Modelism - RHC Forum: Reglaje carburator H & L - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Reglaje carburator H & L

#1 Useril este offline   mellbo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 26-August 13
  • Gender:Male
  • Location:Deva

Postat 20 April 2019 - 10:58 AM

Cine ar putea sa explice cum se fac reglajele la motoare in 2 timpi,la modul generic pentru Low si High,ce trebuie urmarit in reglaje. NU DORESC raspunsuri de genul "L =2 ture H = 2 1/2", cutare model, pentru ca asta nu inseamna ca stim sa reglam. Consideram un motor necunoscut, sa zicem de 26cc benzina. Cum reglam,ce urmarim in reglaj,cu ce incepem...
TEL: 0786.607.466
0

#2 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 20 April 2019 - 08:33 PM

păi dacă nu dorești explicații de henul low 2,5 ture și high 2,5 ture, la ce mai întrebi???
0

#3 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2856
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 21 April 2019 - 05:59 AM

pai si carburiciu de care este. walbro'de drujba rusesc de motocoasa??
0

#4 Useril este offline   mellbo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 26-August 13
  • Gender:Male
  • Location:Deva

Postat 23 April 2019 - 03:06 PM

Cum adica de de mai intreb? Cine stie doar ca la cutare motor se dau x ture, practic NU stie.Ca nu vorbim de setari stock cu care vine motorul. Alea sunt orientative.

Motorul este AS29BD, dar eu intreb..altceva.. Cand faci un reglaj..urmaresti cu urechea sau termometru sau ...sau...ceva. Despre asta zic.
TEL: 0786.607.466
0

#5 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 April 2019 - 03:28 PM

Logic nu ar fi ca turatia de low sa fie cea care o numim de "relanti" ?
Adica o turatie la care nu ti se opreste motorul indiferent de cat il abuzezi... :unsure:

Cat despre cea de Hi, depinde de sarcina... nu poti avea aceasi turatie de Hi cu doua elici diferite.
Logic ar fi ca turatia respectiva sa iti asigure tractiunea necesara pentru cel mai defavorabil regim pe care ti-l doresti, iarasi depinde de aplicatie, una este sa faci 3D, alta pylon racing...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#6 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 23 April 2019 - 06:35 PM

 mellbo, la 23 April 2019 - 03:06 PM, a spus:

Motorul este AS29BD, dar eu intreb..altceva.. Cand faci un reglaj..urmaresti cu urechea sau termometru sau ...sau...ceva. Despre asta zic.

Elegant este sa utilizezi o aprindere electronica care are si turometru:
http://www.sdshobby....-8-4v-622a.html
https://www.dlengine...tachometer.html
Sau sa folosesti un radio cu telemetrie...zic si eu

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 23 April 2019 - 06:36 PM

0

#7 Useril este offline   mellbo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 26-August 13
  • Gender:Male
  • Location:Deva

Postat 24 April 2019 - 09:41 AM

 dan_mitea, la 23 April 2019 - 06:35 PM, a spus:

Elegant este sa utilizezi o aprindere electronica care are si turometru:
http://www.sdshobby....-8-4v-622a.html
https://www.dlengine...tachometer.html
Sau sa folosesti un radio cu telemetrie...zic si eu


Ca sa iti faci o idee despre afirmatie. Inchide ambele jiglere, ca face electronica tot....
Nu are treaba aprinderea cu carburatia.
Din cate am inteles eu pana acum, L regleaza carburatia pana la 50% din throthle, H 50-100%.
Reglajul L,cu motorul cald, se deschide L pana cand motorul da sa moara, notam pozitia cu L1, apoi se inchide L pana da sa moara. Notam pozitia cu L2. Inchidem L pana la jumamatea dintre L1 si L2 plus inca ceva.

Cu H...nu am inteles..
TEL: 0786.607.466
0

#8 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 April 2019 - 09:54 AM

Cu H-ashu... sa zicem ca motorul e capabil sa dezvolte 2 kg tractiune la maxim, cu elicea aleasa... dar dumneata ai nevoie doar de 1kg in cele mai defavorabile scenarii.
Vrei sa ai limitata mansa de gaz doar la jumatate de cursa pe toata durata zborului ? Sau vrei sa o poti folosi macar pe 70-80% si sa mai ai o rezerva acolo de 20% ?
Asta ar trebui sa se faca din reglajul de H... cel putin la electrice ESC-urile permit sa li se calibreze cursa intre orice doua puncte alese, si cam pe ideea asta alegem punctul de sus.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#9 Useril este offline   ANDUNG 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 493
  • Inregistrat: 11-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 April 2019 - 12:09 PM

Cel mai bine cauta pe google un manual al unui motor pe benzina si vei gasi acolo destul de clar explicat ( la DA-60 m-am uitat eu acum de exemplu, dar cred ca scrie la fel si pentru un DLE 55, DLA 56, OS GT55, samd).


0

#10 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 24 April 2019 - 12:45 PM

 mellbo, la 24 April 2019 - 09:41 AM, a spus:

Ca sa iti faci o idee despre afirmatie. Inchide ambele jiglere, ca face electronica tot....
Nu are treaba aprinderea cu carburatia.


Sesizez un pic de sarcasm si este pacat. Iti sugeram sa folosesti un turometru pentru a face reglajele corect. Si cel mai elegant, dupa mine, este un turometru care vine cu aprinderea electronica sau cu telemetria.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 24 April 2019 - 12:45 PM

0

#11 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 April 2019 - 01:06 PM

Vorbim aici de turatii in gol? chiar nu conteaza ce sarcina are motorul ...? :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#12 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 24 April 2019 - 06:21 PM

Bineinteles ca in sarcina. Sunt tone de explicatii si toate se refera la turatia maxima si la cea minima. De aceea este bun un turometru.
De exemplu:
http://manuals.hobbi...0031-manual.pdf
paginile 12-13

PS. In pagina 17 se face vorbire despre turometru.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 24 April 2019 - 06:22 PM

0

#13 Useril este offline   mellbo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 26-August 13
  • Gender:Male
  • Location:Deva

Postat 25 April 2019 - 11:15 AM

Nu stiu...am citit in manual la DA-60 dupa recomandare. Ori stau eu foarte prost cu engleza ori nu ma ajuta foarte mult, spre deloc informatiile. Sau cel putin, de unde voi sti daca amestecul e bogat sau sarac ? dupa turatii ? Pai cand incep reglajul ai dam de exemplu cele default, reglam ralanti, si incepem cu L sa reglam dar orice miscare la L se reflecta in turatie, si daca incerc sa aduc dupa turometru tot in punctul de unde am pornit imi va zice ca e cel mai bine. Altceva ar trebui sa urmaresc..

Chiar nu ma descurc..


Note: Motorul are aprindere cu magnetou. Turatia eventual o citesc altfel, dar as vrea sa inteleg la nivel de teorie, ce urmaresc cand rasucesc de suruburile alea, ca sa ma exprim mai taraneste.

Aceasta postare a fost editata de mellbo: 25 April 2019 - 11:17 AM

TEL: 0786.607.466
0

#14 Useril este offline   mellbo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 26-August 13
  • Gender:Male
  • Location:Deva

Postat 25 April 2019 - 12:13 PM

Mie imi da pentru L = .55 si H = 1.5 default settings.
Dar cu setarile astea abia porneste merge aiurea rau.
Motorul l-am cumparat de nou. Dar nu sta la ralanti prea mult.

Aceasta postare a fost editata de mellbo: 25 April 2019 - 12:13 PM

TEL: 0786.607.466
0

#15 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 25 April 2019 - 12:18 PM

Clapeta o reglezi mecanic. Ar trebui sa scrie in manual. (cit sa fie deschisa la ralanti, si sa se deschida de tot la maxim, dar fara sa omori mecanic servo-ul de carburator in vibratii)

Din cele doua jiglere, reglezi carburantul la cele doua limite.
La minim, trebuie sa mearga rotund, sa scoata un pic de fum si sa nu se supra incalzeasca pistonul.
La maxim, deschizi pina obtii turatia maxima cu elicea ta. Apoi mai deschizi un pic (in zbor, sarcina e mai mica si turatia e mai mare).

Daca e prea sec, se incalzeste si se uzeaza prematur, eventual se poate gripa.
Daca e prea bogat, merge ragusit si scoate fum, are ungerea mai buna si racirea mai buna.
0

#16 Useril este offline   mellbo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 26-August 13
  • Gender:Male
  • Location:Deva

Postat 25 April 2019 - 12:41 PM

Mie in carte mi se pare ciudat ca imi da pentru Low = 0.55 ture. Adica jumatate de tura ?...
TEL: 0786.607.466
0

#17 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 25 April 2019 - 12:44 PM

Dupa ce ai reglat ca in manual, cu motorul la relati, accelerezi brusc. Daca moare, amestecul este sarac. Daca galgaie, este prea bogat. Mai ajustezi un picut si incerci din nou.
Motorul este pentru navo? Ai racire la el?. Ce sarcina are?
Eu credeam ca vorbim de un motor pentru aero cu elicea lui.
0

#18 Useril este offline   mellbo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 26-August 13
  • Gender:Male
  • Location:Deva

Postat 25 April 2019 - 12:52 PM

 dan_mitea, la 25 April 2019 - 12:44 PM, a spus:

Dupa ce ai reglat ca in manual, cu motorul la relati, accelerezi brusc. Daca moare, amestecul este sarac. Daca galgaie, este prea bogat. Mai ajustezi un picut si incerci din nou.
Motorul este pentru navo? Ai racire la el?. Ce sarcina are?
Eu credeam ca vorbim de un motor pentru aero cu elicea lui.


da, este un motor Navo. Sigur, i-am pus racire, esapament, am verificat si distanga bujie(0.55), magnetou(0.35), ca sarcina i-am pus un dc motor pe post de generator cu sarcina pe el.
ideea e ca mi se pare bataie de joc cu acel 0.55 pe Low, poate de-asta nu merge, de aici am zis sa caut o idee cum sa-l reglez "la ureche".

uite, o informatie de genul caut "Daca moare, amestecul este sarac. Daca galgaie, este prea bogat."

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51iLZzV8zML.jpg

Aceasta postare a fost editata de mellbo: 25 April 2019 - 12:57 PM

TEL: 0786.607.466
0

#19 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 25 April 2019 - 06:41 PM

Am vazut ca acest motor are turatia de relanti 3 500rpm. As incepe de aici. As regla jiglorul de low sa am un 3 500- 4 000rpm stabil si frumos. Cam intodeauna nu am reusit sa am relatiul din manual.
Pe urma m-as juca cu acceleratii bruste.
Pe de alta parte, daca vrei sa-l utilizezi ca generator, ar trebui sa-l reglezi sa mearga frumos, la turatia de regim. Este mai simplu.
Nu-s mare mester, poate primesti sfaturi mai bune.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 25 April 2019 - 06:44 PM

0

#20 Useril este offline   Calu2 

  • Zbor cu orice navo auto velo sport
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 28-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 June 2019 - 01:46 PM

Dan Mitea a explicat bine ,un singur lucru va scapat...daca sarcina ramane cuplata nu are cum sa stea in relanti 👍
Cred ca am mai trosnit ceva!!!Cand vorbesc aiurea este Robotul...
0

#21 Useril este offline   Calu2 

  • Zbor cu orice navo auto velo sport
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 28-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 June 2019 - 01:58 PM

Daca vrei sa folosesti motorul pe post de generator , acu depinde de turatia motorului tau ...variaza in functie de consumator...generatoarele au regulator de turatie in motor, se accelereaza la sarcina mare singur...chestia asta o sa faci tu manual din acceleratie
Cred ca am mai trosnit ceva!!!Cand vorbesc aiurea este Robotul...
0

#22 Useril este offline   mellbo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 26-August 13
  • Gender:Male
  • Location:Deva

Postat 23 June 2019 - 01:20 AM

 Calu2, la 13 June 2019 - 01:58 PM, a spus:

generatoarele au regulator de turatie in motor, se accelereaza la sarcina mare singur...chestia asta o sa faci tu manual din acceleratie


nu. pentru ca i-am pregatit un ecu, dar inainte sa cuplez ecu, carburatia trebuie sa fie cel putin buna. nu o sa tin turatia ca sa am tensiunea dorita, asta o s-o fac electronic, eu vreau sa-l tin cat sa nu moara din ecu. as vrea sa lucrez cu el la turatii joase ca sa nu faca galagie aiurea.

oricum cu sfaturile voastre si cele primite in privat, am reusit sa-l fac sa stea destul de bine, dar are tendinta sa scada in turatie dupa o vreme de mers la ralanti. poate ca e normal la tipul asta de motor, care e conceput sa-l tot bazai.

am stagnat mult cu proiectul si pentru ca n-am avut timp, si pentru ca n-am reusit pana acum sa-i fac o flansa de prindere pe AX. nu e prevazut cu abelaj sau ambreiaj, practic a venit doar cu vibrochenu gol, conic..

acum ma incearca ganduri cum sa-l fac sa taca. are toba dar nu face mare diferenta, oricum toba lui e doar un mic cub gol, cu doua iesiri. mai mult...sa captureze stropii de ulei, in rest..

Aceasta postare a fost editata de mellbo: 23 June 2019 - 01:23 AM

TEL: 0786.607.466
0

#23 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 24 June 2019 - 03:53 PM

Tobele la un motor in doi timpi sunt un lucru delicat. In general nu se recomanda sa pui altceva. Se presupune ca ceea ce a utilizat fabricantul este si optimul. Poti utiliza, eventual, o canistra:
https://www.sdshobby...eyword=canister
dar vei avea probleme de fixare daca nu este facuta pentru motorul tau.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro