Modelism - RHC Forum: C.N. De planoare RC zbor pantă clasa F3F ed. 2018 Dealul Sasului 14. - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

C.N. De planoare RC zbor pantă clasa F3F ed. 2018 Dealul Sasului 14. Competiție desfășurată sub egida FRMd. organizator FRMd.

#61 Useril este offline   vasipop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1173
  • Inregistrat: 31-January 12
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Aeromodelism cu sau fara motor, Fotografia

Postat 22 October 2018 - 09:01 AM

Vezi postareaedisultan, la 21 October 2018 - 07:26 PM, a spus:

Încă ceva, nu ştiu unde este terenul pentru zona Corbu dar, în principiu, cam tot perimetrul este un mare poligon utilizat de MApN iar cel mai rău este că panta are o singură direcţie: cea dinspre mare dacă nu s-a schimbat nimic între timp.
Acum ca o paranteză: în zona Mării Negre/Dobrogea dacă vântul bate din Est, adică dinspre mare, de obicei, vremea devine rea. Asta este o observaţie făcută în timp pe vremea când "casa mea" era nava.
Atasament Capture 4.JPG


Zona Corbu iese dindiscuţie.

Cu drag: PVP
NU POT nu există în vocabularul aeromodelistului.....
0

#62 Useril este offline   cristanu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 30-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Braşov

Postat 22 October 2018 - 02:19 PM

După o simplă analiză reiese clar cea mai bună zonă: Transalpina !!!
Avantaje:
- zona este la o altitudine la care este aproape imposibil să nu bată vântul (minim 3 m/s);
- ai posibilitatea de a alege o zonă pe direcția vântului (zona este foarte întinsă);
- accesul auto facil;
- poziționarea accesibilă pentru o mare majoritate dintre sportivi;
- posibilități de cazare în zonă mai ales în perioada de toamnă;
Dezavantaje:
- posibilitate mare de a avea vreme rea (mai ales ceață);
- unii sportivi din extremitățile țării vor avea o călătorie lungă.

Merg pe propunerea colegului de a organiza campionatul pe minim 2 zile și FĂRĂ MOTOR! Nu avem vânt , nu concurăm!

Dealul Lempeș poate rămâne totuși ca soluție de rezervă.
0

#63 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 October 2018 - 02:31 PM

Doar ca mai devreme daca nu vrem surprize, s-a dus cu testarea locatiei pe anul asta...

https://monitorizari...ca-lotrului.htm

PS: la dealul saului a fost peste 3m/s tot timpul, majoritar 4-5, maxim 8, conform anemometrului instalat... totusi s-a decis zbor cu motor... :(

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 22 October 2018 - 02:33 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#64 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2067
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 28 October 2018 - 07:31 PM

Zona Cetăţii Enisala:
Imagine atasata: 20181028_112751.jpg

Imagine atasata: 20181028_113014.jpgImagine atasata: 20181028_113024.jpg

Imagine atasata: 20181028_113327.jpg

Imagine atasata: 20181028_114103.jpg

Imagine atasata: 20181028_114132.jpg

Imagine atasata: 20181028_114639.jpg

Imagine atasata: 20181028_120508.jpg Drumul de acces.
Sultan Eduard
0

#65 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2067
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 28 October 2018 - 07:47 PM

Bună seara,
Aşa cum am spus, azi am dat o fugă la Cetatea Enisala.
Dealul care se vede ar fi bun pentru zbor dar, accesul se face pe drum de pământ, nu există platou pentru aterizare şi sunt multe pietre mascate de iarbă. Avantajul este că nu contează de unde bate vântul şi se poate lansa de pe orice direcţie. Pentru parapantişti nu este o problemă în schimb pentru modele este o altă poveste.
Cetatea iese din discuţie. Azi în afara sezonului erau parcate cam 10 maşini.

Imagine atasata: Capture 22222.JPG
Oricum va trebui făcută o recunoaştere de către cineva care ştie cerinţele pentru un teren de zbor pentru concurs. Pentru zbor de plăcere sigur este ok.
Sultan Eduard
0

#66 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 28 October 2018 - 07:48 PM

Par sa fie doar cativa zeci de metri acolo, sub 100... :unsure:

https://www.google.r...8353591!5m1!1e4

Se simte efect de panta la dealul ala ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#67 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2067
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 28 October 2018 - 08:20 PM

Cu vânt suficient, poţi să ţii în aer şi o cărămidă.
Problema majoră în Dobrogea este că dealurile sunt cam apropiate şi rişti pe unele direcţii să ai parte de vănt şi cu turbioanele de pe dealul vecin.
Aşa cum este dispusă cetatea, azi eram exact în situaţia asta.
Astfel, ajungem la una din legile zborului la pantă: "am pantă dar vântul bate de unde nu trebuie..."
Sultan Eduard
0

#68 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 November 2018 - 06:11 PM

Exista deja mai multe sisteme de timing in F3F. Le pui pe doua trepiede la 100m distanta si asta e.




Cel din clip e opensource pe raspberrypi.

https://www.rcgroups...plane-detection

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 01 November 2018 - 06:12 PM

0

#69 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 November 2018 - 06:26 PM

La dealul sasului nu faceau fata... :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#70 Useril este offline   vasipop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1173
  • Inregistrat: 31-January 12
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Aeromodelism cu sau fara motor, Fotografia

Postat 01 November 2018 - 07:12 PM

Vezi postarearenatoa, la 01 November 2018 - 06:26 PM, a spus:

La dealul sasului nu faceau fata... :unsure:


Posibil,să ai dreptate având în vedere că la baza B trebuia zburat foarte departe...
Și întreb și eu ca neofitul... dacă trece păsăret prin apropiere ce se întâmplă ???
NU POT nu există în vocabularul aeromodelistului.....
0

#71 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 November 2018 - 07:25 PM

Camerele ar fi fost orbite de soare, si nici nu acopereau unghiul pe verticala, la inaltimea care s-a zburat.

Pasaret = false positive...
Se poate filtra oarecum, daca ai apucat sa faci 2-3 ture, sa ai cateva intervale min/max in care se face tura, elimini tot ce apare in cadru in afara intervalului.

As vedea asta facuta mult mai safe cu gps pe model, se calculeaza distanta de la ultima intoarcere, bazele devenind astfel irelevante, si in plus pilotul poate alege portiunea de deal unde simte el ca ii bate vantul optimal, important este sa faca distanta, nu cum o face... metoda ar fi independenta si de inaltimea de zbor...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 01 November 2018 - 07:26 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#72 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 November 2018 - 07:28 PM

Are diverse setari pe camera. De regula e destul de robust la pasari, vegetatie care misca, nori. Au fost testate cu destul succes si la F3B unde se zboara mult mai departe. Nici un astfel de sistem nu e omologat pentru competitii FAI dar in practica pentru concursuri normale e foarte OK, daca da un rateu faci un refly si gata, acum sunt inca la inceput dar cred ca in 2-3 ani vor fi bine puse la punct si nu prea scumpe.

Vezi postareavasipop, la 01 November 2018 - 07:12 PM, a spus:

Posibil,să ai dreptate având în vedere că la baza B trebuia zburat foarte departe...
Și întreb și eu ca neofitul... dacă trece păsăret prin apropiere ce se întâmplă ???

0

#73 Useril este offline   vasipop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1173
  • Inregistrat: 31-January 12
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Aeromodelism cu sau fara motor, Fotografia

Postat 01 November 2018 - 07:31 PM

Vezi postareastiganas, la 01 November 2018 - 07:28 PM, a spus:

Are diverse setari pe camera. De regula e destul de robust la pasari, vegetatie care misca, nori. Au fost testate cu destul succes si la F3B unde se zboara mult mai departe. Nici un astfel de sistem nu e omologat pentru competitii FAI dar in practica pentru concursuri normale e foarte OK, daca da un rateu faci un refly si gata, acum sunt inca la inceput dar cred ca in 2-3 ani vor fi bine puse la punct si nu prea scumpe.




Totul e frumos până la regulament.... Practic o rundă întregă trebuie zburată în aceleași condiții... nu e deloc pe alese... din păcate
NU POT nu există în vocabularul aeromodelistului.....
0

#74 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 November 2018 - 08:06 PM

Nu inteleg; daca sistemul da eroare la un zbor arbitrul striga refly, concurentul aterizeaza si zboara din nou, aceleasi conditii, 3 minute intaziere. Asta pe o parte, pe alta parte nu exista aceleasi conditii, se zboara pe rand, fiecare prinde alt aer, aceleasi conditii sunt doar cand toata lumea zboara simultan ca la F3J, F5J si chiar si asa se face flyoff astel incat primii clasati sa zboare toti impreuna (si nu pe grupe), deodata adica cu adevarat aceleasi conditii, cum se zice in engleza "man on man".

La fel se intampla daca un arbitru doarme pe el, nu apasa butonul sau se desface un cablu, nu suna soneria, etc - se face refly, nici o drama.

Vezi postareavasipop, la 01 November 2018 - 07:31 PM, a spus:

Totul e frumos până la regulament.... Practic o rundă întregă trebuie zburată în aceleași condiții... nu e deloc pe alese... din păcate

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 01 November 2018 - 08:08 PM

0

#75 Useril este offline   cristanu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 30-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Braşov

Postat 02 November 2018 - 08:21 AM

Stefan are dreptate cu refly-ul , nu este o problemă.
Din ce am citit de pe net , deocamdată sistemul este folosit pentru antrenamente , mai este drum lung pînă la folosirea lui în concursuri FAI.
Oricum acoperă munca a două persoane și te antrenează în anticiparea virajelor la ambele baze, așa că e un progres , mai ales dacă devine accesibil financiar.
0

#76 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 02 November 2018 - 11:44 AM

Sistemul de la navo FSR nu merge folosit ? E foarte precis. Ai trecut prin dreptul lui te-a înregistrat. Puse două receptoare (câte unul la fiecare stâlp) în loc de unul cum se folosește la navo.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#77 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 02 November 2018 - 01:58 PM

Vorbesti de radar ? :unsure: (Forward Scatter Radar)
Un exemplu de varianta comerciala, sa vedem si noi ?

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 02 November 2018 - 01:59 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#78 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 02 November 2018 - 02:44 PM

Ma documentai putin, si nu se aplica la F3F. Dronele de racing au sisteme asemanatoare ca barcile, si tot nu ne-ar folosi la nimic.
Barcile/dronele trec foarte aproape de jaloanele pe care sunt puse receptoare, pe cand planoarele pot fi si la peste 100 m de baza, atata in adancime cat mai ales in inaltime... sistemul folosit la barci si drone are drept caracteristica evolutia practic in 2D a modelului, nici una nu se ridica la o inaltime macar de 2m.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#79 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 November 2018 - 03:18 PM

Am postat sistemul asta aici caci imi pare interesant si arata spre ce ne indreptam. Altfel, pentru concursul nostru pricajit ce se tine odata pe an cu o mana de concurenti nu prea conteaza. In alte tari concursurile F3F la panta sunt foarte populare si frecvente, asa la ochi mai multe decat cele F3J, F5J.

Sistemul poate fi util si pentru cei pasionati de viteza la panta, ar fi o sansa sa se antreneze ca pentru concurs fara ajutoare. Asa, daca te duci de unul singur (sau chiar si in gasca) si zbori la panta nu ai nici un fel de reper sa te prinzi daca zbori bine sau nu. Pe mine nu ma pasioneaza viteza (nici la panta nici la ses) am venit cu placere la campionat, o sa mai vin dar cam asta e tot - in nici un caz nu o sa investesc in asa ceva.

Ca viitor vad doua telefoane smechere (de astea cu AI pe partea de foto) puse pe trepied la cap de traseu, o aplicatie si atat, eventual fiecare participant sa ruleze aplicatia pe telefon si sa vada in timp real timpii, punctajul.


Cred ca celelalte sisteme (drone, FSR, auto) sunt setate sa numere numarul de ture efectuate, nu trebuie sa determine precis momentul trecerii de poarta, doar faptul ca ai trecut.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 02 November 2018 - 05:42 PM

0

#80 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 November 2018 - 09:03 PM

M-am invrednicit sa urc pe youtube zborul lui Cristi cu Shinto (Vladimir Models) - planor adevarat de F3F/F3B. Asta a fost la Iasi dupa pranz cand am oprit concursul de F3J din cauza vremii dar pentru panta era numai bine. Shinto zboara fenomenal, taie aerul si nu misca in vant (iar Cristi are mana buna). Capul de sub gluga e al lui Gicu Iordan.



Din pacate planoarele dedicate sunt scumpe rau, prin comparatie cele de F5J par ieftine.
0

#81 Useril este offline   Padre 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 521
  • Inregistrat: 07-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Stefanesti-Arges

Postat 19 September 2020 - 06:10 PM

Anul acesta se ține F3F?
0

#82 Useril este offline   Padre 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 521
  • Inregistrat: 07-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Stefanesti-Arges

Postat 03 October 2020 - 02:24 PM

Aici ar fi o pantă bună pt zbor:
https://youtu.be/S0XZt3mDa3Q
0

#83 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2020 - 11:05 PM

Arata bine. Am o mare banuiala ca acolo o sa ne intalnim anul asta.

Vezi postareaPadre, la 03 October 2020 - 02:24 PM, a spus:

Aici ar fi o pantă bună pt zbor:
http://youtu.be/S0XZt3mDa3Q

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 03 October 2020 - 11:05 PM

0

#84 Useril este offline   Padre 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 521
  • Inregistrat: 07-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Stefanesti-Arges

Postat 05 October 2020 - 12:46 PM

Se pare că da. Și dacă ai ști cât am căutat un deal potrivit si cu o cale de acces cât de cât practicabilă...
Să fie vânt bun!
(Preferabil din vest)
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro