Modelism - RHC Forum: Router CNC - proiect finalizat 99% - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Router CNC - proiect finalizat 99%

#61 Useril este offline   Powermill 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 08-September 17
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:progamare CAM, proiectare CAD, constructie freze si strunguri CNC, automatizari, robotica.

Postat 02 November 2017 - 11:07 AM

Salut din nou, a trecut ceva vreme decand n-am mai intrat pe aici dar nu am stat degeaba...
-am inlocuit motorul de frezat cu unul de 2,2kw cu racire pe aer care a venit cu un convertizor de frecventa aferent <si un set de pensete 1-13 er 20>
-am intarit si lateralele cu niste gusee late de 100 mm si groase de 30mm <la indicatiile lui "stellmind">
-i-am pus si un perimetru de plexiglas pe niste sine de aluminiu
-i-am aranjat si cablurile alea sa arate mai decent
-i-am inlocuit si motorul pas cu pas pe axa "Z" cu unul mai puternic ca mi-o lua la vale dupa ce i-am montat brosa de 2,2kw care cantareste 6-7 kg <mai vreau sa mai adaug si un amortizor pe gaz pt o mai buna compensare a greutatii ca tot munceste prea tare si motorul nou>.
Acum ca am rezolvat cam toate minusurile pe care le avea am sa-l pun si la treaba ca am pregatit programele la cateva piese destul de interesante (panoplii 3d in lemn esente tari si o pagani huayra in aluminiu), am sa revin cu ceva filmari si poze cu piesele pe care am sa le fac.
Deocamdata am sa pun vreo 3 poze cum arata "jucaria upgradata"
Imagine atasata: 20171022_131705.jpg
0

#62 Useril este offline   Powermill 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 08-September 17
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:progamare CAM, proiectare CAD, constructie freze si strunguri CNC, automatizari, robotica.

Postat 02 November 2017 - 11:08 AM

Imagine atasata: 20171022_131725.jpg

Vezi postareaPowermill, la 02 November 2017 - 11:07 AM, a spus:

Salut din nou, a trecut ceva vreme decand n-am mai intrat pe aici dar nu am stat degeaba...
-am inlocuit motorul de frezat cu unul de 2,2kw cu racire pe aer care a venit cu un convertizor de frecventa aferent <si un set de pensete 1-13 er 20>
-am intarit si lateralele cu niste gusee late de 100 mm si groase de 30mm <la indicatiile lui "stellmind">
-i-am pus si un perimetru de plexiglas pe niste sine de aluminiu
-i-am aranjat si cablurile alea sa arate mai decent
-i-am inlocuit si motorul pas cu pas pe axa "Z" cu unul mai puternic ca mi-o lua la vale dupa ce i-am montat brosa de 2,2kw care cantareste 6-7 kg <mai vreau sa mai adaug si un amortizor pe gaz pt o mai buna compensare a greutatii ca tot munceste prea tare si motorul nou>.
Acum ca am rezolvat cam toate minusurile pe care le avea am sa-l pun si la treaba ca am pregatit programele la cateva piese destul de interesante (panoplii 3d in lemn esente tari si o pagani huayra in aluminiu), am sa revin cu ceva filmari si poze cu piesele pe care am sa le fac.
Deocamdata am sa pun vreo 3 poze cum arata "jucaria upgradata"
Atasament 20171022_131705.jpg

0

#63 Useril este offline   Powermill 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 08-September 17
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:progamare CAM, proiectare CAD, constructie freze si strunguri CNC, automatizari, robotica.

Postat 02 November 2017 - 11:10 AM

Imagine atasata: 20171022_131736.jpg

Vezi postareaPowermill, la 02 November 2017 - 11:08 AM, a spus:


0

#64 Useril este offline   znecula 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 845
  • Inregistrat: 03-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 02 November 2017 - 08:24 PM

Frumoasa lucrarea.
Cred totusi ca prinderea motorului e eronata.
Motorul se prinde in suport de partea de jos, cat mai aproape de penseta.
Dar banuiesc ca gantryul e prea inalt si nu permite asa ceva.
O sa vezi cand il pui in span cum se vacomporta.

Stima.
0

#65 Useril este offline   Powermill 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 08-September 17
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:progamare CAM, proiectare CAD, constructie freze si strunguri CNC, automatizari, robotica.

Postat 03 November 2017 - 05:02 PM

Vezi postareaznecula, la 02 November 2017 - 08:24 PM, a spus:

Frumoasa lucrarea.
Cred totusi ca prinderea motorului e eronata.
Motorul se prinde in suport de partea de jos, cat mai aproape de penseta.
Dar banuiesc ca gantryul e prea inalt si nu permite asa ceva.
O sa vezi cand il pui in span cum se vacomporta.

Stima.

salut, sunt constient si eu nu este cea mai stralucita prindere dar cum ai observat si tu gantry-ul este unul mai inalt si daca as ridica spindle-ul mai sus nu as mai ajunge cu frezele mici pana la masa pe Z minim, insa sa stii ca se comporta destul de bine cu pasi pe Z de pana la 0.7mm in aluminiu deoarece prinderea brosei in montura este pe o inaltime/suprafata de 80mm iar carcasa brosei este destul de groasa.
0

#66 Useril este offline   Powermill 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 08-September 17
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:progamare CAM, proiectare CAD, constructie freze si strunguri CNC, automatizari, robotica.

Postat 21 January 2019 - 02:42 PM

Buna din nou, a trecut ceva timp decand n-am mai trecut pe aici insa nu am stat deloc degeaba ca sa zic asa, adica am imbunatatit destul de mult primul proiect pt care am deschis acest topic in sesul ca am intarit gantry-ul la recomandarea lui steelmind, i-am pus un motor de frezat de 2,2 kw cu inverter...chinezesc dar calitate mai buna (mi-au trimis desenul tehnic in sectiune al motorului prin care ma asigura ca au folosit 4 rulmenti dublu angulari din seria 7000 si nu din aceia axiali din seria 6000), i-am mai pus un compensator de greutate de 10NM pt axa "Z" ca mi-o lua la vale fara el... pe asta l-am cautat ceva ca cele de la haioanele auto sunt prea puternice iar cele pt mobila erau prea slabe si scurte, i-am mai facut si un sistem de aspirare dar nu aspira chiar totul si ma gandesc sa ii fac si o carcasa (ceva frumos din plexiglass transparent sau/cu fumuriu sa dea bine si estetic), i-am pus si o banda de leduri ca tot se poarta, si i-am facut si un platou de sacrificiu sa nu frezez in masa jucariei.
Cu poze revin dupa ce le micsorez ca dimensiune sa incapa aici.
Printre altele am mai facut un build din actuatoare festo si thk, o constuctie destul de rigida cu un design placut pt care am deschid un nou topic unde o sa adaug si poze.
Momentan lucrez la al-3-lea proiect, un router mai micut dar foarte rigid...bate deja spre overbuild facut din resturile de componente mecanice si electronice de la primul si al-2-lea proiect... si ot acesta am sa deschid un nou topic cand am sa il termin.
Va multumesc pt sfaturile si criticile constructive date pt primul proiect care n-au ajutat sa progresez la urmatoarele.
0

#67 Useril este offline   Powermill 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 08-September 17
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:progamare CAM, proiectare CAD, constructie freze si strunguri CNC, automatizari, robotica.

Postat 22 January 2019 - 11:17 AM

Poze cu el in faza finala

Vezi postareaPowermill, la 22 January 2019 - 11:14 AM, a spus:

Poze cu el in faza finala


Vezi postareaPowermill, la 22 January 2019 - 11:15 AM, a spus:

Poze cu el in faza finala


Vezi postareaPowermill, la 22 January 2019 - 11:16 AM, a spus:

Poze cu el in faza finala

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 20190122_094122-1.jpg
  • Imagine atasata: 20190122_094149-1.jpg
  • Imagine atasata: 20190122_094218-1.jpg
  • Imagine atasata: 20190122_094250-1.jpg

0

#68 Useril este offline   Powermill 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 08-September 17
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:progamare CAM, proiectare CAD, constructie freze si strunguri CNC, automatizari, robotica.

Postat 06 February 2019 - 10:02 AM

As mai vrea sa va intreb ce stepper hibrid (cu encoder) imi recomandati si daca cele chinezesti (stepper de culoare neagra 3NM cu 4A si driver albstru la 170$ setul pe ebay) ar fii o alegere inspirata.
Sar putea ca acesta intrebare sa fie in van ca vad ca nu-si mai da nimeni cu parerea pe acest topic.
Ca fapt divers am in vedere inlocuirea lateralelor cam inalte (la care si lucrez), care intradevar nu prea ma ajuta prea mult la frezarea in aluminiu, am sa fac unele cu 80mm mai joase (insa tot o sa raman cu 160mm cursa pe Z) dar groase de 30mm cu un design mai robust.
Cred ca cu acest upgrade (motoare hibride cu encoder pt corectarea pozitiei in mers in caz de pierdere pasi si niste laterale mai joase si mai groase/robuste va fii o imbunatatire ce va duce "jucaria" la alt nivel...zic si eu <_<
Deci pt cei ce mai arunca un ochi si pe acest topic astept parerile voaste in legatura cu spepperul hibrid.
Bafta tuturor
0

#69 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 06 February 2019 - 11:05 AM

Daca le iei cu 170$, iti recomand sa cumperi de la Balasz: http://shop.cncdrive...?categoryID=151
Iti vin in 4 zile, pretul este ok.
Daca nu, cauta de la lichuan. Eu lucrez cu ele si sunt foarte ok. Si sunt si mai ieftine pe ebay.

Aceasta postare a fost editata de cnc_step: 06 February 2019 - 11:05 AM

0

#70 Useril este offline   Elicopter 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 565
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Alba Iulia

Postat 06 February 2019 - 02:02 PM

Sincer nu stiu cum se comporta cele de la lichuan , dar sunt mai slabe decat cele de la leadshine , cauta sa achizitionezi de la leadshine , decat sa te zgarcesti la un ban , mai bine pui 2 , si iti iei ceva care merge sigur .La o constructie , de felul acesta , ce conteaza foarte mult este rigiditatea componentelor , dar la tine nu prea este cazul de rigiditate , pentru ca ai facut ceva mai inaltut , si mai firav , asa ca nu ai cum sa vorbesti de ceva rigiditate , pana nu schimbi designul , si faci un gantry cu laterale mai groase sau alta construtie , acelasi lucru se poate zice si de axa x , care flendura pe bucata de aluminiu de cat o avea grosime , trebuie sa ii pui in spate macar 2 platbande , sau ceva , o sa creasca mult rigiditatea .

Ceea ce cauti aceea gasesti
0

#71 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 06 February 2019 - 06:36 PM

Vezi postareaPowermill, la 06 February 2019 - 10:02 AM, a spus:

As mai vrea sa va intreb ce stepper hibrid (cu encoder) imi recomandati si daca cele chinezesti (stepper de culoare neagra 3NM cu 4A si driver albstru la 170$ setul pe ebay) ar fii o alegere inspirata.
Sar putea ca acesta intrebare sa fie in van ca vad ca nu-si mai da nimeni cu parerea pe acest topic.
Ca fapt divers am in vedere inlocuirea lateralelor cam inalte (la care si lucrez), care intradevar nu prea ma ajuta prea mult la frezarea in aluminiu, am sa fac unele cu 80mm mai joase (insa tot o sa raman cu 160mm cursa pe Z) dar groase de 30mm cu un design mai robust.
Cred ca cu acest upgrade (motoare hibride cu encoder pt corectarea pozitiei in mers in caz de pierdere pasi si niste laterale mai joase si mai groase/robuste va fii o imbunatatire ce va duce "jucaria" la alt nivel...zic si eu <_<
Deci pt cei ce mai arunca un ochi si pe acest topic astept parerile voaste in legatura cu spepperul hibrid.
Bafta tuturor


1) Kit Leadshine fara nici o indoiala; 2) Lateralele mai joase ajuta OARECUM , insa esti sigur ca schimband o placa cu alta placa se rezolva lucrurile ? Solutia asta rezolva INCOVOIEREA, dar nu rezolva TORSIUNEA. O treaba bine facuta presupune un profil ''spatial'' (teava, rectangular) si nu un profil ''plan''-placa (chiar daca placa este si ea 3D !). Masina ta are 3 placi: doua laterale si o traversa. Schimba cele 3 placi cu 3 rectangulare si vei face o treaba foarte buna pentru ca asta este cauza lipsei de rigiditate (dublezi placile cu rectangularele; da, alinierile vor fi in pericol prin strangerea cu suruburi, asa ca va trebui rabdare). Daca umbli doar la dimensiunea placilor, este doar cosmetica iar rezultatele vor fi proportionale.
0

#72 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 07 February 2019 - 02:59 PM

Pentru cine ar fi interesat, as putea sa fac un review cu 3 modele de drivere closed loop, care practic arata identic, doar culorile difera (negru -Leadshine, portocaliu - Lichuan, albastru - RattmMotor).
Si o sa fiti uimiti. Toate driverele au aceleasi componente, au aceasi distributie in schema, au aceleasi functii, aceleasi setari, doar unele mici transcrieri de hex si cerneala pe placa difera.
Si avand o conversatie cu astia de la lichuan, mi-a explicat ca si lor ca si la alte firme, cablajele, carcasele, etc sunt facute in acelasi loc.
Iar la hex, a trebuit sa umble un pic ca sa fac diferenta la softul de programare, de compania care vinde, neavand voie sa vanda sub alt brand inregistrat.
Dar la baza este vorba de acelasi hex, doar decolorat un pic. Exact ca la dspu-l laser CO2.
Am cumparat si de la leadshine, si de la lichuan, si de la rattmmotor, etc.
Toti trec codul HSS, dar doar unii pun si sigla firmei care le ansambleaza. Dar toate fizic sunt la fel cu aceleasi componente. Si am desfacut destule.
Acum cine nu se pricepe la electronica, cumpara de la firma mama mai scump, iar cine are ceva abilitati in electronica si intelege ceva, cumpara de unde ii face bine la buget, dar cu aceleasi caracteristici.
Iar eu folosesc de la Lichuan, pentru ca am intrat si in posesia unui programator de la ei, cat si in posesia hexu-lui. Si pot sa fac unele modificari pe acolo, mai bune sau mai rele.

Aceasta postare a fost editata de cnc_step: 07 February 2019 - 03:03 PM

0

#73 Useril este offline   Elicopter 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 565
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Alba Iulia

Postat 07 February 2019 - 06:01 PM

Eu vorbeam de modelul cu 3 faze de la leadshine , cel cu cutie albastra hbs57 .Celelalte sunt simple steppere cu encoder in coada , este diferenta intre ele , cel cu 3 faze este mult mai silentios , si cred ca ai si viteza de rotatie superioara fata de cel cu 2 faze .Oricum , decat sa dai 70 de dolari pe un kit dinala , mai bine mai pui 50 , si il iei pe cel cu 3 faze .Pai tu faci o diferentiere intre trei kituri care sunt la fel , adica stepere cu encoder .

Ceea ce cauti aceea gasesti
0

#74 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 07 February 2019 - 06:32 PM

Vezi postareaElicopter, la 07 February 2019 - 06:01 PM, a spus:

Eu vorbeam de modelul cu 3 faze de la leadshine , cel cu cutie albastra hbs57 .Celelalte sunt simple steppere cu encoder in coada , este diferenta intre ele , cel cu 3 faze este mult mai silentios , si cred ca ai si viteza de rotatie superioara fata de cel cu 2 faze .Oricum , decat sa dai 70 de dolari pe un kit dinala , mai bine mai pui 50 , si il iei pe cel cu 3 faze .Pai tu faci o diferentiere intre trei kituri care sunt la fel , adica stepere cu encoder .



Pai si asta este la fel, tot stepper simplu cu encoder in coada.. Doar ca are 1.2gr, are viteza mai mare, dar are putere limitata, maxim 2Nm la 57mm. Cele cu 3 faza sunt mai ok, dar au putere mica.
Cred ca vroiai sa spui ca ACS607 de la leadshine este cu servo drver, cu brushless. Dar sa folosesti doar driver-ul si sa pui motor de la allied motion, pentru ca motorul de la leadshine are maxim 200w la 3000rpm.
Pe cand cel de la allied la 60v la 6A il duci la 360w la 6000rpm.
0

#75 Useril este offline   Powermill 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 08-September 17
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:progamare CAM, proiectare CAD, constructie freze si strunguri CNC, automatizari, robotica.

Postat 08 February 2019 - 10:45 AM

Va multumesc mult pt sfaturile voastre!
Iar acum, nu stiu eu prea multe despre driverele pt comanda motoarelor hibride dar conform spuselor lui "cnc step" cel mai mult m-ar avantaja la buget kitul de la rattmotor deoarece diferenta de pret (aproape dublu) a kit-urilor de la leadshine o constituie brandul/franciza (cam asta spuneau si cativa baieti cu experienta grea in acest hobby de pe forumul cnczone), am sa mai rumeg la treaba asta putin pana se le comand.
A-2-a chestie ar fii gasirea unei modalitati prin care sa cresc rigiditatea structurii si preluand sfaturile lui "steelmind" si "elicopter" m-am gandit sa las in pace ideea cu lateralele mai joase si groase si sa le intaresc pe cele existente cu teava profil patrat sau rectangular iar impreuna cu lateralele sa mai pun 2 profile si sub masa si 2 in spate la axa X.
Aici am 3 optiuni:
Teava patrata otel 30x30 cu grosime perete de 5mm
Teava patrata otel 40x40 cu grosime perete de 6mm
Teava rectangulara aluminiu 50x40 cu grosime perete de 12mm
V-as ruga mult sa imi spune-ti daca as creste semnificativ rigiditatea structurii prin acesta modalitate si care din cele 3 optiuni ar fii cea mai potrivita, am sa pun si o poza sa exemplific mai bune la ce m-am gandit

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Optimized-2019-02-07 10.54.27.jpg

0

#76 Useril este offline   Elicopter 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 565
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Alba Iulia

Postat 08 February 2019 - 01:20 PM

Eu as da gauri in teava si as prinde-o de placa de aluminiu .Am facut un desen , mai jos .Nu cred ca are rost sa folosesti teava asa de gorasa in carne , trebuie sa ai grija cand prinzi teava de aluminiu , ca teava daca este incovoiata , aluminiu o sa ia forma dupa teava .Si sincer nu as folosii teava patrata , mai degraba rectangulara , sau cea mai buna cea rotunda , dar exista probleme la cea rotunda cum o prinzi de restul .Daca le prinzi tevile cu suruburi , te-as sfatuii sa folosesti ceva epoxy bicomponent intre teava si placa de care te prinzi , si sa nu strangi foarte tare , sa strangi moderat , pana se face o pelicula intre epoxy si teava .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: New Bitmap Image.jpg

Aceasta postare a fost editata de Elicopter: 08 February 2019 - 01:24 PM

Ceea ce cauti aceea gasesti
0

#77 Useril este offline   florianmro 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 422
  • Inregistrat: 10-May 16
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 February 2019 - 02:14 PM

O perioada am cochetat si eu cu ideea de a monta pe masina steppere "close loop" . Din practica insa mi-am dat seama ca puterea nu vine doar din motoare si din sistemul de alimentare. Este foarte important ceea ce dorimm sa frezam cu aceste masini construite de noi. Daca ne propunem sa obtinem rezultate similare cu cele industriale atunci este un drum infundat . Cu structuri din aluminiu gandite individual clar nu se pot obtine si viteze si precizii in acelasi timp . Eu cand am gandit masina ( a se vedea subiectul "Un CNC mic si robust ") am zis : ce suruburi sa aleg ? Foarte populare sunt cele de 16 cu pas de 5 . Eu am ales tot 16 dar cu pas de 4 . M-as fi dus chiar la pas de 3 dar nu am gasit. Motoarele sunt de 2Nm iar driverele DM 542. Cursa masinii este de 490 x 410 x 130. Dar sa nu o mai lungesc . Asa cum este configurata nu pierde pasi deloc , prin urmare nu e nevoie de drivere cu bucla inchisa sau servo. Oricum in sarcina nu se pot declara viteze foarte mari , presupune si o structura a masinii care sa reziste si sa nu produca vibratii . Masina din subiect nu pare sa aibe aceste calitati. Si atunci de ce e nevoie de viteze , de fapt asta fac aceste sisteme , dau motorului maxim de putere ( cat poate sa ia motorul )la deplasari rapide. Mie masina imi permite ( fiecare are modul lui de a lucra) sa tai aluminiu cu freza de 8 mm la o viteza de deplasare de 1800 mm /min si o adancime de 0.5 mm . Turatia motorului o tin pe la 7000 rot / min. In conditiile astea piesele ies in cote.
0

#78 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 08 February 2019 - 03:00 PM

Totusi este indicat encoderul, mai ales la cei care folosesc microstepping mare. Si chiar oricand.
Nu pentru viteze, sau altceva, pentru precizie, cat de cat.
Si mai ales la cei care folosesc si axe slave, pentru a tine motoarele echilibrate. Bine asta inseamna sa folosesti si iesirea de alarma din driver, ca in cazul unui defect sa poata opri sistemul.
Dar cred ca sunt putini sau deloc pe aici cei care folosesc alm-ul din driver.
0

#79 Useril este offline   florianmro 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 422
  • Inregistrat: 10-May 16
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 February 2019 - 08:58 PM

Eu insumi folosesc o axa slave si nu am nici o problema . Pe de alta parte degeaba ai precizie pe partea de electronica daca mecanic folosesti suruburi de calitate inferioara asa cum sant cele chinezesti roluite . A , daca ai avea encodere de pozitionare montate pe axe atuci inteleg deranjul dar altfel cred ca e suficient in varianta simpla
0

#80 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 09 February 2019 - 12:05 AM

Vezi postareaPowermill, la 08 February 2019 - 10:45 AM, a spus:

Va multumesc mult pt sfaturile voastre!
Iar acum, nu stiu eu prea multe despre driverele pt comanda motoarelor hibride dar conform spuselor lui "cnc step" cel mai mult m-ar avantaja la buget kitul de la rattmotor deoarece diferenta de pret (aproape dublu) a kit-urilor de la leadshine o constituie brandul/franciza (cam asta spuneau si cativa baieti cu experienta grea in acest hobby de pe forumul cnczone), am sa mai rumeg la treaba asta putin pana se le comand.
A-2-a chestie ar fii gasirea unei modalitati prin care sa cresc rigiditatea structurii si preluand sfaturile lui "steelmind" si "elicopter" m-am gandit sa las in pace ideea cu lateralele mai joase si groase si sa le intaresc pe cele existente cu teava profil patrat sau rectangular iar impreuna cu lateralele sa mai pun 2 profile si sub masa si 2 in spate la axa X.
Aici am 3 optiuni:
Teava patrata otel 30x30 cu grosime perete de 5mm
Teava patrata otel 40x40 cu grosime perete de 6mm
Teava rectangulara aluminiu 50x40 cu grosime perete de 12mm
V-as ruga mult sa imi spune-ti daca as creste semnificativ rigiditatea structurii prin acesta modalitate si care din cele 3 optiuni ar fii cea mai potrivita, am sa pun si o poza sa exemplific mai bune la ce m-am gandit


Am sa incerc sa spun lucruri intr-o ordine care pentru mine are sens si sper ca si pentru tine. 1) Obiectivul tau este rigiditatea; aceasta se obtine in 2 feluri, iar aceste 2 feluri sunt absolut legate unul de celalalt: a) masa (greutatea) si B) ne-miscarea / ne-indoirea elementelor mecanice cele mai supuse fortelor ce se nasc din aschiere. La frezare in directia fata-spate, traversa gantry-ului TINDE sa se roteasca in jurul propriei sale axei lungi (longitudinal), deci este o forta de rotatie care aplicate la patinele carutului lui Z naste un moment de TORSIUNE. La frezare stanga-dreapta, miscarea este ceva mai complexa, caci traversa gantry-ului tinde sa se roteasca in jurul axei transversale, axa a carei pozitie relativa este in continua miscare (stanga-dreapta) ca atare naste moment in 2 zone: la reazemele traversa gantry -picioare gantry si la reazemele picioare gantry-talpa gantry, rezultand intr-o forma de INCOVOIERE-torsiune, ponderea mare aici avand-o incovoierea (similar miscarii de stergatoare de parbriz la masina). La miscari de frezare compuse, de exemplu frezarea unui cerc, ''incheieturile'' dintre traversa gantry- picioare gantry-talpi gantry sunt cele mai solicitate (din punct de vedere al complexitatii miscarii, nu neaparat din punct de vedere al regimurilor de prelucrare). Concluzia 1) forma traversei gantry-ului trebuie sa previna in principal TORSIUNEA si in secundar incovoierea, iar forma picioarelor trebuie sa previna in principal INCOVOIEREA si in secundar torsiunea. Concluzia 2) Forma geometrica ideala pentru a preveni torsiunea este TEAVA iar forma ideala pentru a preveni incovoierea este profilul gen sina de tren (INP, UNP). Acum, pentru ca noi suntem hobisti, se accepta si profilele rectangulare, ca un compromis intre cele 2 cerinte (de prevenire a torsiunii si a incovoierii). Doar ca ele trebuie sa fie CAT MAI MARI, deoarece ele isi fac treaba bine ca cat laturile rectangularului sunt mai indepartate de axul sau longitudinal (moment de inertie al sectiunii). Prin CAT MAI MARI, fiecare intelege ce vrea si cat il tine buzunarul/spatiul/greutatea suportata de podea/etc. Cred ca un MINIM pentru care merita luptat este un patrat de 200 mm / 200 mm / 5 mm grosime. Are 30 kg pe 1 m liniar si zau daca mi se pare mult. Si acum revin la ce am spus la inceput: rigiditatea inseamna MASA + ne-indoire : ''ne-indoirea'' vine din laturile cat mai mari ale rectangularului (200 mm in cazul nostru); masa vine din grosimea peretilor. Grosimea peretilor in acest caz, conform standardului de fabricatie, poate fi de 4, 5, 6, 8 sau 10 mm care inseamna 24, 30, 36, 46, 57 kg per 1 m liniar. Peste 5 mm grosime mi se pare ne-necesar in cazul acestui router. Insa 200 mm / 200 mm mi se pare ''obligatoriu'' daca vrei sa obtii rigiditatea maxima in raport cu ce vrei tu. Precum vezi, este destul de departe de profilele descrise de tine. Daca as fi tu, as demonta tot gantry-ul, as pastra placa de grinda, asa face un gantry din patratul de 200/200/5, as aplica placa de aluminiu cu sinele peste patratul din otel si cam asta ar fi. Imbinare cu suruburi cu adaugare de solutie antidesfacere pe filetele suruburilor (cea albastra este de tarie medie si permite altadata desfacerea suruburilor fara sa rupi cheia, dar nici nu se desfileteaza la vibratii). Orice solutie cu profilele mentionate de tine ar aduce o schimbare atat de mica, incat mai bine lasi masina asa cum este.

Aceasta postare a fost editata de steelmind: 09 February 2019 - 12:06 AM

0

#81 Useril este offline   Elicopter 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 565
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Alba Iulia

Postat 09 February 2019 - 10:58 PM

200 pe 200 pe 5 mi se pare extrema , nu cred ca o sa intri vreodata cu freza in halul asta in material , sunt routere cnc care au gantry de 1800 pe 250 pe 150 , si taie fara probleme lemn , si daca ii dau prea mult avant , se rupe freza .Un 200 pe 100 cu 5 cred ca ar fi ok , pentru o constructie hobby .

Ceea ce cauti aceea gasesti
0

#82 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 10 February 2019 - 12:47 PM

Vezi postareaElicopter, la 09 February 2019 - 10:58 PM, a spus:

..... sunt routere cnc care au gantry de 1800 pe 250 pe 150 , si taie fara probleme lemn ....


Ai zis bine: taie fara probleme lemn. Nu aluminiu. Powermill este nemultumit de masina cum taie aluminiu, motivul cel mai vizibil fiind inaltimea picioarelor. Doar ca picioarele nu sunt singura problema ci si gantry-ul. Ce conteaza la gantry este sa fie patrat, caci este cea mai apropiata forma de cea ideala, adica teava. Daca la un profil de 200/200/5 ar trebui sa renunt la ceva cu pistolul la tampla, PE LUNGIMI MICI, as renunta la grosimea de 5 mm, nicidecum la 200/200 pentru ca aceste laturi dau rigiditatea (ne-indoirea)- desigur in raport cu lungimea. Grosimea de 5 ii da rigiditate pe lungimi mai mari; in plus ii da grosime de sudare. In standardul de fabricatie nu se fac grosimi mai mici de 4 mm, caci ar fi prea mici in raport cu 200. Lungimea, latimea si grosimea sunt intotdeauna corelate. Se considera o buna practica atunci cand lungimea grinzii nu depaseste de 3 ori latimea intre reazeme. Se poate merge pana la de 5 ori, daca se mareste grosimea peretilor. Peste de 5 ori devine o solutie ''vicioasa'' pe care designer-ul trebuie s-o ''peticeasca'' cum poate. Este ca ciorba care n-are gust datorita ingredientelor de slaba calitate si atunci bucatarul pune condimente care ''sa-i dea gust''. Daca ADN-ul ingredientelor este slab, degeaba pui condimente. Este cam la fel si la CNC-uri: daca ADN-ul aluminiului este slab din punct de vedere al rigiditatii, poti sa ingrosi placile pana poimaine, tot se va ''rasuci'' la prima torsiune mai barbateasca. In cazul masinii de fata sunt 4 probleme: grinda este ''plana'' in loc de ''spatiala, materialul este aluminiu, picioarele sunt subtiri si ''plane'', si in plus sunt si inalte. Powermill vrea sa faca ajustari si bine face, iar eu ma gandesc ca daca tot se apuca de ''croitorie'' din nou, macar de data asta are sansa s-o faca corect inginereste. Picioarele pot fi facute si din 200/100/5 caci solicitarea principala la picioare, precum spuneam mai sus, este incovoierea si in secundar torsiunea. Eu asa as face daca ar fi masina mea. Desigur , exista si solutia de a lasa masina asa si de face urmatorul cnc mult mai rigid, asa cum inteleg ca are ceva deja in lucru.

Aceasta postare a fost editata de steelmind: 10 February 2019 - 12:50 PM

0

#83 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 10 February 2019 - 12:58 PM

Vezi postareasteelmind, la 10 February 2019 - 12:47 PM, a spus:

Se considera o buna practica atunci cand lungimea grinzii nu depaseste de 3 ori latimea intre reazeme. Se poate merge pana la de 5 ori, daca se mareste grosimea peretilor.


M-am exprimat incorect ca topica a frazei: se considera o buna practica atunci cand lungimea intre reazeme a grinzii nu depaseste de 3 ori latimea grinzii.
0

#84 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 10 February 2019 - 01:07 PM

Vezi postareasteelmind, la 10 February 2019 - 12:47 PM, a spus:

daca ADN-ul aluminiului este slab din punct de vedere al rigiditatii, poti sa ingrosi placile pana poimaine, tot se va ''rasuci'' la prima torsiune mai barbateasca.


Nu vreau sa jignesc pe nimeni cu aceasta remarca, caci stiu ca mai toata lumea pe aici are cnc-ul din aluminiu. Ce vreau sa spun este ca aluminiul, (ca si otelul, ca si titaniul, etc) are limitarile sale si cea mai buna solutie este cea care nu ''trage''/''impinge'' proprietatile sale peste limitele proprii. Asa cum otelul nu va fi niciodata titaniu, nici aluminul nu va fi vreodata otel, iar plasticul nu va fi niciodata aluminiu. Este doar un indemn la a aborda aluminiul intre limitele sale naturale fara a le forta.
0

#85 Useril este offline   Powermill 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 08-September 17
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:progamare CAM, proiectare CAD, constructie freze si strunguri CNC, automatizari, robotica.

Postat 11 February 2019 - 07:16 AM

Acum ca v-am ascultat parerile/sfaturile an luat si o decizie, in principiu pe partea de electronica am sa incerc sa gasesc un kit de la leadshine (stepper hibrid cu 3NM cuplu la 4A cu driverul aferent) la un pret pana in 200$ kitul x4 buc, altfel daca sare de pretul asta am sa achizitionez unele de la lichuan sau rattmotor care cum zicea si cnc_step si alti tipi de pe forumul "cnczone" e cam aceiasi branza in alt ambalaj si in plus am gasit pe ebay la 130$ kitul la un depozit din germania (tot din china venite desigur) deci taxe vamale 0, platesc doar 20$ transportul.
Pe partea de mecanica am sa ii fac un cadru din teava rectangulara din otel de 50x100 cu grosimea peretelui de 5mm, acest cadru va contine atat lateralele cat si traversa de pe X ce leaga lateralele intre ele.
Acesta va fi partial sudat doar traversa se va prinde prin surub asta ca sa pot prelucra lateralele in plan drept pe fata care culca, totodata el va fii prins cu suruburi de laterale, traversa de pe X dar si de patine/rulmenti. Acesta decizie am luat-o dupa o discutie lunga cu un proiectant de utilaje industriale la tema/prototipe care ma gandesc ca stie ce spune.
Si acuma no fii el in momentul de fata cel mai rigid hobby cnc dar nici firav nu i-as spune, aduca in lemn de stejar (deci nicidecum o esenta slaba), duce ca prin unt pe adancime de 10mm in plin cu o freza de 6mm cilindro frontala fara sa caraie nimic... doar rumegus zburand in toate partile. Il intaresc strict pt a freza in aluminiu cu oasi mai mari de 0,7 pe adancime cum duce el in momentul de fata.
Va multumesc inca o data pt sfaturi, bafta maxima
0

#86 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 11 February 2019 - 05:03 PM

Vezi postareaPowermill, la 11 February 2019 - 07:16 AM, a spus:

Acum ca v-am ascultat parerile/sfaturile an luat si o decizie, in principiu pe partea de electronica am sa incerc sa gasesc un kit de la leadshine (stepper hibrid cu 3NM cuplu la 4A cu driverul aferent) la un pret pana in 200$ kitul x4 buc, altfel daca sare de pretul asta am sa achizitionez unele de la lichuan sau rattmotor care cum zicea si cnc_step si alti tipi de pe forumul "cnczone" e cam aceiasi branza in alt ambalaj si in plus am gasit pe ebay la 130$ kitul la un depozit din germania (tot din china venite desigur) deci taxe vamale 0, platesc doar 20$ transportul.
Pe partea de mecanica am sa ii fac un cadru din teava rectangulara din otel de 50x100 cu grosimea peretelui de 5mm, acest cadru va contine atat lateralele cat si traversa de pe X ce leaga lateralele intre ele.
Acesta va fi partial sudat doar traversa se va prinde prin surub asta ca sa pot prelucra lateralele in plan drept pe fata care culca, totodata el va fii prins cu suruburi de laterale, traversa de pe X dar si de patine/rulmenti. Acesta decizie am luat-o dupa o discutie lunga cu un proiectant de utilaje industriale la tema/prototipe care ma gandesc ca stie ce spune.
Si acuma no fii el in momentul de fata cel mai rigid hobby cnc dar nici firav nu i-as spune, aduca in lemn de stejar (deci nicidecum o esenta slaba), duce ca prin unt pe adancime de 10mm in plin cu o freza de 6mm cilindro frontala fara sa caraie nimic... doar rumegus zburand in toate partile. Il intaresc strict pt a freza in aluminiu cu oasi mai mari de 0,7 pe adancime cum duce el in momentul de fata.
Va multumesc inca o data pt sfaturi, bafta maxima


Cu siguranta va fi mai solid decat acum . Doar ca daca te raportezi la cum este masina acum, orice adaugare de ceva este binevenita. Dar daca te raportezi la cum ar trebui facuta CORECT, varianta aleasa de 100/50/5 este insuficienta. Exista un parametru care se numeste moment de inertie axial al sectiunii transversale a grinzii, care este foarte important. Poti sa-l intrebi pe proiectantul respectiv si-ti va confirma ca valoarea acestui parametru este data de o formula care contine un patrat al distantei de la centrul grinzii pana la extremitatea sa (50^2 mm in cazul de fata pe o directie si 25^2 mm pe cealalta directie). Ce inseamna asta ? Ca daca 50 este jumatatea lui 100, 50^2 nu este jumatatea lui 100^2. Mai simplu, "reducand " dimensiunea unei grinzi (pe care am propus-o eu de 200/200) de la 200 la 100 -sa spunem pe directia OY- nu scazi rezistenta grinzii la deformatii la jumatate ci la sfert. Cealalta dimensiune, adica in directia OZ scade de la 200 la 50,adica nu de 4 ori ci de 16 ori. Asta este pierderea. Acum, spune-mi tu care este castigul daca pui grinda de 100/50. Greutatea de 7,5 kg/1ml in loc de 30 kg ? Costul de 7,5 euro/1ml in loc de 30 euro/1ml ? Sa nu ma intelegi gresit, poti s-o faci si din lemn daca tie-ti suna bine; eram doar curios ce sta la baza alegerii tale.

Aceasta postare a fost editata de steelmind: 11 February 2019 - 05:05 PM

0

#87 Useril este offline   Powermill 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 08-September 17
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:progamare CAM, proiectare CAD, constructie freze si strunguri CNC, automatizari, robotica.

Postat 12 February 2019 - 07:07 AM

Steelmind,apreciez foarte mult implicarea ta in aceasta discutie inca de la inceputul acestui topic pt care iti multumesc.
Ideea data de tine cu profil 200x200x5mm grosime este f buna dar asta implica urmatoarele:
-realizarea unui nou gantry/coloane de la zero din profil 200x200
-inlocuirea celor 2 motoare pe axa X cat si a diverelor si a monturii cu unele mai puternice pt a putea taraii inca 30kg in plus la cele deja existente cu rezerve si pt efortul generat de prelucrare (ex 8NM cuplu cu montura nema 34).
-spatiul pt mine reprezinta iarasi o problema deoarece am jucaria inghesuita in capatul balconului si accesul la toate suruburile nu este posibil deca daca il scot din vizuina si are linistit vreo 120kg
Solutia aleasa de tine e clar mai buna decat cea gasita de mine isa implica un efort si timp mult mai mare.
Pt ideea ce o am eu ramane structura de aluminiu doar ca sructura de pozitionare (ca aici stau f bine) iar cea de otel va imbraca elegant pe cea existenta, asta fara sa mut cnc-ul de pe pozitie si fara sa demontez mai bine de jumate din masina (costurile nu erau asa grele pt mine ca vb de valori relativ mici, ce mie 30€ sau 80€).
0

#88 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 12 February 2019 - 08:21 PM

Vezi postareaPowermill, la 12 February 2019 - 07:07 AM, a spus:

Steelmind,apreciez foarte mult implicarea ta in aceasta discutie inca de la inceputul acestui topic pt care iti multumesc.
Ideea data de tine cu profil 200x200x5mm grosime este f buna dar asta implica urmatoarele:
-realizarea unui nou gantry/coloane de la zero din profil 200x200
-inlocuirea celor 2 motoare pe axa X cat si a diverelor si a monturii cu unele mai puternice pt a putea taraii inca 30kg in plus la cele deja existente cu rezerve si pt efortul generat de prelucrare (ex 8NM cuplu cu montura nema 34).
-spatiul pt mine reprezinta iarasi o problema deoarece am jucaria inghesuita in capatul balconului si accesul la toate suruburile nu este posibil deca daca il scot din vizuina si are linistit vreo 120kg
Solutia aleasa de tine e clar mai buna decat cea gasita de mine isa implica un efort si timp mult mai mare.
Pt ideea ce o am eu ramane structura de aluminiu doar ca sructura de pozitionare (ca aici stau f bine) iar cea de otel va imbraca elegant pe cea existenta, asta fara sa mut cnc-ul de pe pozitie si fara sa demontez mai bine de jumate din masina (costurile nu erau asa grele pt mine ca vb de valori relativ mici, ce mie 30€ sau 80€).


Am inteles.
0

#89 Useril este offline   Powermill 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 08-September 17
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:progamare CAM, proiectare CAD, constructie freze si strunguri CNC, automatizari, robotica.

Postat 19 February 2019 - 12:13 PM

Imi poate spune cineva care este diferenta intre steppere hibride in 2 faze si 3 faze ?
O alta intrebare ar mai fii daca pot folosii acelasi brakeboard la driverele hibride sau trbuie ceva special ?
Am dat deja comanda de niste steppere hibride impreuna cu driverele aferente, sunt in 2 faze, 0,5-8A max, 3Nm cuplu si sunt de la RatmMotor, m-au costat 600€ cu tot cu transport si le-am luat dintr-un depozit din germania...sunt tot chinezesti dar fiind din europa ma scuteste de taxe vamale, tva si alte costuri ce interveneau daca le luam din china.
Masinuta e demontata partial ca sa pot construii un gantry mai solid.
0

#90 Useril este offline   Elicopter 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 565
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Alba Iulia

Postat 19 February 2019 - 02:45 PM

Diferenta este ca sunt mai rapide cele in 3 faze , si mai silentioase , in rest fac aceasi treaba , daca sunt closed loop .
Ceea ce cauti aceea gasesti
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro