Modelism - RHC Forum: Imprimanta 3d - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

Imprimanta 3d din mdf

#31 Useril este offline   CNC_EVOLUTION 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 20-March 17
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 April 2018 - 05:59 PM

Fenomenul de warping, deja nu cred ca hartia este problema ci abs ul, e pretentios, trebuie sa l incerci la fel si fel de temperaturi, trebuie sa pui racire pe duza etc.
0

#32 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 15 April 2018 - 09:54 PM

Trebuie sa intelegi diferenta intre PLA si ABS. PLA are temperatura de"glass transition" mult mai mica decat ABS si are o stabiltate dimesionala (contractie) mai mica, Temperatura de tiparire e in general de 190-210 grade, se poate face si fara pat incalzit (iar daca ai pat incalzit cam in jur de 50 grade). Primele 2-3 straturi fara ventilator (ca sa se poata face priza mai buna) urmatoarele cu ventilator ca sa se raceasca mai rapid (cand tiparesti strat peste strat daca nu ai o racire corespunzatoare "firele" deja tiparite se incalzesc si se pot deforma).
La ABS e exact pe dos, temperatura de tiparire e mai mare, si temperatura de "glass transition", in general ai o aderenta buna intre straturi (chiar ma mir cum ai reusit sa ai exfoliere intre straturi) dar ai 2 probleme:
- aderenta la pat pentru primele straturi
- contractia puternica la racire.
Prima se rezolva cu (pat incalzit spre 100 grade) + suport special. Poate fi o solutie low tech (de exmplu fixativ .... cel mai puternic de 5 puncte sau stele) pe aluminu / sticla/ banda de hartie ..sau medie (resturi de ABS dizolvat in acetona si pensulat pe suprafata) ...sau high tech (suprafata speciala de PEI).
A doua chestie e cea mai complicata la ABS...de aia apare "warping" (stratul de pe pat e cald, cele de deasupra se racesc si se contracta, colturile se ridica in sus ca o coada de rata). Prima regula de baza: tiparirea la ABS se face fara ventilator pentru ca vrei sa racesti masa tiparita cat mai lent (mai ales la piese mari). A doua chestie (recomandare): tiparirea in incinta cu temperatura ceva mai mare. Modelele mai noi de imprimanta au carcase cu usite din start ...la chestiile mai vechi se poate face o carcasa gen cub fara o fata care se pune peste si pastreaza temperatura ridicata(nimic deosebit, ceva facut din policarbonat usor si lipit cu scoci e perfect).
Cu temperatiura aia de 75 nu stiu ce sa zic ...fpoti mari putin tensiunea la sursa (daca nu e de calculator). Verifica contactul termistorului la pat. Poate nu a fost selectat bine termistorul in Marlin. Poti incerca si un PID autotune pentru pat.

0

#33 Useril este offline   Avantul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 19-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:machete statice, drumetie montana, airsoft, surubareli

Postat 16 April 2018 - 06:35 AM

Vezi postareaDanieltnokia2000, la 15 April 2018 - 05:34 PM, a spus:

Am mai tiparit de test si am reusit sa fal lipirea de masa cu hartie noname de izolat si peste pulverizat fixativ. Merge minunat insa la printari de 10cm latime dupa 5 mm pe t colturile incep sa sa incovoaie urat si probabil pana la urma se desprinde piesa. Oricum de hartie nu se dezlipeste . Trage hartia cu totul de pe sticla. Cum am putea preveni incovoierea asta? Banuiesc ca prin aducearea patului la 110grade. Nu am aparatul de masura acasa. Dar luni il aduc sa vad cad da sursa ca nu am masurat si nici reglat. Am pus-o direct cum a ajuns in cutie.

referitor la limita de 70 de grade, vezi sa nu fie limitata din softul imprimante
eu folosescc marlin si este setare de limita superioara pentru pat si pentru extruder

#define THERMAL_PROTECTION_HOTENDS // Enable thermal protection for all extruders
#define THERMAL_PROTECTION_BED // Enable thermal protection for the heated bed

cand am trecut la printat pteg a trebuit sa modific in marlin limitele
+ din ce am citit , la abs e bine sa ai o temperatura cat mai constanta in jurul suprafetei de printare, multa lumea fac diveste "paravane" sau chiar cutii
0

#34 Useril este offline   Avantul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 19-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:machete statice, drumetie montana, airsoft, surubareli

Postat 16 April 2018 - 07:07 AM

Vezi postareaCNC_EVOLUTION, la 14 April 2018 - 11:21 PM, a spus:

Nu stiu daca se numeste avans dar eu am tot 90 de pasi pe mm. La viteza sau feed am 25 pe secunda si acceleratia 10 000 iar jerk 0.5 , nu sunt 100% , ma uit maine in marlin si-ti spun. Problema la care nu-i dau de cap este ca nu retrage corect filamentul dupa ce extrudarea sa oprit imi lasa o dara in deplasarea spre urmatorul punct si invers la iesirea plasticului intarzie , iese un pic mai tarziu fata de locul unde trebuie sa iasa.
Nu am folosit niciodata abs dar banuiesc ca e mult mai dificil, pla se intareste imediat la iesirea din duza.

vezi in softul de feliere
https://3dlabprint.c...der-800x648.png
in functie de fiecare filament ( tip de filament si producator , la unele cazuri chiar si diferenta intre culori la acelasi filament) este bine sa faci teste

https://www.thingive...m/thing:2157858
https://www.thingive...m/thing:2493504
https://www.thingive...m/thing:2280529

https://www.simplify...roubleshooting/
0

#35 Useril este offline   Danieltnokia2000 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 329
  • Inregistrat: 21-October 07
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 18 April 2018 - 10:39 PM

A sosit pla-ul si se pare ca este alta mancare de peste. La suprafete mai mari intradevar nu se mai curbeaza. Marginile raman drepte. Nu am reusit sa fac o poza dar cand termin piesa o sa o postez. Intai o sa imi fac o carcasa la lcd si o sa inchid masinaria intr-o cutie ca sa fie cumva temperatura mai constanta iar mai apoi o sa mai testez abs-ul. Totusi ramane intrebarea: de ce patul cald nu urca mai mult de 70 grade. Oare ar trebui alimentat in 24v cu un controler separat? Sau este din cauza ca se pierde multa caldura in mediul ambiant? La voi urca pana la 110 grade cat ar cere abs-ul? Ciudat...
0

#36 Useril este offline   djtaotao 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 27-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 18 April 2018 - 11:38 PM

Cam astea-s limitele patului din pcb, e momentul sa treci la un pat din aluminiu, mk3.
0

#37 Useril este offline   mihaighe 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 460
  • Inregistrat: 29-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Bacau

Postat 19 April 2018 - 09:17 AM

Vezi postareaDanieltnokia2000, la 18 April 2018 - 10:39 PM, a spus:

Sau este din cauza ca se pierde multa caldura in mediul ambiant? La voi urca pana la 110 grade cat ar cere abs-ul? Ciudat...

Se izoleaza termic pe dedesupt daca e de Al ,daca e de PCB asta este nu rezista la 110 grade(desi dupa specificatii ar trebui sa ajunga la 115).
http://reprapmania.r...pentru-heatbed/

Aceasta postare a fost editata de mihaighe: 19 April 2018 - 09:19 AM

0

#38 Useril este offline   florianmro 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 422
  • Inregistrat: 10-May 16
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 April 2018 - 01:32 PM

Vezi postareaDanieltnokia2000, la 18 April 2018 - 10:39 PM, a spus:

A sosit pla-ul si se pare ca este alta mancare de peste. La suprafete mai mari intradevar nu se mai curbeaza. Marginile raman drepte. Nu am reusit sa fac o poza dar cand termin piesa o sa o postez. Intai o sa imi fac o carcasa la lcd si o sa inchid masinaria intr-o cutie ca sa fie cumva temperatura mai constanta iar mai apoi o sa mai testez abs-ul. Totusi ramane intrebarea: de ce patul cald nu urca mai mult de 70 grade. Oare ar trebui alimentat in 24v cu un controler separat? Sau este din cauza ca se pierde multa caldura in mediul ambiant? La voi urca pana la 110 grade cat ar cere abs-ul? Ciudat...

Da , la mine urca insa greu deoarece nici eu nu am carcasa

Vezi postareaflorianmro, la 19 April 2018 - 01:32 PM, a spus:

Da , la mine urca insa greu deoarece nici eu nu am carcasa , insa alimentez pe 12 v

0

#39 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 20 April 2018 - 11:01 PM

Vezi postareaDanieltnokia2000, la 18 April 2018 - 10:39 PM, a spus:

A sosit pla-ul si se pare ca este alta mancare de peste. La suprafete mai mari intradevar nu se mai curbeaza. Marginile raman drepte. Nu am reusit sa fac o poza dar cand termin piesa o sa o postez. Intai o sa imi fac o carcasa la lcd si o sa inchid masinaria intr-o cutie ca sa fie cumva temperatura mai constanta iar mai apoi o sa mai testez abs-ul. Totusi ramane intrebarea: de ce patul cald nu urca mai mult de 70 grade. Oare ar trebui alimentat in 24v cu un controler separat? Sau este din cauza ca se pierde multa caldura in mediul ambiant? La voi urca pana la 110 grade cat ar cere abs-ul? Ciudat...


ce firmware ai? la repetier, cauta in config.g liniile astea:
// ############# Heated bed configuration ########################
#define HAVE_HEATED_BED 1 (1 daca ai pat incalzit, 0 daca nu ai)
#define HEATED_BED_MAX_TEMP 120 (tepm maxima cat sa se incalzeasca patul)
#define HEATED_BED_SENSOR_TYPE 1 (tipus termistorului; in general1 este NTC100k, daca nu ma insel, sfantul google o sa te ajute)

cat despre printatul cu ABS... tre sa "strici" cateva role pana te prinzi de setarile corecte. eu de ex, printez ABS cu 40-50mm/s, 245grade la hotend primele 2 layere si apoi scad la 240 si 95 grade la pat si de la layerul 5 urc la 110. asta pentru ca piesa sa aibe o temperatura ok si sa adere layer la layer.

si neaparat incinta. altfel... si curentul facut cand deschizi usa unde e imprimanta... o sa strice printul.
mai jos solutia adoptata de mine la delta, atat incinta, cat si separarea termica intre patul incalzit si electronica.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 2018-04-20 19.42.09.jpg
  • Imagine atasata: 2018-04-20 19.42.24.jpg
  • Imagine atasata: 2018-04-19 22.16.14.jpg
  • Imagine atasata: 2018-04-19 22.16.18.jpg

_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#40 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 20 April 2018 - 11:13 PM

am gasit si setarile din Marlin, uitasem unde aveam firmware-ul salvat:

#define TEMP_SENSOR_BED 1 <<< set this value to match your thermistor using a value from the table at the start of "Thermal Settings" section
#define BED_MINTEMP 5
#define BED_MAXTEMP 120



si inca o chestie. pentru aderenta printului la pat, eu folosesc asa:
PLA - banda scoci hartie si lipici (gluestick)
ABS - fixativ strong (cel mai bine imi merge cu syos sau cum se numeste)
PETG - pe sticla fixativ, pe AL cu gluestick. mai merge si cu solutie salina (apa cu sare) pe sticla, dar procedeul este mai greoi un pic.

spor la printat.
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#41 Useril este offline   Danieltnokia2000 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 329
  • Inregistrat: 21-October 07
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 22 April 2018 - 10:40 PM

Merge frumos cu pla-ul. Am tiparit o carcasa pentru lcd si acum un pt arduino/ramps. Totusi o sa comand un pat din aluminiu si vreau sa reusesc sa tiparesc si cu abs. Pt ce imi treuie pla-ul este mai mult decat suficient insa ambitia ma impinge sa fac sa mearrga si cu abs.

Pun si niste poze cu tiparnita ...
https://app.box.com/...l0bfyociq343mti

Ps: o sursa de pat incalzit din acela de aluminiu ? Sa nu mai comand de pe ebay ca dureaza cam mult pana ajunge. Pe net pe unde m-am uitat nu mai sunt in stoc.
0

#42 Useril este offline   djtaotao 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 27-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 22 April 2018 - 10:44 PM

As avea eu un pat de AL de rezerva, pm daca te intereseaza.
0

#43 Useril este offline   florianmro 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 422
  • Inregistrat: 10-May 16
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 April 2018 - 05:32 AM

Vezi postareaender67, la 15 April 2018 - 09:54 PM, a spus:

Trebuie sa intelegi diferenta intre PLA si ABS. PLA are temperatura de"glass transition" mult mai mica decat ABS si are o stabiltate dimesionala (contractie) mai mica, Temperatura de tiparire e in general de 190-210 grade, se poate face si fara pat incalzit (iar daca ai pat incalzit cam in jur de 50 grade). Primele 2-3 straturi fara ventilator (ca sa se poata face priza mai buna) urmatoarele cu ventilator ca sa se raceasca mai rapid (cand tiparesti strat peste strat daca nu ai o racire corespunzatoare "firele" deja tiparite se incalzesc si se pot deforma).
La ABS e exact pe dos, temperatura de tiparire e mai mare, si temperatura de "glass transition", in general ai o aderenta buna intre straturi (chiar ma mir cum ai reusit sa ai exfoliere intre straturi) dar ai 2 probleme:
- aderenta la pat pentru primele straturi
- contractia puternica la racire.
Prima se rezolva cu (pat incalzit spre 100 grade) + suport special. Poate fi o solutie low tech (de exmplu fixativ .... cel mai puternic de 5 puncte sau stele) pe aluminu / sticla/ banda de hartie ..sau medie (resturi de ABS dizolvat in acetona si pensulat pe suprafata) ...sau high tech (suprafata speciala de PEI).
A doua chestie e cea mai complicata la ABS...de aia apare "warping" (stratul de pe pat e cald, cele de deasupra se racesc si se contracta, colturile se ridica in sus ca o coada de rata). Prima regula de baza: tiparirea la ABS se face fara ventilator pentru ca vrei sa racesti masa tiparita cat mai lent (mai ales la piese mari). A doua chestie (recomandare): tiparirea in incinta cu temperatura ceva mai mare. Modelele mai noi de imprimanta au carcase cu usite din start ...la chestiile mai vechi se poate face o carcasa gen cub fara o fata care se pune peste si pastreaza temperatura ridicata(nimic deosebit, ceva facut din policarbonat usor si lipit cu scoci e perfect).
Cu temperatiura aia de 75 nu stiu ce sa zic ...fpoti mari putin tensiunea la sursa (daca nu e de calculator). Verifica contactul termistorului la pat. Poate nu a fost selectat bine termistorul in Marlin. Poti incerca si un PID autotune pentru pat.

Foarte clar si concret ai explicit principiile tiparirii. Usor de inteles . Felicitari !
0

#44 Useril este offline   CNC_EVOLUTION 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 20-March 17
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 April 2018 - 08:22 AM

Au vre-un efect intinzatoarele de curea? Cum functioneaza?
Ai motoare nema 23?
Patul este prea greu fal mai usor, si la mine incerc sa cumpar cum are prusa mk3, ca sa scap si de sticla si de banda tesa, daca nu faci upgrade-ul asta dupa o jumatate de an o sa o iei de la capat cu achizitiile.
0

#45 Useril este offline   djtaotao 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 27-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 23 April 2018 - 09:48 AM

cnc-evo, daca-ti inchipui, am pat de aluminiu pe care am sticla de 3mm, patul sta pe o placa de aluminiu de precizie de 6mm grosime, intreaga, fara sloturi sau gauri pentru usurare si, in plus, pe suportul asta am montate 4 pillow block-uri din otel de la Igus. Tot ansamblul asta e antrenat cu un nema17 si a4988 si printez cu 100-150mm/s, travel speed 200mm/s fara absolut nici o problema.
0

#46 Useril este offline   Danieltnokia2000 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 329
  • Inregistrat: 21-October 07
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 24 April 2018 - 06:34 PM

Vezi postareadjtaotao, la 23 April 2018 - 09:48 AM, a spus:

cnc-evo, daca-ti inchipui, am pat de aluminiu pe care am sticla de 3mm, patul sta pe o placa de aluminiu de precizie de 6mm grosime, intreaga, fara sloturi sau gauri pentru usurare si, in plus, pe suportul asta am montate 4 pillow block-uri din otel de la Igus. Tot ansamblul asta e antrenat cu un nema17 si a4988 si printez cu 100-150mm/s, travel speed 200mm/s fara absolut nici o problema.


Si la mine merge cu viteza la print fara probleme. Patul din mdf este usor ca am gauri sculptate pe verso. Am uitat ca am pus poze doar pe facebook. Nu stiam ca se poate printa la asemenea viteze. Eu merg cu 60 maxim la print. O sa incerc si viteze mai mari daca materialul permite. Citisem poe undeva ca nu se pot aplica viteze mari pt ca platicul topit are si el limitarile lui, dar o sa testez sa vad ce se intampla.
0

#47 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 24 April 2018 - 10:13 PM

Pentru viteze mari de printare ai nevoie de cateva chestii:
a. o mecanica destul de rigida
b. masele care se misca sa fie cat mai mici
c ceva ajustari la parametri de miscare (acceleratii si jerk)
d. un hotend foarte eficient (sa nu fii limtat de viteza de topire).
Un compromis intre a si b inseamna in general o configuratie in care se misca doar capul si alimentarea plasticului cu tub bowden.
Cea mai frecventa configurate este CoreXY, nu e foarte pretentioasa dar include curele de lungimi mari si care trebuie tensionate la fel (NU cu arc!!!).
La bowden trebuie o calbrare destul de precisa a avansului extruderului si mai ales a parametrilor de retractie.
Daca va intereseaza viteza de printare (pentru piese structurale) si mai putin "finetea" printarii se recomanda hotend-ul de tip Volcano (blocul de aluminiu este asezat vertical, duza are filetul mult mai lung, traseul plasticului topit este paralel cu rezistenta de incalzire si nu perpendicukar si cred ca si puterea este ceva mai mare). Exista duze intre 0,4 mm si 1.2 mm. Cu duzele de 0.8, 1.0 si 1.2 mm creste viteza de imprimare foarte mult dar piesele apar "feliate" (in schimb straturile au aderenta mult mai buna intre ele pentru ca "firul" de plastic se raceste mult mai greu). Cu duzele de 0.4 si 0.6 mm piesele arata mai "normal". Grosimea stratului intre 50% si 75-80% din diametrul duzei. Cu Volcano nu mai esti limitat de viteza de topire si poti sa tiparesti cu cat iti permite mecanica (pina la ce viteze apar chestii deranjante la colturi drepte de exemplu).
Cei mai multi se vor limita la duza standard de 0.4 mm cu straturi de 0.2 mm sau 0.25 mm ...dar e extrem de interesant sa vezi ce inseamna printarea cu duza de 0.2 mm in straturi de 0.1 mm sau printarea cu duza de 1.2 mm in straturi de 1 mm.
0

#48 Useril este offline   Danieltnokia2000 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 329
  • Inregistrat: 21-October 07
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 27 April 2018 - 06:14 PM

A sosit patul de aluminiu. Prefer sa printez pe sticla. Cum pun patul cu aluminiul sus sub sticla sau cu aluminiul jos și cablajul pe sticla?!
0

#49 Useril este offline   djtaotao 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 27-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 27 April 2018 - 08:49 PM

Eu prefer cu negrul in sus si sticla peste el.
0

#50 Useril este offline   Danieltnokia2000 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 329
  • Inregistrat: 21-October 07
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 06 May 2018 - 07:55 PM

Am tiparit azi o vaza si in interior pe unele zone era panza de paianjen. Totul din cauza zonelor galbene din prinscreen. Ests un fel de suport sau ceva pe care nu stiu de unde sa il scot din cura. De obicei folosesc slic3r dar crapa programul prea dez si ma enerveaza deja. Cum scot acele zone galbene? Sau ce sunt?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: screen.jpg

0

#51 Useril este offline   djtaotao 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 27-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 06 May 2018 - 11:07 PM

https://www.simplify...nging-or-oozing
0

#52 Useril este offline   ThePuiu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 107
  • Inregistrat: 14-October 16
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 08 May 2018 - 03:54 PM

Salutare,
nu am mai deschis un topic nou (sper sa nu se supere proprietarul pe mine!). Vrea sa cumpar o imprimanta 3D pt mici lucrari de care am nevoie in atelierul personal (de-a dreapta CNC-ului!) Am inteles ca extruderul este piesa cea mai importanta si de calitatea lui depinde calitatea lucrarii. Deasemenea am inteles ca se poate schimba ulterior fara alte modificari...(corectati-ma daca gresesc). Nu ma intereseaza piese de gabarit foarte mare doar ca as prefera ca cea ce scoate sa fie cit mai ok. Puteti sa imi recomandati o imprimanta care sa satisfaca necesitatile unui pretentios sarac?! M-am gandit la o investitie de aprox 1500 lei dar daca este important pot sa mai majorez bugetul. Am gasit pe net asta: http://www.hobbymark...r-auto-leveling ce ziceti? e ok?
Multumesc!
0

#53 Useril este offline   djtaotao 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 27-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 08 May 2018 - 04:59 PM

Un topic bun e si aici: http://www.rhcforum....-imprimanta-3d/
Spor la lecturat!
0

#54 Useril este offline   3dp 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 07-May 18

Postat 08 May 2018 - 05:36 PM

Vezi postareaThePuiu, la 08 May 2018 - 03:54 PM, a spus:

Am gasit pe net asta: http://www.hobbymark...r-auto-leveling ce ziceti? e ok?
Multumesc!


Poti afla cam tot ce doresti despre Tevo Tarantula de pe grupul dedicat de pe Facebook. Am si eu una (varianta de anul trecut, fara autoleveling) si pot spune ca este destul de ok la cat costa.
0

#55 Useril este offline   3dp 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 07-May 18

Postat 08 May 2018 - 05:42 PM

Vezi postareaDanieltnokia2000, la 06 May 2018 - 07:55 PM, a spus:

Am tiparit azi o vaza si in interior pe unele zone era panza de paianjen. Totul din cauza zonelor galbene din prinscreen. Ests un fel de suport sau ceva pe care nu stiu de unde sa il scot din cura. De obicei folosesc slic3r dar crapa programul prea dez si ma enerveaza deja. Cum scot acele zone galbene? Sau ce sunt?


Asa cum sugereaza si numele fisierului tau, vaza este facuta pentru printare in spirala. In Cura bifeaza "Spiralize Outer Contour" din "Special Modes". Ar trebui sa iasa cam asa:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 20180507_193744 (Copy).jpg

0

#56 Useril este offline   bbogdanmircea 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 267
  • Inregistrat: 25-October 07

Postat 09 May 2018 - 11:39 AM

Pai daca ai CNC ii atasezi un hotend si un extruder si gata ai imprimanta :D !
Poti sa iti faci o imprimanta high quality de banii aia bazata pe profile de aluminiu extrudate, eventual slidere liniare sau cum s-or chema etc .
O varianta ok cu piese printate este Hypercube, vezi pe celalalt topic ca isi construieste cineva acum, poti sa o scalezi la ce dimensiuni vrei tu .
O varianta si mai ok cu piese taiate la CNC ar fi 3Dup . My linkhttp://www.eclips3d.com/docs.html
CU FIECARE NOAPTE NEDORMITA ADAUGI O ZI LA VIATA TA.
0

#57 Useril este offline   Danieltnokia2000 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 329
  • Inregistrat: 21-October 07
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 13 May 2018 - 10:02 PM

vreau sa fac un autotune la hot end si nu reusesc deloc sa trimit codul ala g nici pe serial si nici daca il bag intrun fisier pe card nu merge. A reusit careva sa fac ca sa ma ajute si pe mine? Apropo am schimbat patul cand cu unul din acela din aluminiu si urca cam pana pe la 90grade. Oare sa fie sursa problema? Cum testez cel mai usor daca e problema de sursa sau alta? La abs merge mai binisor la 90 dar totusi trebuie sa urc mai sus. Ce-i de facut?
0

#58 Useril este offline   mihaighe 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 460
  • Inregistrat: 29-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Bacau

Postat 14 May 2018 - 05:23 PM

Vezi postareaDanieltnokia2000, la 13 May 2018 - 10:02 PM, a spus:

Ce-i de facut?

Izolatie termica sub placa de Al.
0

#59 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 14 May 2018 - 07:45 PM

Vezi postareaDanieltnokia2000, la 13 May 2018 - 10:02 PM, a spus:

vreau sa fac un autotune la hot end si nu reusesc deloc sa trimit codul ala g nici pe serial si nici daca il bag intrun fisier pe card nu merge. A reusit careva sa fac ca sa ma ajute si pe mine? Apropo am schimbat patul cand cu unul din acela din aluminiu si urca cam pana pe la 90grade. Oare sa fie sursa problema? Cum testez cel mai usor daca e problema de sursa sau alta? La abs merge mai binisor la 90 dar totusi trebuie sa urc mai sus. Ce-i de facut?


S-ar putea ca optiunea de PID autotune sa fi fost dezactivata. Apropo...PID autotune se poate aplica si la pat (patul si hotend-ul sunt tratate la fel, rezistenta si termistor...dar tipul si parametrii sunt diferiti).
Si trebuie sa fii sigur ca ai selectat corect tipul termistorului de la pat.
Un mic truc pe care il poti aplica sa incalzaesti patul mai repede e sa maresti putin tensiunea sursei de 12V din potentiometrul de reglaj. Nu mult, 2-3 V, dar puterea e proportionala cu patratul tensiunii . Bineinteles ca trebuie facut PID autotune pentru pat si hotend.





0

#60 Useril este offline   Danieltnokia2000 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 329
  • Inregistrat: 21-October 07
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 14 May 2018 - 09:09 PM

Vezi postareamihaighe, la 14 May 2018 - 05:23 PM, a spus:

Izolatie termica sub placa de Al.

Am izolatie termica pentru ca patul de al sta intrun slot frezat in mdf. Are izolatie maxima :D

O sa incerc cu tensiunea sa vad ce se intampla.... La 90 grade abs inca trage puternic la piese mai mari. Asta e asa de ambitie si pt ca am o rola de abs si sa o consum insa pt ce imi trebuie moe pla este suficient...
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro