Kalteisen Aircraft - KX2 proiect de an nou!
#1
Postat 01 January 2018 - 12:08 PM
Pentru că zilele astea am ceva timp liber, mă întorc la balsa!...cu un nou proiect, un acrobat mai mic, cu gândul de a utilza acumulatorii 3S2200mah la ceva..
Sper să fie un proiect pentru zborul de noapte construit de la început, așa că, am pus deoparte ceva leduri de 3mm, high power, dar mai e până acolo...
Deci, să începem, ca de obicei cu o imprimantă - dar nu 3d și nu cnc.
Sper să fie un proiect pentru zborul de noapte construit de la început, așa că, am pus deoparte ceva leduri de 3mm, high power, dar mai e până acolo...
Deci, să începem, ca de obicei cu o imprimantă - dar nu 3d și nu cnc.
#3
Postat 01 January 2018 - 12:15 PM
Veșnica chestie care nu îmi dă pace - greutatea vs rezistență, așa că:
o baghetă 5x5mm din pin, vs o baghetă balsa 5x5 cu carbon 0.3x5 laminată.
Tot proiectul ăsta are placaj doar suportul acumulatorilor, motormount-ul și nervurile de la încastrarea aripii, iar fuselajul e practiv gringă cu zăbrele dar din balsa complet, deci, din nou la cântar:
baghetă pin:
o baghetă balsa cu carbon, laminarea eu o fac cu cianoactilat.
o baghetă 5x5mm din pin, vs o baghetă balsa 5x5 cu carbon 0.3x5 laminată.
Tot proiectul ăsta are placaj doar suportul acumulatorilor, motormount-ul și nervurile de la încastrarea aripii, iar fuselajul e practiv gringă cu zăbrele dar din balsa complet, deci, din nou la cântar:
baghetă pin:
o baghetă balsa cu carbon, laminarea eu o fac cu cianoactilat.
#4
Postat 01 January 2018 - 12:20 PM
decizia e clară, chiar dacă e mai scumpă. Balsa laminată cu carbon. În plan nu există așa ceva, dar știu cum zbor, și mi se pare prea firav. Va fi o adăugare de greutate, dar sper să o pot elimina, și probabil o voi face ușurând nervurile.
Deci, la lipit, și printre cupe de șampanie, pentru că m-am decis să stau acasă zilele astea festive al lui 2018, a ieșit cam asta:
Am simplificat profundorul, pentru că era structura cam complicată, și, iarăși mi se părea prea firavă pentru iarba terenului pe unde zbor...
Deci, la lipit, și printre cupe de șampanie, pentru că m-am decis să stau acasă zilele astea festive al lui 2018, a ieșit cam asta:
Am simplificat profundorul, pentru că era structura cam complicată, și, iarăși mi se părea prea firavă pentru iarba terenului pe unde zbor...
#8
Postat 02 January 2018 - 01:42 PM
[quote name='Mihai_supy' timestamp='1514802017' post='900798']
Va fi o adăugare de greutate, dar sper să o pot elimina, și probabil o voi face ușurând nervurile.
Nu stiu daca ai cantarit o nervura de balsa inainte si dupa usurare,castigul este mai mic decat munca depusa, dar..... obtii o chestie deosibita ca si aspect mai ales daca impanzesti cu folie transparenta. Spor la construit.
Va fi o adăugare de greutate, dar sper să o pot elimina, și probabil o voi face ușurând nervurile.
Nu stiu daca ai cantarit o nervura de balsa inainte si dupa usurare,castigul este mai mic decat munca depusa, dar..... obtii o chestie deosibita ca si aspect mai ales daca impanzesti cu folie transparenta. Spor la construit.
Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
#12
Postat 04 January 2018 - 08:31 PM
nu am ușurat profilele, probabil aș fi câțtigat 10 grame, și așa structura pare foarte firavă. Am laminat lonjeronul cu carbon 0.3x5mm, și am folosit un deșeu de tub de carbon 10x9mm pe post de lonjeron. Încă nu sunt hotărât să-i fac aripile demontabile...sau să lipesc totul, și să obțin o structură mai rigidă, și să nu fiu nevoit să fac un Dbox, dar, noaptea e un sfetșnic bun..!
#13
Postat 04 January 2018 - 08:39 PM
penstu corectitudinea alinierilor nervurilor, am folosit placajul bateriei pe post de distanțier.
am pus de curiozitate toate piesele fiecare pe la locul lor...și modelul nu e mic deloc. Numai să fie ok motorizarea...
am disponibile un Aeolian 3536 cu KV 910, un Roxxy 3548-06, KV 900, sau un Turnigy 3548 kv1100, toate 3 ar trebui să fie mai mult de cât ar trebui. Om vedea!
Aeolianul, învârte 12x4, cu max 26A din 3S...ar trebui să fie mai mult decât suficient, numai că nu cred că am 12x4, dar am 11x6, 12x6, 13x3, și încă io teribilă Graupner 13,5x3,5, aia de merge pe Os 55AX.
Ideea e să nu trec de 1300g RTF...dar pare o țintă cam greu de atins!...
am pus de curiozitate toate piesele fiecare pe la locul lor...și modelul nu e mic deloc. Numai să fie ok motorizarea...
am disponibile un Aeolian 3536 cu KV 910, un Roxxy 3548-06, KV 900, sau un Turnigy 3548 kv1100, toate 3 ar trebui să fie mai mult de cât ar trebui. Om vedea!
Aeolianul, învârte 12x4, cu max 26A din 3S...ar trebui să fie mai mult decât suficient, numai că nu cred că am 12x4, dar am 11x6, 12x6, 13x3, și încă io teribilă Graupner 13,5x3,5, aia de merge pe Os 55AX.
Ideea e să nu trec de 1300g RTF...dar pare o țintă cam greu de atins!...
#16
Postat 11 January 2018 - 07:59 PM
După o zi de lipit balsa și o zi de lipit leduri - cele roșii chiar mi-au dat bătăi de cap, foarte puține au rezistat unui curent de 50mah...calitatea lor - ei bine, probabil au fost făcute pe vreo-un vapor, în drum dinspre China!...dar, finalul e excelent, din punctul meu de vedere...
Greutatea acum, cu moptor și toate ledurile aprinse - 624 grame. Lipsesc eleroanele, direcția și prifundorul. Greutatea țintă, pare a putea fi atinsă!...
Da, o poză = cel puțin 1000 de cuvinte!
Fuselajul:
Nu m-am putut abține - și i-am pus aripile!
Și la perete, să se vadă tot!:
Greutatea acum, cu moptor și toate ledurile aprinse - 624 grame. Lipsesc eleroanele, direcția și prifundorul. Greutatea țintă, pare a putea fi atinsă!...
Da, o poză = cel puțin 1000 de cuvinte!
Fuselajul:
Nu m-am putut abține - și i-am pus aripile!
Și la perete, să se vadă tot!:
#20
Postat 12 January 2018 - 10:43 PM
da..pentru zborul ...și de noapte...
între timp, până mă decid la culoare, încerc să-i înjghebez o capotă la motor. Am finalizat trapa de acces la acumulator, am montat ESC-ul la locul lui, am făcut o listă de cumpărături!...e o problemă cu trenul de aterizare, că nu prea găsesc ce aș vrea......urmează să finalizez fuselajul, și mă iau de folie...culoarea..e încă o mare dilemă...vedem cum se pupă cu becurile!.
între timp, până mă decid la culoare, încerc să-i înjghebez o capotă la motor. Am finalizat trapa de acces la acumulator, am montat ESC-ul la locul lui, am făcut o listă de cumpărături!...e o problemă cu trenul de aterizare, că nu prea găsesc ce aș vrea......urmează să finalizez fuselajul, și mă iau de folie...culoarea..e încă o mare dilemă...vedem cum se pupă cu becurile!.
#29
Postat 13 January 2018 - 07:46 PM
Da, o poveste frumoasă. Aştept finalul.
Cât de curând voi începe şi eu să poastez la planoare. Am început ceva dar încă nu sunt sigur dacă iese. Eventual voi povesti doar ca să arăt unde am greşit, ca lecţie pentru alţii.
P.S. Fac ce fac şi tot planor iese.
Zboruri line!
Cât de curând voi începe şi eu să poastez la planoare. Am început ceva dar încă nu sunt sigur dacă iese. Eventual voi povesti doar ca să arăt unde am greşit, ca lecţie pentru alţii.
P.S. Fac ce fac şi tot planor iese.
Zboruri line!
Sultan Eduard