Modelism - RHC Forum: Creatiile noastre..... - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 17 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »

Creatiile noastre.....

#61 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 May 2006 - 09:04 PM

Mr. F, la 22 May 2006, 11:37, a spus:

a fost a 2-a utilizare.... pasu' filetului a fost de 1 mm nu am cum sa-l fac mai mic...:wub:....era' din inox tot motoru'.

da-ne cateva detalii despre caracteristicile motorului. (lungime, diametru, timp de ardere, combustibil folosit, ardere pe cate suprafete?, forta de tractiune...). practic as spune ca 1 mm pas si inox tot motorul ar trebui sa fie Ok si totusi se pare ca n-a fost suficient cel putin pentru a doua lansare... care e grosimea carnii pentru camera de ardere, zona filet si capac?

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 27 May 2006 - 09:05 PM

0

#62 Useril este offline   Mr. F 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 17-December 03
  • Gender:Male
  • Location:BUCRESTI

Postat 28 May 2006 - 05:59 PM

Di=22;
De=25;
S. Critica = 7 mm;
L= 150 mm;

combustibil: zaharelu'


Mi-am consultat un pic caietelu' in care mi-am notat toate esecurile si succesele si am descoperit un lucru care l-a avut in comun cu un esec mai vechi: - batonul de combustibil nu a avut joc inauntru (a intrat in camera de ardere destul de greu), iar la primul test al motorului combustibilul a intrat perfect cu o toleranta de ~ 1 mm. e posibil ca acest lucru sa fi dus la o sprapresurizare? ...
din calculul cu SRM (de el m-am folosit ca sa proiectez motorul) presiunea maxima din motor ar trebui sa fie de 67.3 atm.
0

#63 Useril este offline   Mr. F 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 17-December 03
  • Gender:Male
  • Location:BUCRESTI

Postat 28 May 2006 - 06:14 PM

A incercat cineva sa faca motoare de PVC ?
0

#64 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 28 May 2006 - 07:05 PM

Mr. F, la 28 May 2006, 17:59, a spus:

Di=22;
De=25;
S. Critica = 7 mm;
L= 150 mm;

combustibil: zaharelu'


Din datele date de tine sa inteleg ca ai avut 2 mm carne de inox? A fost grosimea asta egala pentru intreg motorul? Carnea asta ar trebui sa fie suficienta pana la presiuni de ordinul a 150 atm. Ai folosit vreun programel pentru a calcula grosimea in carne a motorului functie de presiunea de ardere?

Incearca sa folosesti SRM dar cu suprafata exterioara a batonului izolata... cu alte cuvinte incearca sa simulezi in SRM ardere doar pe cilindrul interior si vezi ce presiune iese. Este probabil sa-ti iasa presiune mai mare. Este evident ca fie ai avut un defect la filet, prindere... fie a fost o problema cu suprapresurizarea fie au fost amandoua combinate si a iesit nefericitul test.

Chiar sunt curios sa vad ce zice SRM despre ardere doar pe cilindrul interior.

MIG-29

P.S.: cat de fix a intrat? esti sigur ca a ars doar pe suprafata interioara? Aprinderea o faci doar pe cilindrul interior?

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 28 May 2006 - 07:09 PM

0

#65 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 29 May 2006 - 01:30 PM

bag si eu asa o parere
sigur motorul si dopul au fost din acelasi material?
pentru ca daca nu s-au dilatat diferit si la pas de 1 a zburat usor afara
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#66 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 30 May 2006 - 05:38 AM

L-am intrebat acum cateva mesaje si zicea ca e acelasi material si anume inox.
Asta ar elimina dilatarea diferita... sa asteptam sa vedem ce ne raspunde la ultimul mesaj.

MIG-29
0

#67 Useril este offline   Mr. F 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 17-December 03
  • Gender:Male
  • Location:BUCRESTI

Postat 30 May 2006 - 07:43 AM

Tocmai am aflat o chestie dupa ce am discutat cu strungaru'. Se pare ca dopu' nu era din inox ci din otel normal. iar corpul si diuza erau din inox. Si mie mi-a picat fata cand am vb. cu el k ii spusesem sa fie tot din inox. Asta e....i-am dat comanda de altul...http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/biggrin.gif
0

#68 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 30 May 2006 - 03:29 PM

nu inteleg de ce te complici cu inox.
oricum dupa prima utilizare arata ca dreq.
eu am un motor pe care l-am folosit de vreo 8 ori si e din OLC-da Dumnezo'
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#69 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 30 May 2006 - 04:28 PM

Mr. F, la 30 May 2006, 07:43, a spus:

Tocmai am aflat o chestie dupa ce am discutat cu strungaru'. Se pare ca dopu' nu era din inox ci din otel normal. iar corpul si diuza erau din inox. Si mie mi-a picat fata cand am vb. cu el k ii spusesem sa fie tot din inox. Asta e....i-am dat comanda de altul...:wub:

hehehe e bun si forumul la ceva http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif

Mult succes si tine-ne la curent cu ceea ce se intampla!

MIG-29
0

#70 Useril este offline   Mr. F 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 17-December 03
  • Gender:Male
  • Location:BUCRESTI

Postat 31 May 2006 - 01:11 PM

yo-i dadusem tzeava si un bloc de inox pt. diuza si dop, dar cica nu i-a ajuns si a facut dopu' dintr-un otel care-l avea el.... acuma imi focalizez energia, banii si azotatu' pe motoare de PVC. Ati mai incercat? eu personal am testat 3 motoare pana acum si la 2 mi-a aruncat dopul (teoria mea e ca PVC-ul s-a dilatat prea mult si astfel au putut scapa gazele) iar al 3-lea mi-a explodat (deocamdata nu stiu de ce).
0

#71 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 31 May 2006 - 04:24 PM

daca nu ai PVC dela de la mama lui fara alte porcarii in el si gros de vreo 3mm in perete. nu ai facut nimic. la fel tre' sa folosesti combustibil pe baza de dextrina sau sorbitol(scrie la nakka pe site ca, cu zahar nu merge)
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#72 Useril este offline   racketistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 223
  • Inregistrat: 24-April 06

Postat 31 May 2006 - 05:30 PM

Dexter spunemi si mie te rog ce inseamna nakka asta.Trimite si mie site ala
Ideas for life'gfh
0

#73 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 31 May 2006 - 05:41 PM

cand zicem nakka ne referim la RIchard Nakka
siteul www.nakka-rocketry.net practic este cel care a exploatat la maxim potentialul zaharului si l-a facut asa popular
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#74 Useril este offline   Mr. F 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 17-December 03
  • Gender:Male
  • Location:BUCRESTI

Postat 01 June 2006 - 07:57 PM

Nakka nu fioloseste dar Dan Pollino da. vezi www.inverseengineering.com ..... am citit azi cu atentie siteul si am descoperit o chestie. Merge numai cu proportia de 60-40 ca 65-35 e prea puternica. O sa incerc sa vad ce iese si pun duminica rezultatele testului.

@Dex: Am PVC k-lumea de 3.5 mm peretele. Gasesti si tu daca la magazinele de materiale de constructii sub numele de " PVC de presiune"
0

#75 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 June 2006 - 02:21 AM

Ce se mai aude cu testul?
Mai traiesti?

MIG-29
0

#76 Useril este offline   Mr. F 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 17-December 03
  • Gender:Male
  • Location:BUCRESTI

Postat 13 June 2006 - 09:17 AM

Traiesc dar nu am avut timp de teste k am nishte probleme la scoala ..... of!! scoala asta...:lol:... cand voi testa o sa postez. sal'
0

#77 Useril este offline   Mr. F 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 17-December 03
  • Gender:Male
  • Location:BUCRESTI

Postat 18 June 2006 - 12:15 PM

Am testat motoru' cu compozitia 60-40 si a functionat perfect.
Am si un filmulet dar nu stiu exact cum sa-l pun.
0

#78 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 18 June 2006 - 03:57 PM

www.rapidshare.de
faci acolo upload si ne dai linku apoi :rolleyes:
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#79 Useril este offline   gYorge 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 18-October 05

Postat 18 June 2006 - 10:22 PM

Mr.F cand mai intri pe mess sa mi'l trimiti si mie....pls..:rolleyes:
0

#80 Useril este offline   Mr. F 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 17-December 03
  • Gender:Male
  • Location:BUCRESTI

Postat 20 June 2006 - 09:03 AM

http://rapidshare.de...IE0001.asf.html


asta-i linku.
0

#81 Useril este offline   Mr. F 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 17-December 03
  • Gender:Male
  • Location:BUCRESTI

Postat 20 June 2006 - 09:07 AM

dupa test se vede cum a aratat motorul la 10 min' dupa.
astept pareri.
0

#82 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 21 June 2006 - 04:51 PM

Salutari!
Felicitari pentru motorul respectiv.
M-am uitat la film si am vazut pe ultima portiune de ardere ceva scantei sarite... cumva ai avut duza (ajutajul) motorului corodat? A fost deteriorat?

Incercam sa vad de ce au aparut flame-urile respective. De obicei apar cand ardere e neomogena si cand sunt evacuate bucati incandescente de ajutaj.

MIG-29
0

#83 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 21 June 2006 - 06:18 PM

Mie imi pare ca nici nu a avut ajutaj!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#84 Useril este offline   Mr. F 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 17-December 03
  • Gender:Male
  • Location:BUCRESTI

Postat 22 June 2006 - 02:05 PM

eroziunea sectiunii critice a fost 0 deoarece am avut inserata o saiba de otel in duza de ciment, dar portiunea convergenta s-a deteriorat. e posibil sa fi fost din cauza asta.

@Marinaru : ce anume te-a facut sa crezi ca nu am avut ajutaj?

Duminica voi face un test in zbor. Prind motorul de o bagheta lunga de lemn si........Dumnezeu cu mila...:).....
0

#85 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 22 June 2006 - 07:58 PM

Mr. F, la 22 Jun 2006, 15:05, a spus:

@Marinaru : ce anume te-a facut sa crezi ca nu am avut ajutaj?

inaltimea si traiectoria gazelor expandate!...dar nu e o afirmatie categorica...poate a avut si a sarit la aprindere...sau poate nu!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#86 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 June 2006 - 02:46 AM

Mr. F, la 22 Jun 2006, 14:05, a spus:

...

Ai avut ajutaj convergent-divergent (tip Laval)?

Cred ca ceea ce zicea marinarul despre inaltimea si traiectoria gazelor, se poate intampla si daca ajutajul nu face destinderea completa (pana la presiune atmosferica de pe sol). Mr. F ai calculat ajutajul pentru destindere totala?

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 23 June 2006 - 02:46 AM

0

#87 Useril este offline   Mr. F 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 17-December 03
  • Gender:Male
  • Location:BUCRESTI

Postat 23 June 2006 - 04:57 PM

Mai...era laval, dar nu a fost extinderea decat de 2.3 ori k doar atat mi-a permis dimensiunea motorului.

SRM-ul a calculat expansiunea optima de 5.45. eu mai am de invatat pana sa pot calcula singur rata de expansiune...:huh:.

Legat de traiectoria gazelor asta e din cauza ca motorul nu a fost fixat vertical ci la un mic unghi.
0

#88 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 June 2006 - 06:19 AM

E vorba probabil ca diverg prea tare gazele (edit:clarificare: pe sectiunea de iesire a ajutajului trebuie sa ai presiunea atmosferica exterioara de la locul functionarii motorului dupa ce in prealabil ai obtinut Mach 1 pe sectiunea critica; bun dar daca tu faci sectiunea de iesire de dimensiune "mai mica" atunci gazele la iesirea din sectiunea de iesire vor avea presiune mai mare decat presiunea atmosferica locala la care functioneaza motorul si astfel vei obtin un "con" puternic divergent de gaze: deci in general poti sa vezi daca ai sectiunea de iesire adaptata cum trebuie adica daca ai destindere completa si urmarind miscarea gazelor la iesirea din motor).

destinderea completa o poti calcula usor cu SRM-ul... poti dimensiona ajutajul astfel incat sa ai destindere completa.

Bineinteles e posibil sa nu se potriveasca in cerintele geometrice ale tale pentru motorul respectiv. Te mai poti juca un pic cu unghiurile de convergenta/divergenta pentru a modifica lungimea totala a ajutajului dar in general nu trebuie sa folosesti pe portiunea divergenta unghiuri de genul 70 de grade deoarece obtii dezlipirea gazelor de peretele ajutajului si atunci iarasi ai destindere ineficienta (creezi extrem de multe vartejuri/turbulente).

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 24 June 2006 - 03:05 PM

0

#89 Useril este offline   Mr. F 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 17-December 03
  • Gender:Male
  • Location:BUCRESTI

Postat 24 June 2006 - 07:50 AM

unghiul a fost de 15 grade.
la motorul care l-am facut pt. zbor am micsorat-o la 12 grade.
Si am micsorat sectiunea critica la 13 mm (fata de 15.5 cat era la primul) deci implicit am marit expansiunea. O sa filmez si o sa public. salut'
0

#90 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 June 2006 - 03:08 PM

Mr. F, la 24 Jun 2006, 07:50, a spus:

unghiul a fost de 15 grade.
la motorul care l-am facut pt. zbor am micsorat-o la 12 grade.
Si am micsorat sectiunea critica la 13 mm (fata de 15.5 cat era la primul) deci implicit am marit expansiunea.  O sa filmez si o sa public. salut'

Ajutajul avea aceeasi lungime in ambele cazuri? daca da, atunci ajutajul cu unghiul de 15 grade a destins gazele pana la o presiune de iesire mai mica decat ajutajul cu 12 grade unghi de deschidere pe portiunea divergenta. Cu toate acestea daca ajutajul nu a fost calculat pentru destindere totala la presiunea atmosferica de la nivelul marii rezulta ca e posibil ca si cel de 15 grade sa nu efectueze destindere totala/completa.

Daca acesta este cazul atunci cu atat mai putin cel de 12 grade (si aceeasi lungime de ajutaj) ar fi destins gazele...

Inca ma intriga "scanteile" ce le-am vazut pe filmul pus de tine acum cateva mesaje.

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 24 June 2006 - 03:09 PM

0

Arata acest topic


  • 17 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro