Modelism - RHC Forum: Pornire motor in 4 timpi? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Pornire motor in 4 timpi?

#1 Useril este offline   leo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 312
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 02 June 2003 - 01:29 PM

Salutare!

Zilele trecute am incercat sa pornesc un motor in 4 timpi, OS FS Surpass, nou.

Combustibil 22% ricin , 5% nitro, Graupner G5.
Bujia OK.

Deschiderile carburatorului ca in instructiunile producatorului.

Cu starterul pe el dadea ceva semne de pornire dar f. vagi.
Ceva idei????



:wub: :) :)

Aceasta postare a fost editata de leo: 04 June 2003 - 02:05 PM

Nu lasa pe maine ce poti strica astazi!
0

#2 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 02 June 2003 - 02:07 PM

Corsairu e tatic aici...sa-l asteptam pe el! Da cred ca ricin fara sintetic nu e prea recomandat la 4T...ancraseaza supapele. Dar imi mai amintesc cum ca bujia trebuie sa fie din cele reci (de la Corsar zicere). In rest, demaror ai spus ca ai...tot pe-ncercate!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 02 June 2003 - 02:13 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#3 Useril este offline   leo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 312
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 02 June 2003 - 03:35 PM

Bujia este cea cu care este livrat motorul OS, #F, pentru motoare in 4 timpi.

Pentru combustibil sunt specificatiile:


Fuel with 10%-20% Nitromethane and 16% (Minimum) Oil Content.
Use 2-Stroke Fuel with 10%-20% Nitromethane as a Starting Point.

Aceasta postare a fost editata de leo: 02 June 2003 - 03:41 PM

Nu lasa pe maine ce poti strica astazi!
0

#4 Useril este offline   S62i 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 24-May 02
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 02 June 2003 - 08:48 PM

Experienta cu 4T de la Magnum XL30AR :
-bujie OS seria F/1.5V
-combustibil de rodaj RHC fara nitro
-reglaj relanti ca la producator ,reglaj alimentare ceva mai larg deca la producator1/3 tura mai mult deschisa alimentarea
-turatie mare la demaror ( de fapt cum nu am unul original am folosit o masina de gaurit reversibila);mie mi s-a parut foarte important turatia mare la inceput
-pornire oarecum greoaie si cu trepidatii in turatie,dar cu timpul cand se mai rodeaza un pic o ia din prima
-rodaj numai la relanti ( inca cred ca nu e gata in totalitate)
-alimentare bujie cu un R20 alcalin

Si mai asteapta-l si pe Corsair ca asa cum s-a spus el e doctor pe aici ,posedand mai multe motoare 4T de la OS si Magnum

Aceasta postare a fost editata de S62: 02 June 2003 - 08:52 PM

Iulian
0

#5 Useril este offline   leo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 312
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 03 June 2003 - 06:25 AM

Astept.
Multumesc pina acum.
Bujia a fost alimentata si cu 1.2V dintr-un acc. si cu 1.5V din power panel.
Nu lasa pe maine ce poti strica astazi!
0

#6 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 03 June 2003 - 02:00 PM

Eu zic in primul rind sa verifici si sa fi sigur ca bujia este alimentata si ca functioneaza.
Dupa asta sa faci combustibilul exact cum spune producatorul sau chiar umpic mai mult material de ardere (pentru inceput) sa porneasca mai usor. Atentie: conteaza mult amestecul carburant combustibil/aer. Incearca sa reglezi cum trebuie debitul de combustibil/aer sa fie in proportiile care trebuie. Dupa ce vezi ca merge ii faci la combustibil proportiile date de producator sau cum te invata meseriasii.

E ce ziceti meseriasilor zic bine?


Incercam sa ajut si eu omu doar atit :o .
0

#7 Useril este offline   Lajos 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 03 June 2003 - 05:06 PM

Draga Leo,,..
Pornirea motorului in 4 T,nu necesita ceva deosebit,dar tine cont de urmatoarele;
-Bujie rec.O.S type"F"(dar merge si cu alta bujie buna dar fara bara)
- Combustibil 16-20% ulei de ricin sau sintetic (eu folosesc 50% din fiecare) la motor nou 20% dar nu mai mult ptrca nu e nevoie.Nu este neaparat nevoie nitro.daca ai 5-15%.
-Controleaza daca ajunge combustibilul la carburator, daca nu esti convins pune degetul pe gura de admisie carb.si invirte de citevaori elicea pina te convingi,de prezenta comb. in carburator (degetul va fi umed,bineinteles cu jiclorul deschis,3-4 ture.
-Rezervorul sa fie in asafel pozitionat ca centrul acestuia sa fie cu10-15 mm mai jos de jiclor.Altfel se poate motorul ineca daca rezervorul este plin.
-Roteste elicea spre dreapta(vazut din fata)pina pistonul ajunge la pct.mort inferior.
-Deschide bratul carb.(gaz) 1/4 din totalul de cursa
-Deschide jiclorul 3-4 ture.
-Pune fisa de curent la bujie(1,5-2 V) ;atentie daca curentul este slab se stinge bujia(incandescenta)
-Aplica demarorul,.
Trebuie sa porneasca,,..
Daca porneste dar imediat se si opreste,in repetate rinduri atunci trebuie reglat amestecul aer-combustibil cu surubul lateral situat tot pe carb.pe partea bratului de gaz.
Acesta este simplu de facut dar mai greu de explicat.
Nu stiu ce cap.cilindrica are motorul tau?
Oricum intoarce motorul cu capul in jos in asa fel ca orificiul de aspiratie sa fie vizibil.
Deschide complet gaz-ul si cu o surubelnita lateral inchide sau deschide tija pina acesta se suprapune cu tubul de combustibil.Acesta este reglajul de baza care se mai poate ajusta pe parcurs.
Nu stiu daca am fost destul de explicit.
Sper ca te-am ajutat.
P.s poti lasa dupa pornire citeva sec.bateria cuplata la bujie nu se intimpla nimic, deci nu e nevoie ca imediat brusc sa decuplezi ptr.ca motorul fiind rece se poate stinge usor incandescenta bujiei.
Cu bine
Lajos
0

#8 Useril este offline   leo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 312
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 04 June 2003 - 12:31 PM

Multumesc Lajos pentru informatii.
Am ceva experienta de ani buni cu motoarele termicele, dar nu am avut pina acum posibiltatea sa incerc unul eu singur , in 4T.
Dupa cum spuneam am incercat cam toate posibilitatile care mi-au trecut prin cap, si am ajuns intr-un punct mort, eu,cred ca nu si motorul.

Motorul este unul tip auto, cu pull-starter, deci ar trebui sa porneasca cam pe la primele sfori!!!!! Cap. 4.41 cm3.
Ce nu am incercat a fost sa maresc tensiunea pe bujie, mi-a fost frica sa nu o ard, deoarece aveam numai una si nu se potriveste filetul ei cu cele pe care le am pt. 2T. Este posibil ca bujia sa poata fi stinsa de combustibil, la asta m-am gindit si eu, dar am una singura ca sa pot face experimente.....

In alta ordine de idei motorul este in garantie 2 ani si doream sa fiu sigur ca am incercat toate posibilitatile pentru pornirea lui, pina sa il trimit frumusel de unde l-am luat.


De la Service am primit urmatorul e-mail, asta daca intereseaza si pe altii, daca se lovesc de probleme cu motoarele in 4T:

-------------------------------------------------------------------------------
Dear Valued Customer:

Thank you for your Email.

If a model engine has good fuel, good compression, and a good glow plug, it will
fire and run if it's set up correctly. Not starting is usually due to
over-priming or under-priming. Four-stroke engines usually require more priming
to get started than do two-stroke engines. We usually prime 4-stroke engines
until we can hear fuel being 'spit' from the exhaust port. Apply the glow plug
ignitor, and the engine will usually fire and run.

If you believe the engine to be defective, it can be sent to us for inspection.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Aceasta postare a fost editata de leo: 04 June 2003 - 12:41 PM

Nu lasa pe maine ce poti strica astazi!
0

#9 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 June 2003 - 01:52 PM

Salut,


eu as incerca cu min 10 % nitro si 18 % unlei, ricin sau 50/50 cu sintetic.

Bujia F este ok, Four Storke 1,2 sau 1,5 v este ok.

daca ai umblat la jiclorul de ralanti incarca sa faci un setup nou. Acceleratie inchisa compl, jiclorul mic inchis pina cind face contact cu carcasa, ok. Jiclorul mare deschis 2-3 ture . Terbuie sa porneasca. Lasa bateria permanat conectata la bujie.

LA motroarele de 15 si 20 ccm 4T, diferentza intre innecat si gituit este cam 1/4 ture la jiglerul mic !!! Motorul tau fiind ceva mai mic, reactioneaza si mai violent la reglajul jiclorului mic.

Pentru rodaj as monta o elice pe motor si rodajul facut pe stand de proba, petru a garanta racire sulficienta

Cu cit concentratia de Nitro este mai mare cu atit mai usor se regleaza motoarele mici.

Dupa rodaj 25 % nitro este ok.


CF4U
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#10 Useril este offline   leo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 312
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 June 2003 - 06:32 AM

Salut Gabi
Bine ai revenit printre noi.
Multumesc pentru sfaturi, voi incerca si cu acceleratia complet inchisa.
Am observat ca este destul de sensibil la deschiderea jiclorului de combustibil, in sensul ca intre "normal" si innecat este o toleranta de aprox. 1/4 tura.
Nu lasa pe maine ce poti strica astazi!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro