Modelism - RHC Forum: Triple Speed , Triple Thermic - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Triple Speed , Triple Thermic

#1 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 30 March 2018 - 07:41 PM

Salut baieti,

Am achizitionat nu de mult un kit de Triple speed si si un kit de aripi de Thermic.

https://www.hoellein...c=12536&p=12536

https://www.hoellein...ProdNr=AN112812

Kitul e din balsa ,placaj taiat laser si e destul de bine taiat si pare de calitate destul de buna.
In kit, pentru fuselaj exista piese pentru a-l construi planor sau cu motor electric. In acest din urma caz partea din fata a fuselajului nu e ingustata si permite montarea unui motor de 28 mm diametru.
Prima impresie e destul de subtirel peste tot si construit la limita ca sa fie usor.
La acelasi fuselaj se pot monta aripile de Speed 1780 mm, aripi de RES de 1990 mm (pe care nu le-am cumparat poate pe viitor) si aripi de Thermic 2550 mm anvergura.
Ce mi-a placut la acest model sunt aripile eliptice si cochetez cu ideea de a-l cumpara din vara, mai ales ca nu am mai construit nimic din balsa de mult timp.

Construiesc prima data varianta Speed.

M-am apucat de fuselaj piesele se imbina usor dar e foaret slabut in partea din spate asa ca pe langa lateralele de balsa am mai adaugat 4 baghete de balsa de 5x5 mm si s-a mai rigidizat putin.

Ampenajul in V e de asemenea foarte fragil, in consecinta l-am placat pe ambele fete cu balsa de 1mm si e acceptabil acum.
Ampenajul se lipeste pe fuselaj dar eu am facut o mica modificare care e totusi mai mare si l-am facut demontabil se monteaza cu 2 suruburi de 2mm care se infileteaza in 2 piese de dural de 1,5mm lipite in fuselaj.
Am montat si motorul un Turnigy D 2836/11 750 Kw de 220 W , prinderea mi se pare iarasi fragila si cred ca o sa-i mai pun 2 straturi de fibra de 80 gr. in regiunea motorului.
O sa fac maine niste poze si o sa le pun.
Am micsorat pozele si tot nu ma lasa sa le pun

poze

poze

poze

poze

Fisiere atasate


0

#2 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 31 March 2018 - 03:48 AM

Foarte frumos proiect si sunt sigur ca vor fi multi care vor savura topicul. Parca imi face si mie cu ochiul...dar astept sa vad cum merge al lui matale.
Eu as fi foarte atent cu ceea ce adaug in spate. Am cosmaruri cu modele grele in spate.
Nu ne uita cu fotografiile si numai bine, mestere.
0

#3 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 31 March 2018 - 09:21 AM

Dane,

M-am gandit cu greutatea in spate de la inceput.
Decat sa il rup mereu la orice aterizare mai nereusita mai bine putin mai rigid.
Probabil ca la planor , nu la motopanor cum fac eu, ar influenta , insa eu am si un motor mai greu de 220 W in loc de 150 W cat se recomanda, apoi vreau sa folosesc baterie 3 S 2200 de ma, de care am vreo 8 , in loc de baterie de 1000-1500 ma.
In plus pot rotunji mai mult muchiile la fuselajul posterior datorita baghetelor de balsa de 5x5.
M-am mai uitat si pe un forum german si pe acolo multi au facut ampenajele din balsa plin si au fost si care au montat un tub de carbon in fuselajul posterior pentru intarire.
Io sper sa fie fara plumb in bot, sa vedem.

Poze ceva mai tarziu.

Ciao Sorin

Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 31 March 2018 - 09:23 AM

0

#4 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 31 March 2018 - 01:22 PM

Cu toate aceste mici ajustari ici colo sper sa nu sa ajungeti la ceva care nu se deosebeste prea mult de clasa care a fost considerata o mare speranta acum ceva ani, si a sfarsit a dezamagi: 2.5m (100"), dar mult prea greu ca sa fie competitiv cu unul de 3m.

Ok, sa vedem cum evolueaza... speed sa fie, dar nu "repede jos" ;)

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 31 March 2018 - 01:22 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#5 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 31 March 2018 - 05:29 PM

Renatoa,

Speed este un planor de panta pentru distractie si acrobatie usoara ,nu de performanta il fac pentru cand ma duc la socrii la munte .

Aripile de Thermic 2550mm anvergura , mai tarziu si nici asta nu e de competitie sunt doar alte aripi pe acelasi fuselaj. Mai exist si aripi de RES care merg pe acelasi fuselaj, nu le-am cumparat , stiu ce o sa zici dar deocamdata nu ma tenteaza.

Poate m-ar tenta daca ar fi si la noi ERES adica cu motor electric.

Fuselajul e aproape gata, mai trebuie slefuit putin pe la muchii inclusiv cabina, a iesit ceva mai rigid decat ar fi fost original.

Ce nu am gasit in documentatie e despre balamale , nici la ampenaj nici la eleroane.

Oare sa pun balamale la ampenaj si scoci la eleroane?

In alta ordine de idei, am inceput sa montez aripile , pe lonjeroane am lipit roving de carbon de 125 gr/m2 lata de 10 mm.

Lipesc cu epoxi ca Alifatic nu am , am comandat miercuri de la Phoenix si am scris acolo la observatii ca as dori sa ma sune curierul cu 20-30 de minute inainte de livrare pentru a fi acasa.
Asta l-a inflamat de tipul de acolo care si-a amintit ca o comanda de-a mea de acum 2 ani a mers retur , nu am ridicat-o . Atunci am comandat marti si abia vineri am primit mesaj de la curier ca livreaza dupa ora 12. Am fost acasa pana la 16 si nu a venit, l-am sunat dar nu a raspuns, i-am trimis mesaj sa aduca coletul sambata ca luni plec in concediu in Croatia , nu mi-a raspuns si nici nu a venit.
Asa ca ungurul ala s-a suparat , probabil voia sa-mi aman plecarea in concediu ca el la o comanda de marti s-a mosmondit si a trimis probabil joi coletul, iar idiotul de curier nu a mai avut chef sa livreze vineri dupa pranz.
De altfel am sunat si la Phoenix atunci si le-am spus ca nu a ajuns curierul si ca a avizat la ora 14,45 Destinatarul NU e acasa.
Probabil ca ungurul vrea sa-mi dea o lectie , fac ceva pe lectia lui.

Revenind la aripa piesele sunt bine taiate potrivesc bine dar sunt foarte fragile, tre sa fii foarte atent si delicat la montaj sa rupi ceva e extrem de probabil, vedem dupa ce sunt incleiate complet cat sunt de rezistente.
Scurgerea si eleroanele sunt din 2 fasiute de 1mm de balsa,nervurile din balsa de 2 mm , are si cate 2 nervuri la incastrare din placaj de 3 mm, D boxul tot 1mm balsa, lonjeroanele ( talpile) de 2x8 mm pin, iar inima lonjeronului din placaj de plop de 3 mm Daca nu mi se par ok o sa mai chesonez lonjeronul principal cu balsa de 1mm si poate mai montez 2 lonjeroane de vreo 2x5 mm mai spre scurgere , chesonate si alea.

Ce am vazut e ca si aripile de 2550 mm sunt din acelesi materiale ma rog au alt profil si anvergura , ma intreb cum o sa tina alea?

Fisiere atasate


0

#6 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 31 March 2018 - 05:30 PM

Poze

Fisiere atasate


0

#7 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 31 March 2018 - 07:44 PM

Nu ma pot pronunta la capitolul fragilitate, neavandu-l in mana, dar una din caracteristicile miscarii F3RES este sa scoata modele sub 500g la 2m, si asta nu se poate fara compromisuri la rezistenta.
Ma tem ca Triple a fost initial dezvoltat ca model F3RES si apoi au venit cu ideea a inca doua perechi de aripi, care atunci mi s-a parut indrazneata, dar acum pare cam hazardata... un fuselaj de F3RES fara coada tub compozit nu poate sustine manevre pe care ar fi tentat sa le faca cineva cu viteza.
Iar coada din poza de mai sus, doar lemn de balsa, fara nici o bagheta de pin, nu o vad capabila de G-urile necesare la o panta... :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#8 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 31 March 2018 - 08:50 PM

Renatoa,e

De aia am lipit 4 bagete de balsa ca sa rigidizez ansamblul.
Iar ampenajul care era doar din balsa laser l-am impanzit cu balsa de 1 mm pe ambele parti ca sa reziste.
M-am orientat dupa un forum german aia cam asa au facut www.rc-network.de
Posibil sa fie cum spui ti cu aripile, mie aripile eliptice mi-au placut de aia le-am luat.
Am vazut si vreo cateva videouri cu toate cele 3 versiuni si mi-a placut cum zboara.
0

#9 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 31 March 2018 - 09:43 PM

Aici se vede cum zboara:https://www.youtube.com/watch?v=PnJ6snJfs1s
0

#10 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 01 April 2018 - 08:53 PM

Am avansat la aripi. sa zicem 30-35% gata.

Am lilpit cu epoxi certificat pentru 1/1, nu am avut altceva, cu Aliphticul am povestit mai sus.

In plus epoxi era necesar deoarece am pus o banda de roving de carbon de 125gr/m2 de 10 mm latime si pe scurgere deoarece era foarte fragila , atat scurgerea cat si eleroanele sunt din balsa de 1mm .

Terminam mai repede dar epoxiul meu are nevoie de minim 12 ore de intarire cu toate ca in atelier am incalzit la 25 grade C.

Maine trebuie sa slefuiesc lonjeronul de la bordul de atac si sa inchid D boxul pe extrados, poimaine lipit capetele de aripa si slefuire.

Vreau sa-l termin pana vineri dupa amiaza, cand mergem la socrii la munte de Pasti , sa ma dau cu el la panta, sa vedem daca si reusesc, la aripa mai am nevoie de 2 zile din cauza epoxiului.

Am fixat piesele cu un punct de cian acrilat si apoi am pensulat cu o pensula finuta epoxi la lipituri.

Incep in seara asta sa finalizez slefuirea fuselajului cu instalarea motorului, servo si infolierea.

Nu m-am decis cum sa-l colorez, am alb, rosu netransparent si orange si rosu transparent mai am si 2 role de argintiu , cred ca cel mai complicat va fi sa ma decid la

schema de culori, constructia in sine e foarte usoara, e un kit in care ai toate piesele gata ,ce poate fi asamblat lejer in cateva zile, (2-3 ore pe zi), mai ales daca il faci ca la mama lui adica fara modificari ( 2-3 zile lejer) si folosind doar Aliphatic sau cian acrilat, ai

totul mura in gura , de aia ma mir ca unii freaca un kit luni, chiar ani de zile,dar adevarul e ca trebuie lucrat cu maxima finete deoarece piesele sunt miniatura si fragile.

Revenind la fragilitate trebuie sa remarc ca este primul kit cumparat de mine, nu am mai lucrat asa ceva pana acum, iar planoarele si alte zburatoare ale mele facute 100% de mine sunt mult mai robuste , poate si de

aia asta mi se pare fragil , piesele sunt fragile, cand sunt incleiate structura pare sa fie suficient de rigida pentru ce trebuie.

Mai pun niste poze.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 01 April 2018 - 08:56 PM

0

#11 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 April 2018 - 09:57 PM

Referitor la fragilitate, ieri pe un vant de vreo 20 la ora, cu vant lateral, am incercat o prindere in mana, mi-a reusit, nu m-a durut la impact, dar s-a fracturat BA ! Asta pentru ca am folosit balsa lor si nu mi-am ascultat impulsul de a pune balsa tare... :)
O sa bandajez momentan zona, nimic grav, dupa incident am mai zburat o ora, dar, cum ziceam, nu sunt avioane de tranteala.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#12 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 02 April 2018 - 02:11 PM

Renatoa si kitul asta e din balsa moale , macar lateralele fuselajului daca erau din balsa tare , de aia am pus 4 baghete de 5x5 de balsa si tot de aia am placat si ampenajul cu balsa de 1mm.

Si nervurile era bine sa fie din balsa tare .

Sa vad azi dupa ce inchid D boxul pe extrados mai pun si o banda de roving pe talpa lonjeronului sub balsa extradosului , cum se prezinta ca rigiditate .

Daca nu sunt multumit mai chesonez cu balsa pe lonjeroane intre nervuri si eventual mai montez un lonjeron de molid mai in spate ceva de 2x5 2 bucati unul pe extrados unul pe intrados cu cheson de balsa.

Cum ziceai la panta tre sa fie mai robust.

Am scanat toate piesele inainte de a ma apuca de lucru si as putea sa refac putin desenele si sa tai laser alte piese putintel mai robuste din balsa mai tare
0

#13 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 02 April 2018 - 07:46 PM

Poze

Merge mai incet ca incleiez cu epoxi si timpul de uscare e de minim 12 ore.

In ritmul asta nu stiu daca e gata pana vineri

Fisiere atasate


0

#14 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 April 2018 - 10:35 AM

Ago/UHU Hart rulz, la lemne... cat lucrezi 15 min la un segment, cel anterior e gata de facut altceva la el... si in 2 ore gata de scos din bolduri.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#15 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 April 2018 - 01:09 PM

Orice adeziv alb pentru lemn este bun. Nu cred ca se mai gaseste aracet. Cam totul este aliphatic.
0

#16 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 03 April 2018 - 02:17 PM

Renatoa,

cum spuneam mai sus comandasem Aliphatic Kanagoom si ceva baghete si magneti dar ungurul de la phoenix s-a sifonat.

Pentru ca nu am vrut sa mai astept si pentru ca am hotarat sa pun banda de roving de carbon pe talpile lomjeroanelor si la scurgere am lipit cu epoxi mai ales ca am pentru piesele de avioane 1/1/.

Si aripa a iesit rigida suficient poate si din cauza carbonului si a epoxy ului, nu mai trebuie rigidizata suplimentar. Singurul lucru ce l-am mai facut , am chesonat cu balsa intre foaia superioara si inferioara de balsa de la scurgere , asta mai mult ca sa nu o rup cand o manevrez.

Dane , fuselajul l-am lipit cu Bison Super Wood Glue si a iesit rezonabil si el dupa adaugarea celor 4 baghete de balsa.Nu stiu daca e aliphatic nu scrie e D3 rezistent la apa.Dupa o ora de la lipire piesele sunt fixate mai mult decat ok. .

La aripi la incastrare la linul din spate care pozitioneaza pe fuselaj am facut o mica modificare deoarece original avea un pin din bambus de 3 mm care trcea doar prin prima nervura si in rest se sprijinea doar in clei.

Am montat acolo o bucata de balsa tare prin care am trecut o teava de dural de 4 exterior si 3 mm interior care sprijina si pe 3 nervuri de placaj , o sa mai folosesc un pin de vreo 30 mm lungime de otel arc la fiecare aripa.

Mai trebuie sa mai motez la aripi inca o bagheta de balsa , asa e constructia cu 2 baghete prima data lipesti prima apoi inchizi partea de sus a d boxului , slefuiesti si lipesti a doua bagheta si profilezi bordul de atac.

Dupa aia trebuie sa mai slefuiesc ambele aripi si sa infoliez tot, sa montez servo, receptorul si motorul.Si bineinteles inainte de infoliere mufele pe aripa fuselaj care conecteaza servourile eleroanelor si cablurile din aripi.

Sa vedem daca ma incadrez in timp.

Fisiere atasate


0

#17 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 April 2018 - 07:29 PM

Vezi postareadan_mitea, la 03 April 2018 - 01:09 PM, a spus:

... Nu cred ca se mai gaseste aracet. Cam totul este aliphatic.


Aici e invers :)
Singurul alb care m-a convins pana acum ca o alternativa pe lemn e asta:
https://www.dedeman....00-gr/p/5008737

Celulozicu merge bine pe carbon, fie deja prefabricat, fie fibra pura.
Cand am reparat Graphite-ul am fost surprins sa constat ca Vladimir lipise nervura terminala a panoului exterior, cea care inchide aripa, din carbon de 1mm, o lipise pe nervura de balsa cu celulozic, nu cu epoxy, a mirosit imediat specific cum am bagat smirghelu in ea ca sa o curatz de resturile de balsa.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#18 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 03 April 2018 - 08:24 PM

Euam folosit la fuselaj :https://www.profiart.ro/super-wood-glue-d3-bison-interior-exterior-5749.html

Rezistenta la carbon ti-o da rasina epoxy, nu celulozicul, ce rost mai are sa pui carbon daca impregnezi cu celulozic?

Actiunea continua pe langa restul lucrarilor la 1/1.

Gata plec acasa azi nu mai fac nimic.

Manac ceva usor de dieta, tin dieta de 4 luni si am slabit 36 de kg de la 141 de kg, vreau sa ajung la 95 de kg !!! incap deja din nou in planor 1/1.

Ciao Sorin
0

#19 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 05 April 2018 - 02:58 PM

Lucrez in continuare, dar se pare ca nu va fi gata pe maine.

Am avut probleme la bowdenul din fuselaj, mergea cam greu chiar greu desi l-am pus ca la mama lui , rezultatul a fost ca a trebuit sa desfac si sa modific putin traseul in spate . M-a penalizat cu vreo 4-5 ore de bibileala.

Am facut firele de servo cu conectorii aia verzi cu 6 pini ( imi scapa numele), am montat servourile in fuselaj si cele din aripacare nu s-au potrivit fiind cam mari , servo slim dar sunt cam mari, le-am bagat totusi pana la urma

iarasi cu bibileala.

Mai as avea de montat balamelele si echiile la ampenaje , la eleroane pun Blenderm.

Sa infoliez tot, sa montez bateria, ESC ul,sa setez statia si poate apare ceva neprevazut. Cam mult pentru timpul ramas.

Asta e, daca nu e gata pe maine nu e o tragedie o sa duc cu mine doar o aripa zburatoare (de la Dululutu) si ma dau doar cu aia .

Pun niste poze mai tarziu cu faza la care sunt.
0

#20 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 April 2018 - 04:36 PM

Blenderm nu prinde pe balsa, atentie !
Pe folie prinde, dar si asa verifica daca este capabil sa sustina greutatea modelului ridicandu-l doar de un eleron... :unsure:

Am avut pe directie si l-am inlocuit cu folie, jos langa parghie s-a dezlipit rapid, tija de comanda producea o componenta de impingere laterala prea puternica.
Ar fi bine sa ai o balama pin chiar langa parghie, unde se aplica efortul, si banda de orice fel pe restul, doar de inchis articulatia (gapless), nu de rezistenta.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#21 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 06 April 2018 - 02:49 PM

Stadiul actual .

Nu e gata ramanne pe marti .
Mai sunt de montat tijele de la servo aripa la eleroane mai o usoara slefuiere cu 800 si de infoliat

Pus motorul elicea si centrat.

PasteFericit la toata lumea.

Ciao Sorin

Fisiere atasate


0

#22 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 16 April 2018 - 08:57 AM

L-am infoliat, mai am cateva mici detalii si pun poze mai tarziu.

Ca o constatare a iesit cam greu vreo 900 grame si nu am facut cine stie ce modificari ca sa adaug greutate .

Poate si de la baterie 3S 2200 ma., 192 grame.
0

#23 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 April 2018 - 09:10 AM

Si cea mai apropiata panta la voi... :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#24 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 16 April 2018 - 01:56 PM

Panta e la Siria la vreo 24-25 km. Sau la Caransebes cand ma duc sa zbor 1/1 am si panta acolo.

Cand am cumparat kitul era mai convenabil sa iau kit de Speed 89 E si aripi de Thermic 61,9 E. Daca luam kit de Thermic era 139 E si aripi de Speed 44 E, asa am iesit cu 32,1 E mai ieftin si am practic 2 planoare.

Acuma alta problema . Cum sa rezolv balamalele la eleroane ? Sa pun balamale sau sa pun Blenderm? Asta e intrebarea am niste balamale destepte care merg diferentiat in sensul ca mai mult in sus decat in jos dar

ramane spatiu intre aripa si eleron si la anvergura asta prierderea e probabil destul de mare.

Care e solutia minunata?
0

#25 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 April 2018 - 02:00 PM

Pai ar trebui intai sa vedem cum arata lemnele profilate... ca sa stim ce posibilitati ai... :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#26 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 16 April 2018 - 06:33 PM

Cam asta ar fi.

Poate mai pun niste benzi albe, in rest ramane sa vad ce balamale montez pentru eleroane Blenderm sau balamalele de care ziceam mai sus.

Tija (bara de carbon de 6 mm) care sustine aripile am inlocuit-o cu 2 tevi de dural 2024-T3 una de 6x1 si cealalta care intra in asta de 3,95 x1,2 , am avut noroc ca cea mica a intrat in cea mare altfel trebuia sa slefuiesc pana imi venea rau.Tija rezultata e mai rigida ca cea de carbon si are si vreo 5 grame mai putin.
Tija din spate din bambus (bambus au pus idiotii) am inlocuit-o cu sarma de otel arc de 3 .
Mai tre sa verific centrajul dar se pare ca e greu de bot de la bateria maricica., pot sa o mut vreo 5 0mm mai in spate.

Astept sugestii si critici.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 16 April 2018 - 06:35 PM

0

#27 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 April 2018 - 09:15 PM

Nu ii face idioti, bambusul de frigaruie mie mi-a tinut mai bine in alte situatii, nu de natura asta, dar tot forte de forfecare.
Plus ca tija aia antirasucire are pe ea aplicata niste forte infime, un cui de fag de 4mm someaza la planoare de 3m si 2 kg.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#28 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 17 April 2018 - 03:41 PM

Na sugestii nimic?
Critici?
0

#29 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 17 April 2018 - 04:56 PM

Nu... arata prea bine, Noroc la primul zbor.
0

#30 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 17 April 2018 - 05:40 PM

Ender,

Sa stii ca nu e chiar asa de bine , adica eu zic ca se putea mai bine, la aripi mai ales. Dar o sa fac aripile de Thermic mai bine acuma stiu unde trebuie umblat ca sa iasa mai bine.

Aripile nu au iesit rau si sunt chiar suficient de rigide , poate si datorita benzilor roving de carbon si faptului ca am lipit cu epoxi.

Infolierea a fost dificila datorita formei eliptice si datorita bordului de scurgere care e din balsa de 1mm extrados intrados, dar la urmatorul o sa lipesc folia doar pe margini cu fierul de calcat ( am de la Hobby King) apoi o

sa dau cu pistolul de aer cald sa o intind mai uniform si dupa aia mai dau din nou cu fierul de calcat sa lipesc mai bine pe nervuri etc. .

Si in plus inca nu am fixat eleroanele, inclin sa le fac cu Blenderm si dupa aia sa fac tijele de comanda de la servo la eleroane.

Aici mai astept argumente pro si contra.

Dar azi nu am avut chef sa lucrez la el , in plus am croit si montat podeaua de dural la un Sport Star RTC care e la reparat dupa o aterizate mai dura pe aratura si am facut si bafle de racire pentru motoare, vacuumate ,din

epoxi si a trebuit sa fiu pe langa cuptor ca sa le tai marginile cand intra in gel, ca altfel e teribil de greu sa le decofrezi si sunt sanse sa strici matritele la decofrare.

Cu zborul poate sambata sau duminica.
0

Arata acest topic


  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro