Modelism - RHC Forum: Tehnica motoarelor Diesel - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Tehnica motoarelor Diesel Chiptunning

#1 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 December 2002 - 10:18 AM

Stimati mesteri,

Avind in vedere cä la capitolul "Technice" se mai pun si intrebäri pentru dimensiunile 1:1, as dori sä pun o intrebare cu privire la tema Chiptunning.

Existä nenumärate firme care fac reclamä: Tunning pentru motoarele Diesel TDI / CDI. Argumentele principale ale producätorilor de chipuri sint sporirea puterii si a mai ales a momentului de fortä !!!

Dupä cunostintele mele de fizicä, momentul de fortä este stabilit prin costructia mecanicä a motorului, cursä / dimensiunile-proportiile sitemului bielä-manivelä ( arbore cotit ) greutate a volantei si axä cu came/comadä a supapelor.

Crestrea puterii PC färä modificäri de gen meanic, de exemplu prin prin ridicarea presiunii turbocompressorului este de inteles.

Sporirea momentului de fortä, de ex. 1,9 TDI, de la 285 Nm la 370 Nm, deci cu peste 25 % mi ce pare a fi o gogoase. Este prea simplu ca sä fie adevärat, tinind seama de faptul cä producätorii de motoare ( VW, Skoda, Audi, MB, BMW ) nu oferä acest Tunning.

Ce pärere aveti la aceastä temä ? Are cineva o expilatie technicä ?

Sper cä nu vä plictisesc cu aceastä interebare ?

Sanätate

C4FU
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#2 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 09 December 2002 - 10:47 AM

Din cate am auzit eu acest nou sistem de bricolare a amotoarelor diesel face mai multe chestii intre care si modificarea diagramei de distributie. Astfel cred ca sa poate explica cresterea momentului motor. Problema este insa ca aceste motoare functioneaza la regimuri diferite de cele pentru care au fost proiectate. consecinta directa este consumul mai mare si viata motorului redusa cam cu 50%. Cel putin asa zic specialishtii. cert este ca daca merita il faceau cei din fabrica puternic de la bun inceput.

Big engine
FROGS CAN FLY!
0

#3 Useril este offline   VIPER 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1506
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Star Wars (colectii), Automodelism (cu si fara radiocomanda), F1, WRC, masini, calatorii...

Postat 09 December 2002 - 10:56 AM

Din cate stiu eu motoarele (ca si procesoarele PC) sunt un pic sub-reglate (sau cum sa zic oare?) adica ele pot mult mai mult decat stie cumparatorul, doar ca sunt "blocate" mai ales prin mijloace electronice (vezi limitarea de viteza la Mercedes si BMW la 250km/h, dar aceeasi masina poate fi dusa lejer in peste 280km/h!).
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Flickr - pozele mele
0

#4 Useril este offline   bogdanut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 02

Postat 09 December 2002 - 11:20 AM

Big are dreptate.Daca Motoarele sunt setate din fabrica intr-un anumit fel proiectanti stiu foarte bine ce sa scoata din motorul lor.
Ex Passat '99 are 115 cp Passat 2002 are 130 cp cu aceasi motor.
Motorul din 99 e mult superior celui din 2002 care e mult prea solicitat.La Tdi din 2002 se scimba uleiul mult mai repede.Am vazut un passat tdi care scotea un fum groaznic de negru find foarte solicitat.
Revin cu mai multe amanunte ca in mesajul asta am scris cam aiurea.

Bog
0

#5 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 December 2002 - 11:46 AM

Exact !!! De ce nu ies asa puternice din fabricä?

Motoarele TDI, CDI si TDS nu au comadä variabilä a supapelor, deci nu poate fi modificatä prin computerul de bord.

Primele Motoare TDI cu 130 CP au fost livrate numai in Audi A3 probabil din motive de greutate / supra-/solicitare. Intretimp acest motor este de gäsit si in A4, A6 si Passat.

Schimbul de ulei este preconizat la 30000 Km la 1,9 si chiar la 50000 Km la 2,5 TDI ( numai 180 CP )
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#6 Useril este offline   bogdanut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 02

Postat 09 December 2002 - 01:54 PM

Eu schimb cam la15000Km uleiul si pun Aral.

Bog
0

#7 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 December 2002 - 02:01 PM

Audi cere norma VW Longlive. Pinä acum l-am schimbat la Audi in atelier. Nu m-am incumatat sä mä duc la benzinärie. Mai este si treaba cu garantia !




Salut
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#8 Useril este offline   bogdanut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 02

Postat 09 December 2002 - 04:50 PM

Asa a facut si tacamiu un timp pina ce s-a saturat de preturile mari si nejustificate alelui vw.

Bog
0

#9 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 13 December 2002 - 02:14 AM

Eu am intzeles ca trecverea de la Diesel la TurbodieselTD si la TDi sau CDi se face cu crestere de putere dar si cu scaderea consumului de motorina, e adevarat?
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#10 Useril este offline   bogdanut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 02

Postat 13 December 2002 - 11:48 AM

DA
0

#11 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 13 December 2002 - 10:52 PM

Tunnere de serviciu



Sä räminem cu picioarele pe pämint ! Este vorba de motoare de uz zilnic, motoare ce tin 300000 - 400000 Km, cel putin diesele vechi. La TDIuri & Co incä nu se stie cit tin.

Aliaje speciale pentru cilindru/cämase: Primele motoare TDI mureau ca mustele cu gäuri in pistoane. VW schimba motoarele dupä 10000 - 150000 de Km la coditii de garantie de frica presei negative.

D-ul din TDI nu inseamnä diesel ci diesel cu injectie directä. Hmmm ... o treabä veche declaratä inventie nouä ? nu chiar ! Direct insamnä cä au renuntat ce camera separatä de initiere a arderii.

Tin minte cä aveam la liceu in laboratorul de tehnologie, pistoane de camion RoMAN diesel. Aveau in cap o cavitate sfericä in care se efectua injectia la PMS. Pistoanele TDI sint plate. Compresie mai mare !

Presiune de injectie de 1800 Bar din pompe de injectie de ceramicä, in comparatie cu 600 Bar inainte!

Treba cu temperatura aerului este corectä dar nu poate fi influentatä de Chip si nici debitul. Traba este simplä - Salutäri de la Avogadro - un mol de oxigen la 20 °C 24,8 l - Aer rece, mai multe molecule de oxigen in unitatea de volum ardete mai eficientä si invers.

Urmezä principiul Diesel: ardere la presiune aunstantä versus ardere la volum constant - Otto
o variatie a presiunii de ardere se poate obtine prin cantiatea de combustibil/motorinä injectatä. Rezultatul este ceva putere si mult fum.
Ar mai fi o variabilä si anume presiunea turbocompressorului.

Acestea sint singurii parametri care pot fi modificati prin comada electronicä/Chip
Mai mult combustibil si modificarea regimului de lucru al supapei Bypass

Si incä nu cred intr-o crestere a cuplului de fortä de ordinul 20 - 30 %
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#12 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 14 December 2002 - 01:31 PM

Citeaza

2. D-ul din TDI nu vine nici de la diesel nic de la diesel cu injectie direct
TDI= turbocharged direct injecton

:o


OK OK ai dreptate ;)
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#13 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 14 December 2002 - 06:16 PM

Cred ca mai poate fi o prescurtare de la Turbo Diesel Intercooler. Si mai cred ca prescurtarea variaza in inteles in functie de fabricant. ;)
Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

#14 Useril este offline   undercover 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 24-January 04

Postat 13 February 2004 - 02:13 PM

pentru cei care intrebau la motoarele de 1.9 TDI /130CP se schimba uleiul la 7500km si nu 30000 cum spun unii. stiu asta pentru ca posed o skoda superd . iar motoru de 1.9TDI poate avea 68,90,110,130/cp din fabrica si singura diferente intre ele este turbina , motorul fiid indentic va spun asta in cunostinta de cauza.

Dar si vw monteaza cip-uri dar la un motor de 130CP nu da mai mult de 20Cp in plus . pe cand unul montat la o firma de tuning da pana la 40cp ,cu acesta pierzi garantia.

VW nu monteaza prea puternice pt.ca stie ca micsoreaza viata motorului , consumul ramane acelasi la turatii mici.
cip-ul nu mareste turatia , ci doar puterea .

:(
0

#15 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 13 February 2004 - 02:29 PM

Salut,


din subiect lipseste o parte . Unele raspunsuri au fost din pacate sterse de autor.

@ Undercover,

acei " UNII " care spun ca schimbul de ulei se face la 30000 KM sint cei de la VW/Audi !!! Scris negru pe alb in Service Planul mashinii dar numai la motoarele care permit Long-Live-Service. Printre altele Tdi 1,9 cu 110 si PD cu 115 cp VW , Audi si Seat.

Intre timp am aflat mai multe despre Chipuri: Modificarea se face numai intre 4000 si 10000 Km, nu inainte si nici dupa. Tunnerul da garantie pentru modificare.


CF4U
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#16 Useril este offline   cataWRC 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1486
  • Inregistrat: 27-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 February 2004 - 04:36 PM

Ar mai fi o chestie , legat de nr de kilometri...

Specificatiile se fac la modul "nr de km" sau 1 an si aici apare diferenta dintre o tara din Vest si Ro unde greu faci cu turismul propriu 30.000km pe an
0

#17 Useril este offline   undercover 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 24-January 04

  Postat 14 February 2004 - 01:38 PM

;) cauza invocata de cei de la servis pt. pentru schimbarea uleiului este si slaba calitate a motorinei care pana de curand nu era euro3. se gasea doar in anumite benzinarii, si acelea aveau o calitate indoielnica.

daca ar putea sa imi spuna si mie de ce la motoarele diesel cipu da o putere mare iar la cele pe benzina nu ajunge nici macar la jumatate, e o chestie pe care nu o inteleg , e oare diferenta de ardere intre benzina si motorina :huh:

++++

aveti dreptate in ghidul de servis scrie "schimbare de ulei 30000"dar acesta e scris de fabricant , in momettul in care ajungi in service in ro. nu mai corespunde ghidu din mai multe motive invocate de ei. ".....pt. ca suntem in ro."

**************
@undercover: te rog editeaza-ti mesajele (butonul Modifica) cand este cazul, nu mai adauga mesaje fara rost

Aceasta postare a fost editata de Webmaster: 16 February 2004 - 04:20 PM

0

#18 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 16 February 2004 - 03:41 PM

Pai mai cauta ca este o diferenta mare intre benzina si motorina.

Motoarele sunt facute sa functoneze in regim normal la anumiti parametri.
Ele pot dezvolta o putere mai mare si chiar un numar mai mare de tiratii dar ies din parametri normali de functionare deci sunt solicitate mai mult si uzura este mai mare.
Producatorii de motoare in momentul proiectarii unui motor incearca sa aibe un randament cat mai bun de aceea nu cred ca mai lasa ei ceba de rezerva.
Ei storc cat pot motoarele si le proiecteaza la limita ca din acelasi lucru sa scoata un rezultat mai bun.

Motoarele se mai pot modifica umpic dar sa aibe o putere mai mare si un consum mai mic nu prea cred.
Vrei sa fuga mai tare sau sa aibe o putere ceva mai mare pai atunci maninca mai mult.
Daca el dezvolta o anumita putere la un anumit consum si ai scazi consumul de unde sa scoata o putere mai mare?
Sa produca o anumita putere trebuie sa arda ceva, nu?
0

#19 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 17 February 2004 - 11:24 PM

Salut
Din pacate nu posed si eu un astfel de motor asa ca nu-s tocmai in tema. Nu am vazut pana acum nici o referire la optimizarea momentul de injectie functie de div regimuri ale motorulu, care dupa parerea mea are un rol extrem de important in cresterea puterii cat si in reducerea consumului. Din cate stiu acest parametruu este comandat electronic, ar poatea fi o parghie in marirea performantelor? In afara probemelor de uzura prematura cred totusi ca nici proiectantii VW nu sunt zei, deci se poate si mai bine.
0

#20 Useril este offline   undercover 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 24-January 04

Postat 18 February 2004 - 10:12 AM

pentru cresterea performantelor nu este obligatoriu sa se mareasca consumul. Prin golirea sistemului de evacuare de filtre, scoaterea catalizatorului si modificarea filtrului de aer se obtin cai fara cresterea consumului. Nu este obligatoriu sa maresti consumul pentru a mari puterea.
0

#21 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 18 February 2004 - 11:17 AM

@ undercover

nu stiu cum este in Romänia, dar in Germania mashinile trebiuesc duse la revizia tehnica din doi in doi ani, revizie care include un control si analiza a gazelor de evacuare. Deci filtrele si catalizatorul demontate trebuiesc montate la loc din doi in doi ani. Merita oare efortul ?


CF4U

Aceasta postare a fost editata de Corsair4FU: 18 February 2004 - 01:19 PM

Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#22 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 18 February 2004 - 01:12 PM

Pai in primul rind nu este legal iar motorul ala nu mai are toate piesele puse de fabricant si prin modificarile astea iese din parametri deci risti sa mergi ceva mai putin cu motorul ala ca apar uzuri si defectr mai repede decat trebuie.
Marita sa strici motorul pentru cativa CP in plus si care nici nu se simt?
0

#23 Useril este offline   undercover 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 24-January 04

Postat 19 February 2004 - 09:13 PM

probabil ca uzura se mareste, dar va asigur ca cativa cai in plus merita, 7hp inseamna 2 masini distanta pe 800 metri, la o liniuta e enorm.
Pana la urma viata unui motor este de 300 mii km . cu 10-20 de mii in minus nu vad o diferenta prea mare.
Am avut un motor de dacie supralimentat ma dus 18000 km , sincer la ce a putut sa dea din el a meritat.

iar chestia cu legal ai dreptate nu este. dar la noi la R.A.R. cu o sticla de whiski rezolvi multe.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro