Modelism - RHC Forum: motor hoverboard - refolosire pentru vehicule electrice - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

motor hoverboard - refolosire pentru vehicule electrice un motor are 350watti , au cel mai mic pret per watt, dar merg la 36 v

#1 Useril este offline   moshulik 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 23-November 05

Postat 11 August 2019 - 11:25 PM

va salut.
de curand am facut cateva proiecte plecand de la hoverboarduri s.h. , o trotineta electrica, o masina cu roti de bicicleta - si motoare pe post de butuc din care am plecat cu spite spre janta rotilor.

motoarele sunt foarte puternice, disipa in specificatii 350 watti, alimentate la 36 de volti. din pacate, controlerul din hoverboard nu poate fi refolosit - este strans integrat cu giroscopul, folosesc protocoale atipice, incat solutia este un driver BLDC. eu am comandat pe ebay din UK atat unul sensorless, cat si unul bazat pe semnalele hall de la motor.

de ce am deschis topicul. problema cu aceste motoare este ca au cuplu foarte mare, insa viteza maxima e relativ mica. ppate nu ma exprim corect, ma refer la acel parametru de brushless, de Rpm/ volt, aceste motoare au 15 rpm/volt . la 36 volti dau 540 rpm, cu rotile originale de 6.5inch diametru, circumferinta 50cm, rezulta viteza maxima 16km/h.

pentru aplicatia hoverboard, este suficient, insa pentru un cart electric de exemplu (pilotat sau remote controlled) este putin. o "drona terestra" cu 4 motoare ar avea 1400 watti, deci ar fi capabila sa duca echipament de 20-30 de kg cu 40-50km/h.

asadar, m-ar interesa triplarea vitezei maxime. motorul are 27 de bobine in stator si 30 de poli magnetici in rotor (outrunner) . fazele sunt legate in stea, cu punct comun neutru. o prima idee ar fi legarea fazelor in delta, insa castigul nu ar fi suficient si controlerul nu stiu daca s-ar descurca - in stea, doua fire primesc curent la un moment dat, al treilea ramane neutru, insa la delta s-ar inchide circuit electric parazit si prin fazele inactive daca fazele ar fi alimentate ca la stea.

in fine, as vrea sa pastrez legarea fazelor in stea, insa sa alimentez in paralel in loc de serie cele 3 blocuri de cate 3 bobine ale fiecarei faze. in felul asta, tensiunea de autoinductie a motorului ar fi de 3 ori mai mica, deci s-ar tripla factorul acela de kV.

o faza are bobinajul de genul AaA (6 bobine de pe celelalte faze), apoi iar AaA, pauza 6 sloturi, iar AaA.

in prezent, cele 3 grupuri de bobine sunt legate in serie, dar am acces la capetele dintre grupuri.

intrebare - a incercat cineva o rebobinare de acest gen pe motoare brushless de modelism ? stiu ca sunt motoare cu 9 bobine, cu 12 (cu respectiv 10 , 15 magneti).practic nu e vorba de rebobinare in sensul schimbarii spirelor de pe miez, ci doar legarea capetelor in paralel in loc de serie (cum iese natural cand incepi o faza cu un capat si inchei la celalalt capat al fazei).
0

#2 Useril este offline   Săndel 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1089
  • Inregistrat: 10-January 15
  • Gender:Male
  • Location:Brașov
  • Interests:Robotica, electronica.

Postat 12 August 2019 - 01:22 PM

Eu zic să lași rebobinarea sau stea-delta și să-i dai tensiune să sară.
Folosește esc-uri de ebike pentru tensiunea mai mare (48...60V) și reduci curentul din șuntul de sens din esc (dacă e cazul).
Așa nu-l suprasoliciți ca putere electrică dar îți permite să atingi viteze mai mari.
O baterie 2x6s ar trebui să fie suficientă. Dacă nu, mergi la 13-14s (din 1s-uri de la hk, de 5Ah 12C sau 18650/26650-uri)

Eu merg cu motoare de 36V supravoltate la 48v și unuia îi dau 20A cât îi ziua de lungă. Altul l-am limitat la 8A și ține pasul foarte bine cu cel ce primește 48V doar că accelerează, evident, mai lent și cuplul este redus.

Edit: să folosești senzorii hall, neapărat. Pentru târâtoare electrice sunt foarte utili.

Aceasta postare a fost editata de Săndel: 12 August 2019 - 01:24 PM

- Captain Sum Ting Wong
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
0

#3 Useril este offline   moshulik 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 23-November 05

Postat 12 August 2019 - 08:59 PM

Da, pragmatic vorbind cred ca sunt corecte solutiile clasice cu ridicarea tensiunii de alimentare, dar tot nu renunt la ideea de a putea alimenta motoarele la 12v, pe plumb eventual.

Controlerele cu senzori pe care le am au un defect (sau probabil specificatii gresite). La 12 v, in teste, invart ok motorul, dar cand am legat unul la 36v a scos fum si a prajit 2 mosfet si un lm317. le-am inlocuit, dar are blocat pe on si o iesire de la gate driver, deci mai merge, prost, doar in 5 tranzistori din 6.

O sa ma apuc de taiat legaturile dintre bobine, sa pun in paralel cele 3 grupuri de 3 poli pe faza, sa vad daca urca in turatie, deocamdata am confirmat o turatie maxima de 250rpm la 16v, cu o aplicatie stroboscop de pe smartphone, deci kV=15

Cu 4 motoare la 12v, cu anvelope pneumatice de 5inch, ar iesi o "drona terestra" 4×4 cu destula autonomie si range, ma gandesc la conectivitate pe 3G+raspberry pi pentru flux de imagine si comenzi.
0

#4 Useril este offline   moshulik 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 23-November 05

Postat 13 August 2019 - 08:59 AM

cateva poze cu proiectele curente.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 20190627_233135.jpg
  • Imagine atasata: 20190625_202206.jpg
  • Imagine atasata: 20190716_215627.jpg
  • Imagine atasata: 20190812_222703.jpg

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro