Modelism - RHC Forum: Crash course propulsie - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Crash course propulsie Am de invatat

#1 Useril este offline   Tzicul 

  • Free your mind
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 31-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 June 2019 - 07:39 PM

Salut, dragilor.

Dupa ce Bixlerul mi-a starnit pofta de zbor, toata iarna am construit diverse modele de la Flite Test. Baieti buni cei de acolo. Si simpatici.
Din pacate, materialul pe care l-am gasit la noi, acel carton mousse de la Profiart, este semnificativ mai greu decat ce folosesc cei de la FT, lucru de care mi-am dat seama cand am vrut sa echilibrez Corsair-ul si am inceput sa sap pe ici, pe colo. Concluzia a fost ca n-am ce face daca pastrez acest material, avionele vor fi mai grele, lucru care se simte in special prin faptul ca toate aeromodelele vor fi grele de coada (lasand la o parte AUW-ul, bineinteles). Cel putin Corsair-ul nici nu l-am ridicat inca, cu motorul impins in fata vreo 5 cm, baterie mai mare decat ce recomanda ei plus vreo 100 de grame de plumb, abia-abia pare a fi echilibrat. Ma rog, o sa vad ce-i cu el la un moment dat. Macar este super ieftin :)
Bun, sa revin la subiectul topicului.
Acum lucrez la un Warthog Warthog, aveti planurile in tab-ul resources, daca va intereseaza. Ca sa va dati seama de diferenta, ei zic AUW 1.430 grame, al meu se apropie de 2.400 grame, ce-i drept cu 4 motoare si baterie mare, de 6.000 mAh. Ok, poate va intrebati de ce 4 motoare? Si acum ajung unde voiam. Pai ca am vrut sa ma folosesc de cele 2 nacele existente, mi se pare mai fun asa. Ceea ce inseamna ca sunt limitat la elice de 5" (asta daca nu vreau sa maresc nacelele). Da-i si cauta motoare si am ales Emax RS 2306/2.400, care pe hartie dadeau o gramada de thrust, daca nu ma insel in jur de 1.200 grame pe 4S si 5040/3 pale. Drept pentru care cumpar doua bucati, ajung aici dupa 3 saptamani (s-au tampit si americanii :( ), fac teste si obtin in jur de 1.200 grame/28A/4S si 750grame/18A/3S. Parca e mai putin decat ce zic ei, dar inca multumitor. Booon! Si le montez pe avion, teste si - surpriza - tractuine de vreo 5-600 de grame, in loc de 1.200! La cat ma pricep eu, asta a fost din cauza curgerii neliniare, turbioane sau cum vreti voi sa le spuneti. Ma apuc sa ajustez pe unde am crezut eu de cuviinta: din 4 prinderi ale motorului au ramas 2, am demontat trunchiul de con care era pe aspiratie (de aceea e franjurata nacela in aceasta zona), pe cel de pe refulare l-am montat la loc pentru ca parea ca nu-mi scade tractiunea, ba chiar parea un pic mai mare (viteza mai mare a jetului de aer la iesire?). Reusec sa obtin in jur de 1.100 grame, asta cu doua motoare in per nacela.
Ok, vad ca nu este ce ma asteptam, asa ca mai comand inca doua motoare (inca n-au ajuns), elice cu 2, 3, 4 si 6 pale (bigger is better, right? :) ), ESC-uri si alte cele. Vin elicele, montez doua cu 6 pale, zic ca rup inima targului. Un mare fas, pe la 640 de grame intra in rezonanta si asta a fost tot. Mai incerc alte diferite variante, cu 3+6, 3+3 si alte variatuni pe aceeasi tema. Incep sa ma gandesc la ce am tot citit si constat ca nu-s mai destept decat cei care sustin ca cea mai eficienta elice este cea cu o singura pala, nu cu 'nspe, asa ca montez doua 5040 cu 2 pale si, bineinteles, obtin cea mai mare tractiune, cam 1.250 grame (inca o data, toate incercarile cu doua motoare per nacela). Alta observatie ar fi ca tractiunea este mai mare daca motoarele se invatesc in sens invers fata de rotatia in acelasi sens, bineinteles cu elicele corecte.
No, acu' incep cu intrebarile, sau intrebarea principala: ce mama cucilor ma sfatuiti sa fac pentru a creste tractiunea, sau mai degraba sa scad turbulentele? Idei as mai avea, gen sa umplu cu inca un strat de spuma interiorul nacelelor pentru a elimina acele praguri pe care le formeaza structura de lemn, se poate mari nacela pentru a putea monta elice de 6" (asta-i mai complicat, asa ca as prefera sa evit). Stiu,as putea sa montez EDF-uri, dar cred ca nu ma tin bateriile si sigur nu ma tin buzunarele :lol: Alta intrebare ar fi daca pun 4 motoare, mi se va dubla tractiunea? Si, probabil cea mai importanta intrebare, de cata tractiune am nevoie pentru un zbor corect, fara sa rup nori? Sau, altfel pusa intrebarea, imi ajune puterea instalata? Mie imi da cam 1.600W (4 motoare la o medie de 25A la 4S) Teoria spune ca 100-150W/pound ar fi mai mult decat suficient, eu am 5 pounds, adica 320W/pound. Scuze pentru sistemul imperial, dar asa vorbesc aia pe unde citesc eu.
Asa ca, va rog, exprimati-va parerile. Multumesc tuturor

.

.

.

.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC_3079-1.jpg
  • Imagine atasata: DSC_3080-1.jpg
  • Imagine atasata: DSC_3085-1.jpg
  • Imagine atasata: DSC_3086-1.jpg
  • Imagine atasata: DSC_3087-1.jpg

Axial Yeti XL

Losi LST XXL

Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
Posted Image
0

#2 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 16 June 2019 - 08:51 PM

1 - trebuie sa reduci incarcarea (a se citi g/dm2 portant). Uite cit are un planor, uite cit are un avion, si vezi la cit o poti aduce tu. Atunci ai sa stii ce caracteristici de zbor are.
2 - trebuie sa-l rotunjesti. Orice colt este o frina. Poate te inspiri daca te uiti la poza unu avion similar. Daca arata ca scaraoski, sa te astepti sa zboare ca scaraoski.
3 - daca vrei sa ai ceva randament mecanic (cel mai prost pe care ti-l poti imagina este la EDF-uri), trebuie sa folosesti un EDF. Diferenta dintre un low-cost si unul cu pretentii nu e numai de pret, se simte. In orice caz, tubul fluxului de aer trebuie sa fie lis.
4 - Acumulatori care-i zbori 4 minute maxim. Un LiPo 60C, care-l incarci mecanic efectiv la 40C, trebuie sa te astepti sa-l descarci complet in 4 minute.
Daca le optimizezi pe astea, decolezi cu mansa (propulsie) la maxim, o uiti acolo. O sa zboare ca ametit-ul. Daca il accelerezi in picaj, cu vintul din fata, poate o sa poti face un luping.

Eu mai am (am avut mai multe modele) jet EDF de fabrica, care le-au avut toate astea optimizate. Am schimbat mai multe motoare, mai multe EDF-uri. Si in final am renuntat.
Ultimul a ajuns model de perete (complet echipat). Singurul motiv pentru care nu l-am casat este ca vreau sa-l echipez cu un out-pusher cu elice mare, sa am un FPV foarte rapid.

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 16 June 2019 - 08:53 PM

0

#3 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 16 June 2019 - 09:05 PM

Pt viteza recomand un durafly efxtra. Stock, fpv, 130km/h lejer si fara picaj/motor maxim. Croaziera asa.
0

#4 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 16 June 2019 - 09:13 PM

Vezi postareaCiprian97, la 16 June 2019 - 09:05 PM, a spus:

Pt viteza recomand un durafly efxtra. Stock, fpv, 130km/h lejer si fara picaj/motor maxim. Croaziera asa.

Am oroare sa am elicea in camera.
0

#5 Useril este offline   Tzicul 

  • Free your mind
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 31-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 June 2019 - 09:13 PM

Vezi postareavlad1, la 16 June 2019 - 08:51 PM, a spus:


3 - daca vrei sa ai ceva randament mecanic (cel mai prost pe care ti-l poti imagina este la EDF-uri), trebuie sa folosesti un EDF.


Nu prea inteleg ce vrei sa spui. Adica, oricat de prost ar fi randamentul unui EDF, nu prea am de ales? Sau cum?
Axial Yeti XL

Losi LST XXL

Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
Posted Image
0

#6 Useril este offline   Tzicul 

  • Free your mind
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 31-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 June 2019 - 09:16 PM

Vezi postareaCiprian97, la 16 June 2019 - 09:05 PM, a spus:

Pt viteza recomand un durafly efxtra. Stock, fpv, 130km/h lejer si fara picaj/motor maxim. Croaziera asa.


Dar nu vreau vreun vitezan, nu am inca reflexele formate. Cum spuneam, am zburat doar un Bixler si ceva modele mici de la FT. Plus ca imi place sa le construiesc singur. Nu zic ca stiu prea bine inca :lol:
Axial Yeti XL

Losi LST XXL

Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
Posted Image
0

#7 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 17 June 2019 - 05:54 AM

Vezi postareaTzicul, la 16 June 2019 - 09:13 PM, a spus:

Nu prea inteleg ce vrei sa spui. Adica, oricat de prost ar fi randamentul unui EDF, nu prea am de ales? Sau cum?

Randament in sensul de forță de tractiune obținută / putere (electrica) folosita. Elicile EDF (intubate) diferă că forme de elicile normale (exterioare) pentru că diferă curgerea aerului. Din acest motiv trebuie să folosești un grup propulsor EDF.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro