Modelism - RHC Forum: F3RES - scratch build - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

F3RES - scratch build

#31 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 12 December 2017 - 05:20 PM

Vezi postareaZippo, la 12 December 2017 - 03:05 PM, a spus:

La aripa am abandonat ideea de cuter pentru ca nu aveam cum scoate profilul precis si am dat la taiat 4 seturi. 10 buc placaj, restul de 32 balsa de 1.5.
La infoliere e un mic secret.
Se aplica folia in puncte pe capete si la bordul de atac respectiv scurgere apoi cu aer cald si o laveta se lipeste peste dbox de exemplu. Daca tragi cu fierul peste nervuri faci elice tot.
Dupa intinderea foliei, pe nervuri de trece usor in puncte peste nervura pentru a copia profilul, dar doar dupa indindere, nu inainte.

Are sens ce spui, la mine Trotter a fost primul model de infoliat si am stricat o gramada de folie pina am ajuns la rezultate multumitoare. Aveam un fier normal si un pistol de aer cald cu putere destul de mare chiar si pe treapta minima, se strangea folia prea tare, se incretea, facea uneori si gaura. Pe urma am luat un fier cu varf mic si am obtinut rezultate mai bune...dar lua extrem de mult timp. Chestia cu laveta n-am incercat-o inca (aveam ciorapel la fierul mai mare).
Kiturile mele le fac doar din balsa de 1.5 mm sau 2 mm si cu anumite nervuri dublate sau triplate, lipite intre ele cu aracet sau CA au rezistenta buna, poti sa le faci beton daca le faci senvis cu fibra de sticla sau resturi de tesatura de carbon (sau mai bine cu tesatura ordinara sau de poliester ca sa respecti regulile F3RES).
O alta metoda ca sa intaresc nervurile e sa laminez placa de balsa (inainte sau dupa taiere) cu folie de laminat hartia. Pentru ca folia asta are lipiciul mai bun o folosesc si la un fel de inlocuitori de carbon-strip: tai fasii de 3-4-5 mm pe care le lipesti cu lipiciul spre nervura de balsa. In felul asta compensezi in pic si grosimea de taiere a laserului si folia normala face priza mult mai bine pe folia de laminat (si pe suprafata mai mare, si profilul e un pic mai "bun" nu se vad "coastele" asa aparent prin folie).
In fine, daca folosesti folie trasparenta n-ar strica sa vopsesti nervurile inainte de montaj (sau inainte de folia de laminat) preferabil cu negru sau o culoare inchia...asta ajuta mult la vizibilitatea modelului.


0

#32 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 December 2017 - 06:18 PM

Mica observatie.

Planoarele F3RES pot avea maximum 2m. Nu te obliga nimeni sa fie de 2m. Si nu te obliga nimeni sa aibe spoiler. Daca o sa fie vreo intalnire/concurs F3RES la anul o sa vin cu Dynamo de 1.5m.

De fapt daca e sa fie competitie eu as da voie la orice planor indiferent de materiale, anvergura, etc. Daca lansam toti la acelasi sandou concursul e fair.
0

#33 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 12 December 2017 - 06:57 PM

Vezi postarearenatoa, la 12 December 2017 - 04:01 PM, a spus:

Nu are cum sa fie mai usoara, fa si matale socoteala... 2.3mm^2 aria la 2x1 fata de 1.7mm^2 la 1.5 plin. Si sa o umpli cu heliu si nu pusca ... :)

La rigiditate nu stiu sa calculez astea cu solidele goale... :unsure:

PS: are si kele :)
https://phoenixmodel...x1-mm-l-1m.html


Calculezi volum și de asta nu-ți dă. :)
Am avut aceeași nedumerire când le-am pus pe cântar. Țeava e mai ușoară. Cu foarte puțin ce-i drept. Diferențele vin din densitate. Procesele de fabricație sunt diferite de la țeavă la tijă.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#34 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 12 December 2017 - 07:21 PM

Vezi postareadaniel v, la 12 December 2017 - 03:55 PM, a spus:

Mi-am facut si eu unu ! 360g complet echipat,anvergura 1470, lungime 1180, fuselaj din balsa cu teva din carbon, aripa clasica, longeroane din brad dublate cu carbon de 0,5 si ampenaje din placa de balsa de 4mm. Desenat, taiat si montat de mine.


Arată bine. E cam greuț, dar asta doar dacă participi la competiții. Cu siguranță se comportă bine în curenți dinamici.
În principiu se practică aripa eliptică, dar merge și trapezoidală cu capetele rotunjite. Dacă reduci anvergura la 1300, mărești coarda profilului, scazi lungimea fuselajului la 1100, faci botul din tub de balsa de 0,8-1 mm, pui servo-uri mai mici și direct pe aripă pentru eleroane, cu siguranță scazi la 300 grame, poate și sub.
Oricum,... e bine. :good:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#35 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 12 December 2017 - 09:01 PM

Vezi postareadaniel v, la 12 December 2017 - 03:55 PM, a spus:

Mi-am facut si eu unu ! 360g complet echipat,anvergura 1470, lungime 1180, fuselaj din balsa cu teva din carbon, aripa clasica, longeroane din brad dublate cu carbon de 0,5 si ampenaje din placa de balsa de 4mm. Desenat, taiat si montat de mine.


Excelent, din toate punctele de vedere. Linia frumoasa a fuselajului sare imediat in evidenta. :good:
0

#36 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 14 December 2017 - 01:53 PM

Mi-au ajuns toate materialele, nervurile taiate la laser si ma pot apuca de treaba.

Nervurile au iesit foarte bine insa din cauza ca sunt taiate din balsa light de 1,5mm, trebuie lucrat cu mare grija pentru a nu le deforma.

Din regulament inteleg ca poti folosi carbon aplicat, oare pot aplica fasii de platbanda de carbon peste nervura asemeni planoarelor de zbor liber?

Ar fi un avantaj foarte mare pentru ca rigidizeaza aripa la torsiune si nu exista riscul ca nervura sa fie strivita.

Daca face cineva o comanda la HK de guma rosie, as vrea si eu vreo 30m.
0

#37 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 14 December 2017 - 02:15 PM

Nu este permisa capacirea nervurilor.
Si nu vad cum carbon pus pe muchie ajuta la strivire... :unsure:
Mergeau de 2mm la fel de bine, te stresezi prea mult cu greutatea. Parerea mea... :)

Sunt ambele cauciucuri in stoc la HK EU, poti comanda.
Insa din experienta mea cel rosu nu este capabil sa ridice 100m de fir, n-am reusit lansari peste 85m.
Ma refer la un singur cauciuc de 10m, cu 15m nici atat nu obtii, intinderea va fi si mai slaba. Poate doua in paralel, dar atunci esti perfect echivalent cu cel albastru.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#38 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 December 2017 - 12:00 AM

vrem pozeee
0

#39 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 15 December 2017 - 10:04 PM

Abia sunt la ampenaje si lucrez la 3 modele in paralel.
Am ales o structura clasica cu zabrele dar am insistat pe imbinarea mai multor baghete din balsa cu orientarea fibrelor si de densitati diferite. Pentru a nu se torsiona la profilat, suprafetele mobile sunt lipite si la final vor fi taiate.
Inainte de infoliat for fi tratate cu emaita diluata.

Fisier atasat  IMG_2555.jpg (176.56K)
Number of downloads: 57 Fisier atasat  IMG_2556.jpg (172.63K)
Number of downloads: 62

Fisier atasat  IMG_2557.jpg (158.5K)
Number of downloads: 66

Aceasta postare a fost editata de Zippo: 15 December 2017 - 10:05 PM

0

#40 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 15 December 2017 - 10:56 PM

Ce greutate au ambele ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#41 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 15 December 2017 - 11:07 PM

Intreb ca par cam grasutze, vad acolo 4mm daca nu mai mult... ceace le duce binisor peste 25 grame cat am avut la Samba, de cerea 100g in fata ca sa se echilibreze...
A fost cea mai crunta lupta sa dau jos de acolo 10 grame, si Samba Evo tot acolo au lucrat, sa usureze coada cat s-a putut... si nu a fost usor, ca nu am avut de unde din grosime, fiind din start de 3mm foaia. Si totusi ce a rezultat, dupa infoliere s-a dovedit suficient de rezistent, pentru zburat, nu pentru cosit iarba cu partea de sub coada ;)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#42 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 15 December 2017 - 11:41 PM

Da, asa este, deocamdata e forma bruta, urmeaza sa profilez si sa subtiez spre bordul de scurgere dar mai intai, sa fac cateva decupaje cat mai estetice.
Este balsa de 5mm, dupa profilat va fi pe la 3-4 mm.

Nu le-am cantarit, dar folosind balsa cu densitate un pic mai mare nu sunt fulg :unsure:
0

#43 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 16 December 2017 - 01:16 PM

Fisier atasat  IMG_2560.jpg (171.33K)
Number of downloads: 37 Fisier atasat  IMG_2562.jpg (191.72K)
Number of downloads: 35

Fisier atasat  IMG_2563.jpg (138.54K)
Number of downloads: 38 Fisier atasat  IMG_2564.jpg (154.33K)
Number of downloads: 31

Fisier atasat  IMG_2565.jpg (134.37K)
Number of downloads: 34
0

#44 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 16 December 2017 - 01:19 PM

Mai usoare de 27 grame ambele nu cred ca le scot, sunt de 4mm grosime subtiate la scurgere, balsa medie cu intarituri. Ma gandesc sa le infoliez cu mylar sau japico, folia cred ca e cam grea.
Cu toate astea mai adaug echiile, suportul pentru ampenaj, adeziv.... dar avand coada de carbon usoara poate nu va fi chiar tanc.
0

#45 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 December 2017 - 01:48 PM

Cam asa, eu le-am scos de 15 neinfoliate + 4g folie, fiind de 3mm balsa usoara, fara deriva fixa sub fuselaj, in rest structura scheletica si decuparile similare.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#46 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 16 December 2017 - 01:56 PM

Tot secretul aici e balsa selectata, daca risti si mergi pe balsa ultralight din cea ca buretele atunci le scoti usoare, daca are densitate mare poti face oricate decupaje ca tot nu ajungi la ce trebuie. Adezivul nu intra in discutie, UHU Hart formeaza doar o pelicula fina nesemnificativa la cantar.
Mai e si metoda de lucru, balsa usoara se prelucreaza manual mai greu, trebuie taiat laser pentru ca e foarte fragil de slefuit-lipit.
Abia e primul ampenaj, mai pot exersa :rolleyes:

Totusi m-am abatut de la plan si am latit directia si profundorul , iar partea de jos la directie e mai plina.

Aceasta postare a fost editata de Zippo: 16 December 2017 - 01:57 PM

0

#47 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 December 2017 - 02:55 PM

La mine de abia cu al treilea am zburat :) Originalul din kit n-a vazut cerul vreodata.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#48 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 16 December 2017 - 03:05 PM

Acum, zic si eu.
Daca era ampenaj pendular, nu ieseai mai usor?
Da balsa este foarte importanta.
Taiata la ruter este si mai bine.
Iti recomand cu multa caldura folia Coverite Microlite.
Adezivul aliphatic face minuni.
Arunca un ochi si aici:
http://www.rhcforum....post__p__878811
Este primul...si ultimul, poate. Nu m-a prins.
Numai bine mestere.
0

#49 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 16 December 2017 - 04:32 PM

Folosesc adeziv aliphatic deluxe, este superior aracetului dar lipesc si cu UHU Hart, in special balsa pe balsa.

Pendular nu cred, am facut un DLG si sistemul V de prindere din carbon nu e chiar asa usor cum pare, tot acolo ajung.

Folie am comandat Oralight tot de 18-22 g/mp, probabil e acelasi lucru.

Urmaresc cu placere toate topicurile Dl. Mitea, nu doar cel din link... cred ca inspira pe multi constructori de aici.

Revenind la greutati, si Samba Res Evo are cozile de 19g neinfoliate... eu as mai putea scoate din directia (partea de jos) si sa nu exagerez cu restul.... eventual as putea merge chiar cu pull-spring daca tijele de carbon+tuburile d eplastic se dovedesc prea grele.

Pana la urma cred ca o voi scoate la capat, am sa fac restul ampenajelor din balsa mai usoara.

Aceasta postare a fost editata de Zippo: 16 December 2017 - 04:35 PM

0

#50 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 December 2017 - 04:37 PM

Ce tuburi, nici vorba, 1.5mm solid este rigid suficient, mai mare este jocul in articulatii...

Daca tot veni vorba pe aici, poate voi fi tentat sa incerc un pull-pull pe directie... trebuie doar sa gasesc un arc de tensionare suficient de gingas... :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#51 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 16 December 2017 - 04:55 PM

Balsa se lipește foarte frumos cu AGO. :)
Ampenajele în V ies, clar, mai ușoare. No, mai depinde și de soluțiile constructive.
Cu arc ? Neeee. :)
URA şi la zbor fofezelor !
0

#52 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 December 2017 - 05:45 PM

Cum fara arc, atunci cum tensionezi atzele la pull-pull ? :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#53 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 16 December 2017 - 06:46 PM

As zice ca din geometrie. Acum ceva timp am dezbatut mult de ce echiile de la servo, vorbim de cele dedicate pentru asa ceva, nu sunt simetrice.
Ago lipeste bine, dar suprafete mici. Daca vrei sa lipesti, de exemplu, partea de sus a unui longeron "H", pana ajungi la capat, inceputul s-a intarit. Cat despre greutate, urechiatul este lipit integral cu aliphatic si a iesit usurel.
Mestere, nu ne uita cu fotografiile. Publicul urmareste cu drag si invata.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 16 December 2017 - 06:51 PM

0

#54 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 16 December 2017 - 06:55 PM

Vezi postarearenatoa, la 16 December 2017 - 05:45 PM, a spus:

Cum fara arc, atunci cum tensionezi atzele la pull-pull ? :unsure:


1. Pui niste suruburi mici pe parghia de la servo
...sau...
2. Faci o mica piesa de reglare a tensiunii din textolit cu trei gauri coliniare (sau dintr-o bucata de parghie de servo). Faci nod in gaura din stanga, treci firul prin ochiul de la parghia de comanda si apoi te intorci si il treci prin cele doua gauri ramase si il legi de servo.
Prefer sistemul 2 pentru ca permite o reglare foarte usoara. Se poate folosi si la pull-spring si la pull-pull.



0

#55 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 16 December 2017 - 07:12 PM

Vezi postarearenatoa, la 16 December 2017 - 05:45 PM, a spus:

Cum fara arc, atunci cum tensionezi atzele la pull-pull ? :unsure:


Pur și simplu nu sunt adeptul sistemului. În prezent nu mai are justificare. Originea sistemului este dată de primele sisteme RC la care nu conta cât mișcai stick-ul stației că servo pleca brusc pe maxim și era foarte dificil de pilotat. S-au intercalat arcuri pentru a atenua/întârzia reacția dată de servo. Oricât am încercat, sistemul nu era mulțumitor. Arcurile nu-și păstrau constanta de elasticitate și făceau probleme. Chiar cu arcuri făcute de noi din material special și tratate în matrițe de fontă și tot nu ne-a ieșit. Unul dintre instructori a venit cu ideea folosirii cauciucului de micromodele și rezultatele au fost mai bune, dar cauciucul trebuia întreținut permanent cu glicerină și schimbat de la un sezon la altul.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#56 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 16 December 2017 - 07:22 PM

Problema la pull-pull nu e tensiunea in fir (asta se rezolva usor).. adevarata problema e traseul firelor (ca sa nu ai frecari).
Iesirea din fuselaj poti sa o faci prin tuburi de plastic (sau carbon). Daca e plastic il poti lipi de fuselaj cu adeziv siliconic (sau chiar poliuretanic..in extremis cu putin hot glue) Cel de carbon merge si cu CA sau epoxi.
Cele doua servo din fuselaj ar fi bine sa fie la inaltimi diferite.
Firele se monteaza incrucisat (ce e in partea stanga pe servo ajunge in dreapta pe ampenaj).
Unde se incruciseaza firele la jumatatea distentei se trec printr-o piesa formata din 4 tubulete de plastic prinse la mijloc cu o bucata de scoci si cu capetele putin departate (o alta bucatica de tub sau balsa bagata la centru intre tuburi).
Se obtine un fel de X spatial cu cele 4 tuburi si care micsoreaza frecarea acolo unde ar trebui sa se intalneasca firele.
Eu folosesc fire fie de kevlar (de modelism sau de la magazinele de pescuit) fie luate de la magazinele cu piese pentru bratari DIY (le iau cand mai intru cu nevasta la cumparaturi).
Nu strica sa treceti firele prin ceva ceara sau sapun.

Aceasta postare a fost editata de ender67: 16 December 2017 - 07:23 PM

0

#57 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 December 2017 - 07:32 PM

Mie cele mai mari dureri de cap mi le-a provocat spatiul infim de la iesirea tijelor din boom si in zona parghiilor de comanda.
Avem un tub de 8mm din care ies doua tije de otel de 0.6, deci nu pot avea bratul parghiei mai mare de 4mm daca vreau sa nu se frece tija de boom...
Asta pentru ca am articularea ambelor ampenaje in acelasi plan vertical, nu cu profundorul in fata directiei. Nu ma intrebati de ce am ales asa :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#58 Useril este offline   Olvi 

  • ex rou162
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 376
  • Inregistrat: 02-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 17 December 2017 - 03:19 PM

Vezi postareaZippo, la 09 December 2017 - 03:17 PM, a spus:

Perfect, pana la infoliat am timp sa ma decid ce voi pune.

Legat de regulament avand in vedere ca la noi nu e nimic oficializat, cu toate ca ar fi foarte fain sa se lege impreuna cu F3K de exemplu, voi respecta reg oficial si nu ma voi abate de la specificatiile de acolo.

Dorinta de a face un RES vine mai mult din a construi clasic un model ca pe vremuri :) doar ca atunci intindeam japico in loc de folii.

Am gasit balsa la LeroyMerlin identic cu cel de modelism si partea buna e ca am selectat placile... din tot stocul am gasit exact ce-mi doream. :rolleyes:

balsa au si la dedeman tot pe alese si pe dimensiuni, cred ca mai ieftin ca la online shopuri
Best way to get to next level is to practice. So fly fly fly and at the end of the day fly again.
Push your limits to a level you have never did before.
0

#59 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 25 December 2017 - 09:58 AM

Dupa mai multe incercari, am reusit sa scot ampenajele la 12 grame neinfoliate. Totul tine de balsa, din cea alba selectata.

Nu stiu cum sa fac cu balamalele, am din cele usoare flexibile (supertextil) pe care le pot taia in jumatate, sau scoci dupa infoliere...

Pentru ca mi-am taiat la laser mai multe seturi de nervuri, nu ar fi rau sa merg in paralel si cu o varianta electrica, extins la 2.4 m anvergura si ampenajele un pic marite.... dar, ma voi juca cu carbon + balsa (nervuri capacite, ampenaje intarite ... etc).

Motorizarea deja e pe drum: AXI 2208 GoldLine, elice 9x5, UBEC 12A, 2S 280mA.

Partea din fata a fuselajului din balsa intarit cu fibra de sticla si boom din carbon.

Va fi un gen de Pulsar cu apenaj basculant.
0

#60 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 December 2017 - 10:01 AM

Sau balamale din folie, le prefer celor din scotch.
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro