Modelism - RHC Forum: Piper J3 Cub conversie electric - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Piper J3 Cub conversie electric

#1 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 11 June 2020 - 05:29 PM

As vrea sa ma reapuc de sportul asta si as avea nevoie de putin ajutor.
Am primit acu' multi ani un Piper Cub cadou dar nu am l-am facut niciodata functional. Modelul e un ARF de la Green Models, 1.80m facut initial pentru metanol 7.5cc. A fost zburat de cateva ori in configuratie cu un 10cc si cam atat.
As vrea sa il trec pe electric cu un Joker 4250-5 820KV, packuri 4S 3000maH.
Ca servo ma gandeam la HS-485HB.
Cateva puncte unde as avea nevoie de ajutor:
1. Avionul a fost gnadit pt motor termic, as avea nevoie de un motor mount pe care sa il prind de firewall (poza 1). Ma gandeam la asta: https://www.lindinge...brushless-large E ok?
2. Posesorul anterior a lipit teava care leaga aripile in ambele asa ca am ditamai bucata de 1,8m care e putin greu de carat. Lemnul in sine nu e lipit, am bagat o lama de cutter intre aripi, e liber. Merita sa bag un dremel/traforaj sa tai tubul de aluminiu si apoi sa folosesc o teava de carbon care intra in cea de aluminiu pt a imbina aripile ?
3. Candva una din aripi a avut un vizitator si a ramas fara o portiune din cateva nervuri pe extrados (poza 2), intradosul e ok (poza 3). Daca trebuie intarit ma gandeam sa fac niste taieturi in folie pe intrados si prin ele sa lipesc in zonele afectate tija de carbon de 1mm dupa care sa refac folia. Alte sugestii ? Nu ma puneti sa desfac toata aripa si sa o reinfoliez ca nu ma bag la asa ceva

In rest, mai zboara cineva pe la Cluj ?

Fisiere atasate


Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#2 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 11 June 2020 - 07:21 PM

1. e chestie de gust...traforaj sau flex și o platbandă de dural, sau chiar aluminiu;
2. e o idee...acuma depinde cât de subțire e țeava de carbon. Poți face un calcul rudimentar...avionul are, să zicem 2kg..iar într-o evoluție atingi 10g, deși sunt suprasarcini și mai mari, acuma depinde cum zbori. 10g la 2 kg, teava ta ar trebui sa nu se rupă șa o încovoiere de cam 20kg...Calculul e super empiric și super rudimentar, dar e pe langă adevăr. Poate avem un structurist aero și ne zice el mai precis.
3. Ps - carbonul e overkill..baslsa și folie...chiar și schoci daca nu e problema esteticii...

SPOR LA ZBOR!

Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 11 June 2020 - 07:23 PM

0

#3 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 11 June 2020 - 07:44 PM

Mersi de raspuns, cateva precizari.
1. baiu e ca am nevoie cam de 7-10cm distanta de la firewall la elice pentru a putea monta capota.
2. asa ochiometric teava de aluminiu e pe la 20-25mm diametru, deci as putea baga in interiorul ei un carbon de 18-22 probabil. Sunt destul de sceptic ca o sa ating 10g cu un piper trainer.
3. as prefera sa fac operatiunea fara a scoate folia de pe prea mult din aripa, de asta ma gandeam sa intru pe dedesubt, penseta + pipeta de CA si aia e
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#4 Useril este offline   Adrian Dumitru 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 06-April 20
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:zbor fixed wings / avioane electric / gaz

Postat 11 June 2020 - 08:11 PM

Buna ziua, i-mi permit sa va dau un sfat, depinde de dumneavoastra daca-l luati sau nu. In esenta este destul de usor de construit un '' motor mount'' dint-un placaj de esenta tare, in forma de paralelipiped, iar lungimea lui trebuie sa fie exacta ca sa permita motorului sa iasa din cowling sau capota cum spuneti dumneavoastra atit cit sa permita instalarea propelerului fara sa frece. In ceea ce priveste separarea aripilor, se poate face daca sinteti sigur ca veti gasi un tub de carbon cu diamnetrul exterior cu un mm mai mic decit diametrul interior al tubului de aluminium...daca tubul carbon este mai mic poate flamba , trepida si in cele din urma poate sa se rupa... ( poate ma insel dar e mai bine sa fii precaut decit sa pierzi avionul. Tub carbon se poate gasi pe Aliexpress.com... dureaza pina la 2-3 luni livrarea in RO...In ceea ce priveste aripa, eu asi taia cu un cutter foarte ascutit folia in patea de jos, in forma de ''U '' in asa fel incit sa cuprinda toata partea care trebuie reparata, mai bine tai mai mult decit sa fii nevoit sa tai de doua ori. De reparat se poate repara usor, am vazut ca se gasesc baghete si lame de balsa la diferite dimensiuni la magazinele de constructii ca DEDEMAN, Hornbach, etc. Nu stiu la dumneavoastra in oras... dupa reparatie lipit cu CA iar partea taiata o lipiti cu un tape transparent intii pe partea decupata apoi tragetri usor de ea sa ajunga identic lipita de partea ramasa intreaga pe aripa.
Succes la reparatie. Piper J3 este un avion docil, care zboara frumos si este foarte stabil. In miini bune poate aduce multe momente de zbor placute!
"To fly means to try to hit the ground and miss."<br style="color: rgb(32, 33, 36); font-family: Roboto, Arial, sans-serif; font-size: 20px; font-variant-ligatures: none; letter-spacing: 0.125px; white-space: pre-wrap;">

Adrian Dumitru
0

#5 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2372
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 11 June 2020 - 09:15 PM

Vezi postareaDexter_Jr, la 11 June 2020 - 07:44 PM, a spus:

Mersi de raspuns, cateva precizari.
1. baiu e ca am nevoie cam de 7-10cm distanta de la firewall la elice pentru a putea monta capota.
2. asa ochiometric teava de aluminiu e pe la 20-25mm diametru, deci as putea baga in interiorul ei un carbon de 18-22 probabil. Sunt destul de sceptic ca o sa ating 10g cu un piper trainer.
3. as prefera sa fac operatiunea fara a scoate folia de pe prea mult din aripa, de asta ma gandeam sa intru pe dedesubt, penseta + pipeta de CA si aia e

Folia se poate deslipi usor si cu putina rabdare cu un foen iar dupa operatia in lemn se lipeste la loc cu fierul de calcat adecvat. Asta in loc sa tai folia! My 50 cents!
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#6 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2372
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 11 June 2020 - 09:19 PM

Vezi postareaDexter_Jr, la 11 June 2020 - 05:29 PM, a spus:

As vrea sa ma reapuc de sportul asta si as avea nevoie de putin ajutor.
Am primit acu' multi ani un Piper Cub cadou dar nu am l-am facut niciodata functional. Modelul e un ARF de la Green Models, 1.80m facut initial pentru metanol 7.5cc. A fost zburat de cateva ori in configuratie cu un 10cc si cam atat.
As vrea sa il trec pe electric cu un Joker 4250-5 820KV, packuri 4S 3000maH.
Ca servo ma gandeam la HS-485HB.
Cateva puncte unde as avea nevoie de ajutor:
1. Avionul a fost gnadit pt motor termic, as avea nevoie de un motor mount pe care sa il prind de firewall (poza 1). Ma gandeam la asta: https://www.lindinge...brushless-large E ok?
2. Posesorul anterior a lipit teava care leaga aripile in ambele asa ca am ditamai bucata de 1,8m care e putin greu de carat. Lemnul in sine nu e lipit, am bagat o lama de cutter intre aripi, e liber. Merita sa bag un dremel/traforaj sa tai tubul de aluminiu si apoi sa folosesc o teava de carbon care intra in cea de aluminiu pt a imbina aripile ?
3. Candva una din aripi a avut un vizitator si a ramas fara o portiune din cateva nervuri pe extrados (poza 2), intradosul e ok (poza 3). Daca trebuie intarit ma gandeam sa fac niste taieturi in folie pe intrados si prin ele sa lipesc in zonele afectate tija de carbon de 1mm dupa care sa refac folia. Alte sugestii ? Nu ma puneti sa desfac toata aripa si sa o reinfoliez ca nu ma bag la asa ceva

In rest, mai zboara cineva pe la Cluj ?

Avantajul la acel motor mount est faptul ca este reglabil si poti ajusta astfel lungimea incat sa fie perfect aliniat cu capota. Recomand!
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#7 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 12 June 2020 - 09:53 PM

Vezi postareaDexter_Jr, la 11 June 2020 - 07:44 PM, a spus:

Mersi de raspuns, cateva precizari.
1. baiu e ca am nevoie cam de 7-10cm distanta de la firewall la elice pentru a putea monta capota.
2. asa ochiometric teava de aluminiu e pe la 20-25mm diametru, deci as putea baga in interiorul ei un carbon de 18-22 probabil. Sunt destul de sceptic ca o sa ating 10g cu un piper trainer.
3. as prefera sa fac operatiunea fara a scoate folia de pe prea mult din aripa, de asta ma gandeam sa intru pe dedesubt, penseta + pipeta de CA si aia e

Putina inspiratie:

Fisiere atasate


Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#8 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 12 June 2020 - 10:02 PM

La punctul 3 eu as decupa folia pe intrados pana la nervurile sanatoase, as reface din balsa partile lipsa ale nervurilor si as pune o folie noua de culoare neagra astfel incat sa creeze estetic o dunga pe intradosul aripii. as face una simetrica pe cealalta aripa.
Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#9 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 12 June 2020 - 10:11 PM

Ceva de genu:

Fisiere atasate


Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#10 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2372
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 13 June 2020 - 08:52 AM

Vezi postareaAdi-GVA, la 12 June 2020 - 10:11 PM, a spus:

Ceva de genu:

O idee excelenta Adi mai ales ca il faci vizibil..
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro