Modelism - RHC Forum: Aeronca C-3 1935 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

Aeronca C-3 1935 Planul si articolul sunt, cred, din 1974

#1 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 14 May 2017 - 10:42 PM

Dragii mosului, am cumparat, de ceva timp doua frumuseti. Am ezitat mult care sa fie prima.
In cele din urma m-am decis la Aeronca C-3. Un model frumos, zic eu, cu o frumoasa istorie. Iata ceva despre el si un video din uzina:
http://www.airbum.co...ps/PirepC3.html
https://www.youtube....h?v=L2KfNQ7V_cc
Am cumparat kitul scurt de aici:
http://store.laser-d...products_id=271
Articolul este din 1974.
Planurile sunt, cu adevarat mari.
In ''manualul'' fuselajului se dau doua optiuni. Eu am hotarat sa fac altfel. Sper sa nu regret.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 977616_10201353535509712_1461418330_o.jpg
  • Imagine atasata: ac001019533.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0218.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0263.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0266.jpg
  • Imagine atasata: Manual fuselaj.jpg
  • Imagine atasata: Info.jpg

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 May 2017 - 10:43 PM

0

#2 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 17 May 2017 - 11:21 AM

O macheta vintage deosebit de frumoasa.
Aeronca C-3, la fel ca si predecesorul C-2, aveau o eficienta (finete) buna si erau capabile de aterizari cu viteza redusa. Datorita acestor caracteristici se mai numeau, la acea vreme, si "planoare cu motor".
Sunt convins ca modelul ales nu va fi mai prejos si iti va rasplati munca.

Spor la mesterit si zboruri line !
"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#3 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 22 May 2017 - 08:49 PM

Multumesc mult. Sper sa ai dreptate.
Am mai mesterit un pic:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0271.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0274.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0279.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0282.jpg

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 22 May 2017 - 08:49 PM

0

#4 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 04 June 2017 - 08:08 PM

I'm back.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0289.jpg

0

#5 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 June 2017 - 04:26 AM

Catinel:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0303.jpg

0

#6 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 25 June 2017 - 03:11 AM

Am mai avansat un picut. I-am facut "bontul" caracteristic.
Am ajuns intr-un punct unde trebuie sa-i aleg motorul. In articol se spune ca McCoy .19 ar fi perfect. El este aratat si in plan. Durerea este ca a disparut de mult. In plus, am gasit cu greu ceva date despre el. Am facut un tabel sa vad ce s-ar potrivi. Cel mai apropiat ar fi TT GP-18, dar nici el nu mai exista. Ar mai fi, dar nu pentru mult timp, OS 15 LA. Nu stiu ce sa zic...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Clipboard01.jpg
  • Imagine atasata: moteurs.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0306.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0316.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0318.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0320.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0322.jpg

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 25 June 2017 - 03:12 AM

0

#7 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 July 2017 - 03:31 AM

Catinel.
Am renuntat la piesele taiate de nenea. Mi s-a parut o cale aventuroasa. Am ales calea batraneasca...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0325.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0326.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0329.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0331.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0333.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0335.jpg

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 03 July 2017 - 03:31 AM

0

#8 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1852
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 03 July 2017 - 08:09 PM

Dan isi da examenul de MASTER in constructie :clapping:
Cat de complicata e dracaria ..... incredibil
Spor in continuare
0

#9 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 04 July 2017 - 02:17 AM

Esti dragut, ca de obicei si-ti multumesc pentru aprecieri. Dar, daca tot ti-ai aplecat privirea asupra ciudateniei, tare mi-ar prinde bine un sfat referitor la motor...iar mai incolo daca sa-i pun sau nu eleroane. Ieri am pus Saito .40 pe el si este imens. Nu exagerez, dar este de vreo doua ori mai mare ca motorul din plan.
0

#10 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 04 July 2017 - 09:46 AM

Sper ca nu ma bag ca musca-n..... insa eu i-as pune eleroane mai ales ca de cele mai multe ori , in locul in care zbori , vantul nu pare a fi in lungul pistei de aterizare ....
0

#11 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 04 July 2017 - 12:55 PM

Gand in gand, mestere. Mai ales ca si diedrul este mic. Dar, planul nu le are. Tatal lui spune ca zboara bine asa si in plus, Lazy Bee zboara mai bine fara ele. Uite asa, sunt precum magarul lui Buridan...
0

#12 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1852
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 04 July 2017 - 08:03 PM

Vezi postareadan_mitea, la 04 July 2017 - 02:17 AM, a spus:

Esti dragut, ca de obicei si-ti multumesc pentru aprecieri. Dar, daca tot ti-ai aplecat privirea asupra ciudateniei, tare mi-ar prinde bine un sfat referitor la motor...iar mai incolo daca sa-i pun sau nu eleroane. Ieri am pus Saito .40 pe el si este imens. Nu exagerez, dar este de vreo doua ori mai mare ca motorul din plan.

Danut
Mai miroase matale si niste electroni......nu numai metanoale
Un motor electric cu un motor macheta scale la acesta marime poate nu este chiar o blasfemie.
Eh?
:pardon:
Numai bine
Horia
PS Poll eleroane: da
pe care le folosim sau nu
:rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de Horja: 04 July 2017 - 08:06 PM

0

#13 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 05 July 2017 - 04:45 AM

Va multumesc frumos.
Ok, sa fie eleroane.
Despre electroni...rezist. Stii, mosii sunt caposi.


PS. Daca ii voi pune Saito .40, cel imens, ar veni mai frumos sa-l pun cu bujia in jos. In acest caz ar trebui sa-i tai prova. Mai cuget si raman, precum ma stiti, deschis la pareri.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 05 July 2017 - 04:47 AM

0

#14 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 06 July 2017 - 02:12 PM

Motorul Saito .40, pe langa faptul ca este mai mare, este si mai greu fata de un.19-.20 cu in. Daca vei folosi acest motor, supradimensionat de altfel, vor exista probleme cu centrajul si nu numai. Una dintre caracteristicile acestei semimachete este zborul lent (ca si prototipul). Folosirea motorului de .40 il va transforma intr-o 'racheta'.Un motor glow, de exemplu Os Max 20FP ar fi ok, zic.

Spor la mesterit !
"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#15 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 06 July 2017 - 03:35 PM

Dane,

ar fi fain un boxer ca asta de exemplu : http://www.osengines...1160/index.html

Da ii cam scump.

Poate gasesti altceva asemanator la un pret mai rezonabil.

Bafta

Ciao Sorin
0

#16 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1852
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 06 July 2017 - 06:20 PM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 06 July 2017 - 03:35 PM, a spus:

Dane,

ar fi fain un boxer ca asta de exemplu : http://www.osengines...1160/index.html

Da ii cam scump.

Poate gasesti altceva asemanator la un pret mai rezonabil.

Bafta

Ciao Sorin


:good: pentru scara 1:1 YEEEES :good: :good:
:pardon:

Aceasta postare a fost editata de Horja: 06 July 2017 - 06:21 PM

0

#17 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2235
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 06 July 2017 - 07:37 PM

daca as fi avut c3-ul, i l-as fi montat pe wankel. :)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: image1.JPG

Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#18 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2235
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 06 July 2017 - 07:43 PM

Dan, pt ca pomeneai de os max 20, ca marime, uite si un OS FS20 4 timpi, langa Wankel.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: image1.JPG

Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#19 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 07 July 2017 - 01:16 PM

In primul rand va multumesc pentru interes si raspunsuri.
Acum ma intelegeti de ce am spus ca motorul constitue o problema. Oferta de motoare glow s-a redus din pacate. Am OS 15LA, OS si Saito .40 in 4T. Primul ar fi cam micut, celelalte cam marisoare. Mi-am calcat pe inima si am comandat o chinezarie:
https://hobbyking.co...low-engine.html
El ar fi cel mai aproape de ceea ce spune planul. N-am nici o experienta cu aceasta firma, deci ezit.
Despre greutate...nu as fi atat de ingrijorat. De cat sa-i pun plumb in nas, mai bine motor. Ceea ce ma ingrijoreaza ar fi puterea excesiva. Am avut experienta traumatizanta, ca un monstru de motor taraste modelul la relati. Singura posibilitate de a-l tine pe loc era sa-l plimb prin iarba. Pe pista nu statea nici de frica.
Saito .40 ar avea o data jumate puterea lui McCoy.19.
Cel mai mic 2T, inca de gasit, dupa OS .15LA ar fi:
http://www3.towerhob...p?&I=LXUYR8&P=0
Dar are 1.28 HP, mult, mult prea mult.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 07 July 2017 - 01:17 PM

0

#20 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 07 July 2017 - 01:33 PM

Pai nu are 72 de inch anvergura? 1828,8 mm?

De aia am zis cu motorul ala.

Ciao Sorin
0

#21 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 07 July 2017 - 06:00 PM

Vezi postareadan_mitea, la 07 July 2017 - 01:16 PM, a spus:

In primul rand va multumesc pentru interes si raspunsuri.
Acum ma intelegeti de ce am spus ca motorul constitue o problema. Oferta de motoare glow s-a redus din pacate. Am OS 15LA, OS si Saito .40 in 4T. Primul ar fi cam micut, celelalte cam marisoare. Mi-am calcat pe inima si am comandat o chinezarie:
https://hobbyking.co...low-engine.html
El ar fi cel mai aproape de ceea ce spune planul. N-am nici o experienta cu aceasta firma, deci ezit.
Despre greutate...nu as fi atat de ingrijorat. De cat sa-i pun plumb in nas, mai bine motor. Ceea ce ma ingrijoreaza ar fi puterea excesiva. Am avut experienta traumatizanta, ca un monstru de motor taraste modelul la relati. Singura posibilitate de a-l tine pe loc era sa-l plimb prin iarba. Pe pista nu statea nici de frica.
Saito .40 ar avea o data jumate puterea lui McCoy.19.
Cel mai mic 2T, inca de gasit, dupa OS .15LA ar fi:
http://www3.towerhob...p?&I=LXUYR8&P=0
Dar are 1.28 HP, mult, mult prea mult.



Cred ca ar merge si un OS .25 sau.29.
"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#22 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 07 July 2017 - 06:23 PM

Nu mai sunt...
0

#23 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 10 July 2017 - 02:58 AM

Am facut alte elevatoare. Am sa le fac independente. Inca nu m-am hotarat daca sa le actionez cu unul sau cu doua servo. Mai este timp.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0340.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0342.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0346.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0349.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0352.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0354.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0358.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0359.jpg

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 10 July 2017 - 02:59 AM

0

#24 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1852
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 10 July 2017 - 06:47 PM

Oh la la
Pana si profundoarele si stabilizatorul sunt complicate in avionasul lu'matali
:pardon:
Spor si spor
0

#25 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 14 July 2017 - 01:18 PM

Stai sa vezi aripile...
Bondocul asta simpatic este plin cu surprize. De doua zile ma tot uit la plan si nu-mi vine sa cred. Ori imi scapa ceva, ori mama lui l-a conceput pentru ca aripa sa fie construita dintr-o singura bucata. Sa clarific. Stiam si sunt de acord ca la final sa am aripa nedemontabila. 1 800mm, intra in masina, am deja doua modele de aceasta dimensiune. Dar, ma asteptam sa fac partea centrala, extremitatile si sa le lipesc la final. Pur si simplu, asa cum este acum, nu se poate. Iar pentru a manipula 1 800mm de aripa in atelierul meu este cam dificil.
Inca o strengarie. Bordul de fuga este din balsa masiva. Dupa ce il voi rindelui la forma corecta se va placa, da, da, cu balsa de 1/8''.
Bordul de atac este un D-box clasic.
O sa fie interesant sa trag firele pentru servo-urile eleroanelor. Musiu este marisor, dar nervurile sunt micute si nu prea am unde sa fac gaura pentru a trece firele. Daca le trec prin D-box, nu voi mai avea niciodata acces la ele. Grea dilema. Este evident ca planul a fost conceput fara eleroane. Sa-l las asa?

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 July 2017 - 01:21 PM

0

#26 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 14 July 2017 - 01:24 PM

Are, totusi, un pic de diedru. Capetele aripii sunt ridicate cu 24mm la o distanta de centru de 900mm. Nu stiu ce sa spun.
0

#27 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 15 July 2017 - 02:50 AM

Si fotografia:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0362.jpg

0

#28 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1852
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 15 July 2017 - 05:26 AM

Servus Dan

Aripa ca de planor de competitie :blink:
Firele in aripi si fuselaj eu le fac pe masura si cositoresc .
Niciodata nu am fost nevoit sa intervin la ele.
Degajarea poate fi facuta si ca doua gauri mici la distanta, cu decupare intre ele.
Un servo de calitate slim cu reglaje corecte din radio nu va necesita inlocuire nici el.
Solutii exista.... dar va fi doar o frectie la picior de lemn? :lol:
El pare intr-adevar mai mult o provocare contructiva decat un viitor zburator de fiecare zi.
Oricum vei decide va fi bine :good:
Numai bine

Aceasta postare a fost editata de Horja: 15 July 2017 - 05:30 AM

0

#29 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 20 July 2017 - 01:21 PM

Dragii mei, tot ma uit la planul aripii si sunt sfasiat de indoieli. A fi, sau nu? Am masurat unghiul diedru. Este de aproximativ 2 grade, adica 24mm la o distanta de 900mm de centru. Mini Telemasterul, Lazy Bee si Nasuc au zburat foarte bine fara eleroane. Nenea care a facut planul nu le-a luat in consideratie. Sa le pun, inseamna greutate in plus si complexitate. Nu stiu ce sa spun. Spiritul acestui model este, daca nu ma insel, un model lenes destinat initial zborului liber, convertit la RC.
Inainte de a taia ceva, chiar sunt necesare? In definitiv, daca nu se farama la primul zbor, as putea sa le adaug si ulterior sau sa fac alta aripa...

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 20 July 2017 - 01:22 PM

0

#30 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 20 July 2017 - 06:07 PM

Vezi postareadan_mitea, la 20 July 2017 - 01:21 PM, a spus:

Dragii mei, tot ma uit la planul aripii si sunt sfasiat de indoieli. A fi, sau nu? Am masurat unghiul diedru. Este de aproximativ 2 grade, adica 24mm la o distanta de 900mm de centru. Mini Telemasterul, Lazy Bee si Nasuc au zburat foarte bine fara eleroane. Nenea care a facut planul nu le-a luat in consideratie. Sa le pun, inseamna greutate in plus si complexitate. Nu stiu ce sa spun. Spiritul acestui model este, daca nu ma insel, un model lenes destinat initial zborului liber, convertit la RC.
Inainte de a taia ceva, chiar sunt necesare? In definitiv, daca nu se farama la primul zbor, as putea sa le adaug si ulterior sau sa fac alta aripa...


Salut,
Modelul nu e nici acro nici pylon. Autorul, si-a dorit o semimacheta capabila de un zbor lent (slow fly) iar motorul ales (.19cu in) confirma acest lucru. Cu aceasta motorizare si tinand cont de faptul ca aripa e inalta si are diedru, eleroanele pot fi ignorate.
Daca intentionezi sa folosesti un motor de .30-.32cu in se poate lua in calcul si realizarea acestor suprafete de comanda. Eleroanele confera aeromodelului manevrabilitate mai buna, precizie.

O zi buna !
"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro