Modelism - RHC Forum: Centru de greutate, echilibrarea - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Centru de greutate, echilibrarea Cum se echilibreaza un aeromodel

#1 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 30 May 2003 - 02:40 PM

Vreau sa aflu mai in detaliu cum se echilibreaza un model. Si nu numai atat. Ce sfaturi puteti sa dati cu privire la echilibrare, cum influenteaza zborul unui aeromodel . Si de ce conteaza asa mult echilibrarea aeromodelului , explicatia stiintifica ca aia practica (Nu zboara daca nu e ..) o stiu . In conditiile in care je are un planor 1,6 m cu aripa cu plan concav-convex ( cred ) ... ;)
DT
0

#2 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 30 May 2003 - 02:53 PM

Numai ce am terminat scula de echilibrat.... ;) . Pai normal ca voi lasa pe cei in masura sa itzi explice problema dar dupa cele vazute cu spatz-ul nu mai risc asa ca o voi echilibra conform documentatiei. Pentru mine este simplu ca daca respect descrierea din cartea tehnica, va trebui sa am centru de greutate la 65-70 mm in spatele bordului de atac al aripii asa ca mi-am facut un balansoar primitiv cu rigla si dupamasa procedez ca atare. Daca as fi verificat mai riguros acest lucru si la primul atunci nu ar trebui sa remodelez tot botul avionului.
0

#3 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 30 May 2003 - 04:03 PM

Cand construiesti/cumperi un model, in cartea tehnica o sa apara ca CG (centrul de greutate) este la X mm distanta fata de bordul de atac in directia cozii. Asta inseamna ca daca ii faci un carlig in punctul ala si il agatzi cu o sfoara de tavan, avionul trebuie sa stea drept. Daca avionul sta inclinat in fata e greu de bot, iar daca sta inclinat in spate e greu de coada.
Acum sa vedem cum stam cu fortele...
Fie CGT = CG teoretic, adica acela dat in cartea tehnica
CGP = CG practic, adica punctul in care daca agatzi avionul, sta in echilibru.
Prin CGT trece forta portanta care e perpendiculara pe aripa si orientata in sus (cu originea in CG). De ce? Fiindca asa a fost proiectata aripa. Telul nostru este sa aducem CGP in CGT prin punerea de greutati in bot sau coada, sau io mai stiu ce methode.
In attachement avem 2 figuri, una cu modelul greu de bot si alta cu modelul usor de bot. Daca privim a doua imagine, vedem ca forta de tractiune are punctul de aplicare in spatele centrului de greutate. Daca in timpul zborului incercam sa coboram putin botul, aceasta miscare va fi amplificata foarte tare. La fel la urcare. La planoare efectul e o traiectorie in valuri.

Ideal ar fi sa avem CGT=CGP, altfel se produc dezechilibre de genul celei de mai sus....

Daca am spus prostii sper fa fiu corectat cat mai urgent :o ;) :o

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  cg.jpg (16.45K)
    Number of downloads: 279

0

#4 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 30 May 2003 - 04:10 PM

Stiu ca nu e o paralela prea reusita dar totusi. La auto de exemplu daca vrei sa ai un comportament stabil al masinii in curbe , cresti forta de apasare dar pierzi din viteza . La aeromodele exista un astfel de tuning care sa ajute un pilot incepator in dauna vitezei sau mai stiu io ce ?
DT
0

#5 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 30 May 2003 - 04:18 PM

Din pacate nu.... ;) :o :o
0

#6 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 02 June 2003 - 07:21 AM

Imi pare rau ca trebuie sa contrazic cate ceva dar asta este...
Hai sa o luam babeshte:
CG - este centru de greutate. daca suspenzi modelul sau avionul in acest punct , el va sta in echilibru
CP - este centrul de presiune sau centrul baric. Este un punct conventional unde are punctul de aplicatie forta totala aerodinamica. mai practic, cand modelul zboara, din acest punct il sustine aerodinamica asta pardalnica.

Aripa este proiectata sa se comporte corect avand CG adica proiectia centrului de greutate pe aripa, intr-o anumita pozitie. De fapt aceasta pozitie trebuie sa fie corecta fata de CP. Si este influientata de: forma in plan a aripii, profilul aerodinamic, calajul aripii fata de axa de tractiune, profundor, axa fuselajului. Mai conteaza si reynolds si regimurile de zbor . Pozitia CG pe aripa poate sa varieze intre anumite valori, masurate de regula in % fata de bordul de atac.

In timpul zborului CG nu isi prea modifica pozitia fata de fuselaj sa zicem. Insa CP se deplaseaza. De ex. daca bracam profundorul in sus, unghiul de incidenta al aripii creste, iar CP se deplaseaza spre inainte. Rezultatrul este ca intre CG si CP apare dun decalaj, care duce la ridicarea botului. Pe deplasarea CP fata de CG se bazeaza pilotatjul aeronavelor cu suprafete de comanda. Exceptie este cazul deltaplan unde CG se deplaseaza fata de CP (nici in acest caz CP nu este fix, dar aici fenomenul este putin mai complex).

Incepatorii folosesc in general profile aerodinamice cuminti, gen plan convex, unghi diedru mai mare, sau aripi cu urechi in cazul planorelor. De asemenea se prefera aducerea CG la limita maxima spre inainte, pentru ca in acest fel modelul sa se angajeze mai greu, sa intre greu sau chiar sa nu faca vrie. In nici un caz, modele usoare de bot, cum se spune in limbajul de camp. Oricum orice producator de kit, orice proiectant specifica clar domeniul in care CG poate sa varieze. Si este litera de lege.


Hai ca iar am scris 1254 de ecrane...

Big
FROGS CAN FLY!
0

#7 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 02 June 2003 - 07:37 AM

Multzumim tuturor care au expus in mod stiintzific problema C.G.! Celor care nu au avut probleme de acest gen pot sa le spun ca am vazut acum cu ochii mei, si am simtzit si in mansha, ce inseamna sa ai un planor echilibrat!!!! In weekendul trecut am avut marea satisfactzie ca am zburat in sfirsit liber si nestresat caci fortzele gravitationale au fost de partea mea! Multumiri si celui mai BigInstructor care mi-a zburat jucaria din prima si a facut trimarile necesare in vederea atingerii acestui scop.

Referitor la balansoarul de echilibrat....nu va vine sa credeti ca dupa ce am gasit C.G. si am masurat cu liniarul lungimea, aceasta s-a situat exact in punctul indicat de fabricant.
0

#8 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 02 June 2003 - 07:39 AM

...la "Articole" exista ceva interesant care poate fi de ajutor...este scris de Pitts.
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro