Modelism - RHC Forum: Raza de actiune (range) - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Raza de actiune (range) parerea mea

#31 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 30 September 2018 - 11:46 AM

"ori propun ceva realizabil doar de ei"
Antena de pe receptia video nu se mai gaseste, au la vanzare doar un patch de 8dbi.

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 30 September 2018 - 11:47 AM

0

#32 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 September 2018 - 12:01 PM

Ti se pare ca asta ar fi tinuta la secret, cand ti-o da mura in gura ? :unsure:

https://fpvlab.com/f...-ANTENNA-!!!!!-)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#33 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 30 September 2018 - 04:23 PM

Daca e DIY, ala e un tutorial foarte slab care nu urmareste obtinerea unei frecvente centrale(chiar daca e wideband) sau tine cont ca sarma de cupru odata rulata se mai largeste 20%, in ciuda stalpilor de sustinere. Dupa calculele mele ar trebui sa fie un diametru de 73,5mm nu 72mm cu pitch de 59mm nu 57mm.
Apoi mai e si materialul de suport(gaurirea unei tije? really?) as fi mers mai degraba pe textolit de 1mm debitat cnc care sa-mi asigure pasul si diametrul spirelor constant, peste ce se poate face cu suportul improvizat ce il vad in poze.
Debitarea de textolit e ieftina, spre deosebire de cea in plexi(frezare vs laser).
N-am citit cele 20 pagini din link insa presupun ca din unul din motivele expuse s-a si oprit productia. That, si pt ca nu prea iti trebuie asa ceva decat odata in viatahttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif.
0

#34 Useril este offline   Săndel 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1210
  • Inregistrat: 10-January 15
  • Gender:Male
  • Location:BraÈ™ov
  • Interests:Robotica, electronica.

Postat 30 September 2018 - 06:54 PM

Hai că sigur găseşti cablaj imprimat dublu placat pe unde eşti. Vitacom, Mikado, Dioda, ceva...
Iar clorură feerică tre să fie pe raftul de lângă.

Sticlotextolitul (fibră de sticlă şi răşini epoxidice) e mai bun dielectric decât vechiul textolit (care e defapt hârtie şi o răşină sintetică) e chiar slăbuţ la tensiuni şi frecvenţe mai mari.
Reflectorul se poate realiza din cablaj imprimat, poţi să-l laşi 2 straturi, iar suporţi pentru helix sau alte elemente directoare/radiatoare poţi să faci din cablajul corodat complet cu clorura ferică. Eventual laşi o bandă de 2mm la baza suportului şi-o lipeşti cu fludor de reflector.

Eu, în locul tău, foloseam şi capacul de la cutia de bomboane în care ţine bunica aţele de cusut, pe post de reflector. :)

Şi nu-ţi bate foarte tare capul cu calculele. Investeşte într-un măsurător de câmp diy dintr-un satelite finder (vreo 20-30 de lei nou)
- Captain Sum Ting Wong
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
0

#35 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 September 2018 - 07:20 PM

Uite si tuburi de fibra de sticla, carcotasilor...

https://phoenixmodel...0x8mm-l-1m.html

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 30 September 2018 - 07:20 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#36 Useril este offline   Săndel 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1210
  • Inregistrat: 10-January 15
  • Gender:Male
  • Location:BraÈ™ov
  • Interests:Robotica, electronica.

Postat 30 September 2018 - 09:59 PM

Raza Soarelui... Acest produs nu mai este în stoc

Merg bucăţi de beţe de cort (din fibră de stică). Eu le-am mai folosit pe post de izolatoare la antene.
Bine... antene mai mari, pentru zeci de metri de lambda. Nu ştiu ce-i cu negreala aia, mi-e să nu fie grafit dar până acum n-am avut probleme. Pe megaohmmetru nu arată nimic, nicicum dar o să încerc să văd cum face ca miez într-o bobină.
- Captain Sum Ting Wong
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
0

#37 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 01 October 2018 - 08:10 AM

In concret:

Vtx - Eachine/Boscam TX832 (600mW/5.8Ghz). Nu e caz particular, am folosit vre-o 8 bucati, 5 mai traiesc, rezultatele difera dar foarte putin, sunt cam aceleasi intre ele. 3 sunt instalate: 2 in quad-uri, unul in caseta pentru avion (il pun in avionul cu care zbor in functie de vreme, preferinte...)
Vrx - Boscam RC832. rezultate aproximativ aceleasi cu ale colegilor de zbor, in conditii de antene similare. Apar pureci cam la aceeasi distanta daca folosim aceeasi antena. Sigur, cind colegul cu care fac comparatii are patch9 in diversity, are rezultate mai bune.

Antene SR: omnidirectionale, pentru zbenguiala de jur imprejur.
- baston (de la mama lor). max 500m. Cred ca o singura data am atins 600m
- coverleaf/skewplanar - 5-600m. Imagine mai buna din cauza polarizarii, dar semnalul nu mai e pilotabil dupa 600m. Am facut vreo 12, am incercat/experimentat materiale diferite, dimensiuni diferite, grosimi diferite in special pentru ca nu am fost multumit de rezultate. Multe au trebuit inlocuite la racer ca nu am avut protectie (acoperire).
- Pagoda 2B (3dbi). - buna pina la 600m, 900m atins o singura data.

Antene MR: directionale - zbor la distanta, cu limitare de zbor in con, si realiniere antena
- Aomway patch 6dbi - buna pina la 1000, eu am reusit s-o zbor pina la 1500m Poate ar sti mai mult, daca as urmari umiditatea din aer si zgomotul radio de fond.
- helical 8,5 sp (manufactura) - am reusit pina la 1000m, putea mai mult e in studiu (folosire)
- Patch 14 dbi - in asteptare. Am incercat-o pina la 2500m, apoi m-am intors. M-a stresat alinierea pentru ca nu folosesc (inca) catarg, si distanta (siguranta de intoarcere).

La SR, zbor fpv in libertate totala, singura restrictie este sa nu ajung in umbra radio. La MR ma streseaza linistea radio, disciplina de a zbura numai intr-un con, alinierea antenelor mai riguroasa si navigatia (vint, repere la sol, distanta de intoarcere, mijloacele de recuperare, siguranta de trafic).
La aproape fiecare acumulator zburat (12/saptamina in medie), ajung de 2-3 ori la limita (range-ul) FPV, pentru ca nu-mi place asa mult racing-ul (am reminiscente de la poligonul autor RC-electric).
0

#38 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 02 October 2018 - 11:19 PM

Un "yagi" de 15 elemente pe 1280Mhz:
Imagine atasata: 43050715_280759312766500_1023696581599166464_n.jpg


Va merge, nu va merge, aflam in acest weekend. Ca si cost, e sub 50lei toata afacerea. Complexitatea e scazuta, speram ca nu si performantele. Calculatorul dadea 16dbi, eu sper la macar 10.
0

#39 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 05 November 2018 - 09:59 AM

Link-ul video (remarci personale in 5.8 ghz): pentru a ajunge mai departe, aveti nevoie sa optimizati fiecare componenta a link-ului video.

- Vtx - un 600 mW sunt suficienti, dar atentie sa fie 600 mW reali (nu numai declarati), si sustinuti. Unele Vtx-uri au valoarea declarata pina se incalzesc, apoi reduc automat puterea. https://www.youtube....h?v=24YY9_b3l8M ,majoritatea sunt in realitate departe de ce declara. Peste 600 mw trebuie amplasat fizic cit mai departe de receptorul RC (modulul si antenele).
- antene - doar cumparate. Singura problema este ca o data cu cistigul creste directivitatea. Practic o antena mai buna va obliga sa zburati intr-un con mai mic.
- Vrx - la sursele noastre de Vrx-uri (magazine), puteti vedea 3 situatii. - nu declara sensibilitatea (e la noroc), declara -90 db sau - 96 db. Diferenta dintre -90 sau -96 db, inseamna cel putin dublu (in range). Experienta mea este ca un RC305 (Boscam) are range-l cel putin triplu fata de un RC832 (Eachine), in exact aceleasi conditii.
0

#40 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 November 2018 - 10:20 AM

Anumite recorduri, care nu prea sunt bagate in seama, sunt realizate cu antene facute in casa, asa ca punctul referitor la antene este incorect.
De fapt, as zice ca 90% din antenele "cumparate" pot fi inferioare uneia facute de mana, cu grija si respectarea dimensiunilor, fara nici un echipament de acordare.

Toate transmitatoarele de 400/600mW sunt facute cu acelasi chipset de 500mW, subvoltat in cazul celor de 400mW, ca sa iasa mici, sa nu necesite radiator, si fortate in cazul celor de 600mW. Cum diferenta de range intre 400-500-600mW este -12/0/+9%, adica nesemnificativa, intotdeauna recomand utilizarea unui VTx de 400mW, mai sigur decat unul de 600.

De RC305 s-a tot zis ca este cel mai bun, nimic nou sub soare. Sau un receptor custom DIY cu modulul RX5808.
Boscam este doar o eticheta din multimea celor care si-o pun pe acest receptor, poate cel din mai popular, dar nu un producator real. Un fel de Turnigy... ;)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#41 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 05 November 2018 - 12:39 PM

Erata.

Eu am o diploma in electronica-comunicatii, ceva experienta si citeva antene facute. Nu lucrez in bransa, la mine e doar un hobby, totusi nu am reusit sa le fac asa precis ca si chinezii, nici ca si Costi si mai stiu eu cine facea cindva. Nu am sculele, experienta si informatia lor (costi), si nu am acces la ea. Pur si simplu e pielea ursului din padure. Pentru cei cu porniri sado-maso... incercati acasa.

Pentru ceilalti, nu pierdeti vremea. Vtx, Vrx, antene in 5.8, le fac chinezii la nivel de hobby. Doar atentie la review-uri (nu alea de lauda). Daca vreti sa depasiti nivelul de hobby, aveti nevoie de instrumente mai sofisticate.
0

#42 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 05 November 2018 - 01:48 PM

Revin cu o rugaminte, haideti sa vedem: ce antene putem face, si apoi cum le putem face (mai bine ca chinezii).
0

#43 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 09 July 2019 - 10:27 AM

Raza de actiune :

Incerc o determinare geometrica a punctului de intoarcere. Mie mi-e utila in MR si LR, la planificare. Am constatat ca este suficient de precisa pentru hobby, nu am pierdut nici un model (din cauza calculelor).

Observatii:
- capurile compas sunt reale nu magnetice, deci atentie la declinatia magnetica
- eu las o rezerva de zbor de 5 minute. Practic cu cei mai slabi acumulatori zbor iarna peste 30 de minute, calculul/exemplu este pentru 25 minute.
- directia si viteaza medie a vintului este data/preluata in scopuri de zbor www.windfinder.com
- viteza de croaziera am determinat-o anterior. In conditii de vint 0 sau medie aritmetica in zbor deasupra unui drum, prin GPS. In cazul meu, croaziera cu tractiunea la 60%.


Astept in continuare contributia colegilor. Prezum ca nu sunt nici cel mai calificat nici singurul care ma pot exprima pe tema razei de actiune.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Caz 1: vint 0
-----------------------------------------------------
Vint = 0, V(zbor) = 32 km/h, T(zbor) = 25min = 0.417h
-----------------------------------------------------

V(dus) = V(intors) = V(zbor); D(dus) = D(intors)
V = D/T => D = VxT => D(zbor) = V(zbor) x T(zbor) = 32 x 0.417 = 13.34 km =>
D(dus) = 6.67 km; T(dus) = R / V(dus) = 0.208h = 12.51min,
(diferenta dintre 12.50 si 12.51 apare din rotunjiri)


--- vint 0 ---------------------
D(dus) = V(zbor)xT(zbor)/2
T(dus) = T(zbor)/2
--------------------------------


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Caz 2: vint in directia de zbor (vint din fata)
-----------------------------------------------------------------
V(vint) = 14 km/h, V(zbor) = 32 km/h, T(zbor) = 25min = 0.417h
-----------------------------------------------------------------

V(dus) = V(zbor) - V(vint) = 18 km/h; V(intors) = V(zbor) - V(vint) = 46 km/h
T(zbor) = T(dus) + T(intors); D(dus) = D(intors)

V = D/T => D = VxT => D(dus) = V(dus) x T(dus) = V(intors) x T(intors) =>
V(dus) x T(dus) = V(intors) x [T(zbor) - T(dus)]
V(dus) x T(dus) = V(intors) x T(zbor) - V(intors) x T(dus)
T(dus)[V(dus) + V(intors)] = V(intors) x T(zbor)
T(dus) = [V(intors) x T(zbor)] / [V(dus) + V(intors)] =>

T(duS) = [46 x 0.417]/[18 + 46] = 19.182/64 = 0.3h = 18 min
D(dus) = V(dus) x T(dus) = 18 x 0.3 = 5.4 km



-- vint din fata ---------------------------------------------
T(dus) = {[V(zbor) + V(vint)] x T(zbor)} / {2 x V(zbor)} (ore)
D(dus) = [V(zbor) - V(vint)] x T(dus) (km)

-- vint din spate --------------------------------------------
T(dus) = {[V(zbor) - V(vint)] x T(zbor)} / {2 x V(zbor)} (ore)
D(dus) = [V(zbor) + V(vint)] x T(dus) (km)


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Caz 3: vint lateral (vint din fata)
------------------------------------------------------------------------------
V(vint) = 14 km/h din 212, V(zbor) = 32 km/h in 270, T(zbor) = 25min = 0.417h
------------------------------------------------------------------------------

Presupunem de exemplu ca ne-am fixat o ruta de zbor (drum) in 270, si vintul bate din 212. Nu sunt relevante, conteaza unghiul dintre ele (alfa in figura). Observam ca vintul (in figura) are doua componente, CA - componenta axiala si CT - componenta transversala, de asemenea V(zbor) are doua componente CA-CT, dar cu alt unghi (beta in figura), unghi de glisada.

alfa = (270-212) = 58 grade; sin(alfa) = 0.848; cos(alfa) = 0.530 (din tabel)
V(vint.CT) = V(vint) x sin(alfa) = 11.872 km/h
V(vint.CA) = V(vint) x cos(alfa) = 7.42 km/h
V(zbor.CT) = V(vint.CT)
sin(beta) = V(vint.CT)/V(zbor) = V(vint) x sin(alfa) /V(zbor) = 0.371
beta = 22 grade (unghi glisada se citeste din tabel ) ; cos(beta) = 0.927 (din tabel)
V(zbor.CA) = cos (beta) x V(zbor) = 0.927 x 32 = 29.664 km/h
V(dus) = V(zbor.CA) - V(vint.CA) = V(zbor.CA) - V(vint) x cos(alfa) = 29.664 - 14 x 0.530 = 22.244 km/h
V(intors) = V(zbor.CA) + V(vint.CA) = 29.664 + 7.42 = 37.084 km/h

dupa care problema se rezuma la inlocuire la formula de zbor cu vintul in ax

T(dus) = {[V(zbor.CA) + V(vint.CA)] x T(zbor)} / {2 x V(zbor.CA)} (ore)
D(dus) = [V(zbor.CA) - V(vint.CA)] x T(dus) (km)

---- vint din fata --------------------------------------------------
T(dus) = {[cos(beta) x V(zbor) + V(vint) x cos(alfa)] x T(zbor)}/{2x cos(beta) x v(zbor)} (ore)
D(dus) = [cos(beta) x V(zbor) - V(vint) x cos(alfa)] x T(dus) (Km)


---- vint din spate -------------------------------------------------
T(dus) = {[cos(beta) x V(zbor) - V(vint) x cos(alfa)] x T(zbor)}/{2x cos(beta) x v(zbor)} (ore)
D(dus) = [cos(beta) x V(zbor) + V(vint) x cos(alfa)] x T(dus) (Km)

Exemplu:
T(dus) = (0.927 x 32 + 14 x 0.530) x 0.417 / (2 x 0.927 x 32) = (29.664 + 7.42) x 0.417 / (2 x 0.927 x 32) = 37.084 x 0.417 / (59.328) = 0.261 h = 15.66 min
D(dus) = (0.927 x 32 + 14 x 0.530) x 0.261 = (29.664 + 7.42) x 0.261 = 9.68 km

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: C2VF.JPG
  • Imagine atasata: C2VS.JPG
  • Imagine atasata: C3VF.JPG
  • Imagine atasata: C3VS.JPG

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 09 July 2019 - 10:28 AM

0

#44 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 09 July 2019 - 10:35 AM

Scoate vantul din ecuatie zburand pe un traseu cu vant preponderent lateral, sau pe un traseu circular, astfel incat sa se anuleze efectul vantului per total.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#45 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 09 July 2019 - 10:46 AM

Astea sint calcule pentru planificarea zborului.
Raspund la problema 'pina unde pot ajunge (teoretic safe) in configuratia data, in conditiile de azi'. La MR sau LR, eu zbor planificat deasupra unor repere geografice liniare.

Poate am sa dezvolt (ulterior) calculele pentru problema 'cit pot sa stau deasupra obiectivului x, in configuratia si conditiile de azi'.

Zborul circular, cu antene omni, il fac in SR, fara calcule.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de vlad1: 09 July 2019 - 10:46 AM

0

#46 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 09 July 2019 - 10:52 AM

.

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 09 July 2019 - 10:55 AM

0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro