Modelism - RHC Forum: Ax principal de carbin în loc de oțel la un 450 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Ax principal de carbin în loc de oțel la un 450 Oare e fezabil?

#1 Useril este offline   Săndel 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1210
  • Inregistrat: 10-January 15
  • Gender:Male
  • Location:BraÈ™ov
  • Interests:Robotica, electronica.

Postat 23 February 2019 - 04:14 PM

După cum spune titlul, mă tentează să încerc înlocuirea axului principal, original din oțel, cu țeavă de carbon.
Motivul principal e reducerea greutății și apoi dacă dau cu el în crengi măcar plesnește mai repede decât axul de feathering, grip-uri, pale. Astfel ignor cam mult un ax strâmb și uit de ce zdrăngăne coada, apoi. :))
Un ax rupt ăl schimb de nevoie și-mi pare că scot 10 bucăți la metru de țeavă. Pentru 20 și ceva de lei...

Ce ziceți? Ar fi fezabil sau o să crape la primul spool-up? Eu nici nu mă gândesc la acrobații, doar zburat lejer și fpv.

Mă gândeam la țevile astea: https://phoenixmodel...x4-mm-l-1m.html
Numai că mi-e teamă că îs numai fire longitudinale și n-are nici un pic de rezistență la torsiune. Eventual dacă știți de vreo sursă de țevi realizate din carbon țesut ori fabricate și cu fibre bobinate? 5mm exterior. Perete, orice peste 1mm zic că ar fi ok.

La coptere mai mici de 150mm am văzut ceva kit-uri dar alea-s 200g auw.
- Captain Sum Ting Wong
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
0

#2 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 23 February 2019 - 04:21 PM

Poti face multe improvizatii la un heli.. asta insa nu cred. Se va forfeca repede in cele 2 gauri de la.main gear si rotor hub
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#3 Useril este offline   Săndel 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1210
  • Inregistrat: 10-January 15
  • Gender:Male
  • Location:BraÈ™ov
  • Interests:Robotica, electronica.

Postat 23 February 2019 - 04:27 PM

Aș putea face câte o inserție pe interior din aluminiu... pentru fiecare gaură fixată cu epoxy. Și găurit abia la final.

Mă gândeam la tije sau țevi de 4mm și să mai bobinez eu două straturi de carbon (impregnat cu epoxy) dar n-o să-mi iasă, în veci, la toleranța și consistența necesară.

Aceasta postare a fost editata de Săndel: 23 February 2019 - 04:27 PM

- Captain Sum Ting Wong
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
0

#4 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 23 February 2019 - 04:39 PM

Sub 4 usd 2 axe...chiar merita?
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#5 Useril este offline   Săndel 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1210
  • Inregistrat: 10-January 15
  • Gender:Male
  • Location:BraÈ™ov
  • Interests:Robotica, electronica.

Postat 23 February 2019 - 04:47 PM

 nen77, la 23 February 2019 - 04:39 PM, a spus:

Sub 4 usd 2 axe...chiar merita?

Da... ai dreptate. Ca bani nu fac nici o economie. :)
- Captain Sum Ting Wong
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
0

#6 Useril este offline   HELIFAN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3605
  • Inregistrat: 06-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Elicoptere

Postat 23 February 2019 - 07:00 PM

Eu am avut la un Taurus 50 electric tija de comanda de la servo la rotorul de coada de carbon. Trecea prin niste suporti de plastic si chiar daca am dat cu ulei pe portiunile in care se freca de suporti in final tija s-a subtiat si s-a rupt. Bine a fost ca s-a intamplat la sol pana sa-l ridic in aer.

Align a facut la modelele noi astfel de tije dar nu cum pusesem eu de 2mm (plin) si de 3mm (tub)iar in portiunile de frecare cu suportii de sustinere au pus niste coliere de aluminiu pe 30mm lungime astfel ca frecarea era pe metal si nu pe carbon.

Nu cred ca un ax de carbon poate rezista le frecarea cu rulmentii din frame. Apoi cred ca va vibra sau va intra in rezonanta la anumite viteze a rotorului. Nu cred ca merita sa te legi la cap cu greutatea axului care apropo este tratat termic la exterior ptr o rezistenta sporita. Poti sa-l usurezi taind din alte parti dar nu la ax.
Mult spor :yahoo:
TX - Futaba T-10CAP 2,4 Ghz - Radio
HELI:
Spirit L16 Robbe in fuselaj Agusta 109 | Spirit L16 Robbe - clasa 550 | Taurus 50 electric clasa 600 |
Trex 600E FBL Custom Frame V.2 | Trex 600E FBL Custom Frame V.3 | Trex 600E FBL Custom Frame V.4 |
AUTO:
2buc. Buggy - ANSMANN Master Smacker 1:10 4WD electic
3buc. Truggy - ANSMANN Royal Flash 1:10 4WD electic
TX - RadioLink RC3S 2.4GHz

Proiectele mele:
Trex600E custom frame V1 - http://www.rhcforum....e/page__st__240 --- --- --- Trex600E custom frame V2 - http://www.rhcforum....e/page__st__480
Trex600E custom frame V3 - http://www.rhcforum....e/page__st__570 --- --- --- Trex600E custom frame V4
- http://www.rhcforum....e/page__st__600
0

#7 Useril este offline   Săndel 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1210
  • Inregistrat: 10-January 15
  • Gender:Male
  • Location:BraÈ™ov
  • Interests:Robotica, electronica.

Postat 23 February 2019 - 07:44 PM

Nu știu cât de tratate termic sunt... recent am modificat un ax Align (scurtat și găurit pentru DFC că aveam mai multe de flybar care stăteau degeaba) și am intrat cu un burghiu normal, pentru metal, ca în fierul unei țevi sudate de 1/2". Ca să nu zic "brânză".
Și un ax, indiferent de matetial, nu are voie să se frece de rulment decât la instalare/dezasamblare. O tijă de comandă e altă treabă. Acolo, da, erau bune manșoane de teflon...

Altfel am tije de inox cu conținut scăzut de fier. Cam cu cântec să le găuresc pe alea dar cu alea mai degrabă pocnesc rulmenții sau montura de aluminiu până să se îndoaie axul. Nu asta doream.
- Captain Sum Ting Wong
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
0

#8 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 23 February 2019 - 08:39 PM

 Săndel, la 23 February 2019 - 07:44 PM, a spus:

Nu știu cât de tratate termic sunt... recent am modificat un ax Align (scurtat și găurit pentru DFC că aveam mai multe de flybar care stăteau degeaba) și am intrat cu un burghiu normal, pentru metal, ca în fierul unei țevi sudate de 1/2". Ca să nu zic "brânză".
Și un ax, indiferent de matetial, nu are voie să se frece de rulment decât la instalare/dezasamblare. O tijă de comandă e altă treabă. Acolo, da, erau bune manșoane de teflon...

Altfel am tije de inox cu conținut scăzut de fier. Cam cu cântec să le găuresc pe alea dar cu alea mai degrabă pocnesc rulmenții sau montura de aluminiu până să se îndoaie axul. Nu asta doream.

detaliaza te rog

ai pus cap dfc ? sau fbl si doar l-ai coborat?
erau axe originale?
poze la procedura
ceva cote si dimensiuni
asta am si eu in plan saptaman ce vine

trebuie sa fac si eu u pst cu ce trasnai am facut

blade 130x din torque tube in brushless pe coada ..si zoara chiar foarte.....
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#9 Useril este offline   Săndel 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1210
  • Inregistrat: 10-January 15
  • Gender:Male
  • Location:BraÈ™ov
  • Interests:Robotica, electronica.

Postat 23 February 2019 - 09:25 PM

Cap dfc, ax de flybar, măsurat cu șubler, marcat cu cretă, tăiat cu... glumesc și nu chiar.
Servo-urile și platoul permit multă toleranță pe verticală. Doar ajustezi ulterior din brațele servo-urilor.
Vezi unde ajunge colectivul la maximum pozitiv, cu servo direct, deci peste 8-12°, cât duce servo, marchezi și tai cu cât intră în capul dfc, mai sus. Apoi pui capul pe ax și marchezi locul de gaură.

Eu am tăiat 8mm din ax (cu freză de mână, disc de 30mm), partea de sus, am găurit cu burghiu de 2 la alți aproximativ 6mm de capăt. Am lăsat vreo 2mm de loc, în cap, să foarfece șurubul mai ușor în caz de accident. Mai greu e să intrii pe centru decât orice altceva. Eu am aplatizat un pic, 1/2mm, cu polizorul să pot puncta și pleca drept cu bormașina.

La un 120 cred că ai axul în jur de 3mm și nu știu cum te-ar ajuta poze de la mine.
Și capul și pinionul, parcă sunt prinse în coliere și șurub(uri) "grub" nu prin găuri radiale. Altfel fac că nu mă costă :)
Sau un 450?

Apropo, și eu merg cu direct-drive fixed-pitch pe coadă. :D
2205, 5x4 bullnose, esc de miniquad 20A, blHeli, frână activă, la 400hz.
- Captain Sum Ting Wong
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro