Modelism - RHC Forum: Despre accumulatori - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Despre accumulatori

#1 Useril este offline   bogdanut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 02

Postat 08 December 2002 - 07:19 PM

Aici sper sa continuam discutia despre accumulatori inceputa de alexella in forumul vechi.
Cum va stocati accumulatori?
Lucian zi si tu cum ii stochezi ca doar esti campion la 1/10 si la ele ai nevoie si de accu.Ai scris o gramada de articole dar despre accu. nimic.
Nici ceilalti nu va lasati.Scrieti tot ce stiti despre accu.
Este un subiect interesant si puteti sa ajutati pe multi sa invete mai multe.
Pentru cei ce nu au un incarcator automatizat ce recomandati.Cum ii descrcati si pina la ce tensiune? si alte si alte intrebari si raspunsuri pe care va rog sa le scrieti aici!!!!!

BogAccu.
0

#2 Useril este offline   leo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 312
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 December 2002 - 03:40 PM

Incerc sa pun ceva:
1. Acumulatorii se impart in doua categorii :
- cu electrod solid (capacitati pina la 1500mAh) pot debita pina la 15-20A si sunt cei mai ieftini;
- cu electrod sinterizat peste 1500-1600 mAh pot debita pina la 30-50 A, care sunt acum cei mai folositi.
2. Se stocheaza descarcati, in jur de 0.9-1 V pe element. Putem considera ca un acc. ajunge aprox. in starea asta cind modelul se opreste.
Daca se descarca sub 0.80-0.85V poate apare fenomenul de inversare al polaritatii celulelor (se poate rezolva prin incarcare la un curent 1/10 capaciate 16-18 h).
3. Daca descarcarea se face la un curent mare si incarcarea se recomanda sa se faca la fel, cu curenti intre 3-5 din capacitate. (ex. acc. are 1800 mAh, curent de incarcare 2C reprezinta 3.6A). Incarcarea normala, cu 1/10 din capacitate, se recomanda la prima incarcare la acc. noi sau la echilibrarea celulelor din pack.
4. Acc. incarcat pierde in jur de 1% pe zi din capacitate.

Daca nu ai un incarcator cu delta-peak trebuie sa cronometrezi, functie de curent, timpul de incarcare, iar pack-ul sa nu depasesca temperatura de 40 gradeC.

Aceasta postare a fost editata de leo: 12 December 2002 - 03:32 PM

Nu lasa pe maine ce poti strica astazi!
0

#3 Useril este offline   Duf 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 233
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 December 2002 - 08:50 PM

Am vazut Acumulatori "D" de 7000mA cu 600000lei/buc. Intrebarea e daca merita sa faci o baterie de 7,2v din asa ceva, adica 3,6milioane-7A.Nu stiu masa unui astfel de acumulator.
Nu tot ce zboara se mananca!
0

#4 Useril este offline   leo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 312
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 December 2002 - 03:40 PM

Nu stiu ce reprezinta acc. de tip D, si nici caracteristicile acestora. Ce producator ii face, aduna mai multe date despre ei, in primul rind ce dimensiuni au celulele ( cele agreate sunt de regula subC) etc. Nu am auzit inca de acc. NiCd sau NiMH cu asa o capacitate care sa aibe si dimensiunile cerute: diametrul 23mm, inaltimea 43mm.
Nu lasa pe maine ce poti strica astazi!
0

#5 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 December 2002 - 04:06 PM

7000 mAh pare impunätor desigur. Nu Capacitatea maximä este imprtantä ci donatia max a accumulatorului
Dacä aceasta este da 10-15 A nu poti face mare lucru cu ele
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#6 Useril este offline   bogdanut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 02

Postat 12 December 2002 - 06:41 PM

Am vazut si eu accu. di acestia si sunt cei care se pun la lanternele mai mari.
Ele cred ca sunt facute pentru lanterne si nu pentru automodele.

Bog
0

#7 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 December 2002 - 07:20 PM

Bog are dreptate. Multe celule vindute ca speciale pentru automodelism nu oferä performantele necesare coditiilor de concurs. Reclama se face in general cu afisarea capacitätii celulei. De exemplu NiCd 3300 mAh fast Charge. Pe desupra au si un pret convenabil. Surpriza vine vine dupä primele cicluri de incärcare cind celulele nu suportä curenti de incärcare de nici mäcar 1c ( capacitate ), in cazul de fatä 3,3A. Dacä setez redresorul la 3,3 A celulele acceptä numai 1,81 A. Un accu bun trebuie sä ia 2 - 2,5 c !!! Sau Sanyo NiCd 2000, Ch max 1,64 A :)
Curentul de incärcare coreleazä direct proportional cu debitul de curent in sarcinä.
Aceleas celule pot fi cumpärate si in magazinele normale de electro la 70 % pret deoarece nu sint declarate ca RcingCell.
Cele mai bune rezultate le obtin cu un RacingPak fäcut din celule industriale NiCd 2400 mAh. Incärcare cu 4,8 A deci 2c färä probleme. Deci in multe cazuri reclama rämine sufletul comertului. :)
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#8 Useril este offline   Duf 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 233
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 December 2002 - 08:14 PM

"D" Sunt cele mai mari celule.Asta nu conduce la o rezistenta interna foarte mica?.
Nu tot ce zboara se mananca!
0

#9 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 17 December 2002 - 03:25 AM

Duf

ai pus punctul pe i.
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#10 Useril este offline   bogdanut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 02

Postat 21 December 2002 - 03:16 PM

Deci pina la urma accu. trebuie descarcati pina la 5.4V adica pina la 0.9 pe celula.Am citit pe site-ul lui PEAK care e producator de motoare si de accu. selectati.

Bog
0

#11 Useril este offline   bogdanut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 02

Postat 21 December 2002 - 03:19 PM

Si trebuie lasati cam 10 minute ca sa se raceasca pina la temp camerei.
0

#12 Useril este offline   bogdanut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 02

Postat 21 December 2002 - 03:23 PM

--------------------------------------------------------------------------------
I have a question about cycling NiMh's. I thought that when you use a pack in a car that it has to be cooled down before recharging. But if i put a pack through 2 cycles aren't I charging/discharging/charging/discharging in one go. Should there be a break to let the battery cool down between cycles. My charger lets me put in a delay time of up to 10 min after charge and up to 60 min after discharge. Should I use these maximum times. The charge rate would be 4.5A and discharge 20A. The charger is the Eagle Racing CDC Ver6.

All help appreciated.


Rick Hohwart
Administrator

USA
234 Posts Posted - 27/11/2002 : 16:12:12
--------------------------------------------------------------------------------
I am a little confused with the questio but will try my best.

First, the best battery performance occurs when the battery reaches full charge as close to the time it is used as possible. So if it peaks you want to run it right away. In racing situations this is close to impossible because the timing of races is not very precise.

Whether you are racing with a pack or cylying/testing a pack you should use the above procedure.

Once the pack is discharged you will want to wait until the battery naturally cools to room temperature. It is at this point it is considered safe (likely won't damage pack)to recharge them. Typically nicads like the Sanyo 2400 do not work as wll on this second cycle. The Sanyo 3000HV tends to put out more voltage during the second cycle with a slight loss of run time.

The best thing to do if you are racing competitively is to have enough packs to one them once per day. A typical race meeting then might require 3-4 packs.



http://www.peakmotor...sp?TOPIC_ID=306

Bog
0

#13 Useril este offline   bogdanut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 02

Postat 21 December 2002 - 03:26 PM

MA scuzati dar am afisat o alta pagina.DAr si aceasta va poate fi de folos.

http://www.peakmotor...sp?TOPIC_ID=303

Asta e alta.

Despre cum sa va pastrati accu peste iarna.

Bog
0

#14 Useril este offline   bogdanut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 02

Postat 21 December 2002 - 03:28 PM

In general va propun sa vizitati acest site pentru ca e forte bun.

http://www.peakmotors.com

Bog
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro