - 08:14 PM

Mai baieti !!!

Va mananca rau undeva, sau zau ca nu aveti cu ce pierde timpul !!
Cu ce sa incep ?

1. Frana electromagnetica o au automodelele electrice cu variatoare mai destepte. La franare motorul electric devine generator si face si incarcare. Pana aici nici o inventie.
2. Discul de frana este cea mai eficienta si rapida metoda de a pierde energie.
O spun toti producatorii, nu vad de ce sa inventam apa calda care mai e si rece pe deauspra !?
Daca o sa bagati capul sub un trolebuz sau tramvai (cand sta pe loc....!!!) o sa vedeti ca troleul are frane pe disc-fata, tambur-spate iar la tramvai frana mecanica (!) actioneaza asupra sinei. La fel si la tren, metrou etc.
Oare de ce ??? Think about....
3. Franarea pe rotile din fata este neregulamentara in competitii (1/10 si 1/;) !!!! Asta este si motivul pentru care la automodelele 4wd exista uni-sens ! Adica rotile se invart libere la franare. Numai clasa 1/5 si fosta 1/4 au frane pe disc chiar si pe fata, datorita masei mari a modelului si a multiplelor accidente cauzate de ......lipsa unei franari eficiente.
4. O masina cu geometria bine reglata franeaza perfect. Traiectoria la franare trebuie sa fie perfect dreapta !
5. Frana actionata la maxim nu trebuie sa blocheze rotile !!!!!!!!!
6. Exista sisteme pseudo-ABS care imita actiunea sistemului de anti blocare, dar fara a avea un feed-back de la roata. Soferii batrani stiu cum arata ABS la o Dacie: apesi /da-i drumul la pedala/ apesi/ totul cat mai repede....Asta face si ABS de pe automodele, servoul se misca ritmic inainte-inapoi. Se poate regla intensitatea, frecventa si durata pulsurilor. Exista ABS pe emitatoare (Graupner R1, Multiplex, Airtronics M8) sau modul separat care se interpune intre receptor si servo.
In unele competitii (europene soi mondiale) sistemul este interzis !

In rest ce sa va mai zic ? Cercetarea este frumoasa, dar s-a cam inventat totul....Insa, mai vine cate unul care habar nu are ca nu se poate.....si astfel apar inventiile !

In 1990 am prezentat lui Pieter Bervots - Serpent (sic nea Gabi !) primul regulator de cuplu intre punti pentru Serpent Quattro.
Ideea a fost primita ca stralucita ! Dar, dispozitivul era greu de reglat si de realizat. Dupa 6 luni de prototipuri si teste idea a fost abandonata, pentru ca nu era fiabila si dispozitivul mai mult incurca decat facea bine. Si astazi dupa 12 ani clasa de 1/8 se confrunta cu aceiasi problema: modificarea raportului de cuplu intre puntea fata/spate in timpul cursei. Insa cu o pregatire adecvata a masinii modificarile nu mai sunt aleatorii, ele pot fi prevazute si controlate.
In viitorul apropiat am sa postez un mic articol de masinile 4wd si care e treaba cu diametrele rotilor, numarul de dinti la pinioane,raportul over-drive,etc.

PiccoMaster
(Ex-Serpentist)
0

#19 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 09 December 2002 - 11:26 PM

articolul deja poate continua pe doua directii diferite...

O directie pentru cei care intr-adevar cauta eficienta maxima in raportul pret+efort/performanta.

O alta directie pentru .... Gica Mesterica.... (e greu sa pun denumirea asta la plural!). Pentru cei care vor sa incerce ceva pur si simplu, dupa cum bine a intuit PiccoMaster, pentru ca ii mananca.
Dar ii mananca degetelele... rau rau rau. Nu fundu... pe frigu asta si limbrici sa ai ca-ti trece usturimea. In schimb, cand te mananca degetelele sa mesteresti ceva, nu-i chip sa te opresti.

Deci, Buggy baci, ca vad ca esti singurul care vrei sa te apuci de chestia asta. Gandeste-te bine pe care directie vrei sa apuci.

Oamenii reinventeaza lucrurile..... Si Gutenberg credea ca e primul cu tiparul. McDonalds la fel... si, putem continua exemplele. Nu-i nici o problema sa reinventam ceva (daca ne intereseaza in primul rand a doua directie).

Daca vrem sa fim maximum de eficienti, ne conectam in retea ca borgii si obtinem rezultatul optim. Dar asta, daca ne arde buza. Daca ne mananca degetele... scoatem pila si traforajul din sertar si mesterim...

Nu sunteti de acord?

Si, pentru Corsair: ist etwas das du es biss jetzt nicht gekauft hast!!!.... Cum se zice GIca Mesterica la voi. Bastler parca...nu??

alexella
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#20 Useril este offline   VIPER 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1506
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Star Wars (colectii), Automodelism (cu si fara radiocomanda), F1, WRC, masini, calatorii...

Postat 10 December 2002 - 12:02 AM

Ma uit si eu pe aici si ma minunez: chestiile arata bine, nu ma pricep insa cat sunt de eficiente... Ideea este, si cred ca o sa fac un sondaj cat de curand: cati dintre noi vor sa faca automodelism for fun si cati sunt interesati si de competitii? Pentru categoria for fun sunt bine venite inventiile (sau imbunatatirile) de mai sus, dar pentru a 2-a categorie, unde regulile sunt clare, sunt pur si simplu useless... (Pentru fanii D-lui Pruteanu: for fun=pentru distractie, useless=fara sens).
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Flickr - pozele mele
0

#21 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 December 2002 - 12:30 AM

Salut bäieti


da se chiamä " Bastler "....

Si cum era vorba : cine face si desface toatä ziua are ce face. Hai s-o modificäm putin: ...toatä iarna are ce face .... :D

As avea si ceva de competitie. F-Ten, in momentul de fatä modificat " de iarnä " adicä trecut de la motor OS 2,11 la electro si 7 celule. Mä dau cu el prin casä. :D Deci tot am bägat mina in el ;) adicä nexam competitie.

Masina prezentatä este o constructie proprie. De obicei Cumpär caroseria, in cazul de fatä BMW 3 DTM si roti corespunzätoare. Ce este sub caroserie este lucru manual :D Piese care se potrivesc si dacä nu, le potrivesc eu cu mina. Arätati-mi modelistul cäruia nu-i place sä mestereascä :D

Useless - de necontestat, in ceea ce priveveste competitiile.

Aveti perfectä dreptate.

Vä salutä mesterul-stricä-tot ;)
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#22 Useril este offline   VIPER 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1506
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Star Wars (colectii), Automodelism (cu si fara radiocomanda), F1, WRC, masini, calatorii...

Postat 10 December 2002 - 12:36 AM

Sa aibe legatura cumva cu meseria ta reala? Adica placerea de a mesteri "scheletul" unui model? ;)
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Flickr - pozele mele
0

#23 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 December 2002 - 12:41 AM

sigur sigur fierästräu pilä si surub ;) :D :D
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#24 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 10 December 2002 - 08:59 AM

...fara ciocan?! :(
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#25 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 December 2002 - 10:03 AM

... si cu multä räbdare



:(
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#26 Useril este offline   Buggy-man 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 1804
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 December 2002 - 01:38 PM

Domnilor, cine stie dintr-o mie de idei poate iese ceva.
Tinand cont de faptul ca iarna ne perpeleste bine cu ce strica sa ai ceva de studiat!
Categoric Lucian, expunerea facuta de tine este super realista numai ca asa cum bine stim nu exista un lucru perfect, exista loc si de mai bine.
Ideea era sa perfectionam cea ce deja exista, sa realizam dispozitive din ce in ce mai performante.
Nu facem acelasi lucru si la antrenamente?Nu incercam sa ne perfectionam?
RHCForum - Webmaster
0

#27 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 December 2002 - 11:18 PM

Buggy,

incearcä orice pentru cä dupä cum stim incercarea moarte n-are :( . Asa a fost descoperit printre altele si sitemul ABS chiar si äla gen Dacia :mellow: . Functioneazä in probe la rece pe drum deschis si färä obstacole dar cind te duci pe ZÄPADÄ in directa pom, autobuz, camion sau pieton nu stiu dacä söfreii bätrini mai au atita singe rece sä reducä intermitent frinarea. Electronica stä in cutie pe intuneric si nu vede obstacolul deci nu inträ in panicä ci doar in functiune la caz de nevoie. Pe deasupra si separat pe patru canale.

Sigur cä ne putem limita si plafona la ce ne oferä negstorii si ce ne prescriu regulamentele. Regulamentele sin un numitor comun pentru competitii. Totusi existä modelism inafarä de competitii si nu este nici decum timp pierdut.

Sä auzim de bine
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#28 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

  Postat 13 December 2002 - 01:45 AM

:) :lol: :)
pe mine legile frecarii ma atrag teribil, mai ales cand corpurile in contact sunt unse si genereaza caldura!
Cand am vazut un filmuletz cu un acrobat de 20 cmc care statea in elice la verticala pe loc si apoi a coborat incet pe verticala in mainile pilotului am zis ca ma uit la filme SF. Ei asta da franare si unde mai pui ca e si aerodinamica!
Vreau si eu sa fac asa!?! Cum se face?
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#29 Useril este offline   Malkovitch 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 61
  • Inregistrat: 19-December 02

Postat 19 December 2002 - 01:55 PM

.Chestia cu bobina circulara este mai degraba consumatoare de energie decat recuperatoare!

In anii 80, in perioada de glorie a economiei de energie, inginerii de la metrou au pus la punct un astfel de sistem de franare cu recuperator de energie. Poate stie cineva mai multe!
[...sunt curios si de aceea am nasul in bandaje...
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro