Modelism - RHC Forum: Discutii F5J / F3J - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Discutii F5J / F3J ... un fel de "cafenea" dedicata pentru modelele de competitie

#121 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 19 August 2019 - 11:36 PM

Am obtinut acelasi rezultat nul.


Vezi postareastiganas, la 19 August 2019 - 10:16 PM, a spus:

Vezi ca ai postat in topicul gresit.

Am luat la intamplare un pilot:

https://sportinglice...licencee/120876

inlocuiesti numarul lui de licenta FAI (120876) cu al tau si vezi ce zice situl.

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#122 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 20 August 2019 - 12:01 AM

Pentru cei care se intreaba ce atata zgomot pentru un amarat de motor si niste pale si un ESC de drona:
- solutia veche Viper /Reisenauer 156 euro + ESC Roxxy 40/45 A 63 euro + 12 euro transportul = 231 EUR; cel mai ieftin motor cu reductor e Leopard C250 la 142 de euro
- solutia noua Xpower F5j 74 EURO + ESC Flycolor Raptor 40/50 A 13 EUR + BEC HobbyWing 3 EUR = 90 EUR.
De diferenta de 141 de euro iti iei un set de servo Bluebird sau chiar KST.
Si ma uitam pe Banggood sa vad ce preturi mai au Flycolor si am dat de asta:
https://www.banggood...ur_warehouse=CN
https://www.banggood...ur_warehouse=CN
ESC de 40/50 A si 50/60A +BEC de 5V 3A la 10-12 EUR.
N-as merge pe solutia asta "compacta" chiar daca e mai ieftina din 2 motive:
- procesor mai slab: "Using C8051F850 MCU, pipelined 8-bit C8051 core", e mai bun procesorul de 32 biti de la ESC-ul de drone
- BEC e de 5 V - cu ESC separat ai optiune 5V / 6 V plus ca e ecranat si separat dpdv termic de ESC.
0

#123 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 20 August 2019 - 10:28 AM

Vezi postareaender67, la 20 August 2019 - 12:01 AM, a spus:

...
- procesor mai slab: "Using C8051F850 MCU, pipelined 8-bit C8051 core", e mai bun procesorul de 32 biti de la ESC-ul de drone
...


Hai mah... cu argumente din astea deja o iei prin maracini...
Intr-un planor ESC-ul sta la turatie fixa 99% din timpul motor, si este controlat ad-labam, nu de catre un computer ca intr-o drona, unde este f...ut de 400 ori pe secunda sus jos...
Asa ca procesorul ala practic someaza, si un atmel de 8 biti la 8mhz pe stil vechi este prea mult.
ESC-urile astea de drone, de care scriam acum 3 ani si voi le descoperiti acum, au avantajul major al noilor generatii de FET-uri, asta le face mai putin disipatoare de caldura si in consecinta mici si usoare, puterea de procesare si softul de pe ele sunt un moft pentru utilizare intr-un planor.
Ca sunt ieftine este consecinta popularitatii... dronelor, nu planoarelor F5J :D cand vinzi mult, scade pretul, it is known... pai castle o fi prost sa nu va ceara 150$ pe un esc, cand stie ca voi ati dat 1000 pe coaja, si vinde si el unu pe luna...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#124 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 August 2019 - 10:41 AM

Cam asa. Vorbim totusi de planoare.

Se duce ESC-ul - consecinte zero

Se duce BEC-ul - byby 1000-2000 EUR

Eu de aia am dat 50 USD pe Talon 35A


TALON 35 AMP ESC, 6S / 25V WITH 7 AMP BEC
Little Package, Big BEC.


Vezi postarearenatoa, la 20 August 2019 - 10:28 AM, a spus:

Hai mah... cu argumente din astea deja o iei prin maracini...
Intr-un planor ESC-ul sta la turatie fixa 99% din timpul motor, si este controlat ad-labam, nu de catre un computer ca intr-o drona, unde este f...ut de 400 ori pe secunda sus jos...
Asa ca procesorul ala practic someaza, si un atmel de 8 biti la 8mhz pe stil vechi este prea mult.
ESC-urile astea de drone, de care scriam acum 3 ani si voi le descoperiti acum, au avantajul major al noilor generatii de FET-uri, asta le face mai putin disipatoare de caldura si in consecinta mici si usoare, puterea de procesare si softul de pe ele sunt un moft pentru utilizare intr-un planor.
Ca sunt ieftine este consecinta popularitatii... dronelor, nu planoarelor F5J :D cand vinzi mult, scade pretul, it is known... pai castle o fi prost sa nu va ceara 150$ pe un esc, cand stie ca voi ati dat 1000 pe coaja, si vinde si el unu pe luna...

0

#125 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 20 August 2019 - 11:45 AM

Vezi postarearenatoa, la 20 August 2019 - 10:28 AM, a spus:

Hai mah... cu argumente din astea deja o iei prin maracini...


De fapt asta e ceea ce nu imi convenea la solutia "integrata":
Weight: 51gSize: 65x26x15.5mm
si
Weight: 46.5gSize: 65x26x15.5mm
Adica n-am facut nici o branza, economie de 2-3 euro dar am ajuns tot la "1 gram pe amper" si volum mare .. exact de ce voiam sa scap.Da, mai faci ceva lipituri la alea de drone, mai pui un BEC separat (nu CC ...dar HobbyWing nu sunt totusi facute pe vapor) ar l-ais scos la jumatate de greutate si o fractiune de volum.


Aceasta postare a fost editata de ender67: 20 August 2019 - 11:46 AM

0

#126 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 20 August 2019 - 02:03 PM

Eu la zburatoare de la 500 in sus nici nu m-as gandi sa il lansez fara sursa dubla... BEC extern paralel cu cel ESC.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#127 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 20 August 2019 - 02:36 PM

https://www.banggood...ur_warehouse=CN
Am unul pe drum ...dar mi se pare destul de scump (chiar si cu ceva discount din punctele adunate)..
Pe partea de redundanta receiver voi merge pe solutia descrisa mai sus (cu receptoare legate pe SBus).
Pe partea de alimentare incerc o solutie cu diode Schotky si a doua baterie (eventual cu BEC) in caz ca alimentarea principala face figuri.
0

#128 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 20 August 2019 - 03:52 PM

Vezi pe rcgroups daca a patit-o careva cu asta... cu cea precedenta, aia copiata la modul rusinos dupa Jeti, a fost jale cu softul, a plantat avioane grele...
Nu mi-as face griji cu receptia, pana acolo incat sa o fac redundanta, mult mai mare probabilitatea sa ai dude pe alimentare sau conectica decat pe receptie.

Cu dioda, citeste in topicul de baterie pentru winch despre "diodele" alea smart, cu cadere de doar 25mV la 8A, niste FET-uri de fapt... se gasesc in tara la vreo 30 lei.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 20 August 2019 - 03:54 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#129 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 August 2019 - 03:54 PM

Sa fi sanatos, nu se mai foloseste demult redundanta, nu e loc.

Cand au inceput sa apara planoarele astea moderne mosii au carait, ca n-au incredere n lipo, ca n-au incredere in ESC/BEC, au fost tot felul de scheme de redundanta pe alimentare dar pana la urma au cazut toate - aduceau grame in plus si nu incapeau. Oricum modelele pot sa cada (si cad) - da cu componente decente rezista mult mai bine ca intrecut (cand cele mai multe picau de la pakurile NiCd/Nimh si receptia in 35 Mhz).

Azi cele mai multe se busesc de la manuta neindemanatica si buseli in aer (la concursuri).

Alta e treaba la avioane (sau planoare scale) mari - power boxuri, alimentare duala - da nu ma pricep ca n-am. La elicoptere e ca la planoare. Fiecare element in parte poate genera crash asa ca e zero redundanta. Si nici heli nu sunt ieftine.



Vezi postarearenatoa, la 20 August 2019 - 02:03 PM, a spus:

Eu la zburatoare de la 500 in sus nici nu m-as gandi sa il lansez fara sursa dubla... BEC extern paralel cu cel ESC.

0

#130 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 21 August 2019 - 06:41 PM

....si s-a dus naibii terenul de la Ghimbav...
https://www.capital....nat-actele.html
0

#131 Useril este offline   cristanu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 30-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Braşov

Postat 22 August 2019 - 11:43 AM

Stați liniștiți,
până va decola primul avion de la Ghimbav mai este cale lungă!
Lucrările la aeroport au început de cel putin 8 ani și iată unde suntem azi!
Oricum, viitorul nu e deloc incurajator dar noi suntem optimiști: vom găsi un teren unde să ne facem de cap!
0

#132 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 August 2019 - 09:04 AM

Calea lunga fu... pana ieri...

http://www.ziare.com...rahovei-1574782

Eu deduc ca este operational, asa neterminat cum e... :unsure:

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 25 August 2019 - 09:05 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#133 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 August 2019 - 10:47 AM

Din ce stiu (citesc) eu doar pista e turnata (si foarte probabil nici aia nu e gata)

https://www.libertat...-brasov-2730130 (e si cu poze)

Pana la a fi aeroport mai e cale lunga. A venit cu un avion mic care putea ateriza bine mersi pe pista de iarba a aerodromului.

A fost doar un PR stunt al consiliului judetean, in rest e cum spune cristanu.



Vezi postarearenatoa, la 25 August 2019 - 09:04 AM, a spus:

Calea lunga fu... pana ieri...

http://www.ziare.com...rahovei-1574782

Eu deduc ca este operational, asa neterminat cum e... :unsure:

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 25 August 2019 - 10:48 AM

0

#134 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 25 August 2019 - 12:03 PM

O imagine de la CM F5J ... ce vedeti ciudat in imaginea atasata?

Fisiere atasate


0

#135 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 August 2019 - 12:11 PM

Hehe, am vazut si eu, e ciudata rau. Nu imi e clar la ce ajuta.

Vezi postareaender67, la 25 August 2019 - 12:03 PM, a spus:

O imagine de la CM F5J ... ce vedeti ciudat in imaginea atasata?

0

#136 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 August 2019 - 01:40 PM

Daca era coada inverted V... as fi stiut de ce... in cazul asta chiar ca e ciudat... :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#137 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 August 2019 - 02:40 PM

Aici apare poza si se discuta putin despre cozi:

https://www.rcgroups...5&postcount=432

Unii jura pe coada in V (la Explorer) cica e net superioara cozii clasice in X (si coada ciudata e lui Airjan ar corecta din defectele cozii clasice).

Asta ma face curios cum o fi zborul cu coada in V (la Explorer nu la modul general)
0

#138 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 25 August 2019 - 05:44 PM

Au fost discutii si la noi:
http://www.rhcforum....i-simplusau-nu/
La F5J nu prea ii vad rostul, motorul merge sub 30 de secunde, turbulenta de la aripa nu ar fi prea mare.
Ce am remarcat insa la noul fuselaj e faptul ca e mult mai arcuit decat variantele anterioare. Masuratoare obiectiv-subiectiva: daca lipesc varful si coada de perete la vechiul fuselaj de-abia pot sa introduc un deget in spatiul creat, la noul fiuselaj bag doua degete chiar lejer (apropo de masuratoare obiectiv-subiectiva, stiati ca yardul a fost definit prin evul mediu ca lungimea bratului regelui Henry I?).
Deci... teoria spune ca unghiul diedru negativ ( sau anhedru) la stabilizatoare ar trebui sa maresca manevrabilitatea. Paul Natton sau cum il chema pe guru ala cu video-uri de soaring si reparatii si modificare planoare (parca Radio Carbon Art se chema firma sau canalul youtube sau ceva de genul asta) parca propovaduia nu stiu ce unghi de decalaj zero intre aripa si stabilizatori si indemna lumea sa bage bisturiul pe Radian si sa strice bunatate de model cica sa ii imbunatateasca performantele. Intr-o vreme toata lumea era innebunita sa faca decalaj zero la DLG-uri (chestie care ar fi un pic de inteles la clasa aia ca vrei drag minim in faza de lansare) dar parca are mai putin sens la F5J.
Deci...dupa Explorer BF ... unghi de decalaj marit... anhedru la stabilizatorul (ex-)"orizontal" ... ce mai urmeaza? Nu cred ca va fi o tendinta foarte populara (probleme de transport dar mai ales ceva abilitati de aterizare, nu mai vii lung si planat si "tarat" ci vii mai F3J style cu infipt botul in pamant..).
0

#139 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 August 2019 - 06:19 PM

Interesant, deci se numeste anhedru, cum Arijan zboara numai competitii si face numai aterizari la punct cred ca nu il supara forma cozii. Cum se copiaza la greu nu m-ar mira sa apara si altii la anul cu astfel de planoare.

Eu am devenit tot mai interesat de coada in V, cu conditia sa fie la fel de usor demontabila precum coada in X.
0

#140 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 25 August 2019 - 07:58 PM

Coada in V are anumite avantaje. Daca pornesti de la regulile simple de dimensionare a stabilizatoarelor (tine mai mult de folclor dar sunt in spate si niste formule mai dichisite puse pe hartie de Mark Drela) pot sa vezi anumite avantaje pentru coada in V. De la Bubble Dancer si Supra citire poti sa mergi la stabilizatoare pe urmatoarea formula:
- la orizontal anvergura stabilizatorului 1/5din cea a aripii si coarda 40-50% din cea a aripii
- la vertical coarda 80% din aripa si inaltimea 7.5-10% din anvergura aripii
- pentru V-tail se poate considera ca punct de pornire diagonala unei configuratii normale.
Daca se ia in considerare si faptul ca stabilizatorul vertical are o grosime mai mare (si profil mai gros si coarda mai mare) se poate aprecia ca greutatea lui e similara cu a celui orizontal...sau pe acolo.
Toate calculele astea complicate vor sa zica un singur fapt: daca iei un stabilizator orizontal de 80 cm si unul vertical de 30 cm (majoritatea au proportiile cam pe acolo) rezulta greutatea unei configuratii clasice cam de 14 unitati (8 unitati la orizonatal si 6 la vertical) si cea a unei configuratii in V cam la 10 unitati (2 x 5, 5 fiind diagonala de la triunghiul dreptunghic cu laturile 3 & 4).
Una peste alta cam 30 % reducere de greutate ceea ce la ampenajele actuale inseamna cam 20 de grame mai putin in coada si ceea ce duce la 80-100 grame mai putin in bot (ampenaje mai usoare inseamna si o coada mai lunga si un control mai bun...v-am spus ca noul fuselaj de Explorer e mai lung).
Deci V-tail inseamna din start 100 grame mai putin ceea ce la planoarele ultra-light de azi inseamna mult.
O alta chestie e legata de siguranta, cu un servo blocat la V-tail te mai descurci, cu un servo blocat pe profundor mai greu.
Parerea mea de neavizat e ca nu e doar o moda, V-tail va reveni in forta.
Tom43004 la proiectul Savage a facut fuselaj din 3 bucati, cu ultima bucata matrite si pentru X si pentru V tails.
Fuselajul pe care l-am pus deoparte pentru prototipul de Altius are si el V-tail.
In programul de proiectat fuselaje am optiunea de V-tail.
La imprimanta 3D pentru stabilizatoare am luat in calcul imprimarea unor stabilizatoare mai lungi (55 cm) pentru varianta V-tail.
Si in fine chestia cu bataie mai lunga pentru care incepusem proiectul Arrow pentru F3RES: ce se intampla daca iei aripa + V-tails si faci o aripa zburatoare cu controale doar la capete (adica elevoane) si ceva flapsuri la mijloc (pentru franare) cu "pro-verse yaw"? Fara coada, fara stabilizatori...doar aripa. De exemplu 40 cm coarda centrala si 10 cm la varf, adica 25 cm coarda medie pe o anvergura de 4 m. 1 mp de suprafata portanta deci 1200 grame minim conform regulilor FAI. 100 grame Lipo, 100 grame motor, 50 grame receptor si ESC si altimetru, 50 grame de servo (la nevoie astea 300 de grame se pot reduce si la 250 grame ..dar sa nu exageram). 900 de grame de aripa deci poti sa faci o structura de rezistenta ca pentru un set de aripi F3J, 300 de grame segmentele centrale si 150 grame varfurile.
Nu zic ca asta va fi viitorul F5J...dar la aceeasi greutate cele 20-25% in plus la suprafata se vor simti bine de tot la ascensiunea in termica si la planarea in afara ei...

Aceasta postare a fost editata de ender67: 25 August 2019 - 08:01 PM

0

#141 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 August 2019 - 09:22 PM

Pe scurt spui ca e mai usoara coada in V ? La discutiile Explorer F5J zic ca e mai manevrabila. Eu am cateva planoare vechi cu coada in V si manevrabilitatea e naspa. Dar sunt foarte vechi cu suprafete de control minuscule.

Uite cum se face o reparatie meseriasa pe camp (de la simpaticul Viktor cu Viator)

https://www.rcgroups...7&postcount=573

Fisier atasat  IMG_20190824_063921.jpg (1.45MB)
Number of downloads: 19

can de aluminiu.
0

#142 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 August 2019 - 08:48 AM

Poate este naspa pentru ca nu au pus diferential pe V, nu multe statii stiu asa ceva, doar pe eleroane.
Duda principala la V este ca la un viraj apare un moment de rotatie, atentie... orientat in afara virajului ! Adica dai sa carmesti la stanga si coada ii spune asta corect, dar suplimentar ii mai da si un impuls sa se aplece spre dreapta, invers ! Miscarea diferentiata a suprafetelor corecteaza asta.
La V-ul intors insa, momentul este orientat corect, inclinat in sensul de virare, poate de asta li s-a parut stimabililor ca e... wow...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#143 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 27 August 2019 - 02:15 PM

Vezi postareastiganas, la 26 August 2019 - 09:22 PM, a spus:

Pe scurt spui ca e mai usoara coada in V ? La discutiile Explorer F5J zic ca e mai manevrabila. Eu am cateva planoare vechi cu coada in V si manevrabilitatea e naspa. Dar sunt foarte vechi cu suprafete de control minuscule.

Uite cum se face o reparatie meseriasa pe camp (de la simpaticul Viktor cu Viator)

https://www.rcgroups...7&postcount=573

Atasament IMG_20190824_063921.jpg

can de aluminiu.

Eu asa zic ...nu am date prea multe dar uite ce pune Neil @ hyperflight date despre Skiff:
Skiff Typical WeightsFuselage190 g6.7 ozWing centre panel (RHC)435 g15.3 ozWing tips (RHC)344 g12.1 ozV tails (RHC)56 g2.0 ozAccessories50 g1.8 ozTotal structure1075 g37.9 oz
Adica la o aripa de 780 grame (cam cu 100 -120 grame mai mult decat ce stiu de la Ultima) asta scoate coada in V la 56 grame ...cele de le Explorer au peste 60.
Dar am vazut niste greutati din "alta clasa":
El Nino Typical WeightsFuselage inc pushrods114 g4.0 ozWing centre panel270 g9.5 ozWing tips290 g10.2 ozTailplane24 g0.8 ozFin17 g0.6 ozAccessories65 g2.3 ozTotal structure780 g27.5 oz
Nan parca avea 880 de grame per total...poate la modelele ultra light sa scoata asa ceva.
Si e interesant ce e pe ultima linie:
Flying weight1050 g37.0 oz
si per total specificatii:
El Nino SpecificationsWing span3.93 m155 inWing area72.0 dm21116 sq inLength inc spinner163 cm64.2 inFlying weight from1050 g37.0 ozWing loading14.6 g/dm4.8 oz/sq ftAspect ratio21.5
Ma rog, cifre seci...discutia era despre V-tails. Impresia mea e ca va avea un reviriment solutia, probabil voi incerca sa vad daca pot face rost si de niste V-tail de Explorer sa vedm cum sta treaba.(de fapt vreau sa vad solutia constructiva de v-tal ca sa ma inspir din ea).





Aceasta postare a fost editata de ender67: 27 August 2019 - 02:16 PM

0

#144 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 August 2019 - 10:28 PM

Valdimir Maljuk (Rusia mondialul F5J) foloseste motorul minune cu pale GM 12x8 pe model de 4m. Deci motorul Xpower 2919 F5J merge cu super palele GM 12x8.

Vezi postareaender67, la 19 August 2019 - 11:13 PM, a spus:

Am facut comanda:
- una bucata motor F5J (as fi comandat 2 dar era ultima bucata ... au stoc mare 94 de bucati la topmodel.fr dar acolo platesti transportul si comision Paypal 27.5 eur fata de 14.3 euro la flashrc.com)
- de la Hyperflight cate 2 bucati Vitaprop 10x6 si 11x6 si 2 bucati GM 12x8 (daca nu merg pe motorul asta pe Ultima le aveam in plan pentru Viper cu reductor cu 3S pe Xplorer).
Asta e, direct drive pe Ultima si la fiecare pale 10x6 si 11x6 (normal si vant) si Viper/reductor cu GM 12x8, 13x8 si 14x7 pentru Xplorer si Shadow (care e mai greu de felul lui 1750-1800 g ca are aripi F3J). Plus Scorpion/reductor cu GM 16x8 pentru fuselajul upgrade pentru Xplorer-ul galben (KV motor 3000, redus 600, cu GM 16x8 tractiune 2.5 kg la un model de 1800 grame ...).
La toate merg ESC-urile astea slim de 36-40 A (mai am 4 bucati de 36 si 2 de 40).

0

#145 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 28 August 2019 - 06:35 PM

v- cred ca au fost 17 sau 18 motoare F2919 (inclusiv 2 de la noi, din XPower vandut de TopModel au iesit cumva TopPower :))
- si cateva Turnigy ...pardon "Turingy"...parca si ceva 2835 ba chiar si un "own made" din KAzahstan
- Tenschock viper e destul de popular, la fel si Leopard LC250
- stati de toate felurile...inclusiv un T16, un QX7 si parca am vazut si un Hitec; orimcum ma multe Futaba decat FrSky
- ESC de toate, inclusiv Turnigy si YEP (copia HobbyKing dupa modele mai vechi de la YGE; BLheli, "custom" ...si vad ca Silviu a pus YEP (nu stiu pina la urma daca a zburat cu cele cele slim de la mine, sau o fi declarat ceva si a zburat pina la urma cu alea slim)
- de la 13 la 71 de ani (unii nu si-au declarat varsta)
- uite-asa se vine la CM: NZL 3 x (3 x Plus X (Light & Windy & Storm))
- foarte putine echipe au fost unimodel
Chiar foarte interesanta lista asta. Ajungi la concluzia ca Xplorer/Explorer nu ca e cel mai bun, dar a fost cel mai mult timp pe piata si a ajuns cam prin toate colturile lumii. Si daca stii modelul bine de cativa ani imbunatatiri punctuale cum ar fi noul fuselaj sau big flaps nu pot decat sa iti mentina atractia catre model.
Si cam putine modele Ultima si Volo, sincer ma asteptam la mai multe. Si Plus / PlusX la fel slab reprezentat.
Poate exista si o anumita inertie de piata...plus ca sportul asta costa cam scump si nu sunt multe federatii sa bage 10.000 USD / EUR pentru un reprezentatnt la CM (asta asa la prima aproximare 2000 USD per model + 1000 statia + bilete de avion si cazare 1 saptamina si mancare si mai ales bere ... plus taxa de participare). sa nu uitam ca pina si americanii fac u fel de tombola ca sa mai acopere din costuri.

Aceasta postare a fost editata de ender67: 28 August 2019 - 06:36 PM

0

#146 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 28 August 2019 - 06:40 PM

https://www.hyperfli...is-power-sensor
0

#147 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 September 2019 - 04:46 PM

Pakuri F5J.

Am luat acu ceva timp pakurile astea:

Turnigy Bolt 850mAh 3S 11.4V 65~130C High Voltage Lipoly Pack (LiHV)
9210000154-0 Europe (EU) €10.31
https://hobbyking.co...-pack-lihv.html

si sunt perfecte pentru planoarele mele F5J, atat ca dimensiuni cat si ca putere/capacitate. Le-am dat si lui Pricop sa la foloseasca cu Xplorerul de la Ender cu motor gliderdrive care consuma spre 60A si au dus (cu sughituri)

in fine sunt atat de bune (eu le folosesc normal, nu HV) ca am mai luat doua sa am de rezerva ca nu se stie cand dispar. Recomand cu caldura. La doua pakuri transportul e 1.7 EUR din EU.

Separat de asta aveam in cart de acu juma de an chargerul asta

iSDT H605 Air - Mobile APP 50W 5A 2S-6S Bluetooth Smart Charger (Black) €27.14
https://hobbyking.co...rger-black.html

dintr-un motiv misterios in cart era la minunatul pret de 13.60 EUR asa ca n-am rezistat si l-am cumparat (cu transport 4.5 EUR). Sa vedem cum o fi, da prea era ieftin.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de stiganas: 28 September 2019 - 05:05 PM

0

#148 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 28 September 2019 - 07:46 PM

Am mai multe Bolt-uri din astea, ce am pus in cos saptamina asta sunt niste pack-uri mici 2S 350 mAh:
https://hobbyking.co...v-65c-lipo.html
.. si inca un RB-10 (Frsky Redundancy Bus) de la Banggood (asta ar fi al doilea):
https://www.banggood...ur_warehouse=CN
Incerc sa fac un sistem redundant si pe partea de receptie si pe partea de alimentare:
- RB-10 are practic mai multe functionalitati, redundanta pe partea de receptioe iti permite sa te conectezi cu 2 receptoare miniaturale cu iesire S-bus (unul cu telemetrie si unul fara) si RB-10 se comporta ca un decodor "SBus to PWM" redundant; per total volumul poate fi cam la fel dar scoti niste mustati in fata aripii si celelalte mustati in spatele aripii si ai o mai buna acoperire cu 4 antene
- pe partea de alimentare ai redundanta: daca cele doua intrari au aceasi tensiune se pot utiliza ambele (probabil e un circuit cu dubla dioda Schotky; daca cele doua intrari au tensiuni diferite alimentarea se face de la cea cu tensiune mai mare si cele doua intrari sunt izolate intre ele.
- o alta chestie pe care o au e "overload protection"...daca un servo face figuri (face scurt si suge un curent semnificativ) cica e deconectat (probabil cu polifuse).
In general poti sa imparti servo-urile in 3 categorii (vorbim de cele pentru F5J): "normale" (4.8-6V), "HV" (6-7.4V sau uneori chiar 6-8.4V) si "plaja larga" (4.8-8.4V). Mai sunt niste ciudatenii de la MKS (DS6100 de exmplu) care sunt pina pe la vreo 5.5 V si se recomanda sa le folosesti la 5 V maxim. Si bineinteles ca la servo creste semnificativ consumul daca le folosesti in regim HV si de fapt nu ai nevoie de super-torque de 4-5-6 kg.cm la un planor de 1000-1400 grame.
In general nu prea merg direct pe HV ci pe 6V sau chiar pe 5V. Am BEC-uri cu selectie de tensiune de iesire 5V si 6 V (uneori si cu 5.5 V) sau doar cu 5V. Iesirea poate fi de 3A (cele mai comune) sua 4A sau 5A sau chiar 7A.
Ceea ce incerc sa fac la redundanta pe partea de alimentare e sa am 2 intrari cu tensiuni putin diferite, in cazul in care pack-ul principal pentru servo (care poate fi fie cel 2S/3S/4S de la motor sau cel 2S de tipul de mai sus) da rateuri sa se treaca automat pe cel secundar.
Practic e cam aceasi solutie pe care o studiam cu dubla dioda Schotky si polifuses pe alimentare servo dar care are si redundanta pe partea de receptie si decodare SBus la PWM.
Per total sunt mai multe componente (ca numar):
- pack-ul pentru motor
- ESC slim de drona
- BEC legat la ESC
- o a doua baterie de receptie
- eventual si un al doilea BEC
- 2 receptoare mici (cat unghia) montate in fata si in spatele aripii)
- RB-10 sub aripa cam in zona in care e mufa DB-9 sau MPX
Smecheria e ca toate componentele sunt destul de mici (cel mai mare e RB-10 cu 63x27x 10.5 mm) dar practic le distribui pe o lungime de 30-35-40 cm (de la zona imediat dupa motor pina la bordul de fuga) si nu ai prpobleme de spatiu.
Financiar nu e o problema, de exemplu 2 receptoare Jumper pentru D16 sunt vreo 25 de dolari (ambele, sunt 10 dolari bucata +2-3 dolari transportul), RB-10 e vreo 35 de dolari, ESC alea de drona 10-15 dolari, BEC-urile HobbyWing 2-3 dolari bucata, pack-ul ala de receptie luat in perioada asta vreo 3 dolari plus 12-15 dolari pack-ul de putere Bolt ...per total iese sub 100 de dolari toata dracovenia, probabil cat un ESC "de firma". Dar dupa mine functionalitatea e net superioara (dpdv redundanta).
Bineinteles ca exista si variante de genul asta:
https://www.hyperfli...=yge-35-lvt-esc
https://www.hyperfli...=yge-65-lvt-esc
sau CC sau Hacker sau ce mai vreti voi...dar prefer redundanta "power & reception & overload". Vorba aia, de ESC ai nevoie de 10-30 secunde .... ce conteaza cu adevarat e ce se intampla in restul de 10-15 minute. Si cu 2 pack-uri si cu 2 receptoare parca e mai OK.
Pina la urma nu fac cine stie ce mare inginerie, folosesc componente de drona (ESC si receptoare) la F5J.
0

#149 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 28 September 2019 - 08:03 PM

Daca e cu polifuse ca si primul box, e o pocnitoare, timpul de raspuns este pe undeva peste 10 secunde, de ajuns sa plantezi modelul daca ai ghinionul sa iti intre in stall un servo pe bune.
Cu decodarea s-bus-urilor, la primul au avut o goanga majora, reparata cu un alt firmware, gasesti toate detaliile in topicul de pe rcgroups.
Practic, cand aveai pe unul din s-bus-uri un semnal cu probleme, adica intermitent, din motive de mufa cu contacte imperfecte, totul se bloca, nu mai decoda nimic nici de la canalul bun, si se termina cu crash. Se reproducea simplu, miscand mufa lejer pana obtineai o deconectare scurta. Verifica si asta, sa nu te trezesti ca din prea multa dorinta de redundanta obtii de fapt 2^n puncte de failure, unde n e numarul de canale :)
Au mai zis-o si altii, au trecut vremurile cand pierdeai modelul din motive de electronica...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#150 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 28 September 2019 - 08:14 PM

Am uitat sa precizez dar cred ca v-ati prins din descriere cum fac legaturile de alimentare: RB-10 vine fara conectori de alimentare si poti sa lipesti ce vrei. La una din intrari pun un cablu cu mufa tata de servo (sa pot sa conectez un BEC ce are la iesire o mufa de servo) iar la a doua intrare inca un fir de tipul asta si o mufa JST tata (sa pot conecta fie un BEC fie un pack 2S 350 mAh). si uite asa poti sa jonglezi cu 5v, 6V si HV 2S in functie de ce tipuri de servo folosesc.
O alta chestie pe care vreau sa o pun pe toate modelele e un mini voltmetru digital de tipul asta montat un fuselaj:
https://www.banggood...ur_warehouse=CN
Asta nu e alimentat tot timpul, are linga el 2 push button sa pot verifica pe loc tensiunea pe cele 2 pack-uri (da, stiu, exista voltmetre si telemetrie ...dar parca e mai simplu sa apesi un buton).
Spre desoebire de RB-10 (la care nu imi permit cateun RB-10 de fiecare fuselaj ci doar 2 bucati) voltmetrele astea sunt fixe si montate pe fuselaj in carlinga deci mai puneti cate doua fire cu mufe JST de la RB-10 catre voltmetre.
0

Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro