Modelism - RHC Forum: Asistenta proiectare/realizare sasiu "gen CNC"... - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Asistenta proiectare/realizare sasiu "gen CNC"... ... pentru un echipament non CNC

#1 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 14 December 2017 - 04:37 PM

Salutare, mesteri mari !

As dori sa realizez un aparat care seamana oarecum cu un ministrung, si am ajuns la concluzia ca cel mai facil, si cu fata comerciala, ar fi folosind profile de genul celor CNC, capacite tu tabla de inox sau Alu eloxat.

O descriere aproximativa ar fi urmatoarea:
- echipamentul ar trebui sa aiba dimensiuni care sa permita montarea la baza lui a unei tavi inox standard horeca de 530x325 mm, care sa gliseze liber in lung, putand fi extrasa pe la ambele capete.
- deasupra tavi vad o rama realizata din profile CNC, care pe 2/3 din cei 530 mm lungime va fi strabatuta de tije suficient de groase ca sa suporte 2 kg fara o flambare care sa duca la griparea mecanismului.
- restul de 1/3 va fi turnuletzul cu echipament echivalent capului de strung imaginar
- pe cele doua tije va fi un cilindru de 20 cm D x 25 cm L, care se va roti pe role de teflon, iar una din tije va fi tractoare, urmand sa imaginam un sistem de angrenare, nu frictiune si nici curele de cauciuc, mai curand ceva gen lantz de bicicleta, sau orice altceva cunoasteti si recomandati, conditia e sa fie rezistent la temperatura la care cauciucul nu ar face fata. Turatia cilindrului va fi in jur de 40-80 RPM.
- Cilindrul va trebui sa aiba doua pozitii clare de blocare pe orizontala, cam la 5 cm una de alta, si sistemul de antrenarea va trebui sa urmareasca aceasta glisare, rotirea facandu-se in ambele pozitii.

Alte detalii cred ca vor mai apare pe parcurs, nici eu nu am toate clare in cap acum.
Toata colaborarea va fi platita, dar as dori sa am o evaluare initiala de la cine este interesat, ca sa pot face si eu calcule daca renteaza producerea echipamentului mai mult decat cumpararea.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#2 Useril este offline   znecula 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 845
  • Inregistrat: 03-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 14 December 2017 - 05:27 PM

Salutare!
In principiu nu vei realiza niciodata un prototip mai ieftin decat un produs fabricat in serie.
Poti imita un anumit utilaj folosind componente de joasa calitate. Obtii astfel un utilaj oarecum functional dar nu performant.
De ce costa unicatul mai mult decat acelasi produs facut in serie?
1. Aprovizionarea cu materiale se face engros. Deci pret mai mic per bucata.
2. Manopera se reduce drastic pentru produsul de serie.
Si mai sunt destule motive.
Eu nu cred ca va fi rentabil sa produci acel utilaj daca el este produs in serie.
Numai daca vrei sa-l faci din pasiune si nu contorizezi manopera.

Stima.
0

#3 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 14 December 2017 - 06:12 PM

Daca filozofia asta ar fi valabila, sectiunea asta de forum nu ar exista si ati cumpara toti CNC-uri gata facute. :p
Si e doar un palid argument ca sa dam un raspuns la o postare care nu isi avea rostul.

Este si greseala mea ca am dat de inteles ca exista ceva care as vrea sa il reproduc... modelul care m-a inspirat este mult mai redus functional decat ce vreau eu sa fac , de 3x mai mic, si face parte dintr-o arie de nisa asa ingusta incat cine activeaza acolo pune lejer 500% la pretul de fabricatie, asa incat in orice clipa va merita facut decat cumparat, asta daca nu cumva ofertele de asistenta incep de la 1000$ in sus :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#4 Useril este offline   znecula 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 845
  • Inregistrat: 03-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 14 December 2017 - 08:54 PM

Scuza-ma ca am indraznit sa-t poluez topicul.
Rog un moderator sa-l stearga.

Succes!
0

#5 Useril este offline   gyany_eugen 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 977
  • Inregistrat: 17-December 10
  • Gender:Male
  • Interests:Electronica, IT
    Aeromodelism

Postat 16 December 2017 - 05:02 PM

Atata timp cat nu se pune problema de costuri, se poate realiza.
Ce trebuie sa faca exact utilajul? Ce piese va prelucra?
Nu am inteles rolul tavitei.
Extra 330, Izicraft, Le Shark, No Brainer Glider, Flytrap Wing, Cessna 182, Easy Star 2, Spitfire Marine
Turnigy 9x -Er9x
0

#6 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 16 December 2017 - 05:05 PM

Vezi postarearenatoa, la 14 December 2017 - 06:12 PM, a spus:

Daca filozofia asta ar fi valabila, sectiunea asta de forum nu ar exista si ati cumpara toti CNC-uri gata facute. :p



Filozofia asta chiar este valabila. Si da, cnc-urile facute aici sunt mai scumpe decat ACELEASI cnc-uri daca ar fi facute in serie; doar ca nu se fac in serie, deci nu avem o baza corecta de comparare a preturilor. Dar FILOZOFIA acestui principiu este corecta. Iar descrierea utilajului pe care ai facut-o are sens doar pentru tine; pentru oricine care este in afara capului tau, este fara noima. Cel putin eu n-am inteles INTREGUL, chiar daca am inteles pe bucati-in linii mari. Asa ca probabil este mai intelept un desen sau sa astepti pana iti clarifici tu toate detaliile. Parerea mea.
0

#7 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 December 2017 - 05:40 PM

Cum ziceam, echipamentul nu este un CNC, nu va prelucra nimic. Nu mecanic... Asa ca tava aia e cu treaba ei acolo, culege ceva ce curge... shpanul :)
Cu clarificatul... work in progress :) De exemplu am renuntat la conditia de deplasarea a cilindrului, va sta fix, doar se va invarti.

Am ales sa il fac folosind componente CNC, pentru ca pare se gasesc pe toate drumurile, se imbina ca lego de simplu, pe cand un sasiu sudat nu mai gasesti azi pe nimeni sa faca, si nici nu va arata la fel de bine.

O sa ma apuc sa schitzez ansamblul, dar pana atunci cred ca ati putea sa ma ajutati cel mai bine cu o lista minimala de magazine care vand componente CNC, cu cea mai diversa gama si preturile ok. Si voi mai veni eu cu intrebari punctuale.
De exemplu
- de cat sa fie axele pe care va sta acel cilindru, daca sunt sprijinite la cap la 365mm, si se aseaza pe ele un obiect de 3kg cu lungimea de 250 mm, prin intermediul a 3 role de teflon pe fiecare axa?
- cum invartim cilindrul? Ce sistem de antrenare putem folosi, gata facut, doar de cumparat si asamblat, rezistent la temperatura ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#8 Useril este offline   gyany_eugen 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 977
  • Inregistrat: 17-December 10
  • Gender:Male
  • Interests:Electronica, IT
    Aeromodelism

Postat 16 December 2017 - 05:49 PM

:good: Ma gandeam eu ca e pentru span, dar spanul va sari in toate partile cum vrea el, nicidecum in tavita daca nu e dirijat, mai degraba vedeam un rol de acumulare pentru piesele finite.
Tot nu inteleg rolul utilajului, dar daca e legat de ceeea ce discutam noi legat de taiere cu plasma e alta poveste.

Aceasta postare a fost editata de gyany_eugen: 16 December 2017 - 05:50 PM

Extra 330, Izicraft, Le Shark, No Brainer Glider, Flytrap Wing, Cessna 182, Easy Star 2, Spitfire Marine
Turnigy 9x -Er9x
0

#9 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 17 December 2017 - 01:54 PM

Vezi postarearenatoa, la 16 December 2017 - 05:40 PM, a spus:

Cum ziceam, echipamentul nu este un CNC, nu va prelucra nimic. Nu mecanic... Asa ca tava aia e cu treaba ei acolo, culege ceva ce curge... shpanul :)
Cu clarificatul... work in progress :) De exemplu am renuntat la conditia de deplasarea a cilindrului, va sta fix, doar se va invarti.

Am ales sa il fac folosind componente CNC, pentru ca pare se gasesc pe toate drumurile, se imbina ca lego de simplu, pe cand un sasiu sudat nu mai gasesti azi pe nimeni sa faca, si nici nu va arata la fel de bine.

O sa ma apuc sa schitzez ansamblul, dar pana atunci cred ca ati putea sa ma ajutati cel mai bine cu o lista minimala de magazine care vand componente CNC, cu cea mai diversa gama si preturile ok. Si voi mai veni eu cu intrebari punctuale.
De exemplu
- de cat sa fie axele pe care va sta acel cilindru, daca sunt sprijinite la cap la 365mm, si se aseaza pe ele un obiect de 3kg cu lungimea de 250 mm, prin intermediul a 3 role de teflon pe fiecare axa?
- cum invartim cilindrul? Ce sistem de antrenare putem folosi, gata facut, doar de cumparat si asamblat, rezistent la temperatura ?


Cred ca un desen este musai. Inteleg ca nu doresti sa spui ce este si la ce va servi utilajul si este fix treaba ta de ce nu vrei; doar ca nu este realist sa ceri opinii / pareri despre partea de proiectare fara sa-i spui celui de la care astepti o opinie care sunt constrangerile functionale ale obiectului. Concret: eu inteleg ca cilindrul de diametru 20 cm si lungime/inaltime de 25 cm trebuie sa stea pe acele 3 role (pe fiecare bara ?), rolele sa se poata invarti in jurul propriilor lor axe si toate sa poata glisa de-a lungul barelor (ghidajelor cilindrice); in felul asta cilindrul TREBUIE angrenat ca sa se invarta in jurul propriei axe, dar angrenat fiind el trebuie sa ramana in contact cu rolele ? Deci cilindrul trebuie sa execute revolutie in jurul axei proprii si translatie de-a lungul ghidajelor ? Pentru ca urmatoarea intrebare este: cu ce presiune trebuie sa apese pe acele role de teflon ? Este omportant sa fie mai mica sau mai mare aceasta presiune ? Si mai urmeaza inca 200 de intrebari.....asa ca daca exista parti pe care nu vrei sa le dezvalui din motivele pe care le stii tu, atunci briefing-ul pe care tu trebuie sa-l faci despre acele parti catre persoana care-si va bate capul alaturi de tine la proiectare trebuie sa fie spot on ! Adica trebuie sa insiri caracteristicile (ce conditii trebuie sa indeplineasca, ce conditii trebuie sa nu indeplineasca si ce este neutru) iar maniera de descriere trebuie sa foloseasca cuvinte relevante care sa nu-l puna pe om pe piste false, caci va pierde timp cu iepuri pe campii si te va taxa pentru acel timp. Asa ca mai bine fa un desen aproximativ si apoi POATE cineva te va putea ajuta. Te asigur ca descrierea in cuvinte de pana acum mai mult incurca decat ajuta. Have fun !
0

#10 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 December 2017 - 03:03 PM

> cilindrul de diametru 20 cm si lungime/inaltime de 25 cm trebuie sa stea pe acele 3 role (pe fiecare bara ?),
- 3 pe fiecare bara, deci 6 in total. Ar putea sa fie si 4, rolele o sa fie genul celor folosite la usile glisante care au mult mai mult de 3 kg

> rolele sa se poata invarti in jurul propriilor lor axe si toate sa poata glisa de-a lungul barelor (ghidajelor cilindrice);
- cerinta de glisare a disparut, deci doar rotire. Am ajuns la solutia asta pentru ca mi se pare singura prin care poti invarti un cilindru la care nu poti avea ax, pentru ca interiorul trebuie sa fie gol. Exista alta solutie ?

> in felul asta cilindrul TREBUIE angrenat ca sa se invarta in jurul propriei axe, dar angrenat fiind el trebuie sa ramana in contact cu rolele ?
- ar fi bine sa ramana acolo, ar fi chiar trist de tot sa decoleze :)

> Deci cilindrul trebuie sa execute revolutie in jurul axei proprii si translatie de-a lungul ghidajelor ?
- fara translatie

> Pentru ca urmatoarea intrebare este: cu ce presiune trebuie sa apese pe acele role de teflon ? Este omportant sa fie mai mica sau mai mare aceasta presiune
- doar propria greutate

Acum ca lamuriram astea... putem reveni la durearea mea principala, cum antrenam cilindrul sa se invarta ?
Am gasit ceva care m-ar putea ajuta destul de mult. Se cheama "COROANA VOLANTA DACIA Diametru [mm]: 200...Numar dinti 119 ", as vedea asa ceva montat cu silicon pe cilindru, si antrenat cu roata dintata corespunzatoare pe una din axele de sprijin, si care va fi tractoare.
Pentru cei care cunosc Dacia in amanunt, imi puteti spune cu ce roata dintata se angreneaza aceasta coroana volanta ? ca sa vad daca se preteaza la montarea pe axele mele.
Sau, este fezabila la noi in tara o astfel de roata la comanda (CNC?) daca se cunoaste dantura celei mari ?
Sau, si mai facil de manufacturat, in loc de roata dintata pe axa, nu merge si o colivie formata din doua discuri imbinate cu boltzuri amplasate la distanta corespunzatoare dintilor coroanei mari ?

Nu or fi chiar 200, dar cam 4-5 detalii de genul asta as mai avea de lamurit si ma apuc de comandat :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#11 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 December 2017 - 04:16 PM

Pentru pinion, du-te la un magazin de piese si cere un demaror de dacie., zic si eu. Numeri, masori, vezi tu. Sau cumperi un demaror de la fiare vechi si vezi tu cum faci.
Pentru antrenare, n-ar merge o curea dintata? Pe cilindru nu ai nevoie de dinti. Bineinteles ca motorul va fi jos sa-ti tina cilindrul pe sine. Acest sistem, cu dinti doar la pinion, se folosea la masinile de spalat mici, de pe vremea odiosului.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 17 December 2017 - 04:17 PM

0

#12 Useril este offline   gyany_eugen 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 977
  • Inregistrat: 17-December 10
  • Gender:Male
  • Interests:Electronica, IT
    Aeromodelism

Postat 17 December 2017 - 05:10 PM

In principiu orice volanta, cu pinionul pereche de la electromotorul respectivei masini. Problema e ca nu stiu cat va tine volanta si pinionul respectiv la un regim de functionare intens. La auto timpul de angrenare este foarte mic si chiar si acolo apar uzuri.
Eu as cauta niste pinioane de la masini unelte, cu toate ca si acolo se complica treaba din cauza ungerii.
Temperatura de lucru in zona volantei care va fi?
Extra 330, Izicraft, Le Shark, No Brainer Glider, Flytrap Wing, Cessna 182, Easy Star 2, Spitfire Marine
Turnigy 9x -Er9x
0

#13 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 December 2017 - 05:51 PM

200 grade la nivelul cilindrului, de asta curelele din cauciuc sunt excluse... nu am gasit nimic industrial cu specificatii peste 100 grade... :unsure:

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 17 December 2017 - 05:54 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#14 Useril este offline   gyany_eugen 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 977
  • Inregistrat: 17-December 10
  • Gender:Male
  • Interests:Electronica, IT
    Aeromodelism

Postat 17 December 2017 - 06:06 PM

In cazul asta si ungerea este exclusa.
Ma gandesc la o angrenare exterioara a tamburului, cu un motor cu reductor, genul celor de la stergator de parbriz. Sunt foarte puternice, iar cu un regulator pwm se poate regla si turatia daca este nevoie de o turatie mai mica.

Aceasta postare a fost editata de gyany_eugen: 17 December 2017 - 06:07 PM

Extra 330, Izicraft, Le Shark, No Brainer Glider, Flytrap Wing, Cessna 182, Easy Star 2, Spitfire Marine
Turnigy 9x -Er9x
0

#15 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 December 2017 - 06:47 PM

De ce ar trebui ungere daca nu sunt frecari... :unsure:
Nu exista axe de rotatie, pentru tambur ma refer, singurul contact e sticla pe teflon, si la o rotatie pe secunda (de) ce sa ungi... :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#16 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 December 2017 - 07:01 PM

N-am stiut de temperatura....
La un lant te-ai gandit?
0

#17 Useril este offline   gyany_eugen 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 977
  • Inregistrat: 17-December 10
  • Gender:Male
  • Interests:Electronica, IT
    Aeromodelism

Postat 17 December 2017 - 07:03 PM

La pinioane ma refeream.
In mod normal orice angrenaj ar trebui sa aiba lubrefiere, asta daca nu este construit din materiale ce nu necesita lubrefiere.
Extra 330, Izicraft, Le Shark, No Brainer Glider, Flytrap Wing, Cessna 182, Easy Star 2, Spitfire Marine
Turnigy 9x -Er9x
0

#18 Useril este offline   gyany_eugen 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 977
  • Inregistrat: 17-December 10
  • Gender:Male
  • Interests:Electronica, IT
    Aeromodelism

Postat 17 December 2017 - 07:12 PM

Vezi postareadan_mitea, la 17 December 2017 - 07:01 PM, a spus:

N-am stiut de temperatura....
La un lant te-ai gandit?

:good: Si cu lant merge.
Am ajutat cu ceva ani in urma pe cineva sa construiasca un ,,prajitor" de cozonaci kurtos, transmisia pe lant, cu pinioane de bicicleta, un motor de stergator de parbriz. Temperatura destul de mare acolo. Si in ziua de azi functioneaza.
Extra 330, Izicraft, Le Shark, No Brainer Glider, Flytrap Wing, Cessna 182, Easy Star 2, Spitfire Marine
Turnigy 9x -Er9x
0

#19 Useril este offline   mihaighe 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 460
  • Inregistrat: 29-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Bacau

Postat 17 December 2017 - 08:07 PM

Vezi postareagyany_eugen, la 17 December 2017 - 05:10 PM, a spus:

Problema e ca nu stiu cat va tine volanta si pinionul respectiv la un regim de functionare intens. La auto timpul de angrenare este foarte mic si chiar si acolo apar uzuri.

Apar uzuri pentru ca pinionul este cuplat si decuplat de bendix cam in regim de rotatie,de fapt bendixul nu prea respecta ca intai sa cupleze pinionul si apoi sa cupleze motorul,timpul intre cele 2 este foarte mic si practic sant cam simultane.
0

#20 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 December 2017 - 09:05 PM

M-am gandit la lantz, daca recititi primul post o sa vedeti ca am amintit lantul de bicicleta.
Voiam totusi ceva mai finutz... :unsure:

Buna asocierea cu tamburul de kurtos colacz, ma duc maine la cineva in oras care are, sa vad cam cat de zgomotos este, vibratii si alte detalii.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#21 Useril este offline   gyany_eugen 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 977
  • Inregistrat: 17-December 10
  • Gender:Male
  • Interests:Electronica, IT
    Aeromodelism

Postat 18 December 2017 - 07:31 AM

Vezi postarearenatoa, la 17 December 2017 - 03:03 PM, a spus:

- cerinta de glisare a disparut, deci doar rotire. Am ajuns la solutia asta pentru ca mi se pare singura prin care poti invarti un cilindru la care nu poti avea ax, pentru ca interiorul trebuie sa fie gol. Exista alta solutie ?

Nu e nevoie ca cilindrul sa aiba ax in interior. :good:
Sa ne gandim la masina de spalat, unde cilindrul se sprijina doar la un capat, intr-o caseta cu doi rulmenti, unde incarcarea e mare, la fel si turatia de unde rezulta si o forta centrifuga foarte mare. Eu ma uit la a mea de 7 kg incarcare, plus apa, la 1200 ture la stoarcere... Aici nici macar nu se pune problema de forta centrifuga.
Pentru a nu munci, cheltui, pierde timpul inutil, ar trebui facute doua desene, cat mai in detaliu, unul cu motor cu reductor, cum am zis mai sus si unul cu volanta si pinion, apoi de vazut care e mai simplu si mai fiabil.
Prima varianta mie mi se pare simpla si banal de realizat.
Extra 330, Izicraft, Le Shark, No Brainer Glider, Flytrap Wing, Cessna 182, Easy Star 2, Spitfire Marine
Turnigy 9x -Er9x
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro